Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:50

Kentaro schreef:
Vind dat persoonlijk niet heel netjes.... Het gaat niet alleen om het geld netjes terug krijgen, maar stel dat je iets heel erg graag wilt?! Dan zou ik daar echt van balen. Zou absoluut geen week gaan wachten, maar er zijn ook nog steeds mensen die het met een overschrijvingskaart over maken en daar gaat gewoon langer overheen.

Ik ben het met je eens dat het niet echt netjes is.
Maar ik heb al te vaak meegemaakt dat mensen gewoon zeggen iets te kopen of halen terwijl ze het gewoon niet komen halen of betalen.
Vervolgens blijf ik weer met de spullen zitten en moet ik soms weken wachten op een nieuwe koper.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:53

Dat herken ik helaas maar al te goed!!
Maar ik ken ook de teleurstelling als je iets heel graag wilt en het gaat op deze manier aan je neus voorbij.
Ik had zelf ook een keer iets wat ik heel graag wilde. We waren akkoord. Ze had nog meer te koop en toen kwam er blijkbaar iemand die alles in 1x wilde. Ik snap uiteraard dat dat voor haar veel makkelijker is, maar ik baalde wel heel erg omdat wij eigenlijk akkoord waren en ze het nu dus aan de ander verkocht.

Loretta

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:56

Beide situaties zijn heel erg vervelend ja.
Dat is ook een beetje het probleem met MP alles is te vrijblijvend.

Een soort feedback systeem als ebay heeft was wel een oplossing geweest naar mijn mening.
Helaas wordt er op ebay Nederland weinig gehandeld.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:58

En ik vind een nadeel dat je op ebay moet betalen :P
Maar ik vind het vrijblijvende op MP ook heel erg vervelend! (eigenlijk nog jammerder dat mensen er ook zo'n misbruik van maken :P )

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:04

Kentaro schreef:
En ik vind een nadeel dat je op ebay moet betalen :P
Maar ik vind het vrijblijvende op MP ook heel erg vervelend! (eigenlijk nog jammerder dat mensen er ook zo'n misbruik van maken :P )

Dat is inderdaad weer een nadeel van ebay ja.

De vervelendste ervaring die ik heb meegemaakt op MP was toen ik een dagkaart kocht voor de trein dat ik deze nooit ontvangen heb na betaling, verschillende mails gestuurd maar niets ontvangen.
Dat vind ik het allerergste want hiermee wordt niet alleen de koper gedupeerd maar ook alle eerlijkemarktplaats verkopers tezamen.
Mensen durven dan gewoon niet meer via MP iets te kopen.

Als ik iets niet leveren omdat een ander sneller is stort ik het geld gewoon terug, ik weet ook dat dat niet heel netjes is, maar door jarenlange ervaring met MP word je daar gewoon toe gedwongen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:06

Dat is absoluut wáárdeloos dat er mensen op zitten die alleen maar geld proberen binnen te krijgen -O-
Had laatst ook iemand die al een paar keer de sigaar was.... Dan kan ik me toch wel weer trots voelen dat hij ons alsnog een aardig bedrag over durft te maken en dan een heel leuk mailtje stuurt om te bedanken voor het terug gewonnen vertrouwen in MP verkopers en dat het perfect is aangekomen <3

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:12

Kentaro schreef:
Dat is absoluut wáárdeloos dat er mensen op zitten die alleen maar geld proberen binnen te krijgen -O-
Had laatst ook iemand die al een paar keer de sigaar was.... Dan kan ik me toch wel weer trots voelen dat hij ons alsnog een aardig bedrag over durft te maken en dan een heel leuk mailtje stuurt om te bedanken voor het terug gewonnen vertrouwen in MP verkopers en dat het perfect is aangekomen <3

Dat is ook 1 van de dingen die ik erg jammer vind.
En het wordt bijna niet aangepakt dit soort praktijken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:13

Kentaro schreef:
mmm, ik had een mail naar MP gestuurd met betrekking tot de nieuwe methode (nieuw geplaatste advertenties niet meer bovenaan in de een rubriek) en heb zojuist een reactie gekregen:

