Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:17

Oh dat is jammer, heb je al gesprekken met haar gevoerd? Vind ze het zelf wel leuk?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:18

DuoPenotti schreef:
Maar dat je bij een stopweek ongesteld word is natuurlijk heel logisch.
Dus in die zin is het niet na 11 jaar weer ineens.
Alleen dan deze keer heftiger.

Misschien eens overleggen helemaal te stoppen?
Zijn de eitjes helemaal op en blijven de opvliegers ook weg.

#daantje heel veel sterkte :knuffel:

Ik ben in die 11 jaar in de stopweken nooit ongesteld geweest. Op mijn 37e een hysteriscopie gehad en daar bleken de eitjes al niet meer aanwezig te zijn. Ik kreeg toen wel te horen dat je een onttrekkingsbloeding kon krijgen, door dat het slijmvlies van de baarmoederwand opgeruimd wordt. Misschien dan toch een verdwaald exemplaar dat al die jaren verlatingsangst had? :+ Geen idee...

Aanvulling: Vanwege het afbouwen van mijn andere medicijnen mocht ik nog niet stoppen, maar wellicht komt daar vanaf volgende week verandering in.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:21

Bellatrix schreef:
Oh dat is jammer, heb je al gesprekken met haar gevoerd? Vind ze het zelf wel leuk?

Ja, ze krijgt op elke vertaling die ze doet feedback en ze heeft ook al wat voortgangsgesprekken gehad, maar het komt gewoon niet binnen. Zowel op vertaaltechnisch gebied als de uitleg over nieuwe programma's en tools die ze moet gebruiken, ze onthoudt het gewoon niet. We moeten alles tig keer uitleggen en als we zeggen dat het misschien handig is om dingen op te schrijven dan zegt ze 'oh ja' en doet ze dat vervolgens alsnog niet :+

Volgens mij vindt ze het zelf wel heel leuk (gelukkig voor haar) en het is verder een heel lief kind maar ik hang de vlag uit als het eind februari is _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:23

Dan ben je van d'r af? :+

Toen ik hier net nieuw kwam (afgelopen november) heb ik ook alles opgeschreven en later uitgetypt. Ik pak het er regelmatig bij zodat ik geen stap kan vergeten en ik vind dat echt fijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:25

Shenavallie schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar dat je bij een stopweek ongesteld word is natuurlijk heel logisch.
Dus in die zin is het niet na 11 jaar weer ineens.
Alleen dan deze keer heftiger.

Misschien eens overleggen helemaal te stoppen?
Zijn de eitjes helemaal op en blijven de opvliegers ook weg.

#daantje heel veel sterkte :knuffel:

Ik ben in die 11 jaar in de stopweken nooit ongesteld geweest. Op mijn 37e een hysteriscopie gehad en daar bleken de eitjes al niet meer aanwezig te zijn. Ik kreeg toen wel te horen dat je een onttrekkingsbloeding kon krijgen, door dat het slijmvlies van de baarmoederwand opgeruimd wordt. Misschien dan toch een verdwaald exemplaar dat al die jaren verlatingsangst had? :+ Geen idee...

Aanvulling: Vanwege het afbouwen van mijn andere medicijnen mocht ik nog niet stoppen, maar wellicht komt daar vanaf volgende week verandering in.

Ah oke.
Dat geeft meer duidelijkheid.

Ja dan is het volgende week bespreken wel een goed plan.

Kan dat in hetzelfde consult of even vragen voor een dubbele afspraak?
geen idee hoe streng ze daar zijn bij jullie bij meer vragen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:27

Dank jullie wel < 3

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:29

Yes, ik weet niet precies wanneer ze stopt maar ergens in februari.

En inderdaad, onze vertaalprogramma's zijn niet heel intuïtief en hebben best veel knopjes en dingen die je moet instellen voordat je kunt beginnen, dus het is alleen maar handig om dat op te schrijven. Maar waarom zou je dat doen als je het ook twintig keer kunt vragen? :+

Het is ook de combinatie van én weinig computervaardigheden, én minder (ver)taalvaardigheden dan we gewend zijn (zowel in het Engels als het Nederlands) én het feit dat de feedback niet aankomt en er geen verbetering is. Dat maakt het soms gewoon ontzettend frustrerend als je weer eens een vertaling moet nakijken waarin nog steeds dezelfde fouten staan die ze in de eerste week ook maakte -O-

@Shenavallie, dat maakt het wel iets duidelijker inderdaad. Maar ik zou het zeker even bespreken bij de HA :j

@Daantjuh, sterkte :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:33

Hmm, ik snap dat dat frustrerend is ja. Moet je haar een eindbeoordeling geven ofzo?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:39

Heel veel sterkte Daantjuh :knuffel:

Oeh wat frustrerend Foaly! Ik zou daar ook echt heel slecht op gaan.

