Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:20

Binnenkort festival. Vriendinnen besluiten een XXXL tent te kopen, wat somehow maar mee moet. Maar ik mag geen paar laarzen meenemen want dat past niet. :') ga weg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:33

Collega die ongevraagd komen bemoeien en hun mening komen delen. Ik vroeg alleen maar of je mij en een andere collega die nu vakantie heeft wil aanmelden voor een bijeenkomst. Ik vraag niet om voor die collega hoef je dat niet te regelen hoor.

Die collega en ik regelen zo vaak dingen voor elkaar dat het voor ons gewoon normaal is. Maar andere collega's hebben daar blijkbaar nogal last van.

Overigens heb ik meer van die collega's die zich overal ongevraagd tegen aan bemoeien. Als ik hulp of je mening nodig ben vraag ik daar wel om. Laat mij gewoon mijn ding doen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:35

Nyaleti schreef:
Binnenkort festival. Vriendinnen besluiten een XXXL tent te kopen, wat somehow maar mee moet. Maar ik mag geen paar laarzen meenemen want dat past niet. :') ga weg.

Nou ja, ik snap het wel.. Die tent is voor iedereen en die laarzen alleen voor je eigen gebruik toch?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:37

Zebrastreep schreef:
Collega die ongevraagd komen bemoeien en hun mening komen delen. Ik vroeg alleen maar of je mij en een andere collega die nu vakantie heeft wil aanmelden voor een bijeenkomst. Ik vraag niet om voor die collega hoef je dat niet te regelen hoor.

Die collega en ik regelen zo vaak dingen voor elkaar dat het voor ons gewoon normaal is. Maar andere collega's hebben daar blijkbaar nogal last van.

Overigens heb ik meer van die collega's die zich overal ongevraagd tegen aan bemoeien. Als ik hulp of je mening nodig ben vraag ik daar wel om. Laat mij gewoon mijn ding doen.

Zit jij wel op je plek bij je werk?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:38

NikkiB1991 schreef:
Ik kwam op Instagram een filmpje tegen dat ze bij de Primark een theepot/kopjes/taartplateau etc. van Bridgerton hebben. Nu heb ik a.s. vrijdag afgesproken met de dames uit mijn familie om gezellig met zijn allen de 2e helft van S3 te kijken, en wil ik heel graag een beetje uitpakken, maar dan wel in stijl.
De serviesset wilde ik daarna aan mijn moeder meegeven, die zou ik daar echt dolgelukkig mee maken, dus het werd een missie!

Primark Hoofddorp, Zaandam, Amsterdam, allemaal geen succes. Konden mij ook niet vertellen waar ik het dan wel nog kon vinden, volgens het personeel was de voorraad in andere filialen niet te achterhalen... Nu kom ik er net achter dat je dat dus wél kan opzoeken, als je simpelweg op de PC op de website kijkt. Tot nu toe keek ik steeds op mijn telefoon. En Eindhoven ga ik ivm werk echt niet meer redden voor vrijdag, 1,5u enkele reis. Normaal ben ik niet zo'n drammer, maar ik had zo'n leuk aangekleed feestje in mijn hoofd dat ik echt nogal teleurgesteld ben...

Misschien dat een kringloop iets heeft wat er op lijkt? Servies met een gouden randje komt als snel in de buurt toch?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:39

MyWishMax schreef:
Telpeva schreef:
En lokdoosjes? Of is dat te gevaarlijk met een hond.
Ik zou sowieso kijken naar waar ze op af komen, misschien helpt het al om dat (tijdelijk) weg te halen of anders te verpakken. Als er niks te halen valt dan is rond blijven hangen voor hun ook nutteloos lijkt mij

Ze komen ook niks halen, maar gewoon naar binnen omdat nesten tegen de buitenmuur zitten en blijkbaar dus er ook in en er een ingang naar binnen gemaakt hebben. Heb al eerder mierennesten binnengehad en dan gaan ze vanuit daar gewoon op zoek naar eten. Soms dus ook gewoon naar buiten weer maar ze komen dus terug naar het nest. Had net echt 30 vliegende mieren binnen en wel 100 buiten op dezelfde plek... staat wel doosje idd, maar dat is vaak alleen genoeg als ze alleen binnen komen zoeken en niet bij een nest.

Ik heb nooit iets aan eten of restjes staan idd vanwege de hond en na de 1e keer mieren tig jaar geleden. Zelfs het afval gaat meteen de container in en de vaatwasser zit altijd dicht. Dacht een tijdje geleden dat er steeds zand binnen lag omdat het naar binnen waaide maar dag waren blijkbaar de mieren die het uit dat gat gooien daar. -O- want zelfs als de deur dicht zit ligt er elke dag opnieuw zand op dezelfde plek. En stomme is dat dat al eens allemaal echt dicht gemaakt is. Of dat werd gezegd iig...

