Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoikimmmy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:10

Zo 1 hoef ik ook niet aan de deur. :') vertrouw zulke viezerikken echt niet. Maar ga het ook niet op mp zetten want als mijn buren toevallig bij kijk in je wijk kijken dan gaat dat hier als een lopend vuur. _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:17

Ik heb rijbroeken te koop staan voor 10 euro per stuk. Echt mooie broeken nog, willen nóg afdingen.
Vind dat echt bizar hoor, heb dan ook geantwoord dat het al spotgoedkoop is en er niks meer vanaf gaat.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:05

Ineke2 schreef:
Ik heb rijbroeken te koop staan voor 10 euro per stuk. Echt mooie broeken nog, willen nóg afdingen.
Vind dat echt bizar hoor, heb dan ook geantwoord dat het al spotgoedkoop is en er niks meer vanaf gaat.

Inderdaad, je moet weten wanneer afdingen past en wanneer niet. Voor €10 is dat spotgoedkoop als het om merk broeken gaat!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:21

Ja zijn gewoon Eurostar, Cavallo en Kentucky rijbroeken.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:50

Dit vind ik ook een mooie; Er is iets wat mij op zich wel leuk lijkt, maar wel wat te duur is, vind ik. Dus ik wacht nog even af maar heb het wel als favoriet opgeslagen en kijk nog wel even verder. Nu kreeg ik een melding dat het in prijs verlaagd van 60,- naar, jawel, 59,-€ :') Gewoon zodat ik een melding krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:03

Ja daar heb je ook weinig aan.

Heb een x een zadel v iemand gekocht, was avonds en ze had hem zo gestald dat je de dingen die stuk waren niet goed kon zien. Ging om een billy cook. Heel mooi verhaal erbij dat hij helemaal perfect onderhouden was en in perfecte staat, ze schonk ook nog n wijntje in dus we zaten gezellig aan de hele avond en ze was heel openhartig over haar leven en haar scheiding en nou heel wat te vertellen dus.

Zag ik de volgende dag dus dat er een heel stuk v.h zadel af lag..

Vind gewoon dat je alles eerlijk moet vermelden, dus vroeg ernaar.en of ik t zadel mocht terug brengen netjes.

Schold mevr mij toch gelijk de hele huid vol..

Later bleek dat zij elke x haar naam wisselde op marktplaats en Facebook, zag haar steeds onder een andere naam voorbij komen...ook bood ze een auto aan die van een oud dametje was geweest, weer zo'n perfect verhaal ..

Nou..ga je dan..

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:11

Merexa schreef:
Dit vind ik ook een mooie; Er is iets wat mij op zich wel leuk lijkt, maar wel wat te duur is, vind ik. Dus ik wacht nog even af maar heb het wel als favoriet opgeslagen en kijk nog wel even verder. Nu kreeg ik een melding dat het in prijs verlaagd van 60,- naar, jawel, 59,-€ :') Gewoon zodat ik een melding krijg.

Hoeft daarom niet te zijn perse.
€59 klint gewoon goedkoper dan €60,-
Mensen kopen het dan sneller ook al is het maar een euro goedkoper.
Het is een psychische verkooptruc.

Ik ben net uitgemaakt voor oplichter. Ze vind dat ik mijn zadel er te duur op heb staan.
Goed verhaal....

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:04

Shettepret schreef:
Ik ben net uitgemaakt voor oplichter. Ze vind dat ik mijn zadel er te duur op heb staan.
Goed verhaal....

Oh, haha dat ken ik ook, dat mensen je gaan berichten dat je een oplichter bent vanwege de prijs die je vraagt. Mensen worden ook graag voor de gek gehouden, ik verbaas me er elke keer weer over.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:10

Een oplichter terwijl je het niet hebt verkocht??
Waarom reageren zulke mensen toch :?
Als je iets te duur vind klik je toch verder?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:21

Haha, ja ik moest ook lachen!
En had inderdaad ook gezegt dat als ze het te duur vind ze verder moest zoeken.

Toen kwam ze met een screenshot van een zadel met de nieuwprijs erbij (vergeet ze even dat het om een ouder type dan de mijne gaat). Toen ik aangaf niet in discussie te gaan met haar was ik een oplichter.

Okay doei!!!! :evaw:

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:10

Ik had iemand die hier om 9u zou zijn. Ik kreeg na 9u een bericht met "Ik ben een half uur later. Tot zo."

Juist :') . Om vervolgens bijna een uur later te zijn.
Ging om compost. Hij sloot ook af met dat hij me nog wel een bericht zou doen als hij nog meer kwam halen.

Euhhh, juist. Lekker vrijpostig :')

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:48

Daphara schreef:
Shettepret schreef:
Goed verhaal....

Oh, haha dat ken ik ook, dat mensen je gaan berichten dat je een oplichter bent vanwege de prijs die je vraagt. Mensen worden ook graag voor de gek gehouden, ik verbaas me er elke keer weer over.

