Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:19

bigone schreef:
996981 schreef:

Bron? Of is dit weer 1 van je eigen ideeën die je als feit presenteert?

:o?

Zoals ik al eerder zei; je presenteert continu gedachten en hypotheses als voldongen feiten. Niet alleen vervelend, ook gevaarlijk gezien het veelal gaat om misonformatie

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:24

Ik snap op zich de tegenzin tegen testen ook wel. Ik vind dat bij de ggd ook echt niet zo laagdrempelig. Ook al ben ik iedere keer na bellen binnen 2 uur getest.
Maar ik snap dus gewoon niet zo goed waarom je bij een fikse verkoudheid niet thuis kan blijven.
En waarom we dus persé naar dat oude normaal toe moeten. En nee ik heb het dan niet over een beetje keelpijn en een paar keer per dag je neus moeten snuiten.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:27

Nou wat dat betreft ben ik ook voor thuis blijven bij verkoudheid of iets wat erop lijkt, helemaal bij bedrijven waarvan de medewerkers nu grotendeels thuis werken, want blijkbaar kan het daar.
Ik vond snotterende en hoestende collega's altijd al ranzing... mn weerstand haal ik wel bij anderen vandaan indien nodig...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:32

Stukje op nos:

Achterstandswijken
Veldepidemioloog en lid van het Red Team Amrish Baidjoe vindt het ook te vroeg om te kijken of versoepelingen kunnen. "De vaccinatiegraad en dan met name de veel lagere in bepaalde wijken is de belangrijkste graadmeter. Die moet leidend zijn."

Dus als sommige wijken zich nooit willen laten vaccineren, kan de rest van Nederland niet verder :') hou op hoor

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:36

ingedebruijn schreef:
Stukje op nos:

Achterstandswijken
Veldepidemioloog en lid van het Red Team Amrish Baidjoe vindt het ook te vroeg om te kijken of versoepelingen kunnen. "De vaccinatiegraad en dan met name de veel lagere in bepaalde wijken is de belangrijkste graadmeter. Die moet leidend zijn."

Dus als sommige wijken zich nooit willen laten vaccineren, kan de rest van Nederland niet verder :') hou op hoor

En zo wordt de grens om terug naar “normaal” te kunnen steeds verschoven…

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:41

Citaat:
Die moet leidend zijn."

>;) hoezo?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:52

Hier ook zo'n debat op tv gister over die zaken. Ik kan er geen touw meer aan vastknopen eerlijk gezegd :=

Anyway, Canberra is terug in lockdown omdat er een besmetting is vastgesteld. De eerste sinds juli 2020 weer.
En Nieuw-Zeeland houdt de grenzen dicht tot volgend jaar.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:53

Cer schreef:
Nou, in eerste instantie was het not done om gevaccineerden zgn voorrang te geven (had van mij prima gemogen) want niet iedereen had de kans gehad om te vaccineren en oeh oneerlijk etc... Dus als straks wel iedereen de kans heeft gehad om te vaccineren, lijkt mij dat alles grotendeels normaal wordt.
Testen kan voor mensen die dat zelf willen prima (afstand leren houden met vreemden lijkt mij persoonlijk helemaal prima) en verder lijkt scheiding mij niet perse iets wat je moet willen...

Maar op basis waarvan dienen gevaccineerden voorrang te krijgen?

Is dat omdat ze niet meer besmet kunnen raken?
Want dat is niet waar..
Is dat omdat ze niet meer besmettelijk kunnen zijn?
Want dat is ook niet waar..
Is dat op basis van een kleinere kans op bovenstaande?
Want die kans ondervang je ook door te testen (de 3G variant, dus niet alleen gevaccineerden)..

Ik heb zelf steeds meer moeite met de indirecte vaccinatiedwang, zolang deze niet logisch is... Maar dat is de tweestrijd die je altijd blijft houden bij het voeren van beleid. Ik begrijp echt wel dat ze de vaccinatiegraad omhoog willen, er zijn nog teveel mensen die denken dat 'COVID hen toch niet zal raken', die echt wel in een 'ziekenhuisrisico' leeftijd zitten (dat is namelijk al bij 30+). Maar moet daarom een 17/18 jarige ergens toegang tot geweigerd worden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:55

Nieuw Zeeland zal of alles moeten vaccineren of het land altijd op slot moeten houden. Anders is er geen houden aan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:57

Nou toen men net begon met vaccineren en de horeca gesloten was, hadden ze wat mij betreft prima de horeca open mogen gooien voor gevaccineerden.. dus op basis van hun vaccin...

