Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Zebrastreep schreef:Collega die ongevraagd komen bemoeien en hun mening komen delen. Ik vroeg alleen maar of je mij en een andere collega die nu vakantie heeft wil aanmelden voor een bijeenkomst. Ik vraag niet om voor die collega hoef je dat niet te regelen hoor.
Die collega en ik regelen zo vaak dingen voor elkaar dat het voor ons gewoon normaal is. Maar andere collega's hebben daar blijkbaar nogal last van.
Overigens heb ik meer van die collega's die zich overal ongevraagd tegen aan bemoeien. Als ik hulp of je mening nodig ben vraag ik daar wel om. Laat mij gewoon mijn ding doen.
NikkiB1991 schreef:Ik kwam op Instagram een filmpje tegen dat ze bij de Primark een theepot/kopjes/taartplateau etc. van Bridgerton hebben. Nu heb ik a.s. vrijdag afgesproken met de dames uit mijn familie om gezellig met zijn allen de 2e helft van S3 te kijken, en wil ik heel graag een beetje uitpakken, maar dan wel in stijl.
De serviesset wilde ik daarna aan mijn moeder meegeven, die zou ik daar echt dolgelukkig mee maken, dus het werd een missie!
Primark Hoofddorp, Zaandam, Amsterdam, allemaal geen succes. Konden mij ook niet vertellen waar ik het dan wel nog kon vinden, volgens het personeel was de voorraad in andere filialen niet te achterhalen... Nu kom ik er net achter dat je dat dus wél kan opzoeken, als je simpelweg op de PC op de website kijkt. Tot nu toe keek ik steeds op mijn telefoon. En Eindhoven ga ik ivm werk echt niet meer redden voor vrijdag, 1,5u enkele reis. Normaal ben ik niet zo'n drammer, maar ik had zo'n leuk aangekleed feestje in mijn hoofd dat ik echt nogal teleurgesteld ben...
MyWishMax schreef:Telpeva schreef:En lokdoosjes? Of is dat te gevaarlijk met een hond.
Ik zou sowieso kijken naar waar ze op af komen, misschien helpt het al om dat (tijdelijk) weg te halen of anders te verpakken. Als er niks te halen valt dan is rond blijven hangen voor hun ook nutteloos lijkt mij
Ze komen ook niks halen, maar gewoon naar binnen omdat nesten tegen de buitenmuur zitten en blijkbaar dus er ook in en er een ingang naar binnen gemaakt hebben. Heb al eerder mierennesten binnengehad en dan gaan ze vanuit daar gewoon op zoek naar eten. Soms dus ook gewoon naar buiten weer maar ze komen dus terug naar het nest. Had net echt 30 vliegende mieren binnen en wel 100 buiten op dezelfde plek... staat wel doosje idd, maar dat is vaak alleen genoeg als ze alleen binnen komen zoeken en niet bij een nest.
Ik heb nooit iets aan eten of restjes staan idd vanwege de hond en na de 1e keer mieren tig jaar geleden. Zelfs het afval gaat meteen de container in en de vaatwasser zit altijd dicht. Dacht een tijdje geleden dat er steeds zand binnen lag omdat het naar binnen waaide maar dag waren blijkbaar de mieren die het uit dat gat gooien daar.want zelfs als de deur dicht zit ligt er elke dag opnieuw zand op dezelfde plek. En stomme is dat dat al eens allemaal echt dicht gemaakt is. Of dat werd gezegd iig...
Ik haat dit, elke keer iets nieuws hier en elke keer kom ik erachter dat er weer iets nieuws slecht gedaan is. Of dat er iets verholpen moet worden wat veel geld kost, voor mij dan.
Moska schreef:Misschien dat een kringloop iets heeft wat er op lijkt? Servies met een gouden randje komt als snel in de buurt toch?
deksel schreef:Zebrastreep schreef:Collega die ongevraagd komen bemoeien en hun mening komen delen. Ik vroeg alleen maar of je mij en een andere collega die nu vakantie heeft wil aanmelden voor een bijeenkomst. Ik vraag niet om voor die collega hoef je dat niet te regelen hoor.
