Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:12

Da's voor Chinese restaurants :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:34

Meer een beetje een vreemde actie van een klant.

Mevrouw belde net haar zorgverzekering op en kreeg ene collega van mij aan de lijn.
'Ja, ik ben net ingeleid en vroeg me eigenlijk af hoe ik verzekerd ben voor de bevalling'

:+ daar denk je toch op zo'n moment niet aan

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:44

Beter laat dan nooit, maar wat wilde ze doen als ze niet goed verzekerd was ?
De baby terugsturen :D ?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:44

Shirley schreef:
Beter laat dan nooit, maar wat wilde ze doen als ze niet goed verzekerd was ?
De baby terugsturen :D ?

Return to sender??? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:51

Vanmiddag 1 die de aardappels halverwege op de band zet en vervolgens roept: ik moet de aardappelen eerst hebben!!
Euh, misschien is het een idee om die dan vooraan te zetten? :)*
Maar goed, ik heb maar niks gezegd, was ondertussen al bijna bij de aardappelen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:10

Gistermiddag was het even wat drukker. Ik had net een klant geholpen en achter hun stonden 2 jonge meiden die ik als eerst binnen had zien lopen dus zei tegen hun dat ze het mochten zeggen. Ineens hoor ik links van me een klant iets roepen maar verstond het niet dus ik kijk de betreffende klant vragend aan. Zegt die man: 'ja, ik sta hier niet voor jan l*l hoor!' Waarop ik even een wtf moment had, en vroeg 'sorry?' Waarop die klant zegt: 'ja dat je het even weet!'
en ik ... ??? :')

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:45

Rintah schreef:
goh, was primaklus toen nog niet ingevoerd ofzo?? echt slecht van je leidinggevende dat hier niet strenger op gelet werdt en het zo lang duurt met wisselgeld....

leuk trouwens als je een keertje in lange rij staat (bij gamma of karwei) en er steen er een paar van personeel bij infobalie te kletsen en wordt niemand geroepen om bij te draaien.. keertje primaklus roepen en dan zijn ze waarschijnlijk heel snel weer aan het werk :) :+

Ik weet niet hoe het in die filialen van Gamma en Karwei gaat, maar als een klant dat hier zou doen dan vertik ik het echt om een kassa extra te laten openen. Ik vind dat geroep door een winkel heel namelijk wel flink respectloos. Want in mijn Karwei filiaal, zijn we op dit soort momenten met een klant bezig..

Plus: Komt nog eens bij dat de kassa een andere afdeling is, en de infomedewerkers niet op de kassala van een cassiere mogen draaien..
Laatst bijgewerkt door maaikj op 20-02-13 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:48

Maar als de personeelsleden gezellig een theekransje aan het houden zijn met elkaar terwijl er klanten wachten zou ik er toch wel wat van zeggen denk ik, respectloos of niet :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:48

Niet overal loopt het natuurlijk gesmeerd ;)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:50

maaikj schreef:
Rintah schreef:
goh, was primaklus toen nog niet ingevoerd ofzo?? echt slecht van je leidinggevende dat hier niet strenger op gelet werdt en het zo lang duurt met wisselgeld....

leuk trouwens als je een keertje in lange rij staat (bij gamma of karwei) en er staan er een paar van personeel bij infobalie te kletsen en wordt niemand geroepen om bij te draaien.. keertje primaklus roepen en dan zijn ze waarschijnlijk heel snel weer aan het werk :) :+

Ik weet niet hoe het in die filialen van Gamma en Karwei gaat, maar als een klant dat hier zou doen dan vertik ik het echt om een kassa extra te laten openen. Ik vind dat geroep door een winkel heel namelijk wel flink respectloos. Want in mijn Karwei filiaal, zijn we op dit soort momenten met een klant bezig..

zelf zou ik dat ook echt niet doen hoor, hoogstens als ik aan de beurt ben vriendelijk aan de cassiere vragen of het niet mogenlijk was om er een kassa bij te openen. en het verschil tussen kletsen en overleggen voor een klant is vaak ook wel duidelijk te zien aan de houding van het personeel (en maar zeer zelden dat dat nodig is om dat met 4/5 personen tegelijk te overleggen ;) )

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:06

Of het witte brood ook echt wit vanbinnen was..
Nee, het is roze :')

Ook een mevrouw die aan de telefoon vroeg om een vers cranberry brood. Vers, vers, vers. Nu had ik hem kakelvers, net uit de oven ;) Dus mevrouw komt naar de winkel... Vraagt ze eerst: "Zijn al jullie broden vers?" En later vroeg ze nog of wij elke dag vers brood hadden. Toen heb ik die mevrouw maar even verteld dat wij een bakkerij zijn en wij het niet kunnen maken om oud brood te verkopen ;) Oké, dat begreep ze, maar vlak voordat ze weg ging, vroeg ze nog: "Moet ik het dan voor de middag nog op eten?"
Die mevrouw is blijkbaar geobserdeerd met vers brood :')