Verder denk ik dat je vanaf september de boel gewoon zoveel mogelijk moet laten, met een paar uitzonderingen misschien?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:58

Hier in Zwitserland zijn tests voor een certificaat vanaf oktober niet meer gratis. Dit in de hoop dat jongeren zich laten inenten ipv testen voor een discobezoek.

Ik vind het gratis testen voor toegang sowieso discutabel maar ik ben benieuwd of het gaat werken of juist meer illegale feesten opleverd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:00

Van indirecte vaccinatiedwang gesproken... gewoon de niet-gevaccineerden het zo moeilijk maken dat voor hen een normaal leven niet mogelijk is :+
Dat zou de oplossing kunnen zijn aldus de ceo van een universitair ziekenhuis hier.

Want blijkt dat in verschillende steden bij rondvraag toch wel 50% van de niet-gevaccineerden eventueel een vaccin zouden nemen als ze weer een normaal leven kregen dan.
Daarom hangen er waarschijnlijk ook spandoeken boven de ingang van sommige vaccinatiecentra : HIER BEGINT DE VRIJHEID !
Echt serieus. Ik kon mijn ogen niet geloven :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:08

Vriendin van mij in Spanje zit in haar laatste trimester van de zwangerschap en wil pas na de zwangerschap inenten. Die krijgt textberichtjes van de overheid met de vraag of ze zich wel bewust is dat ze risicogroep is en dringend moet komen inenten. Nogal opdringerig.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:16

Cer schreef:
Nou toen men net begon met vaccineren en de horeca gesloten was, hadden ze wat mij betreft prima de horeca open mogen gooien voor gevaccineerden.. dus op basis van hun vaccin...

Verder denk ik dat je vanaf september de boel gewoon zoveel mogelijk moet laten, met een paar uitzonderingen misschien?

Maar op basis waarvan bedoel ik mee: met welke onderbouwde reden zou je in zo'n geval meer vrijheid geven?

Ik ben het eens met sommigen hier dat je op deze manier echt alles in twee kampen splijt, terwijl je ook nog een grijs, midden gebied hebt.

En het argument dat we ons inenten om degene die niet ingeënt kunnen worden te beschermen is op die manier ook een beetje... zwak. We sluiten vervolgens diezelfde mensen uit de samenleving. -O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:19

ingedebruijn schreef:
Stukje op nos:

Achterstandswijken

Ik zag het ook, zijn ze gek geworden? En in dat artikel staat ook dat wij voorop lopen op Europa met versoepelingen.

Wat een grap.

Ik zie van iedereen die op vakantie is in Europa zoveel mensen in een club staan, in België zie ik zelfs weer festivals. Heb het met eigen ogen gezien op mijn vakantie in Griekenland.

Dus ik vraag me af waar ze dat vandaan halen. :')

Maar goed, we wachten rustig vrijdag de 13e af.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:24

purny schreef:
Sheran schreef:
In mijn logica moet je, om zo snel mogelijk van het testen af te zijn, juist gaan testen.

Hoe zit het dan in elkaar? Lang blijven testen bij elke snotneus want het zou wel eens corona kunnen zijn en nog langer maatregelen houden?

Ik bedoel dat de overheid/overheden beter zicht heeft op de pandemie dan wij als individu. Dus ik ben er erg op tegen als we weer eens eigen rechtertje gaan spelen. Ik wil hier gewoon uit. Dus ja, als zij zeggen dat testen nog even nodig is met een snotneus zodat we een nieuwe golf voorkomen... Why not.

(Misschien ook omdat ik niet geloof dat de overheid er dingen door wil duwen ofzo, die hebben ook niks aan deze pandemie...)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:25

bigone schreef:
996981 schreef:

Bron? Of is dit weer 1 van je eigen ideeën die je als feit presenteert?

