Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:32

dat ze dan bv 75 % van het bedrag waarvoor ze hem heeft gekocht terugkrijgt misschien ?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:36

Ja maar ik wil hem helemaal niet terug :') Ik kan er niks mee.

Dan moet ze zelf maar proberen hem op marktplaats te verkopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:37

Debbie schreef:

Zij ook niet.
Zo is het een beetje jouw probleem op een ander afschuiven. Zijn er afspraken over terugbrengen oid gemaakt? Ik vind het terug nemen voor 75% een prima idee.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:39

Judith_ schreef:
Debbie schreef:

Zij ook niet.
Zo is het een beetje jouw probleem op een ander afschuiven. Zijn er afspraken over terugbrengen oid gemaakt? Ik vind het terug nemen voor 75% een prima idee.

nee , dat vind ik weer niet !
dat vind ik het risico van kopen via MP.

maar als het een makkelijk verkoopbaar hoofdstle was zou IK het doen met die 75 %
maar ik vind helemaal niet dat ze min of meer verplicht is het hoofdstel terug te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:42

Is het nu niet eens de omgekeerde wereld? Als het een bokker zou zijn die aangeeft een product terug te willen sturen en de verkoper is het daar niet mee eens, dan staat half bokt achter de verkoper.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:43

We hebben niks afgesproken over terugbrengen. Daarbij had ze vanmorgen haar oude hoofdstel bij zich. Dus als ze in de auto ze even naast elkaar had gehouden had ze het misschien al kunnen zien.

Daarbij vind ik absoluut niet dat ik mijn probleem hiermee op een ander afschuif..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:48

Debbie, verkoop je privé? Dan gewoon niet terug nemen. Dat risico loop je bij het kopen via mp. Zou wat worden, als alles maar geruild mag worden of geld terug, bij privé verkopen :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:52

Indien het een prive verkoop is en er verder niets over afgesproken is, tja dan is het naar mijn idee het risico voor de koper.
Als ze perse iets zou kunnen willen ruilen, dan moet je maar naar een winkel gaan vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:04

Tja misschien verschillen we daarin van mening dan. :)

Ligt ook wel deels aan de situatie. Verkoper heeft in dit geval het product in handen gehad voordat ze betaalde. Dat is dan inderdaad wel voor eigen risico.

Vind wel dat als je als verkoper niet levert wat hij beloofd (in mijn geval iets wat ruim twee maten verschilt van wat ik dacht te kopen) hij dat terug zou moeten nemen. Dat vind ik niet het eigen risico maar gewoon het verstrekken van onjuiste gegevens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:10

Ik bied altijd aan dat t terug mag mits zelfde staat. Als ze t alleen heeft gepast is dat hoofdstel nog net zo nieuw als toen ze t op kwam halen. Persoonlijk vind ik dat dus wat geneuzel. Anders biedt je aan dat ze t terug kan brengen na beoordeling?

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:17

Sarah_Elise schreef:
Nou de dvd (brievenbus post) is gelukkig aangekomen! Hele opluchting.

Wow....fijn zo! Gelukkig maar!

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 06:46

Debbie schreef:
We hebben niks afgesproken over terugbrengen. Daarbij had ze vanmorgen haar oude hoofdstel bij zich. Dus als ze in de auto ze even naast elkaar had gehouden had ze het misschien al kunnen zien.

Daarbij vind ik absoluut niet dat ik mijn probleem hiermee op een ander afschuif..

ik zou hem ook niet terug nemen, idd de verantwoording van de koper en zeker als ze haar hoofdstel mee had om te vergelijken, tenzij er afspraken zijn gemaakt dus laat het haar zelf uitzoeken...
dat heb je nou eenmaal met kopen op mp... je bent toch geen winkel?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:59

Ik heb net gemaild dat ik het heel vervelend vind dat hij niet past maar dat ik dat toch een beetje als het risico van kopen op marktplaats zie..

