Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:43

Ach het komt hier eigenlijk wel goed uit dat ik niet op vakantie ga. Moet voor mijn opleiding een Marketingcommunicatieplan inleveren en daar gaat veel meer tijd inzitten dan ik dacht. Ben dus nog wel even aan het schrijven in juli en augustus. En ik lees nu ook dat je mondkapjes op moet in het vliegtuig en op Schiphol. En alleen het idee al dat ik me niet vrij kan bewegen op vakantie vind ik benauwend. Hopelijk is volgend jaar alles weer normaal.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:02

Nadir schreef:
Oke, als jouw kinderen van rotweer houden en jullie in de vakantie binnen uitjes willen doen dan is het idd een optie om in NL op vakantie te gaan. Wij houden erg van de zon, ik wil echt niet in NL op vakantie. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. :)

Ik ga al jaren op vakantie in NL en de enige week dat het meerdere dagen rotweer was, was toen we net over de grens in Duitsland zaten. En we gaan vanaf 2008 vrijwel elk jaar. Dus overdrijven is ook een vak....

NatasjavE

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:10

We hebben ieder jaar dat wij in Griekenland zitten wel een aantal dagen dat het in NL warmer is dan in Griekenland. Het weer is gedurende zomer in NL zeker de laatste jaren meer dan prima te noemen.

Voor mij in ieder geval niet de rede om niet in NL op vakantie te gaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:26

Ik wil graag een andere taal horen op vakantie. Anders heb ik niet het idee dat ik op vakantie ben.

En thuis gaat alles gewoon door: boodschappen, zorgen voor eten, schoonmaken, gras maaien enz enz.

Ik wil echt wel weg. Voor nu blijft mijn plan A roadtrip Italië en plan B is weekje Noordwijk in het appartement van een familielid. Ook prachtig direct aan de boulevard maar er zitten zoveel NL :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:29

Fitzroy schreef:
Ik wil graag een andere taal horen op vakantie. Anders heb ik niet het idee dat ik op vakantie ben.

Op de wadden en in zeeland hoor je alleen Duits om je heen :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:38

verootjoo schreef:
Fitzroy schreef:

Omgeving Arnhem ook als er een vrije dag in Duitsland is :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:39

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:49

In normale omstandigheden hebben julliw gelijk: even naar het buitenland vowlt echt als vakantie en haalt je uit de dagelijkse verplichtingen. Reizen is hartstikke leuk. Maar waarom kan je niet 1 jaar zonder het buitenland. Waarom er met z n alle op wagen dat we het virus weer meenemen uit het buitenland. En straks moeten we weer allemaal thuis zitten en dan worden het veel strenger. Dan gaan we in complete lockdown. Maar dan hebben jullie allemaal je buitenlandse vakantie gehad

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:50

(Ik werk in de zorg en gun mezelf en mijn collega s ook niet meer de nachtmerrie van de afgelopen maanden)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:56

Napie schreef:
In normale omstandigheden hebben julliw gelijk: even naar het buitenland vowlt echt als vakantie en haalt je uit de dagelijkse verplichtingen. Reizen is hartstikke leuk. Maar waarom kan je niet 1 jaar zonder het buitenland. Waarom er met z n alle op wagen dat we het virus weer meenemen uit het buitenland. En straks moeten we weer allemaal thuis zitten en dan worden het veel strenger. Dan gaan we in complete lockdown. Maar dan hebben jullie allemaal je buitenlandse vakantie gehad

Ik snap je punt.

Maar ga eens naar een supermarkt. Ik denk dat ik daar, met alle voorzorgsmaatregelen die ik neem, net zo veel of meer kans maak op een besmetting dan als ik met mijn gezin op vakantie naar Griekenland ga.

Het grootste risico is om bij terug komst 14 dagen in quarantaine te moeten.
Of stante pede het vliegtuig naar huis moet pakken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:00

Fitzroy schreef:

Ah, daar komt dat vakantiegevoel vandaan als ik in Friesland of Limburg ben. :))

Wat buitenland betreft: ik heb dat al met België. Ik moet gewoon af en toe hele dagen Vlaams om me heen horen. Gelukkig ben je zo in Vlaanderen (als de grenzen niet afgesloten zijn, Vlaanderen leek de laatste maanden zo ver weg).

In Albanië en ook Griekenland komt daar naast gesproken taal nog bij dat ik overal lettertekens zie waar ik geen chocola van kan maken (ik probeer dan wel om simpele woorden als 'Uitgang' zo snel mogelijk te herkennen). Dan hoor je niet alleen vreemde talen, maar je ziet ze ook overal. Voor mij draagt dat ook idd bij aan het vakantiegevoel. Op vakantie lees ik ook altijd Engelstalige boeken (thuis nauwelijks), zelfs als ik in België ben. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:03

Napie schreef:

Mij krijg je niet meer in een vliegtuig, iig dit jaar niet. Ik wil eerst weten of dat echt wel zo veilig is, virustechnisch gezien.

