Shadow0 schreef:Ik weet niet of het over hetzelfde stukje gaat, maar ik vond het punt van Marijnissen helemaal terecht. Er gaat meer aandacht naar een app waarvan eigenlijk niet eens bekend is welk doel er nou bereikt mee wordt, dan naar het oplossen van de problemen die er nu zijn. (Leuk dat het op papier allemaal klopt maar er worden nog steeds mensen ziek in verpleegtehuizen doordat het beleid van bescherming niet voldoende is.)
En er is nog veel meer waar onze gezondheidsministers achteraan mogen zitten: in de GGZ *mag* men wel kiezen voor behandeling in persoon als ht nodig is, maar de signalen zijn overduidelijk dat het niet gebeurt. Dan is dat dus iets om aandacht aan te geven. Die dingen goed aanpakken redt veel rechtstreekser levens dan een app. Dus iedere politicus die dat aanstipt: ja, graag, daar hebben we ze voor!
Daar heb ik geen probleem mee...
Stip dat dan ook daadwerkelijk aan! Nee, ze stipt enkel het mogelijk nietnut van de app aan.
Echte problemen kaart ze niet aan.
Wat ze doet is in mijn optiek dezelfde tactiek als Wilders en Baudet gebruiken: de coalitie als onnozel en idioot weg zetten, met als doel zelf briljant te ogen zodat ze zieltjes winnen.
In realiteit zijn dat ook gewoon een stel schreeuwers die zelf nog maar zeer weinig voor elkaar hebben gespeeld. En de kleine dingen die ze hebben geregeld verhouden zich doorgaans nauwelijks tot het werkelijke probleem.