Die collega en ik regelen zo vaak dingen voor elkaar dat het voor ons gewoon normaal is. Maar andere collega's hebben daar blijkbaar nogal last van.
Overigens heb ik meer van die collega's die zich overal ongevraagd tegen aan bemoeien. Als ik hulp of je mening nodig ben vraag ik daar wel om. Laat mij gewoon mijn ding doen.
Zit jij wel op je plek bij je werk?
Moska schreef:NikkiB1991 schreef:Ik kwam op Instagram een filmpje tegen dat ze bij de Primark een theepot/kopjes/taartplateau etc. van Bridgerton hebben. Nu heb ik a.s. vrijdag afgesproken met de dames uit mijn familie om gezellig met zijn allen de 2e helft van S3 te kijken, en wil ik heel graag een beetje uitpakken, maar dan wel in stijl.
De serviesset wilde ik daarna aan mijn moeder meegeven, die zou ik daar echt dolgelukkig mee maken, dus het werd een missie!
Primark Hoofddorp, Zaandam, Amsterdam, allemaal geen succes. Konden mij ook niet vertellen waar ik het dan wel nog kon vinden, volgens het personeel was de voorraad in andere filialen niet te achterhalen... Nu kom ik er net achter dat je dat dus wél kan opzoeken, als je simpelweg op de PC op de website kijkt. Tot nu toe keek ik steeds op mijn telefoon. En Eindhoven ga ik ivm werk echt niet meer redden voor vrijdag, 1,5u enkele reis. Normaal ben ik niet zo'n drammer, maar ik had zo'n leuk aangekleed feestje in mijn hoofd dat ik echt nogal teleurgesteld ben...
Misschien dat een kringloop iets heeft wat er op lijkt? Servies met een gouden randje komt als snel in de buurt toch?
Siggislief schreef:In December een tijdschrift afgemeld, kreeg ik een melding dat
ik binnen 10 dagen een bericht zou krijgen wanneer de laatste tijdschrift zou komen.
Nooit gehad, toen ik er om vroeg kreeg ik hem wel, en is mijn geld ook terug gestort..
Alleen eigenlijk sinds Januari kreeg ik wel steeds iedere maand een tijdschrift opgestuurd,
tot een bepaalde zou ik krijgen 234 dacht ik.
En nu ondertussen zitten we op 239, en krijg steeds opnieuw...
en vandaag weer dezelfde melding gekregen als in December dat ze het jammer vinden
dat ik stop met het tijdschrift en dat ik in 10 dagen een bericht zal krijgen wanneer de laatste komt..![]()
NikkiB1991 schreef:Ik kwam op Instagram een filmpje tegen dat ze bij de Primark een theepot/kopjes/taartplateau etc. van Bridgerton hebben. Nu heb ik a.s. vrijdag afgesproken met de dames uit mijn familie om gezellig met zijn allen de 2e helft van S3 te kijken, en wil ik heel graag een beetje uitpakken, maar dan wel in stijl.
KarenQ schreef:Siggislief schreef:In December een tijdschrift afgemeld, kreeg ik een melding dat
ik binnen 10 dagen een bericht zou krijgen wanneer de laatste tijdschrift zou komen.
Nooit gehad, toen ik er om vroeg kreeg ik hem wel, en is mijn geld ook terug gestort..
Alleen eigenlijk sinds Januari kreeg ik wel steeds iedere maand een tijdschrift opgestuurd,
tot een bepaalde zou ik krijgen 234 dacht ik.
