[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:10

Nee.. ik mijd Amsterdam CS gewoon, hoef er niet noodzakelijk langs :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:49

Ik neem echt NOOIT meer de trein :D

Ben een jaar of 3 geleden met een vriendin naar zee geweest, haar pa organiseerde daar wat voor KV. Natuurlijk missen we onze trein.
Op de terugweg was er een ongeval gebeurd, waardoor we moesten overstappen. Stappen we op de verkeerde trein xD Stappen we ergens in Gent af, zijn er geen treinen meer op dat achterlijk late uur naar Antwerpen xD Daar stonden we dan, 2 jonge meisjes in minirokjes.. Werden lastig gevallen, dus zijn we maar bij een politieagent gaan hangen, en heb ik m'n pa gebelt. Die is ons dan in het holst van de nacht komen halen :D En die wilt ook niet dat ik ooit nog een trein op stap xD

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:50

Ik had net een trein waarvan er nog maar 1 deur open kon, dikke chaos natuurlijk :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:01

Haha dat is ook mooi Misser :D

VinAx :(:) nee dat is geen leuke ervaring met de trein :n

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:02

Zo dat is best lastig, Misser. :Y)

Op Utrecht CS is het inderdaad 1 grote rotzooi. :=

Ik had een trein zonder machinist op Utrecht, toen kwam de trein van. 02, iedereen daar in die naar Gouda moest, en toen ging de trein weg. :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:06

Utrecht heeft nu gewoon een lekker zacht dekentje van krantjes, zodat je niet te hard op de stenen valt als je uitglijd over gemorste koffie van drie dagen geleden :j

Gisteren was er in de trein van Utrecht naar Groningen een oud vrouwtje die echt niets snapte van de chipkaart en dus met een kortingskaart reisde die niet meer geldig was. De conducteur ging haar heel rustig en uitgebreid uitleggen wat ze moest doen, welke kaarten ze weg moest gooien, enzovoort... Hij ging er maar bij zitten, want het duurde ong. 25 minuten voordat hij klaar was :+
Maar dat vrouwtje was hem zo dankbaar, want ze raakte ook licht in paniek toen hij het woord ov chipkaart liet vallen :') "Ik ben al 86, dus ik kan gewoon niet meer reizen?!" en "Meneer u hoeft het niet uit te leggen want mijn geheugen is niet meer goed dus ik kan dat allemaal niet onthouden....... :(:) "

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:24

Ah wat sneu.. Wel lief dat hij daar de tijd voor nam zeg!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:41

MarrieLeen schreef:
Ah wat sneu.. Wel lief dat hij daar de tijd voor nam zeg!

ja inderdaad. Ik ken wel meer oude mensen en die dachten het te snappen maar nu hebben ze ineens een negatief saldo en terwijl ze vrij rijzen hebben.

Idd al die kranten op utrecht :P Ik had vanmiddag trouwens wel een schoonmaker in de trein zelf. Vond het helemaal mooi dat iemand die ook elke dag op utrecht centraal en die ik vanmiddag sprak nog niet eens door had gehad dat ze aan het staken waren en het een puinzooi is :+

Ze hebben nu ook op die omroep borden staan iets van we verzoeken u zo min mogelijk afval achter te laten ivm staking schoonmaakbedrijf :P

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:46

Hoe lang zijn ze al bezig dan?
Want het viel mij ook eigenlijk vandaag pas op..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:48

Muisbal schreef:
Hoe lang zijn ze al bezig dan?
Want het viel mij ook eigenlijk vandaag pas op..

Sinds 16 maart 16.00 uur. Momenteel dus bijna 51 uur.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:05

Staat idd nu al 2 dagen op de borden of je het niet nog erger wilt maken. :Y)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:26

dinsdag was ik voor 16:00 al weer thuis en gisteren was ik onderlangs gelopen, dat verklaart het dan weer :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:26

Op leiden gelukkig geen stakingen :D.

Sta je op het station, te denken dat je nog mooi op tijd thuis bent voor GTST (:D).... *dingdong* Dames en heren, de intercity naar Den Haag HS, Rotterdam en Dordrecht van 18.34 rijdt vandaag niet vanwege defect materiaal....herhaling...... *aargghhh*. Van ellende maar in de eerste de beste trein naar Den Haag CS gestapt en daar in de trein richting Venlo. Ik heb er namelijk een hekel aan om op het station rond te hangen, ik zit liever in de trein.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:57

Ben afgelopen week niet op Utrecht CS geweest, maar wat een smerige bende zeg :oo !

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:01

Zijn ze nog steeds aan het staken?

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 02:56

Ik vind dat staken op Utrecht CS nou wel leuk geweest.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:24

Zijn ze nog steeds aan het staken? :o
Ik denk dat ik zo maar eens een bezem mee ga nemen om naar mn volgende perron te komen. XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:52

Zijn ze nog steeds bezig? Ik ben al een poosje niet via Utrecht geweest..

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:28

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:14

Op Utrecht was niets van de staking meer te merken, alles was bijna brandschoon. Maar op de borden stond dat er nog steeds wel een staking was, dus misschien hadden ze gewoon even een weekendschoonmaak gehouden ;)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:48

Szan schreef:
Op Utrecht was niets van de staking meer te merken, alles was bijna brandschoon. Maar op de borden stond dat er nog steeds wel een staking was, dus misschien hadden ze gewoon even een weekendschoonmaak gehouden ;)

ja ik zag ze ook niet meer staan maar de borden hadden het idd nog steeds over de staking. Ben vanmiddag trouwens wel onderlangs gesprint om de trein nog te halen dus als ze er toen weer waren heb ik het niet gezien.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:40

Nou.... ze staken nog zeker, want ik zat vandaag een trein die uit amsterdam cs kwam........ wat een bende zeg in de trein! Ik snap nu hoe het er op Utrecht uit heeft moeten zien de afgelopen dagen. Overgestroomde prullenbakken, waar voor het gemak de tafeltjes maar even werden meegenomen als prullenbak, kranten lagen werkelijk overal. Bah bah! Werd ook omgeroepen in de trein dat de trein een gigantische bende was en dat dit kwam door de stakingen op amsterdam cs 'NS staat hierbuiten, maar we hebben er wel heel veel last van, onze excuses'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:41

Ik denk dat ik maar weer eens ga beginnen aan het dagboek van een treinreiziger, zelf geschreven alleen dan. :j

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:46

Een keer was ik in Eindhoven, en ik had een hele belangrijke afspraak in Alkmaar. Nou, ik om half 6 opgestaan om op tijd te komen, kom ik op station Eindhoven, rijden er geen treinen richting Utrecht vanwege een 'aanrijding' in Best. Als NS zegt een 'aanrijding' is dat dus niet altijd een aanrijding. Toen de trein weer reed, reden we langs station Best, in die tunnel. Daar zag ik gewoon een zeil liggen met duidelijk uitstekende voeten... Vond het absoluut geen fijn idee dat iedereen het gewoon kon zien liggen...

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:50

En ohja, ik heb een OV-jaarkaart van mijn vader's werk. Dat is een 1e klas kaart, ben er helemaal blij mee :D
Zit ik rustig op mn treinstoelte, komt een conductrice aan. Ze vraagt me niet om mijn vervoersbewijs, maar vraagt of ik OV heb. Ik zeg natuurlijk ja, want die heb ik. Werd ik vriendelijk verzocht naar de 2e klas te gaan... :')