Ik heb zelf ook regelmatig iets gekocht wat achteraf niet paste.. tja.. dan maak ik wat foto's en zet ik het gewoon zelf weer op marktplaats.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:01

ik heb gisteren een kettinkje verkocht via marktplaats.
het geld werd meteen gestort, dus mooi snel! straks meteen even het pakketje op de post gooien :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:01

Ik zou het hoofdstel ook niet terug nemen.
Hoezo problemen afschuiven op een ander? Zelfs een winkel is niet verplicht om geld terug te geven bij een toch niet zo geslaagde aankoop. Das een gunst geen plicht.
Zie echt niet in (en in dit geval al helemaal niet, koper heeft t product in handen gehad voor de koop) waarom bij prive verkopen 'geruild' zou moeten/kunnen worden.

Een ander verhaal vind ik het bij opzettelijk de verkeerde maat of staat van het product

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:23

Ik ben trouwens een maand geleden ingegaan op zo'n marktplaats verkoop via 24/7 deals, een 'gratis' horloge plus verzendkosten.
Zou ze volgens de mails die ik krijg al moeten hebben.. maar niks ontvangen.. :roll:

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:09

Ik vind dat je het goed gedaan hebt Debbie, dat is inderdaad het risico van kopen via Marktplaats... Jammer voor haar, maar goed, dan weet ze dat voor de volgende keer, toch?

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:27

Tja vind het heel vervelend voor de koper, maar ze had vergelijkingsmateriaal dus had ze in de auto ook al even kunnen kijken of er verschil tussen zat. Ik zou het ook niet terugnemen en zeggen dat het toch een risico is van kopen via MP.

Hier dankzij VG een fijn mailcontact met de boeken verkoopster op dit moment. Ze is bereid om toch water bij de wijn te doen en me te compenseren. Staat net de postbode te kloppen op het raam, hij had het bewaard want het past net niet door mijn brievenbus en afgelopen 3 dagen niemand thuis getroffen, maar de boeken zijn dus net binnengekomen :+ Dus net voor alle ellende begon met mijn verkoper waren de boeken er dus al wel...beetje jammer dat ik die dag net aan het werk was en dus dacht dat mijn boeken niet meer zouden komen.

Vanmorgen net verkoopster mail gestuurd over een regeling, zal haar nu maar laten weten dat ze toch aangekomen zijn met de hele uitleg erbij....Wat een gedoe zeg, volgende keer toch maar duidelijkere afspraken maken in de mail haha!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:36

Nou, gelukkig maar dat ze toch nog binnen gekomen zijn!
En wat aardig van de postbode dat 'ie ze een paar dagen op rij mee heeft genomen, ze zullen vast niet niks wegen. :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:36

Hey wat fijn dat ze toch nog zijn aangekomen!

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:39

Denk dat ze tegen een kilo aanzitten met zn 2en Konstantine :+
Gelukkig hebben wij een hele vriendelijke postbode!! Ben hem echt dankbaar haha

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:03

Hahahha ik denk ergens dat degene uit het buitenland echt serieus is. Wat heb nu een gemiste oproep uit Frankrijk hahaha

Toch maar eens terug gaan mailen?
Vind het wel eng idee als jullie snappen wat ik bedoel...... Overdag is mijn man gewoon aan het werk en heb geen zin om een vreemde in huis te hebben (ook niet in de garage etc).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:14

@Debbie: Ik zou het ook niet terugnemen. Ze heeft het in handen gehad, ze heeft je gezien en ze heeft niet gevraagd of het terug kan. Misschien heeft ze het bij het paard gepast en vond ze het niet mooi staan oid en wil ze op die manier haar "impuls aankoop" ongedaan maken. Kan me bijna niet voorstellen dat als ze het naast haar oude hoofdstel heeft gehouden, het niet zou passen (maarja, je weet het natuurlijk niet). In elk geval sta je volledig in je recht als je het niet terug wil nemen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:22

Ik zou het hoofdstel ook niet terug nemen als ik het prive verkocht zou hebben.
Sorry, maar dat is het risico van kopen bij een particulier.
Koop je via een webwinkel, dan is kunnen ruilen verplicht, maar als jij in een gewone winkel koopt niet.
Dan is het een service die je verleent aan je klanten.
Bij ons kun je in de winkel ook ruilen indien iets past, maar gewoon terug brengen niet.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:00

vandaag een dekje + halster + touw verkocht *\o/*
net het geld ontvangen :D