Buienrader donderdag min. tem -10/+1 Hoe kan dat nou? Dat is een enorm verschil, lijkt me in Ned praktisch onmogelijk (??) Ik heb trouwens niks tegen de kou, alleen tegen die witte derrie
Inderdaad, dat las ik ook al... . Was eindelijk blij met die dooi en dan nu weer sneeuw. Er is iig al flink wat sneeuw weg maar als nog ligt er meer dan genoeg . Gisteravond/vannacht was het ook spekglad trouwens.
Volgens het KNMI (website) kan er morgen weer 2-5 cm sneeuw gaan vallen...pffff stopt het dan nooit.
kensha
Geplaatst: 27-12-10 18:25
Faringo schreef:
Volgens het KNMI (website) kan er morgen weer 2-5 cm sneeuw gaan vallen...pffff stopt het dan nooit.
Nou dan ga ik hopen op 20 cm sneeuw misschien ik dan het tegenovergestelde krijgt
Leliaardje
Geplaatst: 27-12-10 18:38
Het heeft hier in Erichem amper gedooid. Vanmiddag kwam heel even het zonnetje door en toen dooide het wat, maar verder niks. Dan had het beter helemaal niet kunnen dooien tussendoor .
Akecheta
Geplaatst: 27-12-10 18:41
Kopietje van het KNMI Morgen gaat het in de loop van de ochtend vanuit het zuidwesten licht sneeuwen. Het sneeuwgebied breidt zich gedurende de dag langzaam verder uit over het land, alleen het noordoosten lijkt droog te blijven. In totaal kan er dan tot en met morgenavond 2-5 cm verse sneeuw vallen. Er is een kans dat de neerslag in het zuidwesten overgaat in regen wat aanleiding kan geven tot ijzel.
Ik heb vandaag hoopvol in de bak gekeken, lijkt nu bijna bereidbaar (alleen nog "even" de vorst uit de grond), ben dus echt niet blij met deze voorspelling. Afgelopen zondag wel een buitenstapritje in het bos gemaakt, maar ik mis het rijden echt heel erg.
Dus please please Koning Winter..... mag het een onsje minder zijn???
Nou ik hoop mee dat het morgen niet weer heel erg gaat sneeuwen. Ik moest vorige week dinsdag naar de kliniek met mijn paard maar ben niet gegaan vanwege de gladde wegen. En nu moet ik dus morgen, zal je zien dat het weer gaat sneeuwen.
Hier is het ook aan het dooien maar echt doorzetten doet het nog niet. Bovendien blijft het 's nachts nog te koud en ligt er nog veel te veel sneeuw om te laten weg smelten. De hoofdwegen zijn gelukkig wel weer prima te rijden dus we kunnen weer naar de binnenbak. Volgens de weer radar hier, gaat het volgende week iets warmer worden. Zouden we het nieuwe jaar dan zonder sneeuw kunnen beginnen?
Hier heeft 't niet meer gesneeuwt, wel een beetje gedooit maar de sneeuw is nog láng niet weg .. Meeste wegen nu wel schoon gelukkig.
Ze geven morgen hier weer sneeuw aan volgens buienradar
geertje3
Geplaatst: 27-12-10 22:32
hmm bij ons heeft het niet gesneeuwd vandaag. we is het iets dooi geweest. denk rond 0 of iets er boven. nu vriest het alweer, dus kon wel glad worden bij ons op het erf. zien we dan morgen ook wel.
Rienn
Geplaatst: 27-12-10 23:41
Faringo schreef:
Misschien komt het omdat het winter is en het klimaat verandert?