Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:17

Maar er gelden wél vrij strikte regels met brillen op toch? Montuur mag geen schaduw werpen, geen weerspiegeling in de glazen etc. Ik kan me zo voorstellen dat het gewoon makkelijker is zonder en dat je daarmee dan een hoop gedoe voorkomt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:17

Mijn volgende pasfoto maak ik zelf wel denk ik _O-

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:59

Trui schreef:
njiloj schreef:

Officieel mag het niet. Het moet een recente pasfoto zijn. De gemeentes hier vinden 1 maand recentelijk (heb 13 jaar pasfoto’s gemaakt). Maar als je er nog op lijkt en er niks over zegt, kom tie er meestal wel doorheen hoor.

ja er staat op de site van de overheid dat er geen maximum voor is maar dat je er maar op moet lijken. maar k vraag me dan altijd af hoe erg je er op kan lijken

Hihi heb op mn 15e voor t laatst pasfoto's laten maken, op mn 19e werd die voor mn rijbewijs geaccepteerd, op mn 21e voor mn paspoort :D mn hoofd is alleen wat smaller geworden, had toen echt een bolle kop _O-

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:26

Trui schreef:
als ik in 2021 mijn ID moet laten verlengen mag ik dan de pasfoto gebruiken die vandaag is gemaakt?

Ik heb tot mijn 24e rondgelopen met een foto op mijn ID-kaart van toen ik 14 was.
Als je er nog op lijkt, is het geen probleem.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:55

Het mag wel met bril maar je wenkbrauwen moeten duidelijk zichtbaar zijn en ze mogen niet weerspiegelen.
Met de grootte van brilmonturen tegenwoordig wordt het qua wenkbrauwen al vrij lastig

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:03

Zijn er mensen die zich aan de gegeven hoeveelheid kaas bij een lasagne recept houden :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:08

Nee, natuurlijk niet :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:16

Standaard niet. Hoewel het in mijn geval pizza is in plaats van lasagne.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:19

Love_Rosie schreef:
Zijn er mensen die zich aan de gegeven hoeveelheid kaas bij een lasagne recept houden :+

Ik hou me nooit aan recepten... Ideaal... Zo heb ik nooit te weinig ergens van :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:22

Je kunt nooit teveel kaas hebben. *D
Oftewel, nee ik hou me niet aan de hoeveelheden die in recepten genoemd worden maar mik een hele zak strooikaas door (over elk laagje saus :9) en over de lasagne. :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:26

Bestaat er een forum of groep in Nederland voor mensen met een drain in het hoofd?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:04

Waarom ik het na meer dan 25 afleveringen v.d. Punisher, nog steeds opvallend vind dat de intro precies 1 minuut en 3 seconden duurt?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:02

Is er iets met 1 minuut en 3 seconden?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:04

:j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:07

Ailill schreef:
:j

Die 4:47 bij Bones betekende uiteindelijk ook niet echt iets...

Het kan ook een leuke grap zijn van de makers, waar men helemaal prat op gaat :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:46

Hoe kan het dat alles wat ik op mijn telefoon Google, vervolgens op de telefoon van mijn vriend in zijn zoekgeschiedenis staat?
Kun je dat op de één of andere manier uitzetten?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:48

Ingelogd op hetzelfde google account??

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:59

Het is niet andersom :?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:02

Love_Rosie schreef:

Gelukkig, we zijn terug bij de echte levensvragen! :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:05

joyce_eddy schreef:
Bestaat er een forum of groep in Nederland voor mensen met een drain in het hoofd?

Dat hangt er misschien vanaf of het om een kind met een drain gaat of een volwassene en wat de reden van de drain is.
Is het bijvoorbeeld door Hydrocefalie en aangeboren, dan is er waarschijnlijk wel een groep of forum voor Hydrocefalie, waarbij er een onderdeel over drains gaat.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 08:25

Love_Rosie schreef:

nope...

kaas altijd x2
pepers x5 (of andere pepers)
knoflook x1,5

:+

joyce_eddy schreef:

Dat specifiek niet, achter zijn er wel vaak groepen voor de oorzaak achter de drain.

(CA, NAH of andere oorzaken).

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:42

Of er meer bokkers zijn die hun peuter niet naar een opvang brengen?

Ik krijg namelijk heel veel rare gezichten als andere moeders horen dat mijn peuter niet naar een opvang gaat. Uiteraard speelt ze vaak met andere kinderen, we gaan bijna elke dag naar een speeltuintje, elke 14 dagen naar een binnen speeltuin, kinderboerderij of iets dergelijks. Ze is heel sociaal en maakt graag contact met andere kinderen en is daar ook heel handig in.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:03

Love_Rosie schreef:

Nee, hier gaat er namelijk géén kaas overheen :+

Ailill schreef:
Die krijg je er volgens mij nooit meer uit, ook eens gehad met een shirt en een roestplekje op het droogrek.
Daar ben ik ook bang voor, al lijkt het geen roest te zijn.... maar vandaar mijn vraag hier, misschien dat er hier iemand was met een goed idee.

Janine1990 schreef:
Dat is een bleekvlek...

Ik snap hoe je daar op komt, maar dat is het absoluut, 100% zeker weten niet. Het is echt zeker weten de gesp van de riem geweest.

gerlienke schreef:
Mss een paar keer met ossegalzeep erover heen en dan mee wassen? Als dat niet helpt werkt denk ik niks meer. :D

Ik ga het proberen, bedankt voor de tip! Daar had ik nog niet aan gedacht. Kan ik meteen de vetvlek van gisteren eruit poetsen _O-

Iemand die getraind is in het controleren van pasfoto's, zal nooit naar het montuur van de bril kijken of naar het haar (model/kleur), maar juist naar dingen als vorm van kaak, lippen, jukbeenderen, ogen zelf. Vandaar dat de ogen en wenkbrauwen zichtbaar moeten zijn indien iemand op de foto een bril op heeft.
Zelf maken valt overigens ook nog niet meer, je bovenkant van je oren moeten exact even hoog zijn, wat betekend dat als je iets a-symmetrisch bent (wat het merendeel van de mensheid is), je de foto scheef moet trekken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:03

Wat denken jullie hiervan:

De persoon waar jij aan denkt wanneer je aan "jezelf" denkt, bestaat alleen voor jou, en zelfs jij weet niet helemaal wie die persoon is. Elke persoon die je ontmoet, een relatie mee hebt, of oogcontact mee maakt op straat, creeërt een versie van "jou" in hun hoofd. Je bent niet dezelfde persoon voor je moeder, je vader en je broers of zussen, als voor je collega's, de buren of je vrienden. Er zitten daar buiten duizenden versies van jou in mensen hun hoofd. Er zit in allen een versie van "jou" en toch jouw "jou", "jijzelf", is eigenlijk helemaal "niemand".

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:08

Ailill schreef:
Wat denken jullie hiervan:

De persoon waar jij aan denkt wanneer je aan "jezelf" denkt, bestaat alleen voor jou, en zelfs jij weet niet helemaal wie die persoon is. Elke persoon die je ontmoet, een relatie mee hebt, of oogcontact mee maakt op straat, creeërt een versie van "jou" in hun hoofd. Je bent niet dezelfde persoon voor je moeder, je vader en je broers of zussen, als voor je collega's, de buren of je vrienden. Er zitten daar buiten duizenden versies van jou in mensen hun hoofd. Er zit in allen een versie van "jou" en toch jouw "jou", "jijzelf", is eigenlijk helemaal "niemand".

Dat is diep :')

Maar het klopt of op zich wel. Ik ben anders op m'n werk dan dat ik thuis ben, en als ik op mezelf ben ben ik ook weer iets anders dan wanneer ik samen ben met m'n ouders en broer.