Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vvincent

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:17

KiWiKo schreef:
Als je kijkt wat voor een verantwoordelijkheid een leraar heeft, en hoeveel stress deze tijdens zijn werk krijgt....... vind ik de baan zwaar onderbetaald

Verschilt, ik zou van lesgeven aan enkel 5 en 6 VWO klassen niet zo snel overspannen raken. Mocht ik op het VMBO belanden dan denk ik dat ik binnen een maand gek word (met alle respect voor het VMBO maar dat is echt niets voor mij). Onderbetaald is het zeker, gelukkig ga ik leren voor een 1e-graads diploma dat scheelt ook alweer een stuk Knipoog

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:26

Vmbo is helemaal niet slecht ofzo. Ligt gewoon aan de kinderen. Ik zit zelf ook op VMBO Theoretisch en ze zeggen dan onze klas en nog een T klas de leukste klassen zijn. ( Qua met elkaar omgaan etc Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:26

Ntlie_ schreef:
Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat er maar doorgegaan wordt met dat staken.. Het begon vorige week vrijdag geloof ik? Nou oké 1 keer, 2 keer.. Maar daarna blijft iedereen gewoon nog steeds doorgaan. Ik heb meer het idee dat het is om rotzooi te trappen dan om echt te staken. Want als je filmpjes op youtube o.i.d ziet, ziet het er niet echt uit alsof iedereen aan het staken is, maar meer dat iedereen lol heeft om het vuurwerk dat afgestoken wordt en dingen die vernield worden..

Het mag nu wel eens afgelopen zijn, er is genoeg gestaakt, het is nu wel duidelijk dat de scholieren het niet eens zijn met die 1040 uur.

t punt is... Dat ze je niet kunnen negeren zolang je door blijft gaan...

overigens vind ik ook dat leraren wel een hoger salaris mogen krijgen Lachen Zodat er hopelijk weer wat meer leraren zijn dalijk, en ze wat strenger kunnen selecteren op goede docenten... Als je ziet wat we nu voor aparte mensen hebben (mijn scheikunde docent heeft niet eens scheikunde of iets gestudeerd Sigaar En dan staat die zo voor de klas, dan snap je iets en dan zit die zo, ben je dom ofzo? Clown En als iemand praat dan is het ook alleen maar van 'hou je bek' Nou is dat opzich geen heel schokkend taalgebruik... Maar 't motiveert je ook niet bepaald om naar de les te gaan)

overigens is vmbo-t en vmbo basis bv. wel een heel groot verschil... En ook of je op een aparte vmbo school zit..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:28

mijn etnografie prof heeft ook geen etno gestudeerd, en staat ook voor het auditorium en die doet het prima

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:30

toch zou het denk beter zijn als ie dat vak ook gestudeerd zou hebben?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:30

ja, dan is geen probleem lijkt me...

Maar m'n punt is meer dat mensen die zulke taal uitslaan ('ben je dom ofzo', 'ben je wel goed in je bovenkamer' 'hou je bek' )

Nou niet echt.. de ideale docent zijn imo

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:31

Menino schreef:
Ntlie_ schreef:

Clown En als iemand praat dan is het ook alleen maar van 'hou je bek' Nou is dat opzich geen heel schokkend taalgebruik... ..

\

Nou ik vind dat behoorlijk schokkend taalgebruik voor een docent. Neem me niet kwalijk zeg.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:31

ik ook, maar nederlanders hebben wel eens zo een grof taalgebruik in dagelijkse omgang heb ik gemerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:35

Ja ik opzich ook dus,
't punt is dat zodra je er iets van zegt je meteen van die antwoorden krijgt van 'nou zeg jij dat nooit eens tegen je vrienden ofzo dan?'

Maar dat vind ik toch wel anders..

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:35

Ja maar voor een leraar? Lekker voorbeeld geef je dan zeg.
Ik geef zelf les op een basisschool, maar ik vind dit echt niet kunnen, ook niet voor een middelbare school waar misschien wat andere normen en waarden gelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:41

pearlie schreef:
Ja maar voor een leraar? Lekker voorbeeld geef je dan zeg.
Ik geef zelf les op een basisschool, maar ik vind dit echt niet kunnen, ook niet voor een middelbare school waar misschien wat andere normen en waarden gelden.

Tja, ga het maar aan de schoolleiding uitleggen.. Die staan sowieso niet echt open voor leerlingen.. Kunnen wsl ook niet zo makkelijk een andere docent vinden..! Dus die houden de docenten alleen maar de hand boven het hoofd.. en het wordt afgeschoven op de leerling (in de zin van; wsl was jij OOK niet netjes aan het werk).

En dan nog maar te zwijgen over onze nederlands docent die ons als klas niet echt aankon, en uiteindelijk bij een andere les, met haar man voor het raam ging staan en haar middelvinger opstak Vork Nouja... Die is iig wel ontslagen, 't gevolg was wel dat we een jaar geen nederlands gehad hebben.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:46

TJa het is niet best in onderwijsland...

