Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nevica schreef:Ik had iets verkocht en al ingepakt, stond op het punt om de deur uit te gaan en toen werd het geannuleerd want ze had het boek al onderweg naar haar. Krijgen annuleerders een automatische slechte review?
C_arola schreef:nevica schreef:Ik had iets verkocht en al ingepakt, stond op het punt om de deur uit te gaan en toen werd het geannuleerd want ze had het boek al onderweg naar haar. Krijgen annuleerders een automatische slechte review?
Als je een verzendlabel download dan zou koper het niet kunnen annuleren zonder dat je daar bevestiging voor geeft via Vinted. Tenminste dit was eerder zo. Ik download daarom gelijk de verzendlabel zodra iemand iets koopt omdat een koper het een keer wou annuleren en ik van Vinted de vraag kreeg of ik het al opgestuurd had anders annuleerden ze het. 5 min later zat het in een verzendkluis en werkte Vinted de tracking ook gelijk bij.
Saul schreef:C_arola schreef:Als je een verzendlabel download dan zou koper het niet kunnen annuleren zonder dat je daar bevestiging voor geeft via Vinted. Tenminste dit was eerder zo. Ik download daarom gelijk de verzendlabel zodra iemand iets koopt omdat een koper het een keer wou annuleren en ik van Vinted de vraag kreeg of ik het al opgestuurd had anders annuleerden ze het. 5 min later zat het in een verzendkluis en werkte Vinted de tracking ook gelijk bij.
Maar dan nog, als de koper aantikt dat het in samenspraak is met de verkoper komt er geen review en dat kun je niet zien van te voren.
Het gevaar vind ik, dat als je het dan alsnog op stuurt ze het dan niet op gaan halen, en dan komt het terug, hierbij is het bij mij al een paar keer fout gegaan.
Dan komt het retour naar mij, raakt het pakketje kwijt, en ben ik en het pakket en mijn geld kwijt
nevica schreef:Ja alleen als verkoper krijg je dus blijkbaar ook een slechte als de koper annuleert (en ik daar akkoord op heb gegeven). Heel raar systeem vind ik hoor.
Saul schreef:C_arola schreef:nevica schreef:Ik had iets verkocht en al ingepakt, stond op het punt om de deur uit te gaan en toen werd het geannuleerd want ze had het boek al onderweg naar haar. Krijgen annuleerders een automatische slechte review?
Als je een verzendlabel download dan zou koper het niet kunnen annuleren zonder dat je daar bevestiging voor geeft via Vinted. Tenminste dit was eerder zo. Ik download daarom gelijk de verzendlabel zodra iemand iets koopt omdat een koper het een keer wou annuleren en ik van Vinted de vraag kreeg of ik het al opgestuurd had anders annuleerden ze het. 5 min later zat het in een verzendkluis en werkte Vinted de tracking ook gelijk bij.
Maar dan nog, als de koper aantikt dat het in samenspraak is met de verkoper komt er geen review en dat kun je niet zien van te voren.
Het gevaar vind ik, dat als je het dan alsnog op stuurt ze het dan niet op gaan halen, en dan komt het terug, hierbij is het bij mij al een paar keer fout gegaan.
Dan komt het retour naar mij, raakt het pakketje kwijt, en ben ik en het pakket en mijn geld kwijt