Cer schreef:Nou, in eerste instantie was het not done om gevaccineerden zgn voorrang te geven (had van mij prima gemogen) want niet iedereen had de kans gehad om te vaccineren en oeh oneerlijk etc... Dus als straks wel iedereen de kans heeft gehad om te vaccineren, lijkt mij dat alles grotendeels normaal wordt.
Testen kan voor mensen die dat zelf willen prima (afstand leren houden met vreemden lijkt mij persoonlijk helemaal prima) en verder lijkt scheiding mij niet perse iets wat je moet willen...
Maar op basis waarvan dienen gevaccineerden voorrang te krijgen?
Is dat omdat ze niet meer besmet kunnen raken?
Want dat is niet waar..
Is dat omdat ze niet meer besmettelijk kunnen zijn?
Want dat is ook niet waar..
Is dat op basis van een kleinere kans op bovenstaande?
Want die kans ondervang je ook door te testen (de 3G variant, dus niet alleen gevaccineerden)..
Ik heb zelf steeds meer moeite met de indirecte vaccinatiedwang, zolang deze niet logisch is... Maar dat is de tweestrijd die je altijd blijft houden bij het voeren van beleid. Ik begrijp echt wel dat ze de vaccinatiegraad omhoog willen, er zijn nog teveel mensen die denken dat 'COVID hen toch niet zal raken', die echt wel in een 'ziekenhuisrisico' leeftijd zitten (dat is namelijk al bij 30+). Maar moet daarom een 17/18 jarige ergens toegang tot geweigerd worden?