Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:40

Purny, om maar weer een dooddoener erin te gooien; het is anders als je zelf kinderen hebt :+ Geloof me. :+ Been there, done that. Soms kan je ook niet anders dan het gehuil bevestigen, soms is er ook daadwerkelijk wat om te huilen. Negeer je ze dan, dan is het ook niet goed. Je kan het nou eenmaal niet altijd 100% goed doen voor iedereen. Maar wederom; komt wanneer je zelf een kind hebt :+

Om maar over ergernis te beginnen; al die hangdebielen die het normaal vinden om met hun blikjes energy en patatjes in de metro te zitten en vervolgens de controleur verrot schelden als ze worden verzocht te stoppen met eten/dingen of de metro te verlaten. Staat er nota bene groot op poster in de metro dat eten en drinken gewoon niet mag. Die 10 minuten zonder je blikje red bull red je echt wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:49

Ik ben een keer betrapt met een ijsje in de metro. Maar ik mocht blijven zitten want ik ''likte het ijsje heel netjes''. Ik heb het weggegooid, bah. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:49

woehahaha kan jij zo netjes ijsjes likken lee. Dat had ik niet achter je gezocht :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:51

Nou ik mag ook áltijd met mijn ijsje in de bus als ik uit het ziekenhuis kom. Blijkbaar is het een gave. [naam] mag het niet.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:19

o nou word ie mooi....ik ging met de trein omdat vakantie al geboekt was en ik ff zonder auto zat...daarbij ging er vrij onverwacht nog pleegkindje mee (mijn dochter is heel rustig alleen). De kinderen gedroegen zich keurig en waren goed te corrigeren totdat mensen gingen lachen en olie op het vuur gooien door gek mee te gaan doen...vonden dat ik ze ruimte moest laten want ach..zon treinreis was ook saai...ik heb nog gewaarschuwd dat ze op gegeven moment door zouden draaien maar gewoon niet luisteren...tot er dus idd een tafel naar boven knalde (mensen zaten het voor te doen en kids deden mee...en toen ging het te hard en had ik onopgevoede kunderen...ja daahaaag... ik neem absoluut verantwoording voor mijn kinderen maar graag dan ook beetje rekening houden met mij en niet zitten uitdagen). En teouwens...kinderen vinden treinreizen vaak echt leuker dan auto...daarbij zijn er stiltecoupes...ga daar dan zitten...zitten geen kinderen...vind het idioot dat mensen niet met kinderen mogen reizen omdat een stel zeurpieten er last van heeft...ouders horen hun kids wel te corrigeren maar soms lukt dat gewoon niet meer...kinderen zijn geen robots.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:25

Hoho, zo bedoelde ik het niet :(:)

Misschien heb ik het niet goed geformuleerd, maar ik vroeg het me oprecht af. -O- Ik heb namelijk zelf 11 uur in de trein gezeten, met 5 overstappen en ik vond het al vreselijk. Daarom vroeg ik het me af of je het vrijwillig deed..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:29

suus_pepper schreef:
Maar waarom ga je dan 10 uur met 2 kinderen in de trein zitten?

Omdat je met kinderen niet gelijk aan huis gekluisterd hoeft te zijn? := en omdat het 'openbaar' vervoer is en geen 'volwassenen' vervoer dus kinderen mogen ook in de trein :j

En ja, die huilen wel eens, en als moeder voel je je opgelaten als het luchtalarm af gaat maar wat moet je dan anders doen dan het kind op schoot nemen :? Streng toespreken zoals hierboven ergens gesuggereerd gaat bij een overstuur kind niet werken natuurlijk :+
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 02-08-16 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:30

En bedankt. Nu kijk ik heel anders tegen ijsjes aan. Om nog even op het jankverhaal terug te komen. Ik kan niet goed of beter gezegd helemaal niet tegen het geluid. Heeft te maken met de prikkels die in een te kleine ruimte blijven hangen. Maar ik mijd het ov toch niet hierdoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:31

Maar oudere mensen kunnen ook te veel en te hard geluid maken. Dat probleem is dus niet kindsgebonden.

