[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:38

Ik sta ook echt versteld over hoe kalm hij is (lijkt) . En dan gewoon weg rijd .heb alleen de beelden gezien die op tv kwamen.

Xyris

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:30

Joh hier net zo:
- Neefje van een vriend van mij vermoord bij die actie van Breivik
- Iemand springt voor de trein 50 meter bij mijn huis vandaan, blijkt de oude baas van mijn collega te zijn
- Een week voor de aanslag in Stockholm liep ik nog over de straat die compleet besmeurd in bloed en lijken in beeld kwam.

De kans is altijd aanwezig, de kans is alleen heel klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:56

Ik moetzeggen, ik heb ooit als 'slachtoffer' meegespeeld in een oefening. Toen was het scenario een 'dader' die in het wilde weg begon te schieten. Het heeft me wel doen beseffen hoe kwetsbaar je bent, en je kunt nog zo inprenten 'ik doe dat', maar zelfs bij de oefening verschool ik mij op een plek die achteraf niet slim was.

Je kunt er wel bij stil gaan staan 'wat als dit nu gebeurd?!', maar ik reageer dan op de adrenaline/automatische piloot. Meer dan weten wat eventuele vluchtroutes en verstopplekken zijn doe ik niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:11

Laat je niet verlammen door de angst. De kans dat je omkomt in een terroristische aanslag is, ondanks de berichtgeving, nog steeds erg klein. En als het toevallig wel je lot is, tja, dat is dat jammer genoeg zo. Je kan morgen ook onder een auto terechtkomen of gediagnosticeerd worden met terminale kanker.
Als je je hele leven bang moet zijn van mogelijke doodsoorzaken, dan leef je niet.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:18

Gini schreef:
Laat je niet verlammen door de angst. De kans dat je omkomt in een terroristische aanslag is, ondanks de berichtgeving, nog steeds erg klein. En als het toevallig wel je lot is, tja, dat is dat jammer genoeg zo. Je kan morgen ook onder een auto terechtkomen of gediagnosticeerd worden met terminale kanker.
Als je je hele leven bang moet zijn van mogelijke doodsoorzaken, dan leef je niet.

Amen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:32

Precies. Het is veel riskanter om de weg op te gaan in een auto

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:01

Gini schreef:

En zelfs met die diagnose van terminale kanker ‘moet’ je blijven leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:27

Gini schreef:

Mooi gezegd, en daarnaast kun je wel bedenken: 'wat als dat gebeurt, dan doe ik dat', maar adrenaline neemt het over. Kun je 20 plannen hebben liggen, daar denk je toch niet aan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:59

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:01

Dat is echt vies idd

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:04

Bubblewrap schreef:
Ik moetzeggen, ik heb ooit als 'slachtoffer' meegespeeld in een oefening. Toen was het scenario een 'dader' die in het wilde weg begon te schieten. Het heeft me wel doen beseffen hoe kwetsbaar je bent, en je kunt nog zo inprenten 'ik doe dat', maar zelfs bij de oefening verschool ik mij op een plek die achteraf niet slim was.

Je kunt er wel bij stil gaan staan 'wat als dit nu gebeurd?!', maar ik reageer dan op de adrenaline/automatische piloot. Meer dan weten wat eventuele vluchtroutes en verstopplekken zijn doe ik niet.

Waar verstopte jij je dan? Ben wel benieuwd waarom dat achteraf niet verstandig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:11

Pb ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:15

Onali schreef:
Alle moord en doodslag terzijde, waar ik absoluut niet tegen kan zijn voeten

https://youtu.be/SSjlb1k3VqY

:r

Daar word ik echt misselijk van.

Eeennnnnnn ineens geen zin meer in mijn toetje... Thanks.. :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:23

Onali schreef:

Fascinerend *\o/*

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:36

nine1987 schreef:
Onali schreef:

Eeennnnnnn ineens geen zin meer in mijn toetje... Thanks.. :')

Ik voelde mijn eten omhoog komen :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:36

Ik zit hem nu te kijken. Bad case of schimmelnagels :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:56

die voeten vind ik ook goor bluuh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:06

Ik vind de video wel interessant _O-

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:20

Bubblewrap schreef:
Pb ;)

Thnx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 23:59

Als ik schimmelnagels of onverzorgde voeten wil zien kan ik zo bij een paar van mijn bewoners langs... je wil niet weten in welke staat sommige oudjes bij ons in het rusthuis aankomen. En maar sputteren dat ze het heus allemaal nog zelf perfect kunnen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:05

Owh gatver... Puisten en grote abcessen, yay - maar schimmelpootjes :r

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 00:46

Bubblewrap schreef:
Pb ;)

Het is niet helemaal ontopic, maar ik vraag me af waarom dit via pb gaat? Misschien ben ik nog teveel een bokt-groentje, maar dit zou toch ook in het topic kunnen? Kunnen we er allemaal wat van leren?

Natuurlijk hoop ik het nooit mee te maken, maar die kans lijkt steeds groter(dat het wel gebeurd) en ik zou absoluut niet weten wat ik moet doen of zou doen. Standje bevriezen, mezelf kennende, maar dat lijkt me niet heel handig :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 05:36

Ik stak ooit over zonder van mijn telefoon op te kijken en er kwam een auto recht op mij af en eerst bevriesde ik ook en daarna kwam het links rechts spelletje wat je wel eens hebt met een passant :+ en gelukkig koos uiteindelijk de auto voor links en ik voor rechts.

Daarna is ie gestopt en uiteindelijk hebben we erover gelachen maar ik schrok wel dat ik in het begin bevroor. Heb ook in alanya in 2015 in het traangas gezeten en toen bevroor ik ook al.

Ik zei ook altijd met die aanslag in bijvoorbeeld Nice met die bus op alle mensen; je springt toch opzij als je hem hoort komen? Maar ja.. makkelijker gezegd dan gedaan.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 08:11

Ik hou van zulke gore filmpjes. Je hebt ook filmpjes dat ze enorme lagen eelt van de voeten snijden. Of extreme haar schilfers verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 12:03

Independence schreef:
Bubblewrap schreef:
Pb ;)

Het is niet helemaal ontopic, maar ik vraag me af waarom dit via pb gaat? Misschien ben ik nog teveel een bokt-groentje, maar dit zou toch ook in het topic kunnen? Kunnen we er allemaal wat van leren?

Natuurlijk hoop ik het nooit mee te maken, maar die kans lijkt steeds groter(dat het wel gebeurd) en ik zou absoluut niet weten wat ik moet doen of zou doen. Standje bevriezen, mezelf kennende, maar dat lijkt me niet heel handig :+

Dat is vanuit mij een bewuste keus ;) Ik wil openbaar op bokt niet teveel kwijt over studie/werk/gedraaide oefeningen, ivm privé ;)

Korte korte samenvatting:
Ik zat in een open omgeving van een gebouw. 'Schutter' komt binnen, en mijn eerste idee was om mezelf te verstoppen. Tafel waar ik aan zat omgegooid als blokkade tussen mij en schutter, maar die maakt je niet vanuit alle hoeken onzichtbaar en ik word 'geraakt'. Achteraf had ik me niet opvallend moeten verstoppen in dít scenario bij deze 'schutter'.
Afijn, adrenaline doet in zo'n oefening minder dan dat het in realiteit zou doen, dus ik weet niet hoe ik daadwerkelijk zou reageren. Fight, flight or freeze. Hopelijk maak ik het ook niet mee.

Disclaimer: nee, ik kan jullie niet tips geven over hoe je mee kunt doen met oefeningen :+ Is bij mij vaak via via vanuit studie/werk.