Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:16

Loretta schreef:
Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/video/20296343 ... n-lockdown
Stukje van gisterenavond Op1 met interview Osterhaus. Deze vertelt precies hoe het virus zich zou kunnen ontwikkelen en hoeveel IC bedden je dan nodig hebt. Let op besmuikt gezicht van IC bedden coördinator.

Het is ook beangstigend hoe er hier gegokt wordt op verwachtingen.

Eens :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:17

Dat gaat toch niet alleen op voor de Ziggo monteurs, dat is bij heel veel beroepen een groot risico. En ook die moeten maar door en door.

_Penotti

IMANDRA

Het valt me op dat bij tegengeluid eigenlijk altijd die Ab Oosterhuis wordt genoemd. Hoe wordt hij gezien door andere virologen? Is er een reden waarom hij zo vocaal is?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:18

Nayomie schreef:
Laat vooral geen Ziggo monteurs meer langskomen. Die moeten doorwerken ondanks dat monteurs besmettingen oplopen.

Wasmachinemonteurs enz
Die doorwerken voor ons
Instructies hebben meegekregen, maar een gezin met kapotte koelkast/wasmachine niet laten stikken

Hulde voor alle monteurs

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:18

Ook ziek personeel moet gewoon werken en daarmee andere mensen besmetten die daar niet om gevraagd hebben. := Als bedrijf zijnde moet je niet willen bijdragen aan extra besmettingen.

Ik zeg niet dat ze niet mogen werken, want dat wordt nu gedacht, maar ziek personeel moet je thuis laten.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:19

Minister Bruins is afgetreden -O-

Bron: NOS liveblog

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:21

MarJon schreef:

Las het ook meer info staat er nog niet

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:21

Destination schreef:
speurneusc schreef:
yep mijn ouders hebben daar altijd hun inkopen gedaan, ik mocht wachten in het restaurant met wat geld voor ijs en limo of in de auto wachten.

Volgens je profiel ben je 53 en is het dus minstens 38 jaar geleden? In die tijd verandert er nogal wat :=

tot jaar of 5 terug zelf inkopen gedaan daar ook nog, dat stond hier niet bij vermeld.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:22

Wat erg, heb het echt te doen met die man. Vond hem steeds wel het beste reageren. Hoop dat hij zich snel wel wat beter zal voelen.

Is er dan gelijk een opvolger of hoe werkt zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:23

MarJon schreef:

Staat idd ook op AD en dat het ontslag is goedgekeurd.. ik ben benieuwd wat nu..

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:23

Nayomie schreef:
Ook ziek personeel moet gewoon werken en daarmee andere mensen besmetten die daar niet om gevraagd hebben. := Als bedrijf zijnde moet je niet willen bijdragen aan extra besmettingen.

Ik zeg niet dat ze niet mogen werken, want dat wordt nu gedacht, maar ziek personeel moet je thuis laten.

Eh, dat zijn niet de richtlijnen van Ziggo. De richtlijnen van RIVM worden ook bij Ziggo aangehouden.

Man werd zelfs naar huis gestuurd omdat hij een loopneus had nadat hij van buiten naar kantoor was gegaan en het dus kwam door temperatuurverschil :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:24

Minister de Jonge van volksgezondheid gaat het overnemen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:25

LienC schreef:
Nayomie schreef:

Eh, dat zijn niet de richtlijnen van Ziggo. De richtlijnen van RIVM worden ook bij Ziggo aangehouden.

Man werd zelfs naar huis gestuurd omdat hij een loopneus had nadat hij van buiten naar kantoor was gegaan en het dus kwam door temperatuurverschil :)

Dan verschilt dat mogelijk per manager want hier wordt dat dus niet toegepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:27

moonsparkle schreef:
Wat erg, heb het echt te doen met die man. Vond hem steeds wel het beste reageren. Hoop dat hij zich snel wel wat beter zal voelen.

Ik heb ook heel erg met hem te doen. Ik was zelf heel kritisch op hem in het begin, vond dat ehhh en gehakkel bij die eerste persconferentie echt vervelend.

Ik hoop dat het goed met hem gaat.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:29

Och arme man. Hopelijk kan hij nu even een adempauze nemen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:30

Half 7 persconferentie

Ik hoop dat Bruno Bruins goed herstelt.
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 19-03-20 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:30

Och die arme man inderdaad. Niemand weet hoe het gaat komen. Jammer dat hij het niet aan kan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:31

tiwi1969 schreef:
Half 7 persconferentie

Zou dat alleen over mr bruins gaan of ook over maatregelen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:32

moonsparkle schreef:
tiwi1969 schreef:
Half 7 persconferentie

Ja, ben ook nieuwsgierig. Mijn moeder zei het, ik kan het nog niet vinden op een nieuwssite?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:33

moonsparkle schreef:
tiwi1969 schreef:
Half 7 persconferentie

Ministers zitten in crisis overleg en hebben aangeven dat het belangrijk is om live uit te zenden

Bron npo1 via break in de uitzending tijd voor max

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:34

Marie_Anne schreef:
moonsparkle schreef:

Ik heb ook heel erg met hem te doen. Ik was zelf heel kritisch op hem in het begin, vond dat ehhh en gehakkel bij die eerste persconferentie echt vervelend.

Ik hoop dat het goed met hem gaat.

Ik lees nu al hele erge berichten op fb wat mensen wel niet allemaal van hem vinden en dat hij zwak is etc etc. Sommige mensen hebben geen empatisch vermogen en denken dat ze het zelf beter hadden kunnen doen... ben blij dat de reacties in dit topic veel beter zijn. Je treedt, naar mijn mening, niet zomaar af als minister..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Joltsje

Pfff zo'n aangekondigde persconferentie ben ik nooit zo'n fan van. Vooral nu we voor mijn gevoel de rust er net weer wat in hadden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:37

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/video/20296343 ... n-lockdown
Stukje van gisterenavond Op1 met interview Osterhaus. Deze vertelt precies hoe het virus zich zou kunnen ontwikkelen en hoeveel IC bedden je dan nodig hebt. Let op besmuikt gezicht van IC bedden coördinator.

MizzMontana schreef:
Ja, zou kunnen, als het virus de vrije hand krijgt. Maar dat wordt dus nu al ingeperkt door de social distancing maatregelen die er genomen zijn.

En het woord lockdown is mooi in de kop verwerkt door de Telegraaf, maar uiteindelijk hoor je hem zeggen dat hij voor handhaving van social distancing pleit.

Ook aan deze tafel komt weer naar voren dat iedereen de term lockdown zo verschillend gebruikt en interpreteert.

Je hebt niet geluisterd of wil dat niet. Dat is jouw goed recht. Maar je moet de boel niet verdraaien, dat het woord lockdown alleen maar staat in de kop van de Telegraaf. Ab Osterhaus neemt wel degelijk het woord lockdown in de mond en zegt ook dat wat hem betreft de maatregelen nu niet ver genoeg gaan. Als je het hele interview beluistert dan heeft hij het over een lockdown a la China en legt heel duidelijk uit waarom we dat zouden moeten doen.
Het probleem is, dat zolang het kabinet zelf onduidelijk communiceert over wat social distancing nu precies betekent (de kinderen kunnen wat betreft het kabinet nog steeds gewoon naar school) niemand dit serieus gaat nemen. Geef ze een vinger, dan nemen ze de hele hand is iets dat ook hiervoor geldt.
Zolang je niet heel duidelijk bent gaat niemand het serieus nemen.

En dan blijft over het scenario italie, Iran etc inderdaad serieus te nemen. Ook hier.