Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:59

Daar komt nog wel een bij aan kosten ja. En vraag me af of het dan nog wel rendabel is.
Zijn ze in NL niet te krijgen dan?

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:01

Needje schreef:
Daar komt nog wel een bij aan kosten ja. En vraag me af of het dan nog wel rendabel is.
Zijn ze in NL niet te krijgen dan?


Nee helaas, heb ze niet kunnen vinden. Ze zijn nu omgerekend €65 dus bijkomende kosten neem ik dan wel voor lief.
Maar ik zag net dat je alleen maar met creditcard kunt betalen dus dat gaat hem niet worden. De teleurstelling. -O-

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:03

Je betaald sowieso 21% BTW over de schoenen+verzendkosten. (tot 150 euro geloof ik, kom je daar boven betaal je ook invoer)

Shenavallie
Berichten: 11649
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:57

Jolien87 schreef:
Is er iemand die de 1461 heeft en mijn kan vertellen in hoeverre de rand nog een beetje soepel wordt?
Ik vind ze heel gaaf maar ben bang dat de rand bij de achillespees heel hard en pijnlijk blijft.

http://images.esellerpro.com/2308/I/656/46/9059963895838.jpg

Ik heb wel de Polly's gehad en weggedaan omdat ze inderdaad bij de hiel zo keihard bleven (erg pijnlijk, zelfs na lange tijd inlopen moest ik nog steeds blarenpleisters dragen om de pijn te verlichten). Jammer, want ik vond ze wel heel erg leuk. Ik weet niet hoe het met dit model zit, maar van die Polly's weet ik dus dat het een gebed zonder end was - voor mij dan.

Shenavallie
Berichten: 11649
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:59

Needje schreef:
Je betaald sowieso 21% BTW over de schoenen+verzendkosten. (tot 150 euro geloof ik, kom je daar boven betaal je ook invoer)

Ik heb het een keer gehad met invoerkosten en die liepen op tot 30 euro, naast de verzendkosten. En de aanschaf was toen 75 euro. Je moet dan ook een digitaal formulier invullen wat je precies gekocht hebt + aankoopbewijs.

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:18

De webshop die ik voor ogen had om ze te kopen is blijkbaar niet zo betrouwbaar dus die laat ik maar schieten.

Het ging om deze:
Afbeelding

En nu ben ik ook wel gecharmeerd door deze:
Afbeelding

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:18

De webshop die ik voor ogen had om ze te kopen is blijkbaar niet zo betrouwbaar dus die laat ik maar schieten.

Het ging om deze:
Afbeelding

En nu ben ik ook wel gecharmeerd door deze:
Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2205
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:26

United wardrobe al gekeken voor die rode?

Warboel
Berichten: 14706
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:38

Die zijn beide leuk Jolien! :) Die tweede vind ik denk ik het leukst.

Ik heb 2 paar 1461's, en dat randje wordt niet veel soepeler inderdaad :/

Had gisteren ook m'n Jadons aan met kerst :D
En eergisteren m'n 1461 Broques...

Afbeelding
Deze outfit met de Jadons


Afbeelding
En had dit jurkje met m'n rode Broques :)

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:05

MyChoice schreef:
United wardrobe al gekeken voor die rode?


Goeie! Heb meteen even gekeken maar daar staan ze helaas niet op.
Uiteindelijk ben ik toch gevallen voor de simpele, zwarte. :=
Ik lees over de pasvorm wisselende reviews, van 'past perfect' tot 'zit wel krap' dus ik heb voor zekerheid maat 40 en 41 gekocht. Dat was nog wel even zoek want er waren maar weinig winkels die beide maten op voorraad hadden.

Enfin, heb de hele ochtend gezocht naar de cherry red, dikke stress om een paar schoenen. :')
Toen viel ik voor de bruine, toen voor de Vonda's en uiteindelijk kwam ik uit bij de meest simpelen. :o
En dan maar hopen dat mijn achillespezen het gaan overleven. Het is gelukkig niet dat ik geen andere schoenen heb dus ik hoef mijn schoenen dan niet dagelijks te kwellen.

Wat een leuke foto's! <3
Ik vind dat ook de charme van docs. Ze maken de liefste jurkjes net even een beetje stoerder.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:18

Ik heb hele kerst op m’n simpele zwarte Pascals gelopen, iets met lange avonden in de horeca :D en toegegeven aan een nieuw (niet nodig) paar, de Chrome Metallica, ook in de sale. Nu hopen dat de vegan 1460 mij goed zitten in kleinere maat. Pascal 38 zit echt perfect, maar de Chrome bestaat niet in Pascal helaas.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:40

Jolien87 schreef:
De webshop die ik voor ogen had om ze te kopen is blijkbaar niet zo betrouwbaar dus die laat ik maar schieten.

