Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schuur_ schreef:Hier in het hotel zit een koppel met een klein kindje (kan lopen maar met luier 2 jaar ofzo?) En zij is zwanger.
Ik lig op mijn ligbedje achter mijn zonnebril een beetje mensen af te kijken en hoor haar bestelling aan de bar. 2 mojito pineapple (kots), 2 bier en een Cola.
Knalt ze zo los die mojitos achterover. Maarja, no judgement. Ik geloof best dat ook als je zwanger bent een glas wijn geen kwaad kan. Mojito zou niet mijn keuze zijn.
Later ging ze over naar het bier. Loopt ze zwanger, met kind op de arm en een glas bier. Drinkt het kind gewoon mee van het bier, niet even een slokje maar ook gewoon aan hun ligbedden.
Ze zijn uit het Oostblok dus geen idee of dat normaal is maar ik was echt in shock. En ja, ik lig dicht bij de bar (for obvious reasons) dus heb haar ook horen bestellen
Maar om even terug te komen op het onderwerp babymoon... de alcohol hoef je er niet voor te laten.
idinn schreef:Nu je dat zo zegt.. de zwangere oostblok tienermoeders zaten allemaal flink aan het bier inderdaad toen wij eens 1 nacht in een crapy hotel verbleven
_San87_ schreef:idinn schreef:Nu je dat zo zegt.. de zwangere oostblok tienermoeders zaten allemaal flink aan het bier inderdaad toen wij eens 1 nacht in een crapy hotel verbleven
Niet alleen de tienermoeders, hoor, ook oudere zwangeren drinken gewoon lekker een neutje. Een vriend van me komt uit Servië en kreeg vroegah als ie niet wilde slapen gewoon een shotje wodka en bij keelpijn/verhoudheid zelfgestookte Slivovitsj.
Of dat nu een verantwoorde keuze is, doubt it, het werkte echter wel. En is goedkoper dan keeltabletten en hoestdrank.
Achterom schreef:_San87_ schreef:
Niet alleen de tienermoeders, hoor, ook oudere zwangeren drinken gewoon lekker een neutje. Een vriend van me komt uit Servië en kreeg vroegah als ie niet wilde slapen gewoon een shotje wodka en bij keelpijn/verhoudheid zelfgestookte Slivovitsj.
Of dat nu een verantwoorde keuze is, doubt it, het werkte echter wel. En is goedkoper dan keeltabletten en hoestdrank.
Bij mijn man thuis was het geloof ik ook citroenbrandewijn bij huilbaby's, dat soort dingen.
En dat was gewoon in de Achterhoek...
Qimm schreef:Jildau schreef:Maar hoe schadelijk is af en toe een wijntje dan tijdens je zwangerschap? Als er in andere landen op los gezopen wordt..
Het is gewoon risico management. Liever geen risico dan een klein risico.