[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:48

Hier in het hotel zit een koppel met een klein kindje (kan lopen maar met luier 2 jaar ofzo?) En zij is zwanger.

Ik lig op mijn ligbedje achter mijn zonnebril een beetje mensen af te kijken en hoor haar bestelling aan de bar. 2 mojito pineapple (kots), 2 bier en een Cola.

Knalt ze zo los die mojitos achterover. Maarja, no judgement. Ik geloof best dat ook als je zwanger bent een glas wijn geen kwaad kan. Mojito zou niet mijn keuze zijn.

Later ging ze over naar het bier. Loopt ze zwanger, met kind op de arm en een glas bier. Drinkt het kind gewoon mee van het bier, niet even een slokje maar ook gewoon aan hun ligbedden.

Ze zijn uit het Oostblok dus geen idee of dat normaal is maar ik was echt in shock. En ja, ik lig dicht bij de bar (for obvious reasons) dus heb haar ook horen bestellen

Maar om even terug te komen op het onderwerp babymoon... de alcohol hoef je er niet voor te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:33

Je moet natuurlijk niet willen dat je kinderen slimmer worden.. dus wel beetje door drinken dat er niet teveel hersencellen ontwikkelen :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:39

Ja het is nu half 9 en ze zijn net aangeschoven voor het eten. Kind valt zowat om in haar stoeltje van de slaap dus die hebben ze even flink ingesnoerd.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 00:41

Schuur_ schreef:
Hier in het hotel zit een koppel met een klein kindje (kan lopen maar met luier 2 jaar ofzo?) En zij is zwanger.

Ik lig op mijn ligbedje achter mijn zonnebril een beetje mensen af te kijken en hoor haar bestelling aan de bar. 2 mojito pineapple (kots), 2 bier en een Cola.

Knalt ze zo los die mojitos achterover. Maarja, no judgement. Ik geloof best dat ook als je zwanger bent een glas wijn geen kwaad kan. Mojito zou niet mijn keuze zijn.

Later ging ze over naar het bier. Loopt ze zwanger, met kind op de arm en een glas bier. Drinkt het kind gewoon mee van het bier, niet even een slokje maar ook gewoon aan hun ligbedden.

Ze zijn uit het Oostblok dus geen idee of dat normaal is maar ik was echt in shock. En ja, ik lig dicht bij de bar (for obvious reasons) dus heb haar ook horen bestellen

Maar om even terug te komen op het onderwerp babymoon... de alcohol hoef je er niet voor te laten.

Eastern Europe, the place where wonders never cease _O-

Bier is frisdrank voor Oostblok maatstaven, in Rusland wordt het lekker in 2 liter plastic flessen verkocht drinkt het hele gezin maar gezellig mee joh. Bron: ik ben in Polen opgegroeid en redelijk veel rondgereisd ook ten oosten van mijn eigen oliebol :P

Als je koter luidruchtig is moet je hem maar een shotje vodka geven is de volkswijsheid :Y) Vodka wordt ook bij paarden toegepast bij koliek klachten onder andere, en als je kind keelpijn heeft, en ga zo door :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 08:02

Nu je dat zo zegt.. de zwangere oostblok tienermoeders zaten allemaal flink aan het bier inderdaad toen wij eens 1 nacht in een crapy hotel verbleven _O-

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 08:55

Hoewel ik niet zo’n fan ben van alcohol qua schade aan hersenen en lever, houd ik wel van die no-nonsense mentaliteit bij kinderen. Beter dan de zijden handschoentjes aanpak die nu regelmatig te zien is bij ouders.
Bijvoorbeeld met paardrijden, in mijn omgeving rijden alle kinders onder begeleiding van hun vader of moeder, zelfs als ze al 10 zijn. En dat met name om te voorkomen dat ze eraf vallen. Zo leer je toch nooit om zelfstandig met paarden om te gaan. Heel normaal als je een shet hebt, dat je er eens afdondert imo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 09:38

idinn schreef:
Nu je dat zo zegt.. de zwangere oostblok tienermoeders zaten allemaal flink aan het bier inderdaad toen wij eens 1 nacht in een crapy hotel verbleven _O-

Niet alleen de tienermoeders, hoor, ook oudere zwangeren drinken gewoon lekker een neutje :)). Een vriend van me komt uit Servië en kreeg vroegah als ie niet wilde slapen gewoon een shotje wodka en bij keelpijn/verhoudheid zelfgestookte Slivovitsj.