Heb ik ook gehad, deze persoon zei dat ( terwijl de info wel aanwezig was in de fotos) dat mijn zadel niet aangeboden mocht worden voor bredere paarden, omdat zij vond dat dit type zadel daar niet geschikt voor was. En daarom bood ze maar 200 euro onder de vraagprijs :+

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:26

Meneer van de stinkende schoenen heeft marktplaats inmiddels geblokkeerd. Inmiddels iemand die vraagt of de schoenen ook op stal zijn gedragen. Tja, ik weet niet wat mensen allemaal voor fantasieën hebben hoor.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:21

Ik had een keer iemand via bokt die mijn oude rijlaarzen wilde overnemen.
Kreeg ook de vraag of ze zo smerig mogelijk gemaakt konden worden.
Dus netjes gedaan, beetje jammer dat ik uiteindelijk nooit het geld heb ontvangen en de laarzen niet aan haar heb verkocht :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:23

Lieszje schreef:
Dus netjes gedaan, beetje jammer dat ik uiteindelijk nooit het geld heb ontvangen en de laarzen niet aan haar heb verkocht :+

:') :')

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:29

Verkoop een zadel.. als ze hem even op mocht halen om een weekje uit te proberen....

Ja hoor natuurlijk! Geen probleem

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:33

Lieszje schreef:

:') :')

Er is ontwikkeling bij die deal waarvan de verkoper zegt net bevallen te zijn en daarom de deal niet te kunnen afhandelen:
Ik kreeg van marktplaats een bericht dat mijn aanvankelijke bod op de adv verwijderd is. Ik ging dus even bij de adv kijken. Ook het bod wat er overheen ging nadat ik met de verkoper al overeenstemming had bereikt is verwijderd, adv nog steeds niet op gereserveerd gezet en adv tekst is veranderd.
Even verder gekeken bij verkoper en die heeft de afgelopen dagen nieuwe advertenties online gezet. Ongeveer alle denkbare babyspullen staan nu te koop van wieg, maxi cosi, ladingen kleding, enz.

Ik stuurde haar dus even een berichtje of het nu beter met haar ging en ze bij machte was de deal verder af te handelen. Krijg ik mij toch een tirade als response. :') :')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:44

Heel apart %)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:15

Mag ik hier ook mee lezen/ praten. Ik heb ongeveer mijn hele inboedel op marktplaats gezet. Ik zit nu al een half uur te wachten op iemand die mijn kast wilde kopen :')

En deze heb ik laatst ook gekregen.

Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:59

Ik heb twee raskatten ter herplaatsing. Een hele duidelijke omschrijving erbij over hun karakters en wat voor een thuis ik voor hen samen zoek.
- Huis met afgezette tuin of balkon, zodat ze nog wel frisse neus kunnen halen, maar niet vrij buiten lopen.
- Geen kinderen onder de 10 jaar. (ook duidelijk uitgelegd waarom)
- Geen honden

En ja, ik vraag een vergoeding voor de beide dames. Ze zijn ingeënt, gechipt, ontwormd, gesteriliseerd, met stamboom, paspoort en de nodige titels op hun naam.

Zoveel voorspelbare reacties van mensen die geen geld (zeggen te) hebben, maar wel een goed thuis willen bieden, andere mensen met een dochtertje van 6 jaar, anderen met maar een klein hondje en natuurlijk mensen die maar één kat willen, want 2 is te duur.

Zo grappig allemaal, ik lach er maar om, anders is het om te janken.
Gelukkig morgenavond potentieel nieuw baasje op bezoek, dame van 47 alleenwonend in een groot huis met grote tuin die afgezet kan worden. Klinkt hoopvol.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:16

paddraigh schreef:
Verkoop een zadel.. als ze hem even op mocht halen om een weekje uit te proberen....

Als ze van tevoren gewoon betalen geen probleem...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:31

hoikimmmy schreef:
paddraigh schreef:

Als ze van tevoren gewoon betalen geen probleem...

Het gaat er (denk ik) om of je als verkoper het complete aankoopbedrag terug moet/wil storten als het zadel niet bevalt. Ik vind het toch echt een dingetje met die zadels, ook op “Opgelicht in de paardenwereld” laatst weer zo’n heel gedoe met zadels die niet bevielen terug brengen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:33

paddraigh schreef:

Kan toch?
Eerst laten betalen en flink veel foto’s maken.

Afspraak maken dat het zadel over max een week terug mag mits in dezelfde staat.
Heb ik zelf ook wel eens gedaan, want het zadel paste niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:54

Zou ik nooit doen. Zadel mag gepast worden en zelfs geprobeerd, maar dezelfde dag terug en anders verkocht.

Hier een kast verkocht. Man communiceerde in het Engels.
Bleek een keurige Indiër te zijn die exact op afgesproken tijd er was.
Hebben hem ff geholpen met inladen. Iedereen blij.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:57

Vandaag ineens supersnel een Eurostar rijbroek verkocht tegen de vraagprijs en een set met Goodiebox producten. Laatste was binnen een half uur na plaatsten verkocht...

Beide zijn al betaald en verzonden

Fijn als het zo gaat :j