Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:13

Waar hebben jullie die gekuchte cd's vandaan? O:) PB?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:15

Het is ook maar net wat je onder remmen verstaat vind ik.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:17

Mandyy schreef:
Het is ook maar net wat je onder remmen verstaat vind ik.

remmen is je snelheid zo drastisch aanpassen als je op een situatie reageer
dat je meer rem dan 10 km/u, want al red je het met 10 km/u dan is het gas loslaten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:18

Ja, maar is het bijremmen of remmen zodat je echt stilstaat?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:19

Mandyy schreef:
Ja, maar is het bijremmen of remmen zodat je echt stilstaat?

ummm hangt van de situatie af :j
al rij je op de achterkant van een trekker af (die zo'n 25 km/u gaat) en op het plaatje bij jou staat 65
en je heb een tegenligger, ga je toch echt remmen :j maar je ga niet stilstaan

steken er kinderen over (bal voor de auto) dan rem je om stil te gaan staan :j
Laatst bijgewerkt door CarpeDiem_ op 22-02-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:19

Nee je hoeft niet stil te staan.. je kunt ook een vraag krijgen op de snelweg met iemand die vlak voor jou invoegt, of als je op een file afrijdt.. Dan moet je wel remmen, maar hoef je niet stil te gaan staan

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:21

MissPromiss schreef:
Nee je hoeft niet stil te staan.. je kunt ook een vraag krijgen op de snelweg met iemand die vlak voor jou invoegt, of als je op een file afrijdt.. Dan moet je wel remmen, maar hoef je niet stil te gaan staan

precies :j
denk aan de praktijk, al kom je op een stoplicht afgereden die op roodstaat.. maar vlak voordat je er bent en hij gaat op groen en de rest moet nog optrekken
ga je toch remmen.. maar niet stilstaan

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:21

Dat snap ik, maar ik vind remmen gewoon een groot begrip. Daar zit in het examen dan weer geen verschil tussen, maar is maar goed ook. Maakt het nog onduidelijker. Vind dat bij een aantal vragen je antwoorden ook afhangen van je motivatie. Maar daarom mag je er waarschijnlijk ook zo veel fout in hebben.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:22

Mandyy schreef:
Dat snap ik, maar ik vind remmen gewoon een groot begrip. Daar zit in het examen dan weer geen verschil tussen, maar is maar goed ook. Maakt het nog onduidelijker. Vind dat bij een aantal vragen je antwoorden ook afhangen van je motivatie. Maar daarom mag je er waarschijnlijk ook zo veel fout in hebben.

gewoon denken, red je het met verminderen van snelheid met 10 km per uur
of is dat te weinig.. is het te weinig kies je voor remmen, anders voor gas los

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:25

Vind het gevaarherkenning niet zo moeilijk, geloof nooit dat ik daar op zou zakken. :n

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:27

je mag meer fouten maken dan dat je goed moet hebben :))

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:31

Ik vind het echt raar ja. :?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:07

Gevaarherkenning vond ik ook maar stom, had ik ook elke keer maar 3 fouten op dus dat vond ik niet zo super moeilijk.

Mijn moeder zit een beetje te zeuren over mijn rij-uren. Ik mag dus over 3 weken op voor mijn rijbewijs, zit nu 1 uur over mijn pakket heen. Mijn pakker is voor 32 uur, tsja dat wist ik vantevoren dat ik dat nooit ging halen... Dus nu wil ze dat ik 1 of 1.5 uur les ga nemen in plaats van 2, maar dan ben ik weer kei bang dat ik dadelijk niet slaag omdat ik te weinig heb geoefend. :=
Maar 1 uur gaat sowieso niet, het duurt al 1 kwartier om naar Den Bosch te rijden, wat betekend dat ik 1 half uur heb om te oefenen in Den Bosch zelf, vind ik niet echt veel ofzo. :=
Ik ga overmorgen maar eens even bespreken met mijn instructrice, ben benieuwd wat ze zegt!