Ik haat dit, elke keer iets nieuws hier en elke keer kom ik erachter dat er weer iets nieuws slecht gedaan is. Of dat er iets verholpen moet worden wat veel geld kost, voor mij dan.

Bij mij hielp dit:
https://www.action.com/nl-nl/p/2515391/mierenpoeder/

Oplossen in water en rechtstreeks in het/de mierennest(en) gieten met een kleine gieter. Als het een flink nest is, en dat is het zo te lezen, zul je bij meerdere gaten/ingangen moeten gieten en een paar keer moeten herhalen.
Je zult waarschijnlijk een paar bussen poeder nodig hebben.

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:51

Moska schreef:
Misschien dat een kringloop iets heeft wat er op lijkt? Servies met een gouden randje komt als snel in de buurt toch?

Ik denk inderdaad dat ik naar zoiets op zoek ga, dankjewel! Echte merch was leuk geweest, maar goed het zit er inderdaad niet in denk ik. Ik zag er net wel op vinted staan, maar dat is dan in Frankrijk/Portugal en 50-70 euro ipv de winkelprijs 14... Vind ik ook zo flauw.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:54

deksel schreef:
Zebrastreep schreef:

Zit jij wel op je plek bij je werk?

Ja nu nog wel , maar er komen wat grote veranderingen aan waardoor een aantal collega's heel negatief geworden zijn over alles wat er nu maar gebeurd. En normaal kan ik dan wel even relativeren en leuke grappen erover maken met mijn favo collega waardoor ik het wat beter los kan laten. Maar zij heeft vakantie en dan hebben we het niet over werk uiteraard :D.

Het is alleen wel vervelend dar als ik een plan uitschrijf en gelijk wat zijn die hun hakken in het zand steken. Maar daar is mijn manager zich bewust van en ziet het vooral als een generatiekloof. Ik wordt nog gezien als de 'jonge energieke hond met veel ideeën ' aldus mijn manager :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:08

In December een tijdschrift afgemeld, kreeg ik een melding dat
ik binnen 10 dagen een bericht zou krijgen wanneer de laatste tijdschrift zou komen.

Nooit gehad, toen ik er om vroeg kreeg ik hem wel, en is mijn geld ook terug gestort..

Alleen eigenlijk sinds Januari kreeg ik wel steeds iedere maand een tijdschrift opgestuurd,
tot een bepaalde zou ik krijgen 234 dacht ik.

En nu ondertussen zitten we op 239, en krijg steeds opnieuw...
en vandaag weer dezelfde melding gekregen als in December dat ze het jammer vinden
dat ik stop met het tijdschrift en dat ik in 10 dagen een bericht zal krijgen wanneer de laatste komt.. _-:( -:(-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:11

Moska schreef:
NikkiB1991 schreef:
Ik kwam op Instagram een filmpje tegen dat ze bij de Primark een theepot/kopjes/taartplateau etc. van Bridgerton hebben. Nu heb ik a.s. vrijdag afgesproken met de dames uit mijn familie om gezellig met zijn allen de 2e helft van S3 te kijken, en wil ik heel graag een beetje uitpakken, maar dan wel in stijl.
De serviesset wilde ik daarna aan mijn moeder meegeven, die zou ik daar echt dolgelukkig mee maken, dus het werd een missie!

Primark Hoofddorp, Zaandam, Amsterdam, allemaal geen succes. Konden mij ook niet vertellen waar ik het dan wel nog kon vinden, volgens het personeel was de voorraad in andere filialen niet te achterhalen... Nu kom ik er net achter dat je dat dus wél kan opzoeken, als je simpelweg op de PC op de website kijkt. Tot nu toe keek ik steeds op mijn telefoon. En Eindhoven ga ik ivm werk echt niet meer redden voor vrijdag, 1,5u enkele reis. Normaal ben ik niet zo'n drammer, maar ik had zo'n leuk aangekleed feestje in mijn hoofd dat ik echt nogal teleurgesteld ben...

Xenos heeft van die dingen met gouden randjes. Gebaksbordjes, theetipjes, zelfs gouden kopjes en theepot, gouden lepeltjes, gouden servetringen. Ook hebben ze verschillende soorten etagères. Daar moet vast wat tussen zitten? Ben even voor je wezen neuzen op Internet en zie dat ze ook nog veel dingen in de Sale hebben, dus misschien dat soort dingen ook?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:14

Siggislief schreef:
ik binnen 10 dagen een bericht zou krijgen wanneer de laatste tijdschrift zou komen.

