Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:20

Wat heerlijk zo'n ding thuis zeg!!

Als jullie iets via MP kopen en laten versturen, laten jullie het dan nog weten als het binnen gekomen is??
Het komt best nog wel eens voor dat mensen dat niet doen. Ik weet ook wel dat als het niet gekomen zou zijn, ze het wel zouden laten weten, maar ik twijfel dan toch nogal eens of alles wel naar wens is :o

Jolien87

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:23

Ja, altijd! Ik mail dat ook altijd naar de verkoper dat hij/zij nog een berichtje van mij kan verwachten wanneer het is overgekomen. Ik vind dat toch een kleine moeite en wel zo netjes om nogmaals te bedanken voor het verkopen en verzenden. Daartegenover vraag ik ook altijd of de verkoper het ook even wil laten weten wanneer het verzonden is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:29

Al via PB gezegd maar hier ook nog even bedankt voor je tijd voor het aanpassen Coby :j

Jeetje...luxe man, een sauna(!!) in je badkamer, gaaf hoor +:)+

In principe stuur ik wel een berichtje als ik iets ontvangen heb, maar in de praktijk zijn veel mensen zo kortaf dat ik het vaak alleen maar doe bij de aardige mensen zeg maar, waarvan ik het idee heb dat die dat waarderen i.t.t. tot de anderen die er allemaal weinig moeite in willen steken :o

Sowieso vind ik de prettigste gang van zaken:

- een bedrag overeen komen (en termijn waarop het artikel verzonden kan worden)
- koper ontvangt bankgegevens van verkoper
- verkoper ontvangt adresgegevens van koper
- koper betaalt het bedrag en mailt even dat de betaling onderweg is
- verkoper laat het weten dat de betaling binnen is, en pakket onderweg, en geeft pakketcode door
- koper laat weten dat het pakket aangekomen is
- je bedankt elkaar voor de prettige afhandeling

En dit dan liefst gewoon allemaal binnen een paar dagen, lekker duidelijk en helder, niet dat stroperige en twijfelende gedoe :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:36

ik laat ook altijd weten als ik iets binnen heb :)
ik verstuur altijd via dhl en dan krijg je een mailtje van dhl als het bezorgt is dus vind het niet erg als mensen het mij niet laten weten want weet het toch al :)

morgen krijg ik twee mensen die spullen komen ophalen, ben benieuwd als ze komen opdagen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:41

Heb je ook veel vervelende ervaringen met mensen die komen afhalen, en dan ondanks de duidelijk afgesproken (en eerlijke) prijs, toch ineens gaan lopen doen alsof ze niet genoeg geld bij zich hebben, of ineens toch minder willen betalen, ook al mankeert er niks aan hetgeen ze komen halen?

Enorm irritant altijd zulke dingen. Of ze komen niet opdagen , of te laat..... ik heb echt een heel negatief gevoel tegenover afhalen gekregen, verkoop spullen liever niet dan dat ze afgehaald worden :o

Je hele dag is naar de knoppen omdat je toch zit te wachten op iemand, en dan nog dat gezeur, en ze blijven maar hangen en je wilt ook niet zo bot zijn om ze op de pantoffel te nemen en weg te sturen :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:45

Zelf doen we het inderdaad ook altijd zo snel mogelijk afhandelen!! Mocht het om e.o.a. reden niet lukken het de dag van ontvangst betaling te verzenden, laat ik dat even weten en gaat het zeker de dag erna op de post!
Gelukkig laten de meeste het wel even weten dat het (goed) ontvangen is! Maar ik ben zo'n muts, dat als ik niets hoor, ik ga twijfelen of het wel is wat ze verwachtten/heel is.... :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:45

ik laat het vaak van mijn werk halen, ben daar dan toch en als ze later komen maakt het niet uit.
als mensen dan nog proberen af te dingen en verkoop ik het niet, afgesproken is afgesproken...

ga zelf ook nooit afdingen als ik iets afhaal en we hebben van te voren een prijs afgesproken :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:55

Oh toen ik ging verhuizen en wat meubels weg wilde doen had ik regelmatig malloten die (bewust) met minder geld aan kwamen zetten. En dan toch nog even proberen iets goedkoper mee te krijgen... Moet ook eerlijk bekennen dat dit altijd mensen waren die slecht Nederlands spraken en zogenaamd niet meer wisten wat de afspraak was. Sommigen werden zelfs kwaad. Gewoon weggestuurd. Zodra ze wel genoeg bij hadden kregen ze wat mee. Ook de vraag of ze later het geld mochten brengen. Stonden ze al met aanhanger voor de deur. Ik ben gekke henkie niet....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:55

