Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:12

Nee, heb vanmorgen het bedrijf wat verstuurd heeft gemaild. Als het pakket kwijt is moeten hun dat aankaarten bij Postnl. Wel gezegd dat ik donderdag het pakket wens te hebben. Zitten wat dingen in die ik vrijdag moet hebben. Kreeg van hun op vrijdag 1 april al de mail dat de hele bestelling geleverd was, dat was sowieso al voorbarig, 2 verschillende track en trace codes en de mail is verstuurd op eentje.
Is ook een bestelling van 130 euro wat nog mist.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:09

GLS doet het ook lekker deze ronde, ik moest via de afzender van het pakket vernemen dat er iets onderweg is, wanneer het afgeleverd ging worden wisten ze niet.... Op maandagochtend nog even gekeken of het al ingepland was om af te leveren, ben 2 uurtjes weg geweest want er was niets bekend, net in die 2 uurtjes zijn ze geweest en pakket weer mee genomen. Geen niet thuis bericht en ook geen bericht via de mail. Dus ben ik gisteren aan het mailen geweest met de afzender en die geven aan regel het zelf maar, lekkere service daar bestel ik dus niet meer, bij GLS wisten ze eerst niets totdat ik aangaf niet van het kastje naar de muur gestuurd te willen worden en dat ik wil weten wanneer, nu uiteindelijk gaven ze wat info en een nieuwe afleverafspraak voor vanmorgen tussen 8.30-11.30. Ben heel benieuwd of er wat gaat komen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:13

GLS is ook waardeloos.. Ben ook niet blij als ik zie dat er een pakket met GLS komt. Al zijn het hier vrij nette bezorgers. Maar die track and trace klopt helemaal niks van.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:18

Froukje schreef:
GLS is ook waardeloos.. Ben ook niet blij als ik zie dat er een pakket met GLS komt. Al zijn het hier vrij nette bezorgers. Maar die track and trace klopt helemaal niks van.

Ik had van de week ook gls, op zich kwamen ze netjes wanneer aangegeven. Maar dat was alleen via de site van verzender te checken, terwijl de bezorger zei dag ik van gls een mail had moeten krijgen met een code die hij in moest voeren?

Gisteren een ander pakket, geen idee welke verzender. Maar geen DHL of postnl. Geen duidelijke t&'t alleen via verzender dat het gisteren coor 20.00 uur zou komen. Ik was thuis, maar niemand gezien. Wel melding dat het overhandigd was aan bewoner??? Belde gisteren avond iemand van de overkant aan. Compleet andere straat en niet hetzelfde huisnummer. Pakketje was daar in de tuin gelegd... terwijl mijn adres en huisnummer heel duidelijk zijn en die straat juist geen huisnummers aan deze kant heeft

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:34

MyWishMax schreef:
Gisteren een ander pakket, geen idee welke verzender. Maar geen DHL of postnl. Geen duidelijke t&'t alleen via verzender dat het gisteren coor 20.00 uur zou komen. Ik was thuis, maar niemand gezien. Wel melding dat het overhandigd was aan bewoner??? Belde gisteren avond iemand van de overkant aan. Compleet andere straat en niet hetzelfde huisnummer. Pakketje was daar in de tuin gelegd... terwijl mijn adres en huisnummer heel duidelijk zijn en die straat juist geen huisnummers aan deze kant heeft
Wat slordig, dan heb je het getroffen met de mensen die het pakket in de tuin hadden liggen en de moeite namen om het te bezorgen bij jou

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:49

Ja, ik was er erg blij mee, ja! En dat het droog was

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:03

Mijn pakketje is dus echt kwijt. Heb contact opgenomen met de winkel, ze hebben maandag een nieuwe zak voer gestuurd en de rest was er niet, dat geld is teruggestort. Sneu ook voor die winkel, maar hun hebben het wel netjes opgelost. Nieuwe zak voer was dinsdag aangekomen.
Pakket is nu wel uit mijn app verdwenen. Geen idee of dat komt omdat de winkel contact heeft opgenomen met Postnl.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:54

Froukje schreef:

Hier hetzelfde. Waardeloos. Staat dat het morgen wordt bezorgd, komen ze ineens vandaag. Of ik blijf thuis om te wachten en na het tijdvak ineens bericht dat het toch morgen wordt….
Je kan er gewoon niet van op aan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:06

Roodvos schreef:
Ik heb maandag een brief op de bus gedaan met een postzegelcode. Het betrof een voorgedrukte retourenvelop. Bij gebrek aan beter heb ik de code naast het postzegelvakje geschreven.
[ [url=m/Em3qLO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu krijg ik vandaag 2! kaarten dat er geen port betaald is.
Brief was ook niet te zwaar kan ik zien op de website van PostNL.
Bezwaar ingediend, ben benieuwd.