En streng toespreken.. Als ik m'n dwerg van 9 maanden streng toespreekt gaat ie lachen. Begint al goed :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:35

Heel eerlijk.. boeit me echt niet wat de reden is dat je met je kind in tram xit.. je hoort niet voor overlast te zorgen, huilende kinderen doen dat wel en snap eigenlijk ook niet dat het zo goed gepraat wordt.. stap dan desnoods uit tot je kind weer "normaal" kan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:38

Ik zal 't doorgeven aan m'n uk van 9 maanden dat we pas doorreizen als ie stopt met huilen :') alsof dat helpt.

Openbaar vervoer is, jawel, openbaar. Ook voor kinderen die huilen, mensen die vervelend ademen of irritant lachen of werkelijk waar een poedersuiker hebben. :+

Heb ik gelukkig een heel leuk ventje die alleen maar naar iedereen lacht. Zal vast ook als irritant gezien kunnen worden. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-16 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:39

Het wordt niet goed gepraat, maar kinderen zijn geen poppen waar je even het batterijtje uit haalt. En als je er dermate last van hebt, dan stap je zelf toch even uit en pak je een metro later?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:51

Het geluidsniveau van een irritante adem geluid en een jankend kind verschilt enorm.... je dient bij openbaar vervoer met elkaar rekening te houden en heb toch wel gevoel dat menig ouder vooral verwacht dat er alleen met hun kleine rekening gehouden wordt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:52

Je kan heus wel even tegen je kind zeggen dat ie stiller moet zijn of dat ie ff z'n hoofd moet houden. Het is eigenlijk nog gevaarlijk ook. Als je met een huilend kind in de bus zit is het ook best gevaarlijk voor de chauffeur. Chauffeur moet al zoveel opletten en als er huilende kinderen in de bus zijn kan ie ook worden afgeleid.
Maar goed het is me dus al vaker opgevallen dat mensen alles van huildende kinderen moeten nemen en accepteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:53

Misschien heb ik wel last van mensen die ik een lelijke rotkop vind hebben. Kan ik heel veel last van hebben. De mate van ergernis is iets dat verschilt per persoon.

Maar met zoveel onbegrip en gebrek aan empatisch vermogen is t maar goed dat sommigen lekker kinderloos zijn en blijven geloof ik..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:55

Tja. Vervelend voor je Gianti. Feit is dat we het allemaal met elkaar moeten zien te rooien op een beperkt oppervlak. Wil je helemaal geen overlast ervaren dan moet je in een hutje op de wei gaan wonen. De metro (en elk OV for that matter en zelfs de supermarkt) is voor iedereen, ook voor gehandicapte bejaarden die naar urine meuren, vervelende en opdringere pubers en jankende kinderen. Rekening houden met elkaar betekent ook elkaar toleren. Ikzelf zet altijd mijn muziek wat harder als er iemand overheen probeert te krijsen. Knappe baby die boven Slipknot uitkomt.

purny schreef:
Je kan heus wel even tegen je kind zeggen dat ie stiller moet zijn of dat ie ff z'n hoofd moet houden. Het is eigenlijk nog gevaarlijk ook. Als je met een huilend kind in de bus zit is het ook best gevaarlijk voor de chauffeur. Chauffeur moet al zoveel opletten en als er huilende kinderen in de bus zijn kan ie ook worden afgeleid.
Maar goed het is me dus al vaker opgevallen dat mensen alles van huildende kinderen moeten nemen en accepteren.

Ja je kunt het zeggen. Maar of het effectief is. Over het algemeen ontbreekt het baby's en kleintjes aan een begrijpend vermogen. En die chauffeurs, die zijn er op getraind. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:59

Gianti schreef:
Het geluidsniveau van een irritante adem geluid en een jankend kind verschilt enorm.... je dient bij openbaar vervoer met elkaar rekening te houden en heb toch wel gevoel dat menig ouder vooral verwacht dat er alleen met hun kleine rekening gehouden wordt

Ik heb toch echt liever een huilend kind dan iemand die ontzettend hard adem haalt. :Y) Of iemand die met knappende kaken iets zit te eten }> Beide kanten is iets van te zeggen.