Zoals ik al eerder zei; je presenteert continu gedachten en hypotheses als voldongen feiten. Niet alleen vervelend, ook gevaarlijk gezien het veelal gaat om misonformatie

Hoezo gevaarlijk wanneer ik zeg dat Israël ondanks vroeg beginnen en zogenaamd snel alles weer normaal te maken heeft met de 12 % ultraorthodoxen die 40 % van de besmettingen veroorzaken omdat ze niet vaccineren en zich nergens aan houden?
En dat mensen die fel tegen vaccineren zijn MEESTAL ook de mensen zijn die niet testen of zich aan andere maatregelen houden. Als jij dat onder gevaarlijke misinformatie vind vallen, tja.
En dan zijn er ook nog mensen die niet vaccineren omdat ze aan risicocalculatie doen. Op basis van leeftijd en omgeving verwachten dat het niet zo’n vaart loopt.

Cer

Douce schreef:
Cer schreef:

Maar op basis waarvan bedoel ik mee: met welke onderbouwde reden zou je in zo'n geval meer vrijheid geven?

Oh maar dit is mostert na de maaltijd.. want ik had het over de periode toen de horeca dicht was. De reden voor mij toen was 'zodat er mensen geld kunnen verdienen', omdat die sector steeds gesloten was/werd ..
Dat is nu ondertussen achterhaald omdat ze mondjesmaat weer open mogen..

lenaa_tje

@sureido Tja ook dat is media. Ik vraag mij dan af wat zijn dat voor festivals. Tot ik geloof 31 augustus zijn die er niet in België. Maar binnen de gestelde eisen mag er vast wel wat.
En hier mag ook veel niet maar hier start, binnen de gestelde eisen vandaag ook een ‘festival’.

Net als dat binnen de gestelde eisen toch de kei week doorgaat
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 12-08-21 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:27

Mwah ik denk wel dat we voorop lopen. Mondkapjes plicht is weg, een van de weinige ( enige ? ) landen . Duitsland Slovenie en oostenrijk ben ik afgelopen tijd geweest. Allemaal strenger.
Belgie zijn discotheken en clubs dicht, maar inderdaad festivals buiten mogen wel . In spanje clubs open geloof ik.

De regels zijn gewoon in elk land anders. Maar in Nederland kan bijna alles weer op clubs en festivals na.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:28

Maar waarom is die mondkapjes plicht zo’n strenge maatregel. Ik zie ook niet zo veel verschil met maatregelen op die mondkapjes na.
In plaats daarvan hebben wij nog afstandsstrepen in supermarkten die in Duitsland hier tenminste ontbreken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:31

Griekenland heeft ook weer avondklok ingevoerd, nog steeds mondkapjes binnen en afstand. Dus ook strenger geworden weer.

Ik vind dat testen na vakantie helemaal niet raar juist. Of als er klachten zijn. Nee, niet voor altijd, maar nu nog wel. Vooral met die klachten ook.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:31

Denk dat ze even vergeten zijn dat hoewel de UK uit de EU is, ze nog steeds wel bij Europa horen.

Ik denk juist dat je minder moet gaan testen om sneller van het testen af te zijn: https://www.maurice.nl/2021/08/10/were- ... -van-data/ zo lang de feitelijke kwaliteit van de data achter blijft heeft veel testen juist hele vervelende neveneffecten, waardoor we nog heel lang aan de maatregelen vast gaan blijven zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:32

Zelfs in het ov word de mondkapjesplicht niet meer gehandhaafd. Zelf gezien vanmorgen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:33

In Griekenland was er ook een mondkapjes plicht voor binnen maar ik heb die bar weinig gezien. Alleen in een grote supermarkt wel.

Denk dat sommige landen ook gewoon soepeler met maatregelen kunnen omgaan omdat er minder controle is dan in NL. Hier naait je buurman je natuurlijk ook meteen, als iemand even staat op je terras :+

Oostblok landen en het zuiden zie ik veel feestjes voorbij komen. Kroatië is een groot feest bijvoorbeeld. Ik zag ook nog vandaag filmpjes van afgelopen nacht Griekenland waar er gewoon muziek afgespeeld werd en gefeest werd. Die maatregelen gelden trouwens alleen voor Zakynthos en Kreta voor maximaal 1 week dus ja…

Ik hoop eigenlijk dat we gewoon de UK volgen. Ik denk dat heel weinig mensen met vaccinatie in hun arm nog een lockdown gaan volgen als die er komt.