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:15

Oh dat had ik laatst ook. Een man vroeg op Maandagochtend of de broodjes toch niet van vorige week waren. Waarop ik eruit flapte dat ze van vorige maand waren.
Gelukkig kon hij er wel om lachen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:18

Had laatst ook wat geks;

Ik werk bij de McDonald's en stond kassa, was redelijk druk. Een man bestelde 2 happy meals en 2 gewone menu's, ik alles pakken en klaarzetten op het dienblad, was bijna klaar, moest alleen nog friet pakken. Loop richting het frietstation, kom weer terug bij m'n kassa, gast weg met dienblad, uuhh dan sta je ook wel even raar te kijken. Ik onthoud echt niet iemand zijn gezicht en ik heb ook niet gezien waar die is gaan zitten dus kon het ook niet even brengen. Hoopte dat die later terug zou komen voor de friet, nou de hele avond heb ik hem niet meer gezien :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:19

tja....
tegen mij schreeuwen door de winkel hee, gaperd ja jij daar ! mijn karretje gaat niet open ( hoort niet eens bij mijn deel ) ja, hoor je me of moet ik langzamer praten? ik wil mijn muntjes wisselen voor 1 die wel in het karretje past kan je dat? of moet ik naar iemand anders? dus ik nou, wij wisselen niet ga maar naar de supermarkt...

iemand die vroeg of er ook andere honden op het laminaat konden want ze had een bruine hond en op de foto lag er een witte hond 8)7 zo ook met voer... of het wel voor een andere kleur honden kan ...

en dan heb je natuurlijk de eindeloze opmerkingen en vragen over het erotiek deel :o
zoals advies om het allemaal wat spannender te maken en de onnagedachte opmerkingen van kleine kinderen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:21

unihorses schreef:
tja....
tegen mij schreeuwen door de winkel hee, gaperd ja jij daar ! mijn karretje gaat niet open ( hoort niet eens bij mijn deel ) ja, hoor je me of moet ik langzamer praten? ik wil mijn muntjes wisselen voor 1 die wel in het karretje past kan je dat? of moet ik naar iemand anders? dus ik nou, wij wisselen niet ga maar naar de supermarkt...

Waarom heb je niet gewoon ff gewisseld? Als iemand het geld wil gebruiken voor een karretje kan dat toch best? Nu zadel je iemand anders op met jouw probleem.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:26

Vjestagirl schreef:
unihorses schreef:
tja....

Waarom heb je niet gewoon ff gewisseld? Als iemand het geld wil gebruiken voor een karretje kan dat toch best? Nu zadel je iemand anders op met jouw probleem.

omdat wij daar niet verantwoordelijk voor zijn , en wij altijd te weinig 50 cent muntjes hebben .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:28

€1,- muntjes passen vaak ook in een winkelwagentje. Dat je altijd €0,5 tekort hebt is gewoon een fout van het management, die kun je met de rest van het kleingeld extra bijbestellen.

En nee, je bent er niet verantwoordelijk voor, maar iemand wil wel bij jou in de winkel geld uit komen geven, dan vind ik het een minimaal stukje service dat je eventjes een muntje wisselt. En vooral de tekst "ga maar naar de supermarkt" had mij doen besluiten een klantvriendelijker winkel op te zoeken.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:34

Vjestagirl schreef:
€1,- muntjes passen vaak ook in een winkelwagentje. Dat je altijd €0,5 tekort hebt is gewoon een fout van het management, die kun je met de rest van het kleingeld extra bijbestellen.

En nee, je bent er niet verantwoordelijk voor, maar iemand wil wel bij jou in de winkel geld uit komen geven, dan vind ik het een minimaal stukje service dat je eventjes een muntje wisselt. En vooral de tekst "ga maar naar de supermarkt" had mij doen besluiten een klantvriendelijker winkel op te zoeken.

alleen 0,50 in deze

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:37

Dan ga je toch naar je manager of wie er dan ook verantwoordelijk is voor het bestellen van het kleingeld, en vraag je of er €0,5 bijbesteld kunnen worden de volgende keer, omdat je graag klantvriendelijk wil kunnen zijn?

En anders geef je de klant €0,5 voor de winkelwagentjes en bij de kassa 2x€0,2 en 1x €0,1 voor het wisselgeld?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:41

Nou...dan kan je dat voor iedereen wel gaan doen en dan heb je zéker een te kort na een aantal mensen deze service gegeven te hebben. Maar wellicht wel verstandig om een notitie op te hangen bij de entree dat jullie niet mogen wisselen. Dan zijn de klanten vaak ook wat begripvoller. De wijze waarop je dit afgehandelt heb zou mij ook doen besluiten niet te shoppen bij jullie terwijl ik t wel snap dat je niet kan/wil wisselen. Zou ik zelf ook niet doen.

