Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 01:32

Vuurwerk en mensen die nu lopen stampen en rennen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 03:42

Heb je al oordoppen geprobeerd?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 06:44

En... Wakker :Z

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 07:43

Het was godzijdank rond 23.50 afgelopen....
Maar het schijnt hier heel normaal te zijn... paar 100 meter verderop zit een manege, maar ook een opvang van Bulgaren,Roemenen,Polen steken ze elkaar daar niet neer is er wel weer andere ellende

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 07:46

Als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat ik in een klein dorp woon waar het altijd rustig is 's nachts.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 07:51

Bellatrix schreef:
Als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat ik in een klein dorp woon waar het altijd rustig is 's nachts.

Dit is een klein dorp.. Elim (Drenthe)
En dit is dan ook nog buiten het dorp

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 08:02

Ik wou uitslapen, maar dat werd 7u.. *Zucht.

Hier is altijd wat te beleven, klein dorpje maar omsingeld door de stad Amsterdam..

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 08:39

Na een kei drukke nachten met hele zieke patiënten, in de overdracht naar de dagdienst een hoop gezeik over je heen krijgen omdat je niet alles hebt kunnen bijvullen. Ik ben maar opgestaan, heb mijn spullen gepakt en ben weggegaan. Schijnbaar is patiënten in leven houden het minst belangrijke en staat bijvullen op nr 1. +:)+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 09:20

Sinds donderdag buikklachten. Geen buikgriep maar wel regelmatig krampen met resultaat. Vet irritant. En nu erger ik me eraan dat het droog is, de zon schijnt maar ik niet durf paard te rijden uit angst voor jaa.. je weet wel :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 09:44

CupCakes_ schreef:
Na een kei drukke nachten met hele zieke patiënten, in de overdracht naar de dagdienst een hoop gezeik over je heen krijgen omdat je niet alles hebt kunnen bijvullen. Ik ben maar opgestaan, heb mijn spullen gepakt en ben weggegaan. Schijnbaar is patiënten in leven houden het minst belangrijke en staat bijvullen op nr 1. +:)+

Dat vind ik wel zo irritant dat mensen dan gaan zeiken over dat bijv. De handdoeken niet zijn bijgevuld, terwijl je een hele drukke dienst heb gehad.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 09:47

denisesilver schreef:
Ongelofelijk. Ze zijn hier al twee weken 's nachts aan de snelweg bezig. Dan denk je in het weekend zullen ze wel vrij zijn. Nee hoor. Dus we liggen wederom een nacht in de takkeherrie. Overdag zullen ze geen lawaai maken, dat moet natuurlijk per se 's nachts. Echt. Sterf.

Het is hier de afgelopen drie jaar toegenomen en op dit moment zelfs best wel erg. Toen we hier jaren geleden kwamen wonen werd er hooguit één of twee vuurpijltjes door de buurjongen afgestoken, zelfs nadat hij gevraagd had of dat mocht, omdat hij wist dat we dieren hebben. Zo schattig. Maar nu (en dat is niet diezelfde buurjongen, maar lui die hier zijn komen wonen) is het net een oorlogsgebied. En het boeit ze werkelijk niets.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 09:47

Ik was blijkbaar nog niet helemaal wakkerz heb een half uur rond gelopen met mn rijbroek binnenste buiten aan, en kwam er pas achter toen ik naar de wc ging _O- gelukkig was ik nog thuis :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 10:12

Jolliegirl schreef:
Heb je al oordoppen geprobeerd?

Weet je hoe duur maatwerk is. Standaard blijven niet zitten.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 10:22

De death glare die ik kreeg van de kat omdat er buiten een kind van zn fiets viel en ze wakker werd van het gekrijs _O-

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 10:24

Geef de kat eens ongelijk

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 10:26

Telpeva schreef:
Ai teksten, ai muziek, ai plaatjes.
Ugh ik wil er niet aan wennen.

Als je de browser DuckDuckGo gebruikt kan je AI plaatjes uit de zoekresultaten laten weglaten.
Misschien scheelt dat alvast iets..

Joliegirl: wat erg wat je moeder zei. Geen enkel kind is expres haar moeder aan het pesten. Ik heb het zelf ook wel moeilijk gehad met het gedrag van mijn dochter maar dat kan je toch het kind niet aanrekenen?
Daarbij is ook niet altijd alles persé iemands schuld. Soms is iets gewoon wat het is.
Ik hoop dat jij een liefdevol gezin hebt en alleen maar fijne mensen om je heen.

Denisesilver: jemig wat irritant. Het is toch associaal na 22u dergelijke herrie te maken. Hoop voor jou dat het gauw voorbij is.

Hetzelfde geldt voor vuurwerk en buikpijn, dat het allemaal maar gauw wat rustiger mag zijn bij iedereen.

Mijn ergernis: een neefje die graag wil logeren versus ik die het maar de hele tijd niet voor elkaar krijg mijn rommelhuis op orde te maken zodat het hier kind proof is. Ik ben heel slecht in opruimen ( ik denk door de ADD) en dientengevolge het hele concept visite en logees ontwend.

Terwijl ik zelf persoonlijk eigenlijk juist wel toe ben aan de fase van een leuke tante zijn waar ze heen kunnen om er even uit te zijn.

Ik zou eens een stappenplan moeten maken voor mezelf om het geheel van rommelkamers om te toveren tot een normaal woonhuis. Maar ik kom niet veel verder dan… ernaar kijken en geen idee hebben en de energie gewoon weg voelen vloeien bij elk voorwerp waar ik geen idee van heb wat ik ermee moet gaan doen.
Zelfs al heb ik recent eindelijk twee karren rommel kunnen afvoeren.
Het is het kip en ei verhaal, chaotic mind is chaotic house is chaotic mind .. tja.