Ik heb zelf vandaag echt een enorme achtbaan aan motivatie. De ene 5 minuten heb ik helemaal zin om dingen te gaan ondernemen, heb ik ineens allemaal plannen. Maar allemaal verschillende plannen tegelijk en weet ik niet waar ik mee zal beginnen. En dan heb ik weer een uur ofzo helemaal nergens zin meer in.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:50

Die eindbeoordeling wordt nog een dingetje ja, dit wordt de eerste stagiair die geen voldoende krijgt :=

En :knuffel: Niobe

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:56

Moet ze haar stage dan opnieuw doen ergens anders?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:22

Ik geef aan ons roosterbureau aan wanneer ik NIET beschikbaar ben…… wanneer roosteren zij mij in…

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:28

Foaly schreef:
Die eindbeoordeling wordt nog een dingetje ja, dit wordt de eerste stagiair die geen voldoende krijgt :=

En :knuffel: Niobe

Is het misschien een idee om met haar in gesprek te gaan en te zeggen dat ze nu geen voldoende heeft? Misschien is dat precies het gene wat ze moet horen om een omschakeling te maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:35

Foaly schreef:
Maar waarom zou je dat doen als je het ook twintig keer kunt vragen? :+

Het is ook de combinatie van én weinig computervaardigheden, én minder (ver)taalvaardigheden dan we gewend zijn (zowel in het Engels als het Nederlands) én het feit dat de feedback niet aankomt en er geen verbetering is. Dat maakt het soms gewoon ontzettend frustrerend als je weer eens een vertaling moet nakijken waarin nog steeds dezelfde fouten staan die ze in de eerste week ook maakte -O-

Heb jij toevallig het zusje van onze stagiair? Meine gutte -O-

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:47

Mensen die op het fietspad (in de weg)lopen terwijl er gewoon een stoep is.

Fietsers die zonder licht rijden of juist een schijnwerper als licht hebben die niet naar beneden is gericht.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:53

Hooiboer die gewoon nooit ff iets laat weten als ik vraag of hij hooi kan leveren. Moet er standaard nog een keer achteraan appen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:53

daantjuhhh schreef:
Mijn kat wordt maandag ingeslapen.
Ik kan alleen maar janken.

Daantjuhhh heel veel sterkte :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:56

Daantjuh sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:57

Aan mijn jongste grrrr hij is zo vlug als water en pakte een glazen deksel van de koekenpan uit de la en hoppakeeee op de grond. Overal glas.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:16

Foaly schreef:
Yes, ik weet niet precies wanneer ze stopt maar ergens in februari.

En inderdaad, onze vertaalprogramma's zijn niet heel intuïtief en hebben best veel knopjes en dingen die je moet instellen voordat je kunt beginnen, dus het is alleen maar handig om dat op te schrijven. Maar waarom zou je dat doen als je het ook twintig keer kunt vragen? :+

@Shenavallie, dat maakt het wel iets duidelijker inderdaad. Maar ik zou het zeker even bespreken bij de HA :j

@Daantjuh, sterkte :(:)

Ik was ook een vrager, maar dat was meer uit onzekerheid, op een gegeven moment liet mijn opleider mij toen even in het diepe gooien door niet meer te antwoorden en daardoor leerde ik het wel op te schrijven. Dan moet wel iedereen mee werken natuurlijk van de rest van de collega’s anders pikt ze een ander er uit, maar het hielp mij wel zelfstandiger te worden. Ging overings niet op een botte manier hoor.

Vandaag weinig erfenissen van mijn kant voor een keer. Alleen de vele fietsers die alsnog het fietsverbod negeren in de winkelstraat terwijl er hele grote borden staan en iedereen je boos aankijkt…xD

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:33

Daantjuh heel veel sterkte.

Ook sterkte met stagiaires die niet (helemaal) passen op de werkplek.

Lade uit de koelkast gehaald, gesopt. En toen kreeg ik de lade niet meer terug.
Uiteindelijk na 10x is het gelukt. Stom ding.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:55

Onze wifi is er vandaag al meerdere keren uitgeklapt. Morgen is mijn laatste kans om mijn verslagen in the leveren voor de assessment volgende week. Officieel hebben we tot vrijdag 12:00, maar ik moet dan nog vanuit school de hele dag ergens heen. En ik dacht juist zo goed bezig te zijn door 2 dagen van tevoren alles af te hebben...ik kan nu niks uploaden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:56

PostNL. 31 december iets naar mij verzonden. Tm 8 januari heb ik t in de app zien staan. Daarna niet weer. Vanmorgen stond het weer in de app! Om te bezorgen vandaag. Maar je raad t al, geen post, en ook weer verdwenen uit m'n postnl app... die gaat echt niet meer komen. Volgende werk maar weer met afzender contact hebben (zijn gekochte postzegels)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:21

Dank jullie wel!

Ik heb vrij gekregen van werk.
Om kwart over 9 wordt hij ingeslapen.
Daarna wil ik hem weg brengen om te laten cremeren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:30

daantjuhhh schreef:
Dank jullie wel!

Ik heb vrij gekregen van werk.
Om kwart over 9 wordt hij ingeslapen.
Daarna wil ik hem weg brengen om te laten cremeren.

Sterkte!