Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:09

Drie keer nu steeds met drie weken ertussen lijkt de regelmaat. -O- de vierde keer vorige week is me bespaard gebleven. *\o/* En ja steeds koorts erbij (tussen de 38 en 39 steeds), en snot en benauwdheid en pijn bij ademhalen. Gewoon frustrerend. -O-

De cijfers van afgelopen week gaven weer een fikse verhoging van het aanstal besmette personen aan. Er wordt ook meer getest maar het percentage besmette personen neemt ook toe.

Nos site
Citaat:
Er zijn 5427 nieuwe positieve testen bij het RIVM gemeld de afgelopen week. Vorige week waren dat er nog 3597.

Het aantal positieve tests steeg relatief harder dan het totale aantal tests dat werd afgenomen. De afgelopen week was daardoor 2,8 procent van alle tests positief. Een week eerder was dat 2,2 procent.

Citaat:
Het aantal besmettingen is vooral hoog onder jongeren, met name in de leeftijdscategorie van 20 tot 24 jaar.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:18

Maar het aantal opnames en doden is minder. Er zijn meer corona besmettingen maar de aantallen liggen lager.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:29

Je quote nu inderdaad maar een deeltje.
Precies wat purny al aangeeft.

Wel fijn dat ze het nu duidelijk in procenten aangeven en niet alleen in gevallen.
Ik ben wel benieuwd wat het gaat brengen. Maar ja wie niet :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:30

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:35

Heel dubbel. Want enerzijds is het misschien wel ietsjes te openlijk qua verbreken van de regels, maar anderzijds doet ze niet eens iets wat daadwerkelijk gevaarlijk is voor de verspreiding. (Iemand die zich niet aan quarantaine houdt en dan een rondje nachtclubs doet is toch van een andere orde.)

Hier raak je ook behoorlijk aan mensenrechten: wanneer gaat het om het dienen van het publieke doel en wanneer ben je zinloos bezig om mensen op te sluiten in hun huis? Is het gevaar met al die confrontaties niet nodeloos vergroot?

Ik ben er echt van overtuigd dat we manieren kunnen vinden om corona te stoppen EN niet zo ver hoeven te gaan als iedereen daadwerkelijk op te sluiten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:46

karuna schreef:
Testen is ook niet leuk. Ik heb eigenlijk altijd klachten jaar rond maar toch ben ik afgelopen periode meerdere malen getest en steeds negatief bevonden. Want bij twijfel en koorts is testen en afzonderen, niet leuk wel noodzakelijk helaas -O-

Maar als je nu meerdere keren negatief bent getest is het toch wel een keer klank en klaar je geen corona hebt!?

Je schrijft dat je jaarrond altijd klachten hebt. Dan ken je jezelf toch wel een keer!?
Niemand die jou verplicht te gaan testen hoor.
Ik vind het allemaal nogal overdreven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 16:55

Shadow0 schreef:
Heel dubbel. Want enerzijds is het misschien wel ietsjes te openlijk qua verbreken van de regels, maar anderzijds doet ze niet eens iets wat daadwerkelijk gevaarlijk is voor de verspreiding. (Iemand die zich niet aan quarantaine houdt en dan een rondje nachtclubs doet is toch van een andere orde.)

Hier raak je ook behoorlijk aan mensenrechten: wanneer gaat het om het dienen van het publieke doel en wanneer ben je zinloos bezig om mensen op te sluiten in hun huis? Is het gevaar met al die confrontaties niet nodeloos vergroot?

Ik ben er echt van overtuigd dat we manieren kunnen vinden om corona te stoppen EN niet zo ver hoeven te gaan als iedereen daadwerkelijk op te sluiten.

Dit inderdaad ja!

En wie weet had mevrouw wel helemaal geen klachten? Hier in Nederland mag je toch na 24 uur klachten vrij weer gewoon naar buiten?

Edit: na 7 dagen en 24 uur klachten vrij.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:21

Wegens klachten wil ik online een afspraak maken om te testen, maar welke postcode ik ook gebruik, nergens is een testlocatie beschikbaar?
Gaat dat zo lastig via de site?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:22

Swah schreef:
Wegens klachten wil ik online een afspraak maken om te testen, maar welke postcode ik ook gebruik, nergens is een testlocatie beschikbaar?
Gaat dat zo lastig via de site?

Dat had een vriendin van mij die in Groningen-stad woont ook. Op haar eigen postcode moest ze bijna een week wachten, maar toen ze een postcode van Assen invulde, kon ze binnen 2 dagen terecht bij een testlocatie 10 minuten van haar huis?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:30

Als ik een postcode uit Utrecht invoer kan ik donderdag terecht in Rotterdam... Maar ik woon in Groningen inderdaad... Nergens iets.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:31

Het is nogal een zootje geloof ik. Ook op twitter dat soort ervaringen. -O-

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:16

karuna schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9839317 ... -afgehaald
Dit soort mensen, in spanje weten ze er kennelijk wel raad mee. :oo Gaan surfen terwijl je in quarantaine hoort te zitten. Benieuwd hoe de straf gaat uitvallen.

Wat verschrikkelijk, dat ze zo in de boeien wordt geslagen terwijl ze misschien niemand is tegengekomen. Is daar quarantaineplicht?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:25

Kun je het alleen online regelen? Is er geen nummer wat je kan bellen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:29

Solistar schreef:
karuna schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9839317 ... -afgehaald
Dit soort mensen, in spanje weten ze er kennelijk wel raad mee. :oo Gaan surfen terwijl je in quarantaine hoort te zitten. Benieuwd hoe de straf gaat uitvallen.

Wat verschrikkelijk, dat ze zo in de boeien wordt geslagen terwijl ze misschien niemand is tegengekomen. Is daar quarantaineplicht?

Quarantaine is in dit verhaal het verkeerde woord. Quarantaine is uit voorzorg binnen blijven omdat je mogelijk besmet kan zijn met het virus en dus wachten of je klachten krijgt binnen de incubatietijd. Dan vind ik het niet zo kwalijk als je in je eentje gaat surfen en daarbij geen mensen tegen komt.

Deze vrouw was al besmet met het virus en positief getest. Dan moet je in isolatie. En ja, ik vind het erg kwalijk dat je positief getest naar buiten gaat met het risico anderen te besmetten -O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:35

Je weet ook niet hoor ze daar is gekomen bijvoorbeeld. Ja op het water zul je niemand besmetten. Maar je komt misschien wel langs andere plekken waar wel iets mogelijk is. En regels zijn regels.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:10

Shadow0 schreef:
Het is nogal een zootje geloof ik. Ook op twitter dat soort ervaringen. -O-

Ik Twitterde er ook over. Probeer m'n zoon te laten testen. Hij heeft nog geen digid.
Kom er telefonisch niet door. Inmiddels is hij alweer veel minder verkouden dus als hij morgen beter is dan laten we het erbij.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 08:35

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:03

Pandora2 schreef:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... d=msedgdhp

Dit is dan weer minder goed nieuws, maar wel ergens te verwachten.
AstraZeneca ( Oxford-vaccin ) zet hun proeven met het vaccin tijdelijk stop door de bijwerkingen op de testpersonen.

Een vriend van me doet mee als testpersoon en hij had net via Facebook laten weten dat hij helemaal in orde was. Paar uur later kwam dit artikel online. Ben benieuwd hoe het verder gaat, maar dit is niet de eerste keer dat ze de studie stopzetten, het is een keer eerder gebeurd. Een testpersoon had toen neurologische klachten, maar dat bleek niets met het vaccin te maken te hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:08

Jammer maar wel goed. Hopelijk kunnen ze snel weer verder

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:18

Het zou ook verwonderlijk zijn moest alles in ene goed gaan en er niemand van de testgroep iets van merkt.
Zou je haast gaan denken dat ze water inspuiten :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:23

Pandora2 schreef:
Het zou ook verwonderlijk zijn moest alles in ene goed gaan en er niemand van de testgroep iets van merkt.

:=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:36

Pandora2 schreef:

Wie weet wat ze spuiten _O-

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:40

Eindelijk gelukt om een afspraak te krijgen voor m'n zoon. Morgen in Dordrecht ( we wonen in Amsterdam %) ) enige locatie met plek voor de vrijdag middag enJe moet wat ( hij heeft een danswedstrijd zaterdag middag)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:41

Eleeke schreef:
Eindelijk gelukt om een afspraak te krijgen voor m'n zoon. Morgen in Dordrecht ( we wonen in Amsterdam %) ) enige locatie met plek voor de vrijdag middag enJe moet wat ( hij heeft een danswedstrijd zaterdag middag)

Maar de uitslag kan een aantal dagen duren... dus in feite heeft hij er nog niks aan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:42

Destination schreef:
Pandora2 schreef:

Wie weet wat ze spuiten _O-

*haalt aluhoedje uit de kast* :')

Jeetje Eleeke, dat is ook wel bizar zeg... ik hoop dat je de uitslag dan hebt voor zaterdagmiddag...