Als je vooraf een prijs hebt afgesproken, vind ik het wel vreemd om dan ter plekke nog af te dingen. Doe dat dan voordat je de afspraak maakt. Nog gekker vind ik de smoes dat mensen niet genoeg geld mee hebben. Dit heb ik zelf gelukkig nog nooit meegemaakt.
Wel heb ik van 't zomer mijn leren rijlaarzen vrij spontaan verkocht, die mensen belden of ze langs konden komen (ik had 2 paar te koop) om te passen. Toen hebben we ter plekke een prijs gemaakt, het was nog gezellig ook.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:57

''Dan haal je maar ergens geld'' *smijt de deur dicht*.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:58

eclair98 schreef:

Oh ik was nog wel zo vriendelijk om te zeggen waar het pin automaat was ;) en dan gewoon nog proberen: mogen we het straks brengen of kan het echt niet voor minder. Ik werd er echt pissig om... ben nog nooit overstag gegaan.....

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:02

ligt ook een beetje aan de situatie, meestal is de prijs al afgesproken maar soms komen mensen om ter plekke dingen uit te zoeken, dan word de prijs ter plekke afgemaakt.

en als mensen van ver komen rijden willen ze vaak ook de prijs al rond hebben al voor ze komen.

ik heb eigenlijk nooit dat mensen na de afgesproken prijs nog gaan afdingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:04

Alja: da's inderdaad wel handig ja +:)+

Ik kreeg al regelmatig pakjes (ook grooooote...) op mijn werk bezorgd van klanten van mijn eigen zaak....omdat de postbode wist waar ik overdag aan het werk was :P
Ik vind het dan een beetje te gek om ook nog eens bewust mezelf van mijn werk af te laten halen, vond dat te genant worden maar als het af en toe eens is dan is het wel een super fijne oplossing inderdaad :j

Mer: sommige mensen..... 8)7 Maarja, brutalen hebben de halve wereld hè, dus er zijn er genoeg die ten koste van een ander hun voordeeltjes willen behalen. Volgens mij ben jij niet snel te foppen, dat scheelt :P

Jolien: Ja joh? Dat zou ik echt noooooit doen, eerst afspraken maken en dan pas langs komen hoor...jeetje dat dat goed ging zeg :P Wel een leuke ervaring inderdaad zo +:)+

Maar ik heb echt de schurft aan afhalen, of per-sé willen bellen van te voren....kan allemaal prima via mail en post, lekker snel en makkelijk, het is 2013, komop zeg :P

Ik snap het overigens wel hoor, er zit zo veel tuig tussen...

Pasje03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:13

Poeh ik heb wat pagina's doorgespit, maar wat bestaan er toch rare mensen zeg! Ik had ook een hoofdstel te koop staan. Reactie van mogelijke koper was tot drie keer toe vragen om allerlei foto's. Alsof de foto's in de advertentie niet duidelijk genoeg waren. Nou ik dus tot drie keer toe nog extra foto's gemaakt...Nooit meer wat van gehoord :Y)
Maar ik heb ook weleens gehad dat ik iemand een bijna nieuwe BR Zenith cap verkocht had voor €35,- (hij lag gewoon echt in de weg en was net te krap) en toen kreeg ik na aflevering van het pakketje een mail met daarin bedankt en dat ze hoopte in de toekomst nog zulke goede zaken met mij te doen! Zulke mensen bestaan er dus ook nog!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:16

Ik heb ook een bloed hekel aan mensen die dan maar gaan bellen, ik ben per mail net zo snel, soms zelfs sneller en beter, te bereiken (ik heb thuis zeer slecht bereik en dan zie ik dus ook niet als ik een gemiste oproep heb) mensen bellen ook altijd als het niet uit komt, sta je net met een paard in je handen gaat de telefoon

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:19

Citaat:
Jolien: Ja joh? Dat zou ik echt noooooit doen, eerst afspraken maken en dan pas langs komen hoor...jeetje dat dat goed ging zeg. Wel een leuke ervaring inderdaad zo.

