Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:35

.
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 06-06-25 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:45

Die po stoel, :)) wie zou dat kopen. Leuk met een plant erin :D

Die oude weegschalen zijn heel tof! <3

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:05

.
Laatst bijgewerkt door Letsdunit op 06-06-25 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:10

Letsdunit schreef:
Ja geen idee, ik kom in Frankrijk ook vaak nachtkastjes tegen waar de po nog in zit.
Deze tafel is niet mijn smaak maar ook apart met radio er in.
[ [url=m/oc8SjN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fwIu5x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat gaaf zeg!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:26

Dank voor de complimenten over de muur. <3

Jis_ schreef:
Die muur van jou brengt me aan het twijfelen Fair, De zolderkamer hier krijgt een nieuwe kleurrijke look, en dacht aan terracotta op de muur maar nu ik deze kleur zie... <3

Ah wat leuk! Terracotta is ook echt prachtig. Ik ben ook nog steeds na 4 jaar blij met de kleur geel. Het is kleur India van praxis. Tegenovergesteld van mn blauwe muur, die wordt binnenkort donkergroen. := mooie kringloop parels heb jij ook steeds te pakken zeg in je berichten!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:07

Wat een apart gaaf ding ook die salontafel

Fair schreef:
Dank voor de complimenten over de muur. <3

Jis_ schreef:
Die muur van jou brengt me aan het twijfelen Fair, De zolderkamer hier krijgt een nieuwe kleurrijke look, en dacht aan terracotta op de muur maar nu ik deze kleur zie... <3

Ah wat leuk! Terracotta is ook echt prachtig. Ik ben ook nog steeds na 4 jaar blij met de kleur geel. Het is kleur India van praxis. Tegenovergesteld van mn blauwe muur, die wordt binnenkort donkergroen. := mooie kringloop parels heb jij ook steeds te pakken zeg in je berichten!

Ben nog weer eens naar kleuren gaan kijken gister en heb een andere kleur gekozen.

Links op de foto zou het worden maar rechts wordt het <3

Afbeelding

Leuk donkergroen, hier ook een lang stuk donkergroen in de woonkamer :D zelf gemengd met nachtblauw en oker geel

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:13

Gaaf hoor Jis_! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Een tijdje geleden had ik dit kastje gescoord bij de kringloop. dit weekend heb ik hem eindelijk neer kunnen zetten en kunnen stijlen! Ik ben er heel blij mee (kat ook :') ).

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:27

Da's geen kat, dat is een hoovercat :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:28

Wat een gaaf kastje! <3 Gaaf dat hij gewoon hout is ook en niet geschilderd.
Die kat :') Hebben alle katten dat? Nieuwe spullen in huis en ze zijn er wel even mee bezig (mijn honden doen dat niet)

Jaren geleden hadden we een keramieken Olifant gekocht bij de Giraffe en spijt dat ik hem weg heb gedaan. Nu een veel mooiere, en oudere vermoed ik, ervoor terug gevonden. Komt op de zolderkamer

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:18

Enige wat hier nieuw is is de lampenkap. :D

Stoel komt al zo’n 5 jaar geleden van de kringloop met het idee dat hij in onze toekomstige slaapkamer zou komen en dat is nu :):)

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:54

Vandaag vond ik zo'n hele grote - en zware - Leitz viergatperforator, zo eentje die je voor verschillende papierformaten kunt gebruiken en waarvan je de knoppen ook nog kan verstellen. Die werken fijn, want ik heb er op mijn werk precies zo eentje. Nieuw zijn ze meer dan 100 Euro, ik vond een bijna nieuwe voor 3,99 :D. Mijn collega zei al dat ik hem op marktplaats moest zetten, maar ik wilde hem nou juist voor mezelf hebben :))

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:56

Dat is nog eens een handige vondst!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:57

Ja, en ik was er niet eens naar op zoek, maar soms loop je tegen iets leuks aan :).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:25

Afbeelding
Blij met deze leukerd voor €1,99 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:02

prompter schreef:
Vandaag vond ik zo'n hele grote - en zware - Leitz viergatperforator, zo eentje die je voor verschillende papierformaten kunt gebruiken en waarvan je de knoppen ook nog kan verstellen. Die werken fijn, want ik heb er op mijn werk precies zo eentje. Nieuw zijn ze meer dan 100 Euro, ik vond een bijna nieuwe voor 3,99 :D. Mijn collega zei al dat ik hem op marktplaats moest zetten, maar ik wilde hem nou juist voor mezelf hebben :))