Nooit gehad, toen ik er om vroeg kreeg ik hem wel, en is mijn geld ook terug gestort..

Alleen eigenlijk sinds Januari kreeg ik wel steeds iedere maand een tijdschrift opgestuurd,

en vandaag weer dezelfde melding gekregen als in December dat ze het jammer vinden
dat ik stop met het tijdschrift en dat ik in 10 dagen een bericht zal krijgen wanneer de laatste komt.. _-:( -:(-

Gratis tijdschrift dus? :D

fokfanaat

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:17

huis van schoonouders verkopen, naast heeel veel werk en van 80 jaar opgebouwde troep, gezeik en uitzoekwerk met erfpacht, gezeik met een huurder die ineens terugkomt op zijn woord en ineens meer compensatie vraagt om de woning et verlaten dan hij in 3 jaar aan huur heeft betaald.

man man, wat ben ik blij als alles afgerond is

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:19

NikkiB1991 schreef:

Kan je niet vragen of een gokker het wil halen en per post wil sturen? Met een beetje mazzel heb je het dan wel voor vrijdag in huis

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:27

NikkiB1991 schreef:

Eindhoven heeft ze niet, in ieder geval 3 weken geleden toen ik er twee keer naar op zoek geweest ben niet. Wil best nog wel een keer voor je kijken morgen, maar ik vond het echt tegenvallen. Utrecht had ze nog wel eind mei.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:34

KarenQ schreef:
Siggislief schreef:

Gratis tijdschrift dus? :D

Eigenlijk wel, maar ik wil gewoon dat het stopt, en heb voor de afgelopen tijd van de tijdschriften niet om gevraagd.. maar kreeg ze wel..
* Daar kan mijn autisten breintje niet tegen, afzeggen van een abonnement zou toch makkelijk moeten zijn

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:47

vikawiek schreef:
Collectes die hun kleine kinderen gebruiken om geld te vragen. Ik werd wakker gemaakt door de bel uit m'n dutje, ik verwacht een pakketje en dan ben ik dus niet berekend op een kind dat om geld vraagt. Ik proberen mentaal snel te schakelen en zei gewoon wat m'n ouders altijd zeggen namelijk "ik heb geen kleingeld", zegt dat mormel "maar je kan ook scannen", stond ik daar met m'n bek vol tanden. God wat was dat ongemakkelijk

„Sorry, pinpas geblokkeerd“ :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:54

'Nee, sorry. Vandaag niet'
'Nee sorry, maar veel succes verder'
'Nee sorry, maar ik wens je wel een fijne dag'

Etc.

En dan ook gewoon meteen iets omdraait en deur sluiten.

Een nee moet gewoon een nee zijn.
Heeft verder geen verklaring nodig eigenlijk.

Het is buitengewoon onfatsoenlijke als een duidelijke nee niet gerespecteerd wordt.

Kijk, als je staat te twijfelen, kijkt in je portemonnee, duidelijk twijfelt, euuuh misschien zegt etcetera, dan is het niet onterecht dat ze een andere betaaloptie voorstellen.

Maar nee is gewoon nee.
Overigens ken ik de irratatie als je een duidelijke nee alsnog moet herhalen of kracht bij moet zetten. Ik vind dat erg onfatsoenlijk, maar t gebeurt soms wel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:56

Benauwd.

En dat ik dacht sollicitatie gesprek op locatie te hebben was het eigenlijk de bedoeling dat ze zou bellen.

Zal wel niks worden. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:09

Tegen mieren helpt hier de HG spuitbus supergoed. Kleine tuitje in het gat duwen en spuiten en ze zijn echt in 1 x weg. Ook als je hiermee een rand spuit bij de deur komen ze er niet meer voorbij.
Duur spul maar wel echt wereldspul.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:20

Oh en olifant poten en begin misselijk te worden.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:27

Femke_Tweety schreef:

Etc.

Het is buitengewoon onfatsoenlijke als een duidelijke nee niet gerespecteerd wordt.

Kijk, als je staat te twijfelen, kijkt in je portemonnee, duidelijk twijfelt, euuuh misschien zegt etcetera, dan is het niet onterecht dat ze een andere betaaloptie voorstellen.

Maar nee is gewoon nee.
Overigens ken ik de irratatie als je een duidelijke nee alsnog moet herhalen of kracht bij moet zetten. Ik vind dat erg onfatsoenlijk, maar t gebeurt soms wel.
Het ding is dat sommige mensen letterlijk nee zeggen heel lastig vinden, zeker een zogenaamd "goed doel". En idd dat sommige mensen doordrammen. "Ik heb geen kleingeld" was dan een soort onafgesproke regel om beleefd af te wijzen en waarmee je ook dat soort discussies voorkwam (geen geld is niks te halen, betekend geen nut om door te drammen). Die mensen kijken vaak ook niet in hun portemonnee en staan te twijfelen, maar zeggen dat ook gewoon meteen. Het was gewoon een beleefde manier om nee te zeggen, en dat weten zij ook donders goed. Daar hebben ze nu met "je kan ook pinnen/scannen" gauw een comeback op gemaakt, zodat die mensen lekker voor het blok staan.