Of dat nu een verantwoorde keuze is, doubt it, het werkte echter wel. En is goedkoper dan keeltabletten en hoestdrank :+.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:08

Maar hoe schadelijk is af en toe een wijntje dan tijdens je zwangerschap? Als er in andere landen op los gezopen wordt..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:09

_San87_ schreef:
idinn schreef:

Niet alleen de tienermoeders, hoor, ook oudere zwangeren drinken gewoon lekker een neutje :)). Een vriend van me komt uit Servië en kreeg vroegah als ie niet wilde slapen gewoon een shotje wodka en bij keelpijn/verhoudheid zelfgestookte Slivovitsj.

Of dat nu een verantwoorde keuze is, doubt it, het werkte echter wel. En is goedkoper dan keeltabletten en hoestdrank :+.

Bij mijn man thuis was het geloof ik ook citroenbrandewijn bij huilbaby's, dat soort dingen.
En dat was gewoon in de Achterhoek...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:22

Achterom schreef:
_San87_ schreef:

Bij mijn man thuis was het geloof ik ook citroenbrandewijn bij huilbaby's, dat soort dingen.
En dat was gewoon in de Achterhoek...

Ja, maar nu niet meer toch? In die landen gebeurt dat nog steeds :)).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:24

Nee, nu niet meer :D Dacht ik.... maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet, ik heb immers zelf geen kinderen.
Alle moekes roepen dat ze het niet doen, dat is wel zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:32

Achterom schreef:
Nee, nu niet meer :D Dacht ik.... maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet, ik heb immers zelf geen kinderen.
Alle moekes roepen dat ze het niet doen, dat is wel zo.

Zou wat zijn, achter de deur gewoon allemaal zwaar aan de drank :)).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:01

Jildau schreef:
Maar hoe schadelijk is af en toe een wijntje dan tijdens je zwangerschap? Als er in andere landen op los gezopen wordt..

Het is gewoon risico management. Liever geen risico dan een klein risico.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:34

Mensen zijn niet goed met maat houden, en al helemaal niet met dingen die zorgen dat remmingen wegvallen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:54

Plop1997 schreef:
Ik kan ook niet wachten tot ik klaar ben met studeren en dan niet meer afhankelijk ben van schoolvakanties!

Ga je nog op studymoon?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:56

Qimm schreef:
Jildau schreef:

Het is gewoon risico management. Liever geen risico dan een klein risico.

Precies. En als je dan al de keuze maakt om een kind te nemen, wees dan ook zo stoer om de alcohol even te laten staan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:58

Ik wil een workmoon plannen naar een adult only vakantieoord. Hoewel ik met het weer vandaag in Nederland meer zin heb in een worksun.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:02

Ik wil een trainingsmoon.
Oh, en een retraitemoon.

En een verjaardagsmoon ook wel eigenlijk, maar misschien is dat net even teveel van het goede.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:17

Op weekenden als dit ben ik zo blij dat ik geen kinderen heb. Gisteren heerlijk egoïstisch 3 uur het bos in verdwenen op de fiets, naar het theater geweest en vanmorgen heerlijk ontbeten met champagne. Moet je proberen wanneer er om 6.30 een koter naast je bed staat te roepen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:18

Ik lig al de hele dag in mijn huispak op de bank Supernatural te kijken. Heerlijk :7.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:20

Hier net zo, behalve de champagne dan. Wel een goed idee trouwens :9

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:25

_San87_ schreef:
Ik lig al de hele dag in mijn huispak op de bank Supernatural te kijken. Heerlijk :7.

Ik moet écht weer opnieuw gaan beginnen met Supernatural... Ik mis die serie!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:25

VuurVleugels schreef:
_San87_ schreef:

Ik ben dus idd opnieuw begonnen, zo lang geleden dat ik die serie gezien heb :)).

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:29

_San87_ schreef:
VuurVleugels schreef:

Ik ben dus idd opnieuw begonnen, zo lang geleden dat ik die serie gezien heb :)).

Dad's on a hunting trip, and he hasn't been home in a few days...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:31

VuurVleugels schreef:
_San87_ schreef:

Dad's on a hunting trip, and he hasn't been home in a few days...

_O_.