Maar als ik in mijn auto naar België rijd, daar in mijn eentje in een B&B overnacht en verder geen groepen mensen opzoek, dan loop ik IMO minder risico dan wanneer ik naar de grotere supermarkt hier om de hoek ga.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:03

Napie schreef:

Ik denk dat er dit jaar al veel meer mensen thuis blijven, ik heb de bron zo niet meer maar ik dacht gelezen te hebben dat er in ieder geval 40% minder mensen op vakantie gingen. Diegene die wel nog plannen hadden waren vooral werkende mensen met kinderen. Er zijn dus best veel mensen die het er niet op wagen of waarvan de reis sowieso geannuleerd is.

Mijn ideale vakantie is in een tent in de natuur, waarmee ik gok ik minder risico loop dan in de Nederlandse supermarkt of alleen al hier in het park waar de paden zo smal zijn dat je in het hoge gras moet om andere te ontwijken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:05

Napie schreef:

Ach nee. Ik wil heel graag op vakantie omdat ik dus vorig jaar al niet kon vanwege longontsteking. Dat ik wil betekend niet dat het gaat gebeuren.
Denk dat ik verder veiliger ben op een berg in het buitenland dan een druk Nederlands strand.
Maar ik vlieg sowieso al niet (dat deed ik al niet) we gaan altijd met de auto op vakantie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:14

verootjoo schreef:
Fitzroy schreef:

Doe maar een rondje Utrecht, Kanaleneiland en Amsterdamsestraatweg. :+
Je waant je meteen ergens anders.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:18

Suzanne F. schreef:
Doe maar een rondje Utrecht, Kanaleneiland en Amsterdamsestraatweg. :+
Je waant je meteen ergens anders.
Hahahaha, dat zei ik gisteren nog tegen iemand. Ik was woensdag even op de Amsterdamsestraatweg dus ik heb mijn tripje buitenland weer gehad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:18

In Utrecht heb ik twaalf jaar gewoond, voornamelijk in Lombok. :))

Ik kom er nog steeds graag, maar ik ben er blijkbaar zo aan gewend dat het al lang niet meer als 'ergens anders' voelt. Nog steeds als 'thuis'. :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:33

Karin schreef:
In Utrecht heb ik twaalf jaar gewoond, voornamelijk in Lombok. :))

Ik kom er nog steeds graag, maar ik ben er blijkbaar zo aan gewend dat het al lang niet meer als 'ergens anders' voelt. Nog steeds als 'thuis'. :))

Dan zijn wij (bijna) buren geweest. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:42

Ik heb ook een jaar in lombok gewoond, in de javastraat. Echt heerlijk wonen! Multicultureel en de sfeer die daar hangt vind je hier in Zwolle echt niet haha. En we hebben ook wel zo'n straat maar is toch anders. Ik haal mijn portie buitenland wel uit alle Duitsers op werk haha. En misschien ga ik dus naar België. Maar hoe en wat bepalen we pas in juli zelf gok ik zo. :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:44

Ik stap dit jaar ook echt niet meer in het vliegtuig. We wilden naar Schotland dit najaar, misschien dat we dan met de boot gaan ofzo. Of de auto pakken voor een weekje Frankrijk. Maar als we in het buitenland vooral met een mondkapje op moeten lopen en even lekker spontaan een terrasje pakken er ook niet in zit, dan hoeft het van mij niet zo. Denk ik. Wie weet denk ik er in oktober (dan heb ik twee weken vrij) anders over :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:00

In het vliegtuig wordt de volledige lucht elke 3 min volledig gefilterd en verversd. Op dat gebied zou ik het prima aandurven :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:05

Ze zeggen het. Ik vertrouw voorlopig nog geen enkele situatie waarbij groepen mensen in een relatief kleine ruimte bij elkaar staan of zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:18

Rondje over de Haagse markt en je waant je direct in klein Marokko inclusief Turkije of de Cariben.
En daarna een ronde door het zuiderpark

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:36

Fitzroy schreef:

En thuis gaat alles gewoon door: boodschappen, zorgen voor eten, schoonmaken, gras maaien enz enz.

Ik wil echt wel weg. Voor nu blijft mijn plan A roadtrip Italië en plan B is weekje Noordwijk in het appartement van een familielid. Ook prachtig direct aan de boulevard maar er zitten zoveel NL :+

Klopt. Ik had nu op Karpathos moeten zitten. 3 x per dag uit eten, hotel.
aan het strand. Lekker beetje toeren en in zee zwemmen.
Vanmorgen gewoon boodschappen gedaan en mijn huis opgeruimd.
Geef mij maar Griekenland of elk ander zonnig land. {:}

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:03

Keet schreef:
In het vliegtuig wordt de volledige lucht elke 3 min volledig gefilterd en verversd. Op dat gebied zou ik het prima aandurven :)

Een nies of een hoest is een kwestie van een honderdste van een seconde.