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:58

nee maar dat komt ook mede doordat zij de klas niet aankon en waarschijnlijk was de klas ook druk zo is mijn engelse lerares ook gestopt, zij kon de klas niet aan. We zijn ook al is opgesloten in een lokaal! gewoon door onze eigen mentor en waarom om we de vorige keer te vroeg weg waren gegaan terwijl hij zei dat dat mocht. Heeft hij trouwens vaker gedaan, maar vind dit niet kunnen! Meestal ligt het ook aan de sfeer die er in de klas hangt. Dat bepaalt ook hoe de les verloopt, we kunnen dus niet alle schuld aan de leraren geven want wij bepalen eigenlijk het meeste wat er in de les gebeurd. Denk ook dat als klassen stukken rustiger zijn dat ze dan ook niet zoveel zeuren over hoe leraren zich gedragen. Een betere wereld begint bij jezelf of hoe ze het ook zeggen;)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:02

stephanie09 schreef:
nee maar dat komt ook mede doordat zij de klas niet aankon en waarschijnlijk was de klas ook druk zo is mijn engelse lerares ook gestopt, zij kon de klas niet aan. We zijn ook al is opgesloten in een lokaal! gewoon door onze eigen mentor en waarom om we de vorige keer te vroeg weg waren gegaan terwijl hij zei dat dat mocht. Heeft hij trouwens vaker gedaan, maar vind dit niet kunnen! Meestal ligt het ook aan de sfeer die er in de klas hangt. Dat bepaalt ook hoe de les verloopt, we kunnen dus niet alle schuld aan de leraren geven want wij bepalen eigenlijk het meeste wat er in de les gebeurd. Denk ook dat als klassen stukken rustiger zijn dat ze dan ook niet zoveel zeuren over hoe leraren zich gedragen. Een betere wereld begint bij jezelf of hoe ze het ook zeggen;)

Damn dat is toch best asoo als je mentor jullie op sluit in een lokaal! Boos! K zou gewoon via het raam naar buiten gaan als je op de eerste verdieping zat!

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:14

Mii_Jessica schreef:
stephanie09 schreef:

Damn dat is toch best asoo als je mentor jullie op sluit in een lokaal! Boos! K zou gewoon via het raam naar buiten gaan als je op de eerste verdieping zat!

hahaha nee spring niet graag naar beneden van 7 meter hoog ofzo Knipoog Ik zei het ook al tegen en toen keek hij raar. Ik zei: zo meteen is er brand dan raak jij in paniek en vallen je sleutels telkens op de grond en dan gaan wij dood!. Ja hij ws wel stil. Ik weet het, ik haal gelijk het ergste naar boven maar sond ik op die school zit is er al twee keer een gaslek geweest. Ben dan liever gelijk kort door de bocht Bloos Knipoog .

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:20

haha k geef je groot gelijk!

Damn heb net mn nieuwe rooster gezien! Mn vroegste dag is om 10 voor half 3 was 1 uur! Boos!

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:26

Mii_Jessica schreef:

Damn heb net mn nieuwe rooster gezien! Mn vroegste dag is om 10 voor half 3 was 1 uur! Boos!

Wat een fijn rooster ;x
Ik heb elke dag tot 4 uur.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:33

Mii_Jessica schreef:

dat is mijn vroegste dag ook. Ik vind het super! vind het vroeg voor mij en de tijd vliegt voorbij. Ik heb ook een nieuw rooster Sigaar en ook een nieuwe engelse leraar/lerares met de achternaam afgekort gong Cool Pling

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:00

ik heb wel wat filmpjes van gisteren
overgins, het was rustig helaas stond ik voor de uurwerkgooiers en kreeg ik een rotje op me harses(ging niet af gelukkig)
Staking:
Afbeelding
Waterkanon Gestoord

Afbeelding
Onze groep

Afbeelding
stelletje idiote ME'ers, gaan voor de uitgang van de kazerne staan als er een sireneding uitmoet Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
Op het museumplein

Afbeelding
Toespraak van het laks

En meer volgt nog

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:42

Het was zo te zien best druk Tong uitsteken

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:59

ja maar dat was ook wel te verwachten dat het druk zou worden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:04

Mii_Jessica schreef:

En jij klaagt over 10 voor half 3? Dát is pas "damn"...
Mijn vroegste dag is 3 uur en daarnaast heb ik nog twee dagen tot half 5 en twee dagen tot 17.20... Dus ik zou me maar iets tevredener opstellen als ik jou was. Het zou me niets verbazen als iedereen het liefste niet naar school ging en toch een diploma kreeg maar zo werkt het gewoon niet. Je moet nou eenmaal hard werken voor dat suffe papiertje maar er zit niets anders op. Jeugd heen of weer, zonder diploma ben je helemaal nergens en dan kan je de rest van je leven wel fluiten naar een 9-5 baan, dan draai je wel langere diensten om nog brood, al dan zonder beleg, te kunnen eten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:04

1500 man

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:56

Marjoow schreef:
1500 man

zet er maar een 0 achter Knipoog
15000 man Knipoog

stephanie09