Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenMarije

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:21

Zooooooo net terug van mijn 1e rijles := Had nog nooit eerder gereden. Mijn instructeur is echt zwaar relaxt, heel aardig en rustig enzo! Het ging ook best wel goed ! :D Hoefde alleen maar te sturen en te gassen, wordt dus vast nog wel veel moeilijker, maar de bochten enzo gingen erg goed, ook het overpakken. Beetje door Lichtenvoorde gereden en zelf ook naar huis gereden. Heb nu al weer zin in de volgende les :D
Had alleen die stomme rechter stoeprand steeds niet in de gaten!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:24

Mooi dat je eerste rijles goed ging! Lichtenvoorde, die plaatsnaam zegt me wel wat. In de buurt van Zevenaar / Doetinchem toch?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:26

IkbenMarije schreef:
Zooooooo net terug van mijn 1e rijles := Had nog nooit eerder gereden. Mijn instructeur is echt zwaar relaxt, heel aardig en rustig enzo! Het ging ook best wel goed ! :D Hoefde alleen maar te sturen en te gassen, wordt dus vast nog wel veel moeilijker, maar de bochten enzo gingen erg goed, ook het overpakken. Beetje door Lichtenvoorde gereden en zelf ook naar huis gereden. Heb nu al weer zin in de volgende les :D
Had alleen die stomme rechter stoeprand steeds niet in de gaten!

Dat is een relaxte les!! ik moest alles gelijk al doen!!!!! Heb gister gekeerd in 3x en een paar vieze hellingproeven gehad! ging eindelijk zonder af te slaan hiep hiep hoi

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:33

Hellingproef heb ik al half gedaan, ging meer per ongeluk. Moest onverwachts stoppen voor een fietser en toen stond ik half op een vrij hoge verkeersdrempel. Vond het niet heel moeilijk.

Hadden jullie in het begin ook dat als je een kruispunt/rotonde nadert, je soms handelingen vergeet? :o ik vergeet óf terug te schakelen (alhoewel dat nu wel goed gaat) óf ik kijk in de verkeerde spiegel óf ik doe geen knipperlicht aan of ik vergeet te remmen, laat alleen het gas los :')
Hoop dat dat nog een beetje verbetert O:)

Heb gister ook moeten tanken :))

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:38

hmmm nee dat niet. Maar hier in ede en omgeving zijn de hellingen echte hellingen (3x een drempel qua stijl zeg maar) en dan met en zonder handrem... :( wordt je niet gelukkig van!! Ik had in het begin wel dat ik op een rotonde met me handen in de knoop kwam met schakelen en sturen, dat was wel erg grappig, wist niet dfat armen zo flexibel waren... (lees linkerarm naar pook en de rechter linksboven op stuur..... ;( )

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:42

Ja Lichtenvoorde ligt daar ongeveer 20 minuutjes vanaf! :) Volgende les ga ik beginnen met schakelen en de rem erbij, weet ook niet waarom dat de 1e les nog niet hoefde, misschien een rustige opbouw ofzo! Geeft in ieder geval wel een positief gevoel!

Haha Plien ja, dat had ik ook, dat ik na het sturen vergeet gas te geven of mijn knipperlicht rechts aan doe en links ga, pff en die man naast me maar lachen ahaha, ik zei al, vast leuk al die beginnende jongeren die er nog niks van snappen :')

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:42

Haha ja hoor plien, dat had ik eerder ook erg met rotondes enz.
maar instructrice zei al, je moet daar gewoon even je eigen logische volgorde in krijgen, en nu gaat het gewoon vanzelf, en ben ik voordat ik bij de rotonde al klaar met alle handelingen zodat ik rustig de tijd heb om te kijken of ik door kan of toch moet stoppen.
ik had in het begin ook zoiets van hoe krijg je dat ooit allemaal voor mekaar in zo'n korte tijd :+

Net als optrekken bij een rotonde of stoplicht oid, en dan bvb een bocht en ondertussen ook nog schakelen en de knipperlicht uit en dat allemaal tegelijk was in begin ook zóveel tegelijk :'), maar ook daarvoor geld dat gaat nu allemaal gemakkelijk, komt vanzelf gewoon rustig door oefenen ;)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:44

Ik kwam trouwens in het begin een beetje in de knoop met het doorgeven van het stuur :') moet er ook heel gek uit hebben gezien

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:48

hey balen me instructeur belt net op dat ze ziek is ;( had er zoveel zin in hoeveel lessen hebben jullie er nou overgedaan om examen te mogen doen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:52

IkbenMarije schreef:
Ik kwam trouwens in het begin een beetje in de knoop met het doorgeven van het stuur :') moet er ook heel gek uit hebben gezien

Herkenbaar, zat ik weer met gekruiste armen achter het stuur...... Maar het went wel, net als het doorkijken in de bochten enzo.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:57

_Gabriellexx schreef:
hey balen me instructeur belt net op dat ze ziek is ;( had er zoveel zin in hoeveel lessen hebben jullie er nou overgedaan om examen te mogen doen?

balen zeg!

ik heb nu 17 lessen gehad, en als ik maandag mijn theorie had gehaald had ik nu al een datum voor mijn examen gehad :+
18 nov poging 2, en hoop dan ook snel te kunnen afrijden, want het rijden opzich is niet echt een probleem dat gaat gewoon goed :D
Tot die tijd maar even rustig aan met lessen, gewoon 1x per week anders word het mij allemaal wat te duur :+
had een pakket van 20 lessen gekocht, incl 1e praktijkexamen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:22

