Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:04

Bestaat er een app die de benzinekosten splitst als je carpoolt met iemand? Dat je dus de kilometers ingeeft en hij een bedrag geeft? :)

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:07

dat kun je toch gewoon makkelijk zelf uitrekenen?
Gereden kilometers : hoeveel km per liter jouw auto rijd x liter prijs : aantal mensen die meerijden

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:08

TrIjNiE__ schreef:
Bestaat er een app die de benzinekosten splitst als je carpoolt met iemand? Dat je dus de kilometers ingeeft en hij een bedrag geeft? :)

En voor een ruwe schatting kun je op de site van ANWB kijken hoeveel een reis kost als je de route invoert.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:25

Ah bedankt, dan reken ik het zelf wel even uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:08

dees_daan schreef:
Kuggur schreef:
Dat maakt het niet per definitie geruststellender..... :D

Ik vind het 'enger' dat ze aangeraden worden voor iemand die op ziet tegen het vliegen..

Diazepam ken ik overigens van de dieren, al eens een otter mee onder zijl gekregen en dan zijn ze het koosnaampje wel waard :+

Ik raad helemaal niemand iets aan, dit is wat de HA doorgaans voorschrijft en wat ook standaard aanwezig is in het vliegtuig voor het geval iemand een paniekaanval krijgt. Het zijn dus ook helemaal geen doseringen waarmee je wie of wat dan ook onder zijl krijgt, maar lage doseringen waardoor de scherpe randjes eraf gaan.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:25

Emmaa_ schreef:
Ik raad helemaal niemand iets aan, dit is wat de HA doorgaans voorschrijft en wat ook standaard aanwezig is in het vliegtuig voor het geval iemand een paniekaanval krijgt. Het zijn dus ook helemaal geen doseringen waarmee je wie of wat dan ook onder zijl krijgt, maar lage doseringen waardoor de scherpe randjes eraf gaan.

Voor acute situaties (iemand zit al in het vliegtuig en krijgt ter plekke een paniekaanval) en voor vluchten die plotseling op heel korte termijn gemaakt moeten worden, snap ik dat ze dergelijke middelen kunnen voorschrijven. Het lijkt mij echter niet de 'normale' manier van omgaan met een overdreven angst/fobie.
Als je van jezelf weet dat je volstrekt door het lint gaat bij iets relatief normaals als een vliegreis, dan lijkt het mij dat je iets gaat doen aan die angst op zich. Niet alleen aan het onderdrukken van de symptomen en het bevestigen van die angst. (Iets waarin bokt bijzonder goed lijkt. Werkelijk iedere bizarre, verzonnen fobie wordt van alle kanten goedgepraat alsof het iets volstrekt normaals is.)

Zeker bij een planbare vlucht is er genoeg tijd om daar vooraf al hulp bij te zoeken. Doe dat dan, in plaats van je er vooraf al bij neer te leggen en naar medicijnen te grijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:36

Of gewoon niet vliegen? :Y)

Dat is mijn redemie tegen vliegangst, no f-ing way dat iemand mij in een vliegtuig krijgt.
Mn schoonfamilie houdt van vliegen en vliegvakanties dus mn vriend baalt wel dat ik niet vlieg want daarmee beperk ik ook zijn vakantie-wereld, maar echt ik wil niet dood als een stoelnummer. Hij mag ons kind van mij ook niet meenemen, zij mag ook niet dood dus samen op vliegvakantie zonder mij kunnen ze vergeten. :D

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:39

Shanna schreef:

Dat is mijn redemie tegen vliegangst, no f-ing way dat iemand mij in een vliegtuig krijgt.
Mn schoonfamilie houdt van vliegen en vliegvakanties dus mn vriend baalt wel dat ik niet vlieg want daarmee beperk ik ook zijn vakantie-wereld, maar echt ik wil niet dood als een stoelnummer. Hij mag ons kind van mij ook niet meenemen, zij mag ook niet dood dus samen op vliegvakantie zonder mij kunnen ze vergeten. :D

Dan pak je de auto naar Spanje en word je vervolgens doodgereden. Ik snap dat je vliegangst hebt maar zo beperk je je kind ook behoorlijk in het ontdekken van de wereld. Van kleins af aan angst inprenten kan nooit goed zijn. Vliegen is de veiligste manier van reizen. En ja, helaas gaat het wel eens fout. En dan direct goed fout.
Edit: ik werk op Schiphol en samen met alle collega's van alle afdelingen doe ik mijn best om iedereen veilig van a naar b te krijgen. Vervolgens sta ik in de file onderweg naar huis, ongeluk na ongeluk op de weg.
Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 19-07-17 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:41

Ik vind in Duitsland over de snelweg ook echt honderd keer zo eng als bijvoorbeeld een trans-atlantische vlucht. Kan me altijd lastig voorstellen waarom mensen zo bang zijn van vliegen. Het is inderdaad statistisch gezien de veiligste manier van reizen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:43

Shanna schreef:
Hij mag ons kind van mij ook niet meenemen, zij mag ook niet dood dus samen op vliegvakantie zonder mij kunnen ze vergeten. :D
Je kind mag dus ook niet fietsen, sporten, in een bed slapen of zwemmen (stuk voor stuk vele malen dodelijker dan vliegen)? Of ben je het met mij eens dat het vooral een irrationele angst is?
Zo ja, is dat dan een goede reden om haar en je partner het vliegen te ontzeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:46

Mijn partner moet doen en laten wat hij wil, kind mag gewoon kind zijn, fietsen/ sporten/ zwemmen/ in de auto e.d.. Maar ik wil niet dat ze gaat vliegen en zelf pas ik daar ook voor. Als ze zometeen 18 is ofzo moet ze het zelf weten maar ik vind het dood-eng. Mijn ouders gaan tegenwoordig ook steeds vaker vliegen, nou ik volg hun hele vlucht live op flight-radar en ben blij als ze weer veilig geland zijn.. :=
Ik ben volgens mij de enige in zowel mijn familie als in de schoonfamilie die nog nooit heeft gevlogen en ik mis het ook niet. Ik vind europa ook prachtig voor vakantie dus ik mis niks! :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:52

Shanna schreef:
Mijn partner moet doen en laten wat hij wil, kind mag gewoon kind zijn, fietsen/ sporten/ zwemmen/ in de auto e.d.. Maar ik wil niet dat ze gaat vliegen en zelf pas ik daar ook voor.

Dan heeft dat verbod om te vliegen kennelijk alleen met jouw eigen angst te maken en niet zozeer met het voorkomen dat zij overlijdt. De dingen die jij namelijk hierboven noemt zijn allemaal stukken gevaarlijker.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:07

Ik denk dat het beangstigende aan vliegen is dat je de controle uit handen geeft. Als je met de auto rijdt, kunnen er veel ongelukken gebeuren, maar je hebt een soort van gevoel (onterecht) dat als jij maar goed rijdt, er niets zal gebeuren. Je hebt zelf het stuur in handen. Wanneer je op een vliegtuig stapt, is het maar zitten en afwachten of het goed gaat gaan, er is niets wat je zelf kan doen om een naderende dood te stoppen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:15

Dus dan zou ze ook niet met een bus/trein/boot durven reizen?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:33

Ik kom even binnenvallen,

Kan een paard ook jeuk krijgen door lintworm ?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:38

Waarom word er niks gedaan aan die irritant pop up :(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:46

SindyKaya schreef:

welke pop up :?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:54

c_alsemgeest schreef:
SindyKaya schreef:

welke pop up :?

Er is n een pop-up reclame via Bokt waar best een hoop mensen last van hebben die mobiel-Bokt'en. Zie FZ voor de details :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:00

ok... nog niet langs zien komen... ook niet mobiel

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:02

c_alsemgeest schreef:
ok... nog niet langs zien komen... ook niet mobiel

Wees maar blij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:20

Piekosjj schreef:
Dus dan zou ze ook niet met een bus/trein/boot durven reizen?

Ik vind bus inderdaad ook eng, mn angst voor treinreizen heb ik inmiddels wel overwonnen, boot doe ik ook niet (tenzij de afstand nog zwemmend te overleven is).

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:23

:wow:

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:28

Maar Shanna hoe kom je dan ergens?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:50

Shanna schreef:
boot doe ik ook niet (tenzij de afstand nog zwemmend te overleven is).

Gelukkig is het met de watertemperaturen die je in onze omgeving het grootste deel van het jaar hebt, niet de afstand die je doodt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:29

Shanna schreef:

Ik heb geen vliegangst - ik weiger te vliegen!
Grote onzin. Nieuwkoopse plassen, Mookerheide, Weerribben - ga eerst je eigen land maar eens leren kennen.

Je kunt op heel veel plaatsen komen zonder te vliegen, zelfs zonder tunnels of boten.

En voor wie wel vliegt: betaal svp een fatsoenlijke prijs.
http://www.trouw.nl/ groen / opinie
18 juli 2017 vliegtickets-zijn-absurd-goedkoop