Mop, die had ik voor verzendkosten naar je opgestuurd..
Zoveel van deze vintage machines liggen werkeloos te zijn op mijn werk..
Ik denk niet dat je rijk was geworden om dit soort spul op marktplaats te zetten :o

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:04

Maar ik wou hem gewoon zelf hebben :D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 18:04

Mooi hoor het hoekje met die stoel hoor. <3
En een puzzel is altijd leuk uit de kringloop! Daar maak ik me ook wel eens schuldig aan.

Laatst dit schattige Indonesische houtsnijwerk krukje gevonden. Die staat leuk bij de kast!

Afbeelding
Afbeelding

En vorig weekend leuke boekenvondsten gedaan.

Prachtig boekje uit 1956 met hele mooie vogel illustraties (zaten ook nog krantenknipsels is van net zo oud)

Afbeelding
Afbeelding

Iets minder oud, maar een boekje uit 1978 over natuur in europa met ook zoveel leuke illustraties.

Afbeelding
Afbeelding

En dit boekje over hindelooper schilderwerk. Mijn beppe (oma) deed dit vroeger veel en ik haal regelmatig dingen uit de kringloop met deze beschilderingen. Dus dat vond ik erg leuk om te hebben.

Afbeelding

Vind het dan altijd zonde om de boeken in een boekenkast te hebben. Ik wil gewoon naar de kaft kunnen kijken op elk moment. :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:27

Mooie vondsten die boeken!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:58

Gave vondsten Fair! Dat krukje <3

Ben altijd bang dat zo’n puzzel niet compleet is, inderdaad een leukerd Corelli

Ik heb leuke gordijnen voor op zolder gevonden alleen te kort maar moest ze hebben <3 Ik ga ze met een andere kleur verlengen. Schuin raam bovenaan dus is toch al een beetje vreemd :P

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:33

In Amersfoort heb je een heel gave kringloopwinkel, Vint heet het en de prijzen zijn daar niet zo leuk maar de spullen zijn zo tof.
Meestal loop ik me er alleen te vergapen maar dit vaasje kon ik niet weerstaan, zo blij mee! <3

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:44

Die is leuk inderdaad!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:51

Jis_ schreef:
In Amersfoort heb je een heel gave kringloopwinkel, Vint heet het en de prijzen zijn daar niet zo leuk maar de spullen zijn zo tof.
Meestal loop ik me er alleen te vergapen maar dit vaasje kon ik niet weerstaan, zo blij mee! <3

[ [url=m/aMG0eM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig! Viel de prijs een beetje mee?

Op insta zitten trouwens ook veel mensen die vintage items verkopen en daar kan je ook leuk scoren voor weinig. Wel meer dan in kringwinkel, maar nog niet de hoofdprijs en je hebt wat meer service.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:21

Jis_ schreef:

Ik heb leuke gordijnen voor op zolder gevonden alleen te kort maar moest ze hebben <3 Ik ga ze met een andere kleur verlengen. Schuin raam bovenaan dus is toch al een beetje vreemd :P

Ze worden gecheckt! Hij was dus compleet :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:45

Niet schrikken of misschien valt het je mee :D hij kostte me 40 euro.
Als je iets speciaals wil/nodig hebt voor je inrichting en je hebt wat te besteden (en je bent groot kringloop fan) dan is de kans best groot dat je daar slaagt.

Van deze glazen heb ik er veel staan en heb er jaren geleden rond de 50 cent voor betaald. In deze winkel zag ik ze laatst staan voor 4,50 per stuk. Denk dat je er nu in de meeste kringloopwinkels 1,50 tot 2,50 voor moet betalen.

Afbeelding

Corelli schreef:
Jis_ schreef:

Ze worden gecheckt! Hij was dus compleet :)

ÁH oké, de grotere puzzels zijn een flinke klus :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:47

Oh 40 euro voor een vaasje vind ik wel beetje overpriced eigenlijk. Zeker voor een kringloop.