IkbenMarije schreef:

Ik ook, ik werd echt gek :)) Gas geven en remmen en dan ook nog sturen _O-

Vanavond ga ik met mn vader mn pasje ophalen en dan mag ik in zijn (te grote) auto rijden.. zal mij benieuwen, ook omdat het donker is én in een vreemde auto :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:01

Ik heb vandaag mn 2e rijles gehad! Ging wel okee, ben wel steeds nog geneigd in de berm of op de stoep te gaan rijden hihi. Ik mocht mn eerste les ook alles al zelf doen.. vond ik overigens wel prettig je moet t toch zelf leren!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:36

xMendy schreef:
IkbenMarije schreef:

Vanavond ga ik met mn vader mn pasje ophalen en dan mag ik in zijn (te grote) auto rijden.. zal mij benieuwen, ook omdat het donker is én in een vreemde auto :=

Ik heb vorige week ook eerst in papa's grote auto gereden :+ en vond het maar wat eng!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:26

Ik heb leren rijden in de mini van mijn vriend, dus kon alles al voordat ik echt ging lessen :P
Vanuit een mini in een diesel auto....men, wat was dat heerlijk rijden zeg.......ik zou bijna omslaan O:) :x
Maar ga straks toch echt weer in een mini, mijn eigen autotje Taz *\o/*

Kom net terug van een les in het donker....pfffff.....dat viel nog niet mee zeg.....

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:01

Marijuhhhhh schreef:
xMendy schreef:

Ik heb vorige week ook eerst in papa's grote auto gereden :+ en vond het maar wat eng!

Ik ben net terug en ik vond het ook doodeng! Het regende de hele tijd, heb 2 uur achter elkaar gereden haha.. maar het ging wel goed opzich.
Alleen met invoegen op de snelweg kwam ik en stuk invoegstrook tekort aan het einde, en ik zag niks omdat het donker was behalve al die koplampen van de voorbijrazende auto's, en al dat opspattende water van het asfalt..... raakte lichtelijk in paniek :x :o maar dat was ook het enige. Mn vader bleef iig rustig :P

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:07

Ik mag maandag weer om 14.30 uur :D

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:09

Rana schreef:
hmmm nee dat niet. Maar hier in ede en omgeving zijn de hellingen echte hellingen (3x een drempel qua stijl zeg maar) en dan met en zonder handrem... :( wordt je niet gelukkig van!! Ik had in het begin wel dat ik op een rotonde met me handen in de knoop kwam met schakelen en sturen, dat was wel erg grappig, wist niet dfat armen zo flexibel waren... (lees linkerarm naar pook en de rechter linksboven op stuur..... ;( )

_O-

Mendy ik kan me voorstellen dat je lichtelijk in paniek raakte! Brrrr.

Mijn les vandaag ging super goed :) het ging allemaal zo makkelijk en ik had er echt een goed gevoel over. Zo wil ik ook rijden op mijn examen :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:15

Hey iederéén ik wil je een tip geven

Koop; Schoennen met platte zool!

Waarom?
Je kan 10 keer beter de koppelling voellen daarnaast hoef je niet zoveel gewicht te brengen van je rem naar gas.

Daarnaast voor zenuwachtige personen;
Laat je niet opfokken door ander auto's. Blijf niet in de spiegel kijken naar achter maar juist de stoplicht en negeer de auto achter je.(wanneer je stilstaat)

Nog even 2 lessen nemen en ondertussen geld bij elkaar schrappen voor de theorielessen ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:28

Hmmwoah, net wat je gewend bent :) ik heb al aardig vaak met flink hoge hakken gereden :)

Maar kan me voorstellen dat platte zool het fijnste is, voor sommigem ensen.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:31

Ik rij wel gewoon met platte zool, vind ik zelf het makkelijkst. Dat wordt nog wat als ik straks mijn rijbewijs heb en ergens heen wil met de auto, maar ook mijn laarzen met hak wil dragen :))

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:36

Ik rij altijd met schoenen, me gympen dus

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:44

Ik heb hier af en toe wat gepost, maar ik vind dat het best wat vaker mag hier :P.
Ik ben nu bij mijn 10e of 11e rijles (ik zal morgen even op mijn afsprakenkaartje kijken).. en het gaat goeeed! Volgende les beginnen met bijzondere verrichtingen. Heb mijn instructeur ook gevraag een indicatie te geven over wanneer ik zou kunnen afrijden. Hij zei dat het voor juni wel moest lukken. Ik helemaal blij dus! Ben in Augsutus begonnen trouwens.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:53

Ik rij ook altijd met platte zoelen.
Heeft mijn man ook als tip gegeven om idd zo de koppeling beter te voelen.
Hij zei ook dat je gewoon elke keer met dezelfde schoenen moet rijden.
Maakt het jezelf alleen maar gemakkelijker straks tijdens het afrijden.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:34

akci schreef:
Ik rij ook altijd met platte zoelen.
Heeft mijn man ook als tip gegeven om idd zo de koppeling beter te voelen.
Hij zei ook dat je gewoon elke keer met dezelfde schoenen moet rijden.
Maakt het jezelf alleen maar gemakkelijker straks tijdens het afrijden.

Mee eens, na tijdje ervaring kan je wel naar andere soort schoennen gaan rijden en meer blindgevoel met de koppeleing aan de slag gang.

Voornamelijk het afslaan van de auto zal gebeuren wanneer je alleen begint te rijden en door de geen platte zolen te hebben.