Wij zijn inderdaad een test gestart binnen bepaalde gratis categorieën op Marktplaats ten aanzien van de volgorde waarin de zoekresultaten getoond worden. Met deze vernieuwde volgorde willen we zorgen voor een betere balans tussen de regelmatige- en incidentele adverteerders. Hierdoor vindt u een gevarieerder aanbod van diverse adverteerders op de eerste pagina's. Aan de werkwijze van de verschillende opvalmogelijkheden verandert niets. Zo komt uw advertentie na het omhoogbellen, zoals gebruikelijk, bovenaan de advertentielijst te staan. Ook Admarkt Topadvertenties blijven gewoon zichtbaar op de bovenste posities van de pagina's in een rubriek. De groep Diensten & Vakmensen is uitgesloten bij de nieuwe sortering. Ik kan op dit moment niet zeggen of dit een blijvende verandering is. We houden de effecten en de feedback nauwkeurig in de gaten. Daarom is het goed dat u dit bericht heeft gestuurd.

Het komt er dus gewoon op neer dat als je iets (beter) wilt verkopen, je moet gaan betalen -O-

en wat houdt dit nu exact in?
Welke adverteerder wordt nu het beste gevonden op MP

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:21

Ik zit Marktplaats een beetje af te gaan voor een zwartbruine 4x2 Expedit Ikea kast (of een 2x2 als extra kastje, ook zwartbruin), een tafelmodel koelkast (eventueel met klein vriesvakje) en een slaapbank Beddinge in goede staat (die er ook nog netjes uit ziet enzo) voor mijn nieuwe studentenkamer per 1 maart :) Mocht iemand hier nog wat aangeboden hebben, show me! :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:24

Courses schreef:
Ik zit Marktplaats een beetje af te gaan voor een zwartbruine 4x2 Expedit Ikea kast (of een 2x2 als extra kastje, ook zwartbruin), een tafelmodel koelkast (eventueel met klein vriesvakje) en een slaapbank Beddinge in goede staat (die er ook nog netjes uit ziet enzo) voor mijn nieuwe studentenkamer per 1 maart :) Mocht iemand hier nog wat aangeboden hebben, show me! :)

Kijk maar uit straks heb je waakhond HTM aan je broek hangen..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:27

MarjanB schreef:
Courses schreef:

Ik voel me heel erg blond nu :o?

Is het niet toegestaan zoiets te vragen o.i.d of ...?
Laatst bijgewerkt door Courses op 21-02-14 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:27

Ik snap hem ook niet. :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:32

MarjanB schreef:

Ja, kijk maar uit voor mij ja.

Het is hier idd niet echt toegestaan dingen echt te vragen.
Je mag wel aangeven dat je zelf op zoekt bent, en als iemand iets heeft dat je een berichtje wil.

De reden waarom ik zo op jou reageerde van de week is omdat er gelijk een verhaal bij kwam van een zielige pony, en het hier overkwam alsof je de deken gratis wou.
Daarnaast had je het artikel snel nodig.
Ik ben van mening als je het echt direct nodig hebt je beter lekker naar de winkel kan gaan ipv hier een zielig verhaal plaatsen en gaan lopen schooien, want zo kwam het over.

En was niet de enige die er zo over dacht, was alleen de enige die er een opmerking over maakte.
Bewijs zit in mijn PB box :j

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:32

Het is inderdaad niet de bedoeling dit soort oproepjes op dit topic te doen :) Anders hebben we dadelijk (terecht) een moddie aan de broek. Vind de grenzen daarin wel een beetje vaag, maar zo ronduit vragen lijkt mij iig niet gewenst.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:34

Come on MarjanB.

Beetje volwassen....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:35

Courses, ik weet niet of je in een studentenstad woont? Zoek een fb hoek op, daar hebben wij ook goedkope meubels vandaan door de vertrekkende internationale studenten! :)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:36

Wat is er nou precies veranderd aan mp?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:38

Utrecht zit ik :) Houd ik ook al in de gaten inderdaad, echter is er nog niet echt iets voorbij gekomen en weet ik dat er relatief veel Bokkers op MP zitten, dus daarom denk ik, ik maak het hier even kenbaar. Verder lijkt het me niet zo'n probleem aan te geven als je echt specifiek iets zoekt toch .. Desnoods je echt meteen pleit voor gratis (wat ik niet doe, gezien ik snap dat meubels gewoon hun prijzen hebben) maar ik zal het in het vervolg hier dan niet meer plaatsen :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:40

