Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:Meer brood, ander soort boter, meer producten met eiwitten (zoals kwarkyoghurt bijv.). Soms moet je ook op de verpakking kijken en niet alleen uitgaan van 'koekjes, snoep, chips e.d.' Want dat zijn allemaal onverzadigde vetten.waarom, blijf ik toch steeds onder de 1000 kcal zitten?
wat doe ik in hemelsnaam fout
moet ik dan koekjes, snoep, chips enz gaan eten om maar over die 1000 kcal heen te komen?
Sabin_e schreef:Maar veel mensen hier zijn niet op dieet toch?Die mensen hebben -net als ik- een nieuwe levensstijl aangenomen om in eerste instantie gewicht te verliezen (maar niet te snel, want dat is ongezond) en op gewicht te blijven. En daarin steunen we elkaar.
Wel goed stuk inderdaad. Dat laat ook zien hoe ontzettend ongezond snel afvallen en weer aankomen (jojo effect) is!
M_D_H schreef:Zoek alternatievendenice schreef:Meer brood
ik kan geen meer brood op
ik heb al 3 boterhammen op
en dat is veel voor mijn doen
wat leuk overgens dat ik jou hier tegen kom
Sabin_e schreef:M_D_H schreef:Meer brood, ander soort boter, meer producten met eiwitten (zoals kwarkyoghurt bijv.). Soms moet je ook op de verpakking kijken en niet alleen uitgaan van 'koekjes, snoep, chips e.d.' Want dat zijn allemaal onverzadigde vetten.waarom, blijf ik toch steeds onder de 1000 kcal zitten?
wat doe ik in hemelsnaam fout
moet ik dan koekjes, snoep, chips enz gaan eten om maar over die 1000 kcal heen te komen?
Tip: probeer je meer te verdiepen in voedsel. Op die manier kan je kiezen voor producten die het beste bij jou voedingspatroon passen.
Voorbeeld: zo heb ik gekozen voor 40% vet halvarine (en niet de aller aller aller armste boter qua vet), puur omdat ik op deze manier wel de nodige verzadigde vetten binnen krijg.