Ik zeg zelf prima nee tegen mensen hoor. Zodra ze beginnen over collectes of hun goede doel onderbreek ik ze en zeg ik beleefd dat ik daar niet aan doe (scheelt iedereen tijd). Meestal blijven ze beleefd en gaan ze door, maar niet altijd. Toppunt was toch wel de lokale daklozen die geld wouden omdat ze de straat opruimde, daarvoor om 11 uur 's avonds aanbelde, en echt gewoon tegen het agressieve aan boos werden toen ik nee zei. Want ze "hadden het werk toch verricht"? Ja en? Heb ik je toch niet gezegd te doen...

Maar ik vind er wel wat van. Ik snap wel dat je met de tijd mee moet gaan en mensen nog weinig met contanten doen. Maar gezien het een ongeschreve regel was, had ik het netter gevonden als ze ipv deurcollectes dan inzetten op online campagnes of iig op een andere manier ermee om gingen zodat mensen die het als beleefde nee gebruikte niet zo voor het blok worden gezet. En met een online campagne zet je mensen sowieso ook minder voor het blok, maar dat is imho niet verkeerd. Je inkomsten zouden niet moeten afhangen van mensen die voor het blok worden gezet en enkel daarom wat geven. En als influencers geld kunnen ophalen voor de meest onzinnige dingen, moet een daadwerkelijk goed doel dat ook kunnen toch?

Maarja, het feit dat ze kinder sturen zegt al genoeg. Dat is 1 van de oudste tactieken om geld binnen te harken. Want nee zeggen tegen wat kinderen die hard hun best doen en te jong zijn om zich van enig kwaad bewust te zijn is lastiger dan nee zeggen tegen een volwassene die dondersgoed weet dat niet iedereen blij wordt van collectes en eventueel nog doordramt ook.

Vorige woonplekken kwamen ze nauwelijks, dus had niet standaard zo'n bordje. Ik woon hier hopelijk niet te lang meer. Maar hier hebben we ze echt regelmatig aan de deur. bij mijn volgend huis (zal niet ver weg zijn) wil ik ook zo'n bordje "geen collectes en verkoop aan de deur".

En even voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen goede doelen of collectes in het algemeen. Ik heb ook wat non-profits die ik belangrijk vind waar ik geld naar stuur. Ik heb alleen wel iets tegen collectes die trucjes uithalen om meer geld te krijgen. Ik vind het een beetje scam-y. En helaas zijn er ook genoeg waar het meeste geld in de zakken van de directeur gaat, en juist bij collectes die dat soort dingen doen heb ik snel het idee dat dat daar zo is. Als ik wil doneren, doe ik liever beetje degelijk vooronderzoek en doneer ik daarna zelf wel.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:28

die poedersuiker treinen

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:35

Suzanne F. schreef:
Tegen mieren helpt hier de HG spuitbus supergoed. Kleine tuitje in het gat duwen en spuiten en ze zijn echt in 1 x weg. Ook als je hiermee een rand spuit bij de deur komen ze er niet meer voorbij.
Duur spul maar wel echt wereldspul.
Ja die spuitbus bedoelde ik voor de kieren bij de voordeur en kruipruimte. Spuiten aan de binnenkant, dus hebben ze enkel last van als ze binnen komen. Werkt aan zich goed, maar niet tegen een heel nest (hadden we geprobeerd). Daarom het strooigif op het nest strooien (en dat betekende bij ons de hele breedte van het huis), daarmee gaat een groot deel dood en met dat spuitspul hou je de rest tegen.

En ik vind het echt niet erg als er af en toe een mier naar binnen loopt hoor. Dat is normaal. Het is echt niet dat ik alle insecten dood wil hebben. Heb met een reden vorig jaar bijna de hele zomer in de oliebol gezeten omdat ik eerst al het diervriendelijke wou proberen. Maar zoals ik al zei, het was zo erg dat er continue tientallen liepen en als je niet continue bestreed het snel honderden werden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:38

Femke_Tweety schreef:

Etc.

Maar nee is gewoon nee.

Ik geef altijd aan dat wij de doelen die we willen steunen al steunen. En dat is ook zo. Meestal wensen ze je een fijne dag en gaan meteen verder.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:02

Afbeelding
^) ^) ^) ^) ^)