Edit: mits dat natuurlijk bij de bedrijfspolicy hoort. Zo niet, lekker wisselen, dan is t probleem voor t management als er te weinig is en ze weer mogen opdraven om je geld te brengen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:44

unihorses schreef:
tja....

iemand die vroeg of er ook andere honden op het laminaat konden want ze had een bruine hond en op de foto lag er een witte hond 8)7 zo ook met voer... of het wel voor een andere kleur honden kan ...

en dan heb je natuurlijk de eindeloze opmerkingen en vragen over het erotiek deel :o
zoals advies om het allemaal wat spannender te maken en de onnagedachte opmerkingen van kleine kinderen

Ik ben heel benieuwd waar jij werkt :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:46

Blue_Eyes schreef:
unihorses schreef:
tja....

Ik ben heel benieuwd waar jij werkt :')

het laminaat en hondenvoer waren ergens anders hoor, maar stond erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:56

Klant: goh, moest je ook weer aan het werk?
Ja :)
Hier een bonnetje, heb je je loon.. (emballage)
>;)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:42

Horeca, werk in een club:

"Mag ik een rode witte wijn?" - Ja hoor, jij krijgt een rode witte wijn.
"Weet u ook waar de wc is?" - Nee, ik werk hier al drie jaar maar de wc heb ik nog nooit gezien! :')

Komt een tutje op hoge hakjes naar mij toe en legt haar handen op de bar; "Ieeeeehl, dat plakt!" Ik vraag of ze een doekje wil. "Nee hoor, ik heb toch een broek aan!" - Prachtig, had ik niet verwacht van zo'n tutje :')

Laatst nog iemand die het allemaal niet zo goed meer snapte: "Mag ik een si.. een fa.. een fo.. een cola?"

En op een vrij drinken feestje een paar weken terug. Een jongen komt tegen het einde van het feest (dus heeft er al vierenhalf uur onbeperkt drinken op zitten) naar mijn bar, volledig in de war. Hij bestelt, ik geef hem de drankjes, en ik zie ineens dat hij zijn portomonnee trekt. Ik wacht even af wat hij nou wil terwijl meneer in zijn portomonnee zit te graaien. Eindelijk heeft hij gevonden wat hij zocht en geeft mij zijn ov-kaart. Ik vond het echt hilarisch en de andere mensen aan de bar ook, dus ik draai mij om naar de kassa (die er die avond dus helemaal niet was), haal het pasje door het schermpje (wat dus helemaal niet kon), en geef het pasje terug. De jongen vraagt nog; "Is het goed zo?" - "Ja, hoor, dankjewel!" Ik stikte echt van het lachen :')

En ik herinner mij ineens iemand die bij mij aan de bar bestelde. Toen hij klaar was zei hij: "Doei hè!", waarop hij vervolgens 'de trap' deed en spoorloos verdween. Heb die gozer de hele avond niet meer gezien :')

En een andere keer, met een technofeest. Bij die feesten richten ze bij ons vaak een speelhoek in, met knuffels, kleurplaten, lollies en ballonnen. Dat vinden ze geweldig!
Ik had toen niet zoveel te doen dus had wat ballonnen gepakt en was daarvan poedeltjes aan het maken. Had één aan iemand gegeven en de rest van de avond kwam iedereen langs om zo'n beestje te vragen!
Zo'n jongen (helemaal stuiterend) kwam naar mij toe en vroeg ook zo'n ballon, dus ik dacht ik maak wat speciaals. Had een hoofdband met een giraffe erop gemaakt. Hij helemaal blij en heeft de rest van de avond dat ding op zijn hoofd gehad. Was ontzettend leuk want hij huppelde heel de club door en je kon over al die hoofden die giraffe zien zwaaien. Na een uur komt hij weer naar mijn bar, buigt zijn hoofd over de wasbak en stopt het hoofd van de giraffe in het water. Ik vraag wat hij in hemelsnaam doet en hij zegt heel droog: "Hij had dorst" En loopt weer weg. :')

En nog een mooi verhaal. Geen opmerking, maar een actie. Ik was rustig aan het werk, was de bar een beetje aan het schoonmaken.. ligt er ineens een vis op de bar! Zo'n echte, een dooie, haha! Hadden ze waarschijnlijk van de markt af gejat en naar binnen gesmokkeld :') Zoéén:

Afbeelding

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:10

unihorses schreef:
tja....

Jou deel of niet, ik vind persoonlijk dat je als werknemer elke klant moet helpen.

Als ik gebeld wordt, en mijn collega van 'die afdeling' is er niet... zeg ik toch ook niet ja daaaaaaag niet mijn afdeling ik ga je niet proberen verder te helpen..

Ik vind dat echt verschrikkelijk, als ik een werknemer iets vraag en als ik dat te horen krijg dat moet je aan mijn collega vragen.. Dan denk ik echt.. WTF jij werkt hier is het zoveel moeite om dit even zelf met je collega te overleggen? Of om te vragen of ze mij als klant wil helpen?!