Gewoon in zo'n hoek vragen, dan komen ze van alle kanten hoor! Geloof me. Die serie is zo populair!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:40

Bij mij loopt de verkoop van 2 gloednieuwe hoofdstellen maat shet voor geen meter.
Heeft iemand tips?

heb ze op Facebook,marktplaats en bokt staan

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:41

Jadeleigh263 schreef:

tot voor kort kwam je advertentie die je plaatste bovenaan de rubriek te staan. Hij wordt dan uiteraard meest gevonden.
Als je merkdingen hebt, zullen mensen daar op zoeken, maar als voorbeeld een 'lamp', kijken mensen de eerste paar pagina's door en dan stoppen ze.
Ik zette iedere week m'n advertenties er opnieuw op, zodat ze weer bovenaan kwamen te staan (als je ze omhoog gaat bellen, kost dat een aardig bedrag per advertentie)
Nu kan het dus dat ie bijvoorbeeld op pagina tig begint. De kans dat die gevonden wordt is dan echt zoveel kleiner!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:43

inowa schreef:
Bij mij loopt de verkoop van 2 gloednieuwe hoofdstellen maat shet voor geen meter.
Heeft iemand tips?

heb ze op Facebook,marktplaats en bokt staan

Misschien een idee om er een nieuwprijs bij te zetten
Ik zie geen merk of iets waaraan ik kan zien dat het nieuwe hoofstellen zijn. en voor 36.75 of 41.75
kan ik een nieuwe kopen.

Ik zeg niet dat ze het niet waard zijn, maar ik weet de nieuwprijs niet ;)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:45

Kentaro schreef:
Jadeleigh263 schreef:

tot voor kort kwam je advertentie die je plaatste bovenaan de rubriek te staan. Hij wordt dan uiteraard meest gevonden.
Als je merkdingen hebt, zullen mensen daar op zoeken, maar als voorbeeld een 'lamp', kijken mensen de eerste paar pagina's door en dan stoppen ze.
Ik zette iedere week m'n advertenties er opnieuw op, zodat ze weer bovenaan kwamen te staan (als je ze omhoog gaat bellen, kost dat een aardig bedrag per advertentie)
Nu kan het dus dat ie bijvoorbeeld op pagina tig begint. De kans dat die gevonden wordt is dan echt zoveel kleiner!

Bedankt voor de uitleg! :D

Ik heb hier inderdaad nog niet zoveel last van. Het enige wat ik heel erg merk zojn al die advertenties van die bedrijven...

(Maar krijgen de adertenties nu ook een rangorde? )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:57

HTM schreef:
MarjanB schreef:

Ja, kijk maar uit voor mij ja.

Het is hier idd niet echt toegestaan dingen echt te vragen.
Je mag wel aangeven dat je zelf op zoekt bent, en als iemand iets heeft dat je een berichtje wil.

De reden waarom ik zo op jou reageerde van de week is omdat er gelijk een verhaal bij kwam van een zielige pony, en het hier overkwam alsof je de deken gratis wou.
Daarnaast had je het artikel snel nodig.
Ik ben van mening als je het echt direct nodig hebt je beter lekker naar de winkel kan gaan ipv hier een zielig verhaal plaatsen en gaan lopen schooien, want zo kwam het over.

En was niet de enige die er zo over dacht, was alleen de enige die er een opmerking over maakte.
Bewijs zit in mijn PB box :j

Stond er in mijn berichtje iets over gratis? En over snel? Uhh nee, wil best betalen voor een dekentje! Omdat het diertje 1 keer een paar maanden een dekentje op krijgt vind ik het zonde om een nieuwe te kopen. Verder wordt de pony nu zondag geschoren. En is er ondertussen een dekentje gekocht.

Dus sorry maar jij doet aannames die helemaal niet nodig zijn. En als er mensen zijn die dat ook doen vraag het dan :D Vind dit een beetje kinderachtig.

Verder is de pony zo ver verwaarloosd dat 144 er al druk mee bezig is. Staan nog meer paarden en het is wel een zaak die nog wel eens voor voorpaginanieuws kan zorgen.. Dus ik doe niet zielig om iets wat niet zielig is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:59

Lieve mensen, graag per Pb! :)

En anders staat er vast een boksbal op marktplaats!