Bericht ontvangen van PostNL dat mijn bezwaar bekeken is en dat ik geen port hoef te betalen. :D . Toch netjes opgelost zo.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:41

WTF, dit is écht het toppunt!

Hele ochtend op PostNL zitten wachten.
Niet aangebeld, NIKS NADA NOPPES!

Nu komt het, ligt er ineens een briefje in de bus met: "Pakketje ligt onder de trap"...
Dus ik ga kijken, nergens het pakketje te vinden, aangebeld bij de buren, ook niets, en schijnen het ook al eerder meegemaakt te hebben.

Uiteraard klacht gelijk ingediend bij PostNL, hun gaan het doorgeven, ik moet contact opnemen met de afzender, en verder krijg ik geén enkele reactie van ze...

Dit is toch ONACCEPTABEL jongens, sowieso heb ik NOOIT ergens toestemming gegeven voor iets onbeheerd achter te laten, welke waarde of inhoud van het pakket dan ook!

*Sorry, even mijn frustraties uiten!*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:08

:oo Het wordt echt steeds gekker met die bezorgers. Waarom niet aangebeld? Gewoon neerzetten onbeheerd doe je toch niet? 8)7

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:40

Hier ook de hele middag zitten wachten op een pakketje en dan mail krijgen dat ik niet thuis was :+ Die heeft sowieso niet eens aangebeld want mijn deurbel is echt niet te missen. Dus nu maar wachten tot ie bij het pakketpunt ligt om hem op te halen -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:02

Hier een ander probleem. Geleverde pakket is een vreemde mix van pootjes, kachel en gebruiksaanwijzing die geen van drieen bij elkaar hoort en bevestigingsmateriaal ontbreekt helemaal. 8)7 Dat werkt dus niet. Maar ja retour en hun allerlaatste exemplaar hier krijgen is zo simpel nog niet.

Printer heb ik niet hier en die is nodig voor de retour, "even" naar een winkel terugbrengen is 80 km rijden en midden in een drukke stad. Dat wordt hem ook niet. :n

Goed dat het naar een pakketpunt is gegaan. Met deze adressering was het ook nooit aangekomen. Factuuradres en leveradres door elkaar gegooid, straat die hoort bij de woonplaats. Huisnummer was zowel huisadres als dat van postpunt bij elkaar postcode was van mijn huisadres.

Met veel gedoe nu hopelijk de juiste retourinfo. Dan duimen dat post.nl deze orginele doos accepteerd. En daarna duimen dat het allerlaatste exemplaar goed gereserveerd staat voor me zodat die nog beschikbaar is als hij verzonden wordt, nadat eerst de rare mix is aangekomen bij hun.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:48

Oh edit ze maken er een nog grotere puinhoop van -:(- _-:( ongevraagd wordt de andere al opgestuurd, naar het nog steeds verkeerde gecombineerde niet bestaande adres en een pickup punt 70 km verderop. Wat niet aangepast kan worden meer. %) Annuleren en opnieuw opvoeren betekend dat er geen product meer te bestellen valt want uitverkocht. :roll: Lekker dan. Dit wordt een grote klacht.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:53

Maar wat is daar precies de schuld van PostNL?

Dat ligt echt volledig aan het verzend bedrijf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:56

Het moeilijk retouren (post.nl eist een sticker die ik niet kan uitprinten en eigenlijk ook een andere doos) en niet meer kunnen wijzigen is een post.nl ding. Kennelijk is het meteen door post.nl opgehaald ook. Zit daar nu in het systeem en kan er niks meer mee gedaan worden. En wordt het morgen of overmorgen 70 km verderop afgeleverd dan waar ik nu zit. En autorijden mag ik nog niet helaas.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:10

Dan nog is het meer een issue van de verzender dan van PostNL, zeker de faal met het adres

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:15

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:36

Exitium schreef:
Dan nog is het meer een issue van de verzender dan van PostNL, zeker de faal met het adres

Het is een combinatie van fout op fout op fout op fout. Met als lastigste nu dat wijzigen niet mogelijk is. Ik kreeg het advies om als post.n. Me track en trace stuurt dan post te bellen en hopen dat ze het willen wijzigen naar de juiste locatie. 8)7 Maar post kennende doen ze dat niet en gaat het pakket meteen maar de verre locatie toe.

