Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:03

x_Marr schreef:
Oh super :D
Week OV heb ik, en reis dan ook doordeweeks :j

Thanks!

Oohh dan komt het helemaal goed! Veel plezier bij Marco ;)

Muisbal

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:22

Ik heb even gezocht en ik weet nu wat een MAT64, een SGMn, een VIRM en een DDAR is :P
Zijn er nog meer benamingen?

Vandaag had ik een DDAR en een MAT64 geloof ik :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:27

ICM. Degene met de rood/oranje (of blauwe) stoelen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:31

ICM inderdaad, en ICR en ICL. :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:33

:oo Nog meer? Ff verder googlen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:34

Op wikipedia staan wel alle types :j

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:34

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:38

Jemig wat een hoop treinen!

Ik vind deze trein relaxt: blauwe stoelen en heeft van die grote tafeltjes bij de 2 zits. Bij de 4 zits zit een tafeltje met rondingen, het is een dubbeldeks trein. Is dat dan de VRIM?

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:52

Als hij er zo uitziet wel :D

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:06

Ik heb mijn treindagje wel weer gehad... Den Haag Centraal-Groningen... heb wel lekker liggen slapen in de trein zowel de heen als terugreis... Meestal weet ik wel waar ik ben maar ik heb volgens mij Gouda gemist...

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:18

Die trein is het ja :P Die stoelen zitten fijn! In die ouderen treinen zit de hoofdsteun te laag (tegen mijn schouder/nek dus) Dus die zijn minder favoriet. :)

En Groningen, wat een klere eind lijkt me dat zeg, maar gelukkig kan je wel blijven zitten de hele tijd.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:21

Ik heb even een vraagje ik ga morgen namelijk voor het eerst alleen met de trein en tram naar Nieuwegein hahah schaam schaam, dan ben je bijna 18 maar oke :+
Ik ga vanuit Amersfoort met de trein naar Utrecht, dan moet ik vanaf daar naar een of andere tram die mij dan naar het ziekenhuis moet brengen.. Iemand enig idee waar die tram is, en kan je de machinist zegmaar contant betalen? En op de terugweg ook weer?

Hihi schaam me dood :o

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:25

Je moet denk ik de sneltram hebben dan?
Zover ik weet kan je daar geen kaartje in kopen. Die tram vind je als je de bussen volgt. Je moet als je de stationshal verlaat (richting bruna) links houden en de trap naar beneden nemen. Dan loop je heel het busperron af, steek je bij het stoplicht over en daar is de halte van de sneltram.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:38

Muisbal schreef:
Die trein is het ja :P Die stoelen zitten fijn! In die ouderen treinen zit de hoofdsteun te laag (tegen mijn schouder/nek dus) Dus die zijn minder favoriet. :)

En Groningen, wat een klere eind lijkt me dat zeg, maar gelukkig kan je wel blijven zitten de hele tijd.

2.48 minuten met overstap in Amersfoort aangezien ik beide rechtstreekse treinen gemist had :+

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:47

Muisbal schreef:
Je moet denk ik de sneltram hebben dan?
Zover ik weet kan je daar geen kaartje in kopen. Die tram vind je als je de bussen volgt. Je moet als je de stationshal verlaat (richting bruna) links houden en de trap naar beneden nemen. Dan loop je heel het busperron af, steek je bij het stoplicht over en daar is de halte van de sneltram.

Oke toppie, en moet ik dan een strippenkaart kopen ofzo?
Moet je die dan laten afstempelen of zelf doen?
En word er in de tram omgeroepen wat de volgende halte is?

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:50

Ik ben zelf eerlijk gezegd nog nooit met de sneltram in Utrecht geweest, dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen :o

Maar ik weet wel dat de bestuurder afscheiden zit van passagiers, dus dat je daarom geen kaartje kan kopen bij hem.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:54

Voor de sneltram in Utrecht heb je een strippenkaart nodig (OV jaarkaart is ook geldig, maar weet niet of je die hebt). Als je die niet hebt, kan je die ook bij de chauffeur kopen. Hij zit zoals Muisbal al zegt gescheiden van de passagiers, maar in z'n raampje zitten gaatjes waar je doorheen kan praten, en het mag ook gewoon als je een strippenkaart wil kopen. Er zijn stempelautomaten in de tram zelf, en daar staat boven hoeveel strippen je moet afstempelen. Hij roept zelf om welke halte nadert, dus als je een beetje oplet kan dat niet missen.
Er rijden 2 trams, eentje naar IJsselstein en eentje naar Nieuwegein.. dus wel even goed uitkijken dat je de goede pakt :)

Edit: typo's

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:01

Oh sorry voor de foute info dan :o

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 01:54

Muisbal schreef:

Nee hoor, heb heel vaak traject: Rotterdam-Groningen, Amsterdam-Groningen en/of Hoorn-Groningen gereisd.
(hoorn - groningen (dus groningen-amersfoort-amsterdam-hoorn) is het verst, vroeger deed ik er toch wel vaak 3,5 tot 4 uur over (slechte aansluiting enz) hoe het nu is weet ik niet maar zal wel ong 3 uur duren nu)

Maar ik vind het eigenlijk altijd heerlijk! Lang in trein zitten, boeken lezen, huiswerk maken, filmpje kijken of gewoon heerlijk uit de raam staren.
Mis dat eigenlijk wel, dat traject. Zit nu in denemarken en ik vind treinen hier echt supersaai, saaie landschap :P In nederland kun je nog proberen in huisjes te kijken :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:37

Ik zou er niet aan moeten denken hoor MoonChloe, om 3 uur in de trein te zitten :=
Ik kan ook echt geen huiswerk maken :O .

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:58

@ MoonChloe
Vanuit Den Haag gaat er rechtstreeks een trein naar Groningen ;) Dat duurt dan ruim 2,5 uur,

Ik ben trouwens soms wel eens geneigd gewoon een willekeurige intercity te pakken en maar zien waar ik uitkom :P Toch wel fijn zo'n OV-jaarkaart :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:10

Muisbal, moet je doen! Wij gaan ook gewoon kijken waar we uitkomen, lijkt ons hartstikke gezellig. We hebben de week erna tentamens dus kunnen we mooi leren met zn allen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:13

Toen ik mijn OV nog had (lang lang geleden) had ik eens als doel om de hele spoorkaart van NL 'bespoord' te hebben. Ik hield alle trajecten bij op een spoorkaart.

't Is er niet van gekomen. Met de IC-trajecten had ik geen moeite, maar ik was het echt strontzat na een hele dag 'voor de lol' treinen op de trajecten Zwolle-Kampen en Almelo-Emmen (en dat allemaal op één dag). Ik zag mezelf nog niet helemaal met het boemeltje naar Huppelk*tterveen rijden en weer terug. :+

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:20

Nou Karin niet eens :oo

;-)

Ik zie het ook wel voor me dat we straks in een gehucht uitkomen en we de laatste trein hadden en niet terug kunnen _O-

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:34

Ik heb ook over 2 weken tentamens, op zich wel een goed plan, gewoon in de stilte coupé gaan zitten en leren maar, je kan dan niet gaan tv kijken of zo :D