Ach, die mensen kwamen uit een ander deel van Zwolle dus ze hoefden echt niet zo ver te rijden. Kleine moeite dus. En ze wilden eerst de laarzen passen en bekijken. Maar goed ook, want het was me nooit opgevallen dat de zolen bij één paar niet goed meer waren. Daar wees die mevrouw me op, ik heb dus ook maar eerlijk gezegd dat ik dat nooit had gezien. Afijn, ik had voor mezelf al wel een minimumprijs in gedachten, gelukkig waren we het allebei wel over de prijs eens.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:21

birte schreef:
Ik heb ook een bloed hekel aan mensen die dan maar gaan bellen, ik ben per mail net zo snel, soms zelfs sneller en beter, te bereiken (ik heb thuis zeer slecht bereik en dan zie ik dus ook niet als ik een gemiste oproep heb) mensen bellen ook altijd als het niet uit komt, sta je net met een paard in je handen gaat de telefoon

Daarom vermeld ik mijn telefoonnummer ook nooit...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:25

birte schreef:

Juistem +:)+

Jij snapt perfect wat ik bedoel *\o/*

Mailen gaat lekker snel, je kijkt en antwoord wanneer je tijd hebt, kunt het nog eens terug kijken, kunt foto's sturen, kunt gelijk ook je betaling overboeken en je pakket track&tracen....waarom zou je in hemelsnaam gaan bellen :?

Belt de 1, neemt de ander niet op. Kun je een paar keer bellen en geen reactie :n

Word je gebeld, is dat altijd op de meest ongelukkige momenten _-:(

En met afhalen is je hele dag aan gort omdat je thuis moet blijven voor zo'n knakker....die dan vervolgens niet komt, laat komt, niet meer weg te krijgen is, gaat mekkeren over de prijs die al duidelijk afgesproken was....zucht.

Heb ook wel af en toe een goede ervaring gehad hoor, maar het gros is toch echt vooral een irritante ervaring waardoor ik al geen zin meer heb in "de transactie" als mensen per-sé langs willen komen, blegh :brr:

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:43

Mijn zadel maar weer opnieuw op bokt gezet en vanavond gaat hij op Marktplaats. Hoop dat ik hem snel verkoop!

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:41

Ik kreeg zojuist een mailtje met een bod van 50 euro op studieboeken t.w.v 600 :') .
Boeken zijn gloednieuw, ongevouwen. Heb de neiging om terug te sturen: bolletje vergeten? >;)

Edit: moet nulletje zijn...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:46

Als het goed is is mijn zadel dit weekend verkocht via MP, jeej! Advertentie stond er al een tijdje op en had al besloten dat als ik er geen X bedrag voor zou krijgen dat hij voor mijn part dan maar tot zaligheid bleef liggen ( :+ ). Afgelopen donderdagavond een mailtje, vrijdagochtend prijs overeen gekomen, vrijdagavond zijn ze op komen halen om tegen volledig bedrag als borg te kunnen gaan passen, zou als hij niet paste op zaterdag terug gebracht worden. Geen zadel oid meer gezien, wat mij betreft dus klaar :D Fijn! Geld was hard nodig met onverwacht kliniekbezoek van paard, dus MP kwam als de reddende engel :')

Nu nog wat andere geïnteresseerden die om meer details gevraagd hadden (maar vrij traag reageerden oa) mailen dat het zadel verkocht is. Was echt ineens afgelopen do/vrij een stormloop op mijn zadel, en dat terwijl hij al een aantal maanden op Bokt/MP stond :?
Laatst bijgewerkt door Vientje op 20-01-13 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:48

Mn bitloos hoofdstel verkocht voor mn vp.
Bod gedaan op 2 voertonnen in mijn wp. Moet ik bellen. Heb maar terug gemaild dat ik morgen bel omdat ik dit een rare tijd vind om te bellen en dat ik in de zelfde woonplaats woon. Dus hopelijk kan ik snel me voer ergens anders in bewaren.
Trouwschoenen ook verkocht. Gaat weer beter met de verkoop.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:10

Ik had een dubbele terraruim via mp
we hadden mail contact, meneer kon niet eerder dan de 26ste maar ik hem toch gebeld of we dat ding de 19de konden op halen nee kon niet moest de 26ste
dus ik vandaag gemailt voor zijn adres( ben er graag zeker van) krijg ik en mailtje terug nou heb hem aan me zus gegeven voor konijnen.. wij hadden al een auto gehuurt voor de 26ste lekker banketstaaf dus weer

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:14

Dat is vals.. en wat moet een konijn met een terrarium..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:16

Mer1980 schreef:
eclair98 schreef:

Oh ik was nog wel zo vriendelijk om te zeggen waar het pin automaat was ;) en dan gewoon nog proberen: mogen we het straks brengen of kan het echt niet voor minder. Ik werd er echt pissig om... ben nog nooit overstag gegaan.....

Ik zeg altijd in de laatste mail met afspraakbevestiging dat afdingen aan de deur, of het meebrengen van te weinig geld geen zin heeft, dan kunnen ze zich de rit besparen!

Tot nu toe altijd goed gegaan! :P