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:09

Wie heeft er al theorieexamen gedaan? En mag je je dan legitimeren met een scooterrijbewijs?

op de CBR site staat van wel, maar ik vraag het hier voor de zekerheid ook even na!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:32

Bekend probleem.. ik heb van de week een gesprek met de moeder van een leerling, op haar verzoek. Jongen in kwestie is er nog lang niet klaar voor maar moeders vind dat ie op examen moet.
Ga eerst maar ff vertellen dat dat niet kan en dat een ex veel duurder is dan een les, maar helaas is mijn ervaring dat ouders bijzonder eigenwijs kunnen zijn.

Ik zou niet minder gaan lessen als ik jou was, als ik een ex. plan is dat op basis van het verwachtte aantal uren dat nog gereden gaat worden en probeer dan rekening te houden met max. 1 les uitval. Als je nu elke les minder gaat rijden lijkt het me dat het ten koste gaat van je rijden.

Maar ik zou het ff overleggen met je instructie.

Mowoah schreef:
Gevaarherkenning vond ik ook maar stom, had ik ook elke keer maar 3 fouten op dus dat vond ik niet zo super moeilijk.

Mijn moeder zit een beetje te zeuren over mijn rij-uren. Ik mag dus over 3 weken op voor mijn rijbewijs, zit nu 1 uur over mijn pakket heen. Mijn pakker is voor 32 uur, tsja dat wist ik vantevoren dat ik dat nooit ging halen... Dus nu wil ze dat ik 1 of 1.5 uur les ga nemen in plaats van 2, maar dan ben ik weer kei bang dat ik dadelijk niet slaag omdat ik te weinig heb geoefend. :=
Maar 1 uur gaat sowieso niet, het duurt al 1 kwartier om naar Den Bosch te rijden, wat betekend dat ik 1 half uur heb om te oefenen in Den Bosch zelf, vind ik niet echt veel ofzo. :=
Ik ga overmorgen maar eens even bespreken met mijn instructrice, ben benieuwd wat ze zegt!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:59

Danku voor je antwoord. :)

Ik zei dus ook al tegen mijn moeder, dat ze heus niet voor niks een paar weken tussen mijn TTT en mijn examen heeft laten zitten, en dat ik er zo nog echt niet klaar voor ben.
Maar ik ga het woensdag toch maar even met mijn instructrice bespreken, kijken wat zij ervan vind. Anders moeten mijn ouders haar maar even bellen en het bespreken, ik bemoei me nergens mee. O:)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:23

Moreill schreef:
Wie heeft er al theorieexamen gedaan? En mag je je dan legitimeren met een scooterrijbewijs?

op de CBR site staat van wel, maar ik vraag het hier voor de zekerheid ook even na!

Ja heb ik ook gedaan :) Rijbewijs is rijbewijs!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:37

om 12 uur word ik opgehaald en dan om 5 voor 1 moet ik afrijden :D gelukkig hebben mijn medicijnen geholpen en ben ik nu lang niet zo zenuwachtig als dat ik dacht :))

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:39

succes!!!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:43

@rohotje: Succes! Zet m op!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:54

Rohotje, succes!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:04

Rohotje succes!!!! Spannnend hoor ga voor je duimen. Heb al een poosje niet gepost. theorie heb ik nu een paar weken op zak. heb besloten dat ik geen TTT ga doen. ik doe gewoon alles in één keer. Meer mensen die dat gedaan hebben?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:05

Gefeliciteerd met je theorie!

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:06

Rana: gefeliciteerd met je theorie!
ik ga ook geen ttt doen.. ben benieuwd :=

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:08

Rana schreef:
Rohotje succes!!!! Spannnend hoor ga voor je duimen. Heb al een poosje niet gepost. theorie heb ik nu een paar weken op zak. heb besloten dat ik geen TTT ga doen. ik doe gewoon alles in één keer. Meer mensen die dat gedaan hebben?

Ik! :)

Zou eerst ook TTT gaan doen, toen heb ik een oefen ttt gehad met de rijschool eigenaar en die heeft samen met mijn instructeur besloten dat het niet hoeft! Of ik moest het zelf willen, dan mocht het natuurlijk wel :P

Maar heb besloten dat als het niet hoeft ik het ook niet wil :P En er dus niet voor ga betalen :=
Dus heb over 3 weekjes ofzo mn examen :D