En nu ondertussen zitten we op 239, en krijg steeds opnieuw...
en vandaag weer dezelfde melding gekregen als in December dat ze het jammer vinden
dat ik stop met het tijdschrift en dat ik in 10 dagen een bericht zal krijgen wanneer de laatste komt..![]()
Gratis tijdschrift dus?
vikawiek schreef:Collectes die hun kleine kinderen gebruiken om geld te vragen. Ik werd wakker gemaakt door de bel uit m'n dutje, ik verwacht een pakketje en dan ben ik dus niet berekend op een kind dat om geld vraagt. Ik proberen mentaal snel te schakelen en zei gewoon wat m'n ouders altijd zeggen namelijk "ik heb geen kleingeld", zegt dat mormel "maar je kan ook scannen", stond ik daar met m'n bek vol tanden. God wat was dat ongemakkelijk
Femke_Tweety schreef:Het ding is dat sommige mensen letterlijk nee zeggen heel lastig vinden, zeker een zogenaamd "goed doel". En idd dat sommige mensen doordrammen. "Ik heb geen kleingeld" was dan een soort onafgesproke regel om beleefd af te wijzen en waarmee je ook dat soort discussies voorkwam (geen geld is niks te halen, betekend geen nut om door te drammen). Die mensen kijken vaak ook niet in hun portemonnee en staan te twijfelen, maar zeggen dat ook gewoon meteen. Het was gewoon een beleefde manier om nee te zeggen, en dat weten zij ook donders goed. Daar hebben ze nu met "je kan ook pinnen/scannen" gauw een comeback op gemaakt, zodat die mensen lekker voor het blok staan.'Nee, sorry. Vandaag niet'
'Nee sorry, maar veel succes verder'
'Nee sorry, maar ik wens je wel een fijne dag'
Etc.
En dan ook gewoon meteen iets omdraait en deur sluiten.
Een nee moet gewoon een nee zijn.
Heeft verder geen verklaring nodig eigenlijk.
Het is buitengewoon onfatsoenlijke als een duidelijke nee niet gerespecteerd wordt.
Kijk, als je staat te twijfelen, kijkt in je portemonnee, duidelijk twijfelt, euuuh misschien zegt etcetera, dan is het niet onterecht dat ze een andere betaaloptie voorstellen.
Maar nee is gewoon nee.
Overigens ken ik de irratatie als je een duidelijke nee alsnog moet herhalen of kracht bij moet zetten. Ik vind dat erg onfatsoenlijk, maar t gebeurt soms wel.
Suzanne F. schreef:Ja die spuitbus bedoelde ik voor de kieren bij de voordeur en kruipruimte. Spuiten aan de binnenkant, dus hebben ze enkel last van als ze binnen komen. Werkt aan zich goed, maar niet tegen een heel nest (hadden we geprobeerd). Daarom het strooigif op het nest strooien (en dat betekende bij ons de hele breedte van het huis), daarmee gaat een groot deel dood en met dat spuitspul hou je de rest tegen.Tegen mieren helpt hier de HG spuitbus supergoed. Kleine tuitje in het gat duwen en spuiten en ze zijn echt in 1 x weg. Ook als je hiermee een rand spuit bij de deur komen ze er niet meer voorbij.
Duur spul maar wel echt wereldspul.
Femke_Tweety schreef:'Nee, sorry. Vandaag niet'
'Nee sorry, maar veel succes verder'
'Nee sorry, maar ik wens je wel een fijne dag'
Etc.
En dan ook gewoon meteen iets omdraait en deur sluiten.
Een nee moet gewoon een nee zijn.
Heeft verder geen verklaring nodig eigenlijk.
Het is buitengewoon onfatsoenlijke als een duidelijke nee niet gerespecteerd wordt.
Kijk, als je staat te twijfelen, kijkt in je portemonnee, duidelijk twijfelt, euuuh misschien zegt etcetera, dan is het niet onterecht dat ze een andere betaaloptie voorstellen.
Maar nee is gewoon nee.
Overigens ken ik de irratatie als je een duidelijke nee alsnog moet herhalen of kracht bij moet zetten. Ik vind dat erg onfatsoenlijk, maar t gebeurt soms wel.