Het ging om deze:
[ Afbeelding ]

En nu ben ik ook wel gecharmeerd door deze:
[ Afbeelding ]


Die zijn gaaf! Ik heb ze vandaag in het effe zwart binnen gekregen.
Even dacht ik:" waarom geef ik zoveel geld uit aan schoenen die zó pijn doen... "
Maar na een half uurtje binnen lopen keek ik alleen nog maar hoe mooi ik ze vond.
Ik ben dus blij. Inlopen gaat ook wel makkelijker nu er niets om de enkel zit.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:21

Weet iemand hoe de 1460 crazy horse valt?
Ik heb Pascals in 40 en front zit Pascal in 41 met een zooltje.
Kan ik dan beter een 40 of 41 pakken? Kan ze helaas niet gaan passen.

Fair
Berichten: 3566
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:09

Ik vind ze ruim vallen.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:20

Ik heb m'n eerste dr Martens! Wel erg wennen, als ik naar beneden kijk lijken ze heel lomp. Maar in de spiegel vind ik ze mooi staan :D
Het zijn die van dat soepele leer, de rechter schoen zit eigenlijk heel goed, links wat strak bij m'n wreef. Die moet dus nog even ingelopen worden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2205
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:28

Ze lijken voor jezelf idd altijd wel wat lomp, maar idd voor het zicht van een ander valt dat helemaal niet op. Vind ze erg tof staan!

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:31

Ikwashier, Docs zijn 9 van de 10 keer niet nodig maar dat maakt het niet minder leuk of verleidelijk om te kopen. ;)
Ik geloof nog steeds dat er in nieuwe dr. Martens een lokstofje wordt gestopt tijdens de productie.

raket, ik vind de Vonda's ook heel mooi maar ben bang dat ik na een tijdje wel klaar ben met de bloemetjes. Ik had destijds hoge Docs met geborduurde rozen en ik geloof dat ik die 3x heb gedragen.
Ik heb in eerste instantie vaak ook een beetje spijt maar ze zijn zo fijn als je ze eenmaal hebt ingelopen.

mexx_lady, geen idee maar ik had gewild dat ik ze niet gegoogled had. Wat zijn die mooi. <3

Mloes, welkom in de familie. :wave:
Ze staan erg leuk bij je outfit!
Van bovenaf kunnen ze er inderdaad wat lomp uitzien maar zo op de foto valt het heel erg mee. Veel plezier ervan!

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:36

Hey wat leuk, een heel dr martens topic :D

Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van dit paar, ik ben er zo blij mee!
Afbeelding

Ik was al langere tijd naar een paar docs aan het kijken maar wilde ze toch wel graag eerst passen. Gisteren kwamen we ze tegen in Nelson en onder het mom van “we kunnen altijd even kijken” naar binnen gegaan. 45 min later liep ik met dit paar de winkel uit :+

Het inloopfeest kan beginnen :')

Jolien87

Berichten: 17517
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:37

Juliette schreef:
Hey wat leuk, een heel dr martens topic :D

Ik ben sinds gisteren trotse eigenaar van dit paar, ik ben er zo blij mee!
[ [url=m/roQr7u.png]Afbeelding[/url] ]

Ik was al langere tijd naar een paar docs aan het kijken maar wilde ze toch wel graag eerst passen. Gisteren kwamen we ze tegen in Nelson en onder het mom van “we kunnen altijd even kijken” naar binnen gegaan. 45 min later liep ik met dit paar de winkel uit :+

Het inloopfeest kan beginnen :')


Moooi!
Enne, 'we kunnen altijd even kijken' eindigt 9 van de 10 keer in 'we kunnen altijd even kijken welk paar we gaan kopen'.

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:39

Strikken jullie ze helemaal strak tot het bovenste gaatje?

Ik heb vier paar Virginia's en een paar Pascals, maar laat de laatste 2 ogen altijd open. Strik ze ook niet strak, lekker losjes. Ik trek ze ook zo aan en uit :+ Vind dat persoonlijk leuker staan dan helemaal strak aangetrokken.

ontherun
Berichten: 4970
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:46

Ik heb ze wel vrij strak geveterd maar niet tot bovenaan. Maar als ik ze losser doe vallen ze uit _O- vind echt helemaal strak tot bovenaan ook niet zo mooi meestal, heb de laatste twee ook over volgens mij. In wel meerdere schoenen doe ik dat, mijn timberlands heb ik ook niet tot het bovenste gaatje dicht geveterd

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:54

Ik strik ze wel vrij strak, ook tot bovenaan. Ik vind dat een leuk contrast met de toch wat grovere onderkant.

Warboel
Berichten: 14706
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:20

Ik laat meestal de bovenste 3 gaatjes open en dan doe ik de veters om de achterkant heen en knoop ik ze vast.

Zo dus, foto van