En het zal me niks verbazen als ik dadelijk toegezonden krijg dat ik in eerste instantie ook had besteld. Met de gebruiksaanwijzing van wat ik nu ga terug laten sturen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:48

@Karuna, dan vraag je toch gewoon iemand anders om te printen? Logisch dat ze retourlabels nodig hebben, was je van plan een barcode met de hand te tekenen? Pakketten worden gescand, je kan niet verwachten dat een depot zomaar eventjes tienduizenden pakketten met de hand gaat sorteren.

Kan je geen contact opnemen met het afhaalpunt waar het geleverd wordt en vragen of zij iets voor je kunnen betekenen? Misschien kunnen zij het wel doorsturen, of meegeven met de chauffeur en erop vermelden dat het naar afhaalpunt van jouw keuze moet gestuurd worden. Met wat geluk komt dit goed.

Want ik zie in dit geval ook totaal niet in wat PostNL hier fout heeft gedaan. Verzenden gebeurt door de afzender, foute adressen ingeven is meestal zelfs de fout van de eindklant die invult in het verkeerde tekstveld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 20:51

Wist je dat we dat vroeger ook konden, pakketjes verwerken met gewoon een handgeschreven adres? Ik vind het best vreemd dat dingen door de tijd moeilijker worden in plaats van makkelijker. (En ook niet echt goedkoper.) En dat terwijl de techniek beter is, dus het inscannen van handgeschreven tekst is meestal niet eens meer echt een probleem.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:59

Ik verstuur wel eens pakjes en gewoon handgeschreven adres, postpunt plakt er dan een sticker op. Dan vind ik het gewoon heel vreemd dat een retour dan alleen met geprint label weg kan, en eigenlijk alleen aangenomen wordt in een neutrale doos:? . Ik heb het gekregen in de verpakking van het product zonder omdoos. Voorzien van een niet lekker leesbaar etiket. En ik dan nu zou moeten zorgen voor een enorme doos zonder opdruk om hem weer terug te sturen. Waarom nemen ze het van een bedrijf dan wel aan en van een partikulier niet. Dat vind ik best vreemd. -O-

Ik moet morgen iemand regelen die terug gaat naar het postpunt om daar hopelijk de doos te kunnen retourneren.

ik denk trouwens ook dat best veel mensen geen printer hebben. :n

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:05

Bij kleding zit er vaak al een retourlabel bij, dat scheelt. Maar het moet volgens mij ook wel geschreven kunnen. Bij mijn werk als pakketsorteerder kwam ik ze in ieder geval wel tegen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 22:08

Ik had het liever niet terug gestuurd, maar ja als ipv een geheel er onderdelen geleverd zijn die niet bij elkaar horen heb ik geen keuze. Voorheen werd dit door het bedrijf zelf gebracht en opgehaald. maar sinds er winkels zijn gaat het kennelijk per of naar post.nl punten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 08:06

Smee__ schreef:
Bij kleding zit er vaak al een retourlabel bij, dat scheelt. Maar het moet volgens mij ook wel geschreven kunnen. Bij mijn werk als pakketsorteerder kwam ik ze in ieder geval wel tegen!

Ik begrijp het wel bij grotere bedrijven. Die moeten de verzending aan de retour kunnen koppelen.

We hebben wel eens zendingen waar geen enkele barcode op zit. Die maken we dan zelf aan, indien mogelijk gekoppeld aan het oorspronkelijke nummer van de verzending. We kunnen helaas niet altijd terugvinden welke dat was. Met als gevolg een hoop gezeur en uitpuzzelen en claims want ze missen een retour (en soms wordt de zending die je terug laat komen ook nog geweigerd wegens onbekend) :roll:

Snap dus best van de post dat ze per se dat retourlabel erbij willen. Die claims kosten de post klauwen vol met geld terwijl het grootste deel vermoedelijk gewoon als onbekend bij de afzender terug de voorraad in is gegaan.