Ik vind ook dat je makkelijker wat van een kind kan zeggen die de boel afbreekt, dan een kind dat hard huilt. Je zal maar met een kind naar de dokter moeten omdat ie veel pijn heeft en geen mogelijkheid hebben om een auto te gebruiken. Moet je dan maar je kind niet naar de dokter brengen? :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:01

Als je je kind erop aanspreekt geeft het tenminste toch nog voor de medepassagiers een idee dat je ermee bezig bent.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:02

Een kind dat honger heeft, valt of what ever die een brul geeft, tuurlijk kan gebeuren... maar het komt steeds vaker voor dat ze minimaal half uur lang keiharde strot opzetten.. dat vind ik niet meer met tolloreren te maken hebben..

@rachelle: over empathisch vermogen kunnen we ook de andere kant om zeggen en vind ook beetje flauw om hem zo persoonlijk te maken ;) denk dat je zelf ook wel weet dat iemand een rot kop vonden hebben nou niet bepaald te vergelijken is met een jankend kind

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:05

purny schreef:
Als je je kind erop aanspreekt geeft het tenminste toch nog voor de medepassagiers een idee dat je ermee bezig bent.

Huh? Hier zit een hele rare logica achter.

Gianti schreef:
Een kind dat honger heeft, valt of what ever die een brul geeft, tuurlijk kan gebeuren... maar het komt steeds vaker voor dat ze minimaal half uur lang keiharde strot opzetten.. dat vind ik niet meer met tolloreren te maken hebben..

@rachelle: over empathisch vermogen kunnen we ook de andere kant om zeggen en vind ook beetje flauw om hem zo persoonlijk te maken ;) denk dat je zelf ook wel weet dat iemand een rot kop vonden hebben nou niet bepaald te vergelijken is met een jankend kind

Nou volgens mij rijden wij metro in dezelfde stad en volgens mij ben je lichtelijk aan het overdrijven om je stelling kracht bij te zetten.

Wel een lekker sfeertje hier. Women, calm your titties!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:06

Buurkind van m'n ouders begint smorgens met krijsen en eindigt s avonds. Moet dat dan ook maar getolereerd worden? Ik vind van niet
@ Lieveli: dan weten de medepassagiers dat je er iets aan probeert te doen. Dus dat je het kind niet een half uur laat krijsen zonder dat je er naar omkijkt
Laatst bijgewerkt door purny op 02-08-16 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:07

Hoezo, zeg ik dan 'Gianti wat heb jij een rotkop zeg?' :+

Misschien heb ik gewoon een spuughekel aan mensen met blond haar. Kan ik me erg aan ergeren hoor. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:11

purny schreef:
Buurkind van m'n ouders begint smorgens met krijsen en eindigt s avonds. Moet dat dan ook maar getolereerd worden? Ik vind van niet
@ Lieveli: dan weten de medepassagiers dat je er iets aan probeert te doen. Dus dat je het kind niet een half uur laat krijsen zonder dat je er naar omkijkt

Nee ik snap wel hoe je het bedoelt, maar dat is toch niet hoe het werkt? Je gaat toch niet iets doen wat je kind wellicht niet begrijpt zodat de passagiers eventueel een goed gevoel zouden krijgen? Ik snap dat je prikkelgevoelig bent maar dat is gewoon pech. Een jankend kind heeft net zoveel recht op een plek in de trein als jij. En jij mag je daar dan weer groen en geel aan ergeren en het op bokt zetten, maar daar houdt het op.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:16

de logica van er wat van zeggen snap ik dan weer wel....ik spreek mijn kids ook echt aan op fout gedrag...en als ik huilende kinderen niet stil krijg bied ik vaak ff excuses aan...word meestal gewaardeerd en het begrip is gelijk groter...ook dat heeft te maken met rekening houden met elkaar. Heb zelf eens bij mc donalds gezeten...kindje met down syndroom jatte zo mijn nuggets van mijn bord...ik moest er wel om lachen nadien maar was op moment zelf toch echt goed pissed..moeders ging helemaal op in smartphone terwijl kind dus eten wegjatte...toen ik het zei ook geen sorry of nwe nuggets aanbieden ofzo...had ze dat wel gedaan was de irritatie bij mij gelijk weggeweest...zo is het ook in de trein denk ik...als je het gevoel hebt dat echt wel geprobeerd wordt om overlast in te perken is de ergernis vaak al stuk minder...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:18

Daarom zei ik ook 'wellicht' IHN. Als een kind het begrijpt is aanspreken prima, whatever, maar tegen een baby zeg je niet zo gauw 'Nou Jan-Willem, en NU is het klaar'.