Misschien helpt het om het hier te posten. Vaak is het namelijk zo dat als ik het zeg, het daarna lukt. :Y)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 10:57

Tof, DuckDuckGo heb ik ook geïnstalleerd staan, dat ga ik eens proberen!

Zou het helpen om te beginnen met 1 kamer, dan bijvoorbeeld met name de woonkamer? Dan is langs komen (zonder logeren) alvast een optie.
Zelf ga ik altijd heel goed op to-do lijstjes, daar schrijf ik dan een stuk of 10 dingen op (ook dingen die zo klein zijn als snoeppapiertjes oppakken en weggooien) zodat ik lekker kan afvinken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 10:58

Ik wordt zo ongelooflijk moe en gefrustreerd van mensen die een kitten (of wat voor dier dan ook) kopen, die dan niet laten vaccineren of steriliseren want oef, dat was toch wel duurder dan verwacht (onderzoek doen is ook lastig). En vervolgens bij het eerste beste ongelukje al geen geld hebben om voor het dier te zorgen.
Echt, dierenbescherming pak ze af.
Elke dag lees ik er wel over en het frustreert me zó. Arme dieren.
hele andere situatie dan iemand die al jaren dieren heeft en ineens financieel slechter zit

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 11:03

Kan je niemand om hulp van Marigold? :(:)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 11:41

Zertab schreef:
Sinds donderdag buikklachten. Geen buikgriep maar wel regelmatig krampen met resultaat. Vet irritant. En nu erger ik me eraan dat het droog is, de zon schijnt maar ik niet durf paard te rijden uit angst voor jaa.. je weet wel :')

Ik heb o.a PDS en psyliumzaadjes zijn dan mijn redding. :') Even een flinke eetlepel in wat yoghurt, en dan 1a 2 uurtjes niks drinken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 11:55

Zebrastreep schreef:
2 weken werkzaamheden is nog enigsinds te overzien. Ik zit nu nog dik 1,5 jaar in lawaai van een verbouwing van een sporthal en het stroomnet waar ze aan de andere kant van mijn huis bezig zijn.

Ik ben nu wel blij met de bouwvak vakantie. Het is nu even rustig. Maar normaal is het vanaf half 7 in de ochtend lawaai.

Tevens ook gelijk een irritatie dat 1 augustus de werkzaamheden van het stroom klaar moeten zijn. Maar de parkeerplaats er nog niet weer bestraat is. Ze laten dat dus mooi langer liggen dan 1 augustus.... zo begonnen ze ongemerkt al eerder dan aangeven en gaan ze ook rustig langer door.

De werkzaamheden gaan nog tot minimaal half augustus duren. Ik zou willen dat ze overdag werkten. Ik ben toch rond die tijd al wel wakker ivm werk. Maar kan me voorstellen dat het niet heel lekker is als je in de zorg werkt.

Ik erger me er wederom aan dat ik opgesloten ben op eigen terrein en zelfs daar eigenlijk niks kan doen door die klote enkel.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 12:16

In het kader van omdenken: wat nou als ik een eerste opzet maak qua opruimen en dan het neefje (10,5 jaar) vraag of hij lichte klusjes wil komen doen waarmee hij wat geld kan verdienen bij mij en gelijk ook meehelpt het hier logeer proof te maken.
Zijn grote frustratie is dat hij nog te jong is voor een baantje want hij spaart voor bepaalde lego.

Het to do lijstje met kleine haalbare dingen is een goede, ik zal het eens proberen.
Ik heb al wel geleerd dat het helpend is om elk dingetje even diens aandacht te geven waarom het vraagt. Hoi leeg doosje, jij bent een leeg doosje. Ik ben jou al 100x voorbij gelopen maar nu zie ik jou. En ik zet jou nu hier neer.
Hoi snoepppapiertje, veel plezier in de plastic container. Enz.
Of bijv: een doos vol meuk. Daar een klein doosje naast zetten. In kleine doosje de spullen die ik dan wil houden en de rest *weg*. Is weer een m2 overwonnen. (eigenlijk denkt mijn hoofd in m3 als het om kamers gaat maargoed, een lege vloer is vaak al heel wat).

Mijn ergernis om wel even on topic te blijven, nu, is dat het telkens zo veel waait (windkracht 4 vandaag en 3 is eigenlijk mijn max met fietsen) en ik wil nog graag even bij een paard kijken dat ik regelmatig bezoek (12km verderop). En heb alleen een fiets, geen auto ofzo. Zucht.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 03-08-25 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 12:18

Ja! Of gebruik een body double!

Ik bel regelmatig met vrienden en dan doen we beiden rottige klusjes.

Ik heb hier zelf de boel op orde. Alleen ik hou van opruimen en dingen wegdoen. Maar voor schoonmaken moet ik echt een strak werkschema hebben. Als ik me daar niet aan houd dan gaat het mis.

Ik gebruik hiervoor een papieren planner, de app finch en mijn notities.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 12:33

Dat ik in het zwembad op een wesp ben gaan zitten }>

Heeft die rotzak mij in mijn kont gestoken. Toen stond ik mooi half inmijn blote kont bij de badmeester om er wat op te laten smeren. :+ }:0

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 12:40

Zo veel bokkers tegelijkertijd met kittens of nieuwe katjes, zo jaloers, aaaaaaargh