Goof schreef:Ik zat vandaag achter een randdebiel die met 45 de snelweg op ging. Wat een idioot. Ik was zo boos. Zo gevaarlijk dat.
Levensgevaarlijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marjo schreef:Nja als je zelf netjes de snelheid rijdt is dat prima, maar vlot optrekken om voor iemand anders uit te komen terwijl je ook wel door hebt dat die harder wil, is wel een ergernis.
Mijn autootje trekt niet heel snel op, maar ik rijd wel vaak net wat te hard. Als ik links sta en degene rechts is sneller weg (wat nogal snel gaat), en diegene gaat dan 80 op de teller rijden... Dat is wel echt een ergernis hoor.
hagelslag schreef:Terwijl je met 150-160 op de snelweg onderweg bent uitgeremt worden door een auto met sleurhut die een vrachtauto met 95 inhaalt de vrachtauto reed ca 90...
Echt blijf gewoon achter een vrachtauto met je rotsleurhut
Marjo schreef:80 op de teller is in veel gevallen 70/75 in werkelijkheid en dat is vrij irritant. Over het algemeen staan de mensen die harder willen links, laat ze dan lekker voor gaan als jij de maximum snelheid niet rijdt.
Lisitano schreef:Marjo schreef:80 op de teller is in veel gevallen 70/75 in werkelijkheid en dat is vrij irritant. Over het algemeen staan de mensen die harder willen links, laat ze dan lekker voor gaan als jij de maximum snelheid niet rijdt.
70 lijkt me onwaarschijnlijk. Het zal heus een paar kilometer per uur schelen maar vast niet zoveel dat het echt irritant is. Wat zal dat schelen? Een paar seconden?
Ik stel gewoon cruise control en minimale afstand in en zit m’n rit wel uit. Als je die paar seconden zo vreselijk irritant vindt had je eerder van huis moeten gaan. Heel begrijpelijk dat mensen hun teller aan willen houden voor de maximum snelheid. Overigens zet ik zelf de cruise control wel altijd 3 km hoger.
Net als 140/150/160 op de snelweg rijden. Dat is (veel) te hard binnen NL en ook logisch dat de rest daar niet in mee kan komen als je van baan moet wisselen. Daarom wordt het ook wel gevaarlijk genoemd zoveel boven de maximaal toegestane snelheid te rijden enzo.
Lisitano schreef:Marjo schreef:80 op de teller is in veel gevallen 70/75 in werkelijkheid en dat is vrij irritant. Over het algemeen staan de mensen die harder willen links, laat ze dan lekker voor gaan als jij de maximum snelheid niet rijdt.
70 lijkt me onwaarschijnlijk. Het zal heus een paar kilometer per uur schelen maar vast niet zoveel dat het echt irritant is. Wat zal dat schelen? Een paar seconden?
Ik stel gewoon cruise control en minimale afstand in en zit m’n rit wel uit. Als je die paar seconden zo vreselijk irritant vindt had je eerder van huis moeten gaan. Heel begrijpelijk dat mensen hun teller aan willen houden voor de maximum snelheid. Overigens zet ik zelf de cruise control wel altijd 3 km hoger.
Net als 140/150/160 op de snelweg rijden. Dat is (veel) te hard binnen NL en ook logisch dat de rest daar niet in mee kan komen als je van baan moet wisselen. Daarom wordt het ook wel gevaarlijk genoemd zoveel boven de maximaal toegestane snelheid te rijden enzo.
hagelslag schreef:Terwijl je met 150-160 op de snelweg onderweg bent uitgeremt worden door een auto met sleurhut die een vrachtauto met 95 inhaalt de vrachtauto reed ca 90...
Echt blijf gewoon achter een vrachtauto met je rotsleurhut
NoTwixLeft schreef:Mijn auto wijkt wel zeker 10km af, maar bij de gemiddelde auto is dat 4/5 km. Psychologisch erg fijn dat ik 10km "te hard" kan rijden. Verder zwaar irritant als ik dus mensen tref die zelf niet in de gaten hebben dat ze zoveel te langzaam rijden. De gps op je telefoon er bij houden die is veel accurater. Auto's moeten zelfs lager zijn afgesteld, dus op je teller rijdt je 95% van de tijd te langzaam.
En zoveel te hard rijden en dan gaan miepen over een caravan die net zo goed mag inhalen.....
__Sannne schreef:NoTwixLeft schreef:Mijn auto wijkt wel zeker 10km af, maar bij de gemiddelde auto is dat 4/5 km. Psychologisch erg fijn dat ik 10km "te hard" kan rijden. Verder zwaar irritant als ik dus mensen tref die zelf niet in de gaten hebben dat ze zoveel te langzaam rijden. De gps op je telefoon er bij houden die is veel accurater. Auto's moeten zelfs lager zijn afgesteld, dus op je teller rijdt je 95% van de tijd te langzaam.
En zoveel te hard rijden en dan gaan miepen over een caravan die net zo goed mag inhalen.....
Ik ga echt niet elke rit die ik maak de GPS van mijn telefoon erbij houden want stel je voor dat ik een paar km langzamer rijd dan mijn auto aangeeft.Als ik op een 80 weg rijd, en ik rijd 80 op de teller, heeft pietje achter mij echt niet te klagen hoor.
Nou rijd ik meestal wel iets harder dan toegestaan op zulke wegen, maar even om het idee. Er is niks mis met op je teller rijden, daar zijn die dingen voor gemaakt. Mensen die daadwerkelijk zo gefrustreerd raken van de tellerafwijking van anderen, kan ik alleen maar medelijden mee hebben.
__Sannne schreef:Sommige auto's trekken gewoon hard op, zoals Tesla's bijvoorbeeld. Expres anderen er niet langs laten is kinderachtig natuurlijk, maar laten we er geen groter probleem van maken dan nodig. 80 op de teller waar je 80 mag, is echt niks mis mee en dat staat imo los van het wel of niet snel optrekken. Ik rijd zelf in een diesel trouwens, dus snel optrekken is er niet bijblijf dan bij stoplichten ook altijd braaf rechts staan.
Wel handig die opties van Flitsmeister. Ik rijd enkel met mijn telefoon aan als ik de route op Google Maps aan heb wanneer ik deze zelf niet weet.
Lisitano schreef:Marjo schreef:80 op de teller is in veel gevallen 70/75 in werkelijkheid en dat is vrij irritant. Over het algemeen staan de mensen die harder willen links, laat ze dan lekker voor gaan als jij de maximum snelheid niet rijdt.
70 lijkt me onwaarschijnlijk. Het zal heus een paar kilometer per uur schelen maar vast niet zoveel dat het echt irritant is.
__Sannne schreef:Ik ga echt niet elke rit die ik maak de GPS van mijn telefoon erbij houden want stel je voor dat ik een paar km langzamer rijd dan mijn auto aangeeft.Als ik op een 80 weg rijd, en ik rijd 80 op de teller, heeft pietje achter mij echt niet te klagen hoor.
Nou rijd ik meestal wel iets harder dan toegestaan op zulke wegen, maar even om het idee. Er is niks mis met op je teller rijden, daar zijn die dingen voor gemaakt. Mensen die daadwerkelijk zo gefrustreerd raken van de tellerafwijking van anderen, kan ik alleen maar medelijden mee hebben.
little_birdy schreef:hagelslag schreef:Terwijl je met 150-160 op de snelweg onderweg bent uitgeremt worden door een auto met sleurhut die een vrachtauto met 95 inhaalt de vrachtauto reed ca 90...
Echt blijf gewoon achter een vrachtauto met je rotsleurhut
Mag aannemen dat je in Duitsland reed dan ?
Want als dit in Nederland was ben je gewoon asociaal bezig en kan ik me 100 procent indenken dat de caravan bestuurder je snelheid niet goed kon inschatten.
Want ookal was het in de avond dat je 130 mag dan rijd je alsnog ruim 20-30 km te hard.
En die caravan heeft net zoveel recht om in te halen als jij en ik