Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:44

Licor schreef:
Ik heb dat met kiwi soms.. maar dat schijnt idd ook iets van een allergische reactie te zijn

Ja dat herken ik ook :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:38

DuoPenotti schreef:
Licor schreef:
Ik heb dat met kiwi soms.. maar dat schijnt idd ook iets van een allergische reactie te zijn

Ja dat herken ik ook :j

Zijn jullie ook allergisch voor latex?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:38

_Karlijn schreef:
Nee het is echt als je op een bepaalde manier slikt, dat het sap brandt idd. Niet als je verslikt.

Ben ik weer de enige gek met dit gebrek? :')

Ik herken dit wel! Heb het ook met (versgeperste) jus d'orange :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:40

Ik heb het ook met kiwi helaas.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

@fleur
Nee, ook niet voor banaan of kastanjes.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Ik ben allergisch (denk ik) voor munt. Ik krijg bij aanraken uitslag op mijn huid en als ik het consumeer gaat mijn keel en tong tintelen en jeuken. En het zwelt wat op. :+

Maar ik wil het niet te veel testen dus ik vermijd het nu maar. :=

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:03

Ik heb het met verse ananas. Ananas uit blik is dan weer geen probleem.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:29

Het is ook geen aanrader om na een scopie via de keel of een operatie waar ze een beademingsbuis in de keel inbrengen, om dan een pot verse ananas op te eten... Was niet zo fijn van het ziekenhuis dat het avondsnackje bij de maaltijd bestond uit verse ananas na een hartonderzoek via katheter langs de keel.

Ik kan je zeggen, dat deed gruwelijk veel zeer die ananas op een ruwe geschaafde keel _O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:30

Neeee :wow: _O-

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:56

Little_Gift schreef:
Het is ook geen aanrader om na een scopie via de keel of een operatie waar ze een beademingsbuis in de keel inbrengen, om dan een pot verse ananas op te eten... Was niet zo fijn van het ziekenhuis dat het avondsnackje bij de maaltijd bestond uit verse ananas na een hartonderzoek via katheter langs de keel.

Ik kan je zeggen, dat deed gruwelijk veel zeer die ananas op een ruwe geschaafde keel _O-

Oh, dat heb ik vorige week ook nog gedaan, na intubatie met dubbel lumen. Was hier geen enkel probleem :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:57

Little_Gift schreef:

Dit meen je..
Dat hadden ze zelf toch wel kunnen inschatten?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:59

Ja dat was echt niet grappig... Deed echt vreselijk veel zeer temeer omdat ik wakker moest zijn omwille van het uitlokken van hartproblemen en ik bijzonder slecht ging op de tube in de keel en telkens moest kokhalzen dus mijn keel was echt wel heel rauw en geschaafd... en dan doodleuk dat potje ananas en ik zo dom gelukkig met iets koel en fris natuurlijk niet denkende aan de prikkende eigenschap van ananas... Nou ja, het lag er snel weer uit in elk geval #)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:39

Jolliegirl schreef:
Little_Gift schreef:

Dit meen je..
Dat hadden ze zelf toch wel kunnen inschatten?

Nou ja, nee dus, want er zijn heel veel mensen bij wie dat geen enkel probleem is, zie mijn reactie boven jou.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Ach wees niet zo serieus joh, het was ook maar gekscherend bedoeld, uiteraard neemt niemand ze iets kwalijk joh, het was gewoon grappig :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:22

Lalidan schreef:
Nou ja, nee dus, want er zijn heel veel mensen bij wie dat geen enkel probleem is, zie mijn reactie boven jou.

Grappig dat je dat zegt, want bij de algemene interne waar ik stage heb gelopen was het echt standaard dat mensen die een scopie (maag/keel etc) hadden ondergaan en daar verbleven dat bepaalde etenswaren waren uitgesloten.
Qua fruit kiwi, ananas, aardbei maar bv ook voeding wanneer het meer kruiden bevatte. Die mensen kregen dan een ander alternatief of broodmaaltijd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:59

c_alsemgeest schreef:
Lalidan schreef:

Grappig dat je dat zegt, want bij de algemene interne waar ik stage heb gelopen was het echt standaard dat mensen die een scopie (maag/keel etc) hadden ondergaan en daar verbleven dat bepaalde etenswaren waren uitgesloten.
Qua fruit kiwi, ananas, aardbei maar bv ook voeding wanneer het meer kruiden bevatte. Die mensen kregen dan een ander alternatief of broodmaaltijd.

Dat heb ik nog nooit gehoord, zal dus ook wel locatie/regio afhankelijk zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Interessant, dat heb ik nooit geweten.
De keer dat ik een keer volledig onder narcose ben geweest kreeg ik vlak na het wakker worden meteen een waterijsje, heeft dat daar ook mee te maken? Om te verzachten omdat er dingen in je keel hebben gezeten?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Telpeva schreef:
De keer dat ik een keer volledig onder narcose ben geweest kreeg ik vlak na het wakker worden meteen een waterijsje, heeft dat daar ook mee te maken? Om te verzachten omdat er dingen in je keel hebben gezeten?

Dan wil ik nu graag met terugwerkende kracht 3 ijsjes.

Ik heb de ijsjes enkel gehoord bij keel amandelen weg halen :)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

Ik kreeg ook geen ijsjes, wel later de optie tot een knäckebröd of een stuk ontbijtkoek.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:55

Ik kreeg wel ijs na mn sterilisatie :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

Telpeva schreef:

Ik kreeg na mijn heupoperatie ook waterijs, maar dat was om mijn bloeddruk wat op te krikken

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

Op heel veel recovery's is ijs tegenwoordig wel standaard. Tot mijn grote verdriet. Brrr, ga toch weg met dat spul := en buren die erop gaan lopen bijten zouden helemaal verboden moeten worden :+. Maar goed, ik doe het sowieso beter zonder buren in een ziekenhuis, laat staan op de recovery.

Maar er schijnt best wat onderzoek te zijn dat zegt dat het niet alleen tegen keelpijn na het intuberen helpt, maar ook tegen de misselijkheid.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:31

thequeensmum schreef:
Telpeva schreef:

Ik kreeg na mijn heupoperatie ook waterijs, maar dat was om mijn bloeddruk wat op te krikken

Waren dat ijsjes van bouillon :+

Waterijsje worden soms ook wel gegeven ivm positief effect op misselijkheid na de operatie. En het kan idd verzachten bij keelklachten. Al gaan heel veel operaties tegenwoordig met een larynxmasker ipv tube, dat scheelt ook alweer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 47 min geleden

Ik heb nog nooit ijsjes gehad na narcose -O-

Eergister stonden we al voor een raadsel. Een vers mandarijnschilletje bij de achterdeur. Begin van de avond na een kort bezoek aan Ikea. Vandaag werd dat raadsel nog een stuk groter toen ik in de lege plantenbak keek die naast de achterdeur staat. Daar stonden twee blikjes energiedrink zero in van picknick. :? Maar die levert nergens in de best verre omgeving.

Dan vragen we ons af? Als je zou willen inbreken laat je denk ik toch geen mandarijnschilletjes achter of twee lege blikjes drinken (met statiegeld) waar vast vingerafdrukken opzitten? Maar als er iemand op ons zou wachten zou deze denk ik bellen of een berichtje sturen. Ook is er nergens iets van braakschade te zien, ook mist er niks uit de achtertuin. Dus rara? :?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

Dat is toch een soort test om te kijken of je thuis bent geweest? Als je het dan niet hebt opgeruimd weten ze dat ze in kunnen breken.