Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:33

Bij favorieten maken stuur ik vaak een lager bod.

Maar laatst had ik iets wat 135 keer geliked was en dan wacht ik rustig af.
Bij een tijdschrift wat 45 keer geliked was doe ik ook niks.
Beide zijn dan ook voor de vraagprijs verkocht

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:38

Maar ik heb nu uitgezet dat ze kunnen zien dat ik favoriet. Dus lekker rustig.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:15

Zonnetje81 schreef:
Maar ik heb nu uitgezet dat ze kunnen zien dat ik favoriet. Dus lekker rustig.

Ik wist niet dat dat kon, maar heb het nu ook uit gezet, wat handig!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:25

nevica schreef:
Ik had iets verkocht en al ingepakt, stond op het punt om de deur uit te gaan en toen werd het geannuleerd want ze had het boek al onderweg naar haar. Krijgen annuleerders een automatische slechte review?

Als je een verzendlabel download dan zou koper het niet kunnen annuleren zonder dat je daar bevestiging voor geeft via Vinted. Tenminste dit was eerder zo. Ik download daarom gelijk de verzendlabel zodra iemand iets koopt omdat een koper het een keer wou annuleren en ik van Vinted de vraag kreeg of ik het al opgestuurd had anders annuleerden ze het. 5 min later zat het in een verzendkluis en werkte Vinted de tracking ook gelijk bij.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:46

Ik heb al mijn meldingen uit staan, dat is sowieso lekker rustig. Ik moet daardoor wel elke dag of om de dag even op de pagina kijken, maar dat vind ik minder erg dan constant die meldingen. :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 12:11

C_arola schreef:
nevica schreef:
Ik had iets verkocht en al ingepakt, stond op het punt om de deur uit te gaan en toen werd het geannuleerd want ze had het boek al onderweg naar haar. Krijgen annuleerders een automatische slechte review?

Als je een verzendlabel download dan zou koper het niet kunnen annuleren zonder dat je daar bevestiging voor geeft via Vinted. Tenminste dit was eerder zo. Ik download daarom gelijk de verzendlabel zodra iemand iets koopt omdat een koper het een keer wou annuleren en ik van Vinted de vraag kreeg of ik het al opgestuurd had anders annuleerden ze het. 5 min later zat het in een verzendkluis en werkte Vinted de tracking ook gelijk bij.

Maar dan nog, als de koper aantikt dat het in samenspraak is met de verkoper komt er geen review en dat kun je niet zien van te voren.

Het gevaar vind ik, dat als je het dan alsnog op stuurt ze het dan niet op gaan halen, en dan komt het terug, hierbij is het bij mij al een paar keer fout gegaan.

Dan komt het retour naar mij, raakt het pakketje kwijt, en ben ik en het pakket en mijn geld kwijt _-:(

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 12:14

Ik heb vinted gecontacteerd en die zeggen dat zij een slechte review krijgt maar ik ook automatisch. Lekker dan, heb alleen nog maar 5 sterren. -O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 12:24

Dus als zij annuleert krijg jij dat ook? Er staat wel bij dat het vanuit een annulering is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 12:26

Onderaan de foto.

Afbeelding

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 12:31

Ja alleen als verkoper krijg je dus blijkbaar ook een slechte als de koper annuleert (en ik daar akkoord op heb gegeven). Heel raar systeem vind ik hoor.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 12:53

Saul schreef:
C_arola schreef:

Maar dan nog, als de koper aantikt dat het in samenspraak is met de verkoper komt er geen review en dat kun je niet zien van te voren.

Het gevaar vind ik, dat als je het dan alsnog op stuurt ze het dan niet op gaan halen, en dan komt het terug, hierbij is het bij mij al een paar keer fout gegaan.

Dan komt het retour naar mij, raakt het pakketje kwijt, en ben ik en het pakket en mijn geld kwijt _-:(

Huh als het pakket kwijtraakt dan krijg je toch allebei geld? Daarvoor is aankoopbescherming?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 15:03

nevica schreef:
Ja alleen als verkoper krijg je dus blijkbaar ook een slechte als de koper annuleert (en ik daar akkoord op heb gegeven). Heel raar systeem vind ik hoor.

Nou dit heb ik nog nooit gehad hoor. Als een koper bij mij annuleerde en ik akkoord ging.

Castamickey het pakket was niet opgehaald. Ging toen retour koper had geld al terug. En pakket kwam bij mij nooit aan. Niks gekregen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 15:29

Ik heb al vaker een verkoop geannuleerd als verkoper en nog nooit een negatieve review gehad. Ik kan niet met alles verzenden en dat staat ook in de advertenties. Maar als ik moet annuleren dan kan dat dus op grond van dat ik geen pakketpunt in de buurt heb

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 17:49

Saul schreef:
C_arola schreef:
nevica schreef:

Maar dat heb je niet wanneer je de verzendlabel al hebt gedownload, tenminste ik niet toen koper het zonder overleg wou annuleren. Vinted vroeg toen eerst bij mij na of ik het al had opgestuurd omdat de verzendlabel al aangemaakt/gedownload was.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 17:50

nevica schreef:
Ik heb vinted gecontacteerd en die zeggen dat zij een slechte review krijgt maar ik ook automatisch. Lekker dan, heb alleen nog maar 5 sterren. -O-

Dat heb ik geen enkele keer gehad toen de koper of verkoper het ging annuleren. Diegene kreeg dan alleen een negatieve review.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 18:04

Hoe werkt het eigenlijk met verzenden en de labels? Ik zag labels liggen op mijn Vinted go locatie

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:21

F_Orumster schreef:
Hoe werkt het eigenlijk met verzenden en de labels? Ik zag labels liggen op mijn Vinted go locatie

Voor VintedGo krijg ik meestal een QR code en die scannen ze op de locatie. Dan wordt het pakket gekoppeld aan het label dat ze erop plakken.

Dit dan. Beenwarmers :')

Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:30

Wat :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:33

Dat is toch gewoon een afgeknipte broek :')

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:21

verootjoo schreef:
Dat is toch gewoon een afgeknipte broek :')

Ja en dan stond erbij dat de beenwarmers helaas te groot waren :')

Vind je het gek? 8)7

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:36

Van die jarretel clips ertussen en je hebt een party outfit :+

Bootsie dank!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:22

F_Orumster schreef:
Van die jarretel clips ertussen en je hebt een party outfit :+

Bootsie dank!

Hahaha maar echt :')
40 veiligheidsspelden erin en de hele avond staan, hoppa!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:37

Lijkt alsof het uit Duitsland komt, die zijn überhaupt niet zo goed met mode vind ik :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:55

Proberen kan altijd _O-

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:51

Ik had deze zomer wat verstuurd, koper wil het ophalen, is pakketpunt gesloten wegens vakantie. Toen het na 3 weken weer open ging zeiden ze dat ze het pakket niet hadden. Ik hoorde van Vinted niks. Zij werd intussen gecompenseerd. Paar weken later kwam ze voor iets anders bij het punt en kreeg ze ook mijn pakket, want ik zou het geweigerd hebben. Maar ik had nooit wat gehoord. Daar heb ik lang over moeten mailen maar uiteindelijk ook geld terug gekregen (en zij pakket gratis, had zij geluk)