Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:30

Ja eigenlijk zou de bokt markt net als marktplaats moeten doen en de advertenties na een bepaalde tijd gewoon moeten laten verlopen, zou wel wat duidelijker zijn. Was laatst ook op zoek naar iets en yes gevonden, bleek het een advertentie te zijn van 1,5 jaar geleden....

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:56

het konijnen verhaal lijkt toch goed af te lopen.
Toch nog een berichtje gekregen, dochtertje wilde de konijnen toch niet kwijt.

Opzoek gegaan naar een ander konijn. twee leuke konijnen gevonden die we, zoals het er nu uitziet donderdagavond gaan ophalen.

Dan kan ons konijntje weer gelukkig zijn, want ze voelt zich nu echt alleen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:16

Ik heb dat andersom inderdaad ook wel eens gehad Romy1234, dat ik na een jaar ofzo nog een reactie kreeg op een advertentie (en niet eens verkocht :P), maar omdat het hier op bokt zo slecht verkoopt (vind ik), vergeet ik dat ook altijd eraf te halen.

Sorry dat ik hier zo even binnen kom vallen, maar misschien hebben jullie nog wijze raad :)
Ik heb een iphone te koop, maar ik krijg heel veel nep biedingen, mensen die willen verzenden maar nooit geld overmaken, paypal willen, verzenden naar het buitenland enz. maar nu had ik op iemand gereageerd dat ze hem mocht hebben voor een bepaald bedrag, maar toen kreeg ik echt 15 berichtjes binnen een half uur van; kan het nu?; vanavond nog?; hallo?; kan het nog?; enz.
Ik heb er nu gewoon geen goed gevoel bij, en ben echt bang dat ik opgelicht wordt, want ze komt nu morgen begin van de avond langs, maar ik woon alleen en straks wordt ik overvallen, of grist ze de telefoon uit mn handen en gaat er vandoor zonder geld, of nep geld, enz. Iemand nog tips om dit te voorkomen? :P Anders ga ik het misschien toch maar afzeggen omdat ik er geen goed gevoel bij heb... maarja we hadden al een deal dus dat kan je iegenlijk ook niet maken,... hmm

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:19

xFioon schreef:
Ik heb dat andersom inderdaad ook wel eens gehad Romy1234, dat ik na een jaar ofzo nog een reactie kreeg op een advertentie (en niet eens verkocht :P), maar omdat het hier op bokt zo slecht verkoopt (vind ik), vergeet ik dat ook altijd eraf te halen.

Sorry dat ik hier zo even binnen kom vallen, maar misschien hebben jullie nog wijze raad :)
Ik heb een iphone te koop, maar ik krijg heel veel nep biedingen, mensen die willen verzenden maar nooit geld overmaken, paypal willen, verzenden naar het buitenland enz. maar nu had ik op iemand gereageerd dat ze hem mocht hebben voor een bepaald bedrag, maar toen kreeg ik echt 15 berichtjes binnen een half uur van; kan het nu?; vanavond nog?; hallo?; kan het nog?; enz.
Ik heb er nu gewoon geen goed gevoel bij, en ben echt bang dat ik opgelicht wordt, want ze komt nu morgen begin van de avond langs, maar ik woon alleen en straks wordt ik overvallen, of grist ze de telefoon uit mn handen en gaat er vandoor zonder geld, of nep geld, enz. Iemand nog tips om dit te voorkomen? :P Anders ga ik het misschien toch maar afzeggen omdat ik er geen goed gevoel bij heb... maarja we hadden al een deal dus dat kan je iegenlijk ook niet maken,... hmm

Kan je niet ergens anders afspreken en dan zorgen dat er iemand (sterke man) bij je blijft? In principe zal het niet snel gebeuren hoor, maar ik snap je gevoel wel heel goed.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:19

Klinkt voor mij gewoon als een jongere die geen telefoon heeft op het moment. Dat kan paniek veroorzaken hoor, afgesloten van de buitenwereld! :') :')
Zorg dat er iemand bij is, er is vast wel iemand die even tijd heeft voor een kop koffie? En dat nepgeld... tja, risico is er altijd met contante betaling. Zijn er niet van die lampjes te koop? Of die goed werken weet ik niet.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:50

Holy man.. Net twee uurtjes geleden een zadelkamer te koop aangeboden op marktplaats en Facebook. We worden echt finaal platgebeld,gemaild en geappt :=

Binnen een uur verkocht onder voorbehoud, drie mensen in de wachtrij ervoor, en gewoon mensen die erboven gaan bieden nog extra ondanks dat ze weten dat hij gereserveerd is. Heb alleen op Facebook al 30 geintresseerden via prive berichten! Ik zeg.. Nieuwe baan voor vriendlief, zadelkamers bouwen :+

Nog nooit zo'n massa gehad voor een te koop geboden artikel, best cool :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:29

Nou idd. Als er zo veel animo voor is. Ben wel benieuwd waar je hem nu nog voor verkoopt *nieuwsgierig aagje*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:37

Ik ben een fiets aan het verkopen, ook super leuk. Eerst heb je mensen die de hele tijd berichten sturen, om dan vervolgens nooit nog van zich te laten horen >< als je niet geïnteresseerd ben kan je dat toch ook gewoon melden

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:59

Ook altijd fijn. Wij zijn nu onderweg om een stoel bij 1 persoon, en een half interieur bij een ander op te halen. Handig dat ze in dezelfde plaats wonen en t op dezelfde dag kon. Hopen dat het allemaal in de aanhanger past :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:36

Fioon, hoe is het gegaan?

Dott, alles gelukt vandaag?

Lowara, een "zadelkamer" verkopen? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een grote zadelkast? Ben nu wel benieuwd naar een foto van het überpopulaire ding :D

Ik ben een beetje klaar met dingen weggeven of te ruil voor een kleinigheid. Eerst dat gezeur met het muizenvoer. En nu weer met gratis weg te geven stofzuigerzakken... Maandag schreef iemand een berichtje: "ich möchte die haben". En weer zonder hallo, etc. Wat is dat toch?!? Afijn, ik geschreven "Hallo erstmal. Ja, die sind noch da" Krijg ik een antwoord: "ja können wir die morgen holen". Hint van het "hallo zeggen" dus duidelijk niet opgepikt :') Maakt niet uit, ze wilde dan dinsdag om 15 uur komen. Prima. Ik gezorgd dat ik thuis was. Om 14:58 krijg ik een bericht dat ze wat later is. Ok... ik wacht wel. om 16:30 krijg ik een bericht of ze ze morgen (woensdag dus) op kan komen halen. Zucht. Nou vooruit. 15 uur dan weer? Geen antwoord. En woensdag de hele dag niks.
Krijg ik vanmorgen een bericht "wanneer ik vandaag tijd heb dat ze de zakken op kan komen halen". Ja daaaaaag! Ik gun ze je niet meer. Die heb ik dus gezegd dat ze ze niet meer krijgt.

Ik weet dat ik snel geïrriteerd ben met zulke dingen, maar kom op zeg, ook met gratis af te halen kun je je wel normaal gedragen en aan afspraken houden. Ben flink aan het opruimen en wil gewoon vlot van de spullen af. Ik gooi ze nu dus liever weg dan dat ik ze aan zo iemand meegeef. Alle gratis dingen zet ik nu alleen nog maar op mijn eigen facebook tijdlijn, zodat bekenden het zien. Anders gaat het de vuilnisbak in. Of met een vriendin mee naar de tweedehands winkel waar ze werkt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:41

whahaha gamblerscup, herkenbaar!!! Ik had dat (ook in dld) met het aanbieden van mijn paard als bijrijdpaard. Kreeg ik iedere keer berichtjes met oneliners, en de ergste was nog... Turniere????
En dan serieus denken dat ik mijn paard aan zoiets ter beschikking stel? Dus ik op een gegeven moment ook een berichtje teruggestuurd, of ze niet ooit van het fenomeen hallo en groeten gehoord had. Krijg ik een berichtje terug dat als ik al zo 'beschissen' tegen haar doe, ik niet moet verwachten dat ze nog op mijn paard wil rijden :') :') IK heb maar niet meer geantwoord... man man. Wat een manieren.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:51

Inderdaad :') Ik verwacht geen hele brieven hoor, maar een beetje normaal en beleefd reageren is toch niet teveel gevraagd? Ik stuur altijd berichten met "Hallo..." en "met vriendelijke groet" ofzo. Ik zou aan zoiets mijn paard ook niet ter beschikking stellen, was aso! :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:15

Ik ben echt net zo hoor. Die had het kunnen schudden.

Onze ochtend was nogal.. chaotisch. Het spul was veel zwaarder dan gedacht. En we moesten uiteindelijk 2x rijden, kwamen in tijdnood. Doordat het zwaar was konden we het jiet opslaan waar we wilden (trap op was echt niet te doen). Duuuuus.. chaos. Maar tis gelukt.

Ik koop nooit weer interieur voor ik de sleutel heb..!
(Hoewel, we hebben nu 400 euro betaald voor een eettafel met 4 stoelen, salontafel en tv meubel, allemaal superzware kwaliteit. Stoelen van duur leer.. dit was echt een koopje)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:24

...dan ben je er later als je de sleutel krijgt, helemáál blij mee en is het leed vergeten :D :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:56

Is ook zo

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:13

Mooie koop toch :D en dat sjouwen ben je zo vergeten hoor :j

@gamblerscob; nou zoiets; een complete zadelkamer :D
Afbeelding
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:17

Whaha mijn polsen zijn het nog niet vergeten :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:29

GC zie anders niks gratis voorbij komen op je fb ;)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:37

Lowara wat vraag je hiervoor? Ik heb geen interesse hoor maar ben nieuwsgierig. Heb zelf een gratis oud strandhuisje voor mn zooi, komt qua grootte op hetzelde neer.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:42

Alja schreef:
GC zie anders niks gratis voorbij komen op je fb ;)

Nee, had nog even geen zin weer te posten. Ben voor nu alleen even op zoek naar wat gratis dingen :D :D Jij niet toevallig een oude vrieskist staan Alja? :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:53

Ik zag de zadelkamer inderdaad ook voorbij komen op facebook. Super gaaf!
Ben ook wel benieuwd wat je er voor vroeg. Maar vooral wat het aan materiaal gekost heeft om zoiets te maken.

Vanmorgen kwam iemand 2 baby petjes afhalen. Stipt op tijd. Netjes betaald. Vrouw helemaal blij en ik hoefde ze niet in de doos bij alle te kleine babykleren op zolder te doen.
Geld mooi in spaarpot van de kleine gedaan.
Als ik in de toekomst nog eens wat had had ze wel weer interesse misschien. Haha
Je moest eens weten wat er allemaal op zolder ligt.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:07

Zag de zadelkamer ook langskomen, gaaf ding!
Afgelopen vrijdag (geloof ik) gaf iemand een bodywarmer weg. Dus ik had gereageerd dat ik er belang bij had, nooit weer een reactie gehad... Verder ook geen bericht onder de post van 'vergeven' of zo. Jammer vind ik dat, dan wachten er mensen op een loting/antwoord en dan hoor je niks meer..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:38

Ik had gisteren een leuke!
Gisteren middag een mailtje dat iemand naar mijn zadel wou komen kijken.
Nou prima ze deden een voorstel om rond half 5 langs te komen.
Ik zou pas om half 9 weer thuis zijn maar vanaf dan ben je zeker welkom.
Nou nee dit was te laat, hun moeten 2 uur rijden en dat zou te laat worden.
Dus voorstel gedaan om maar een andere dag vast te leggen.
Geen reactie.
Ik doe avondonderwijs en kwam om half 8 uit de les, mailtje dat hun onderweg waren naar de stad waar ik woon e dat ze er rond half 9 zullen zijn en graag het exacte adres willen.

Vind dit zo gek. Ik heb gezegd dat ze vanaf half 9 kunnen komen maar ze hebben niet bevestigd en dan opeens krijg je een mail dat ze al half weg zijn en ze hadden geeneens een adres ofzo!

Dachten ze me nog een plezier te doen om het zadel voor 300 euro minder als de vraagprijs te willen meenemen. Want ja hun prijs was al echt heel genereus.

Stond echt perplex

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:13

Dat is wel fijn zeg van die zadelkamer! Had je die ook echt gemaakt om te verkopen dan?

Mexx_lady: jeetje brutale mensen zeg! :oo
Je hebt het niet voor die prijs meegegeven toch?

Ik had twee weken terug een bod om mijn wettenbundels. Ben ik mee akkoord gegaan en ze zou het meteen betalen en dan zou ik ze ook gelijk die dag nog verzenden voor haar. Ze had ze namelijk al snel nodig. Helaas niets meer van gehoord...
Nu kreeg ik 4 dagen geleden weer bod van diezelfde persoon en ze gaf aan dat de betaling niet was gelukt. Nu zou het goedkomen. Weer de vraag of ik het snel op kon sturen, want ze had het echt al snel nodig. Maar helaas weer daarna niets van gehoord.
En net krijg ik dus weer hetzelfde bod van dezelfde persoon. De betaling was toch helaas niet gelukt, maar nu ging het toch écht goedkomen! En of ik het vandaag dus weer kon verzenden want ze had het wederom snel nodig. Nou ik had echt het idee dat ze me in de maling zat te nemen maar ben toch maar akkoord gegaan. Heb er verder niets bij geschreven. En opeens is er dus tóch wel betaald! Dus ik ga ze zo als het nog lukt maar opsturen, maar mocht het niet lukken dan stuur ik ze gewoon morgen hoor. Ze heeft mij ook zo lang laten wachten...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:50

Nee, dan laat ik het zadel lekker liggen!
Over 150 durf ik nog wel te discussiëren maar dit werd me te gek.
Want ja er zit een klein scheurtje bij de naad aan de kniewrong en ja dat moest gemaakt worden door prestige in italy en dat was zoveel euro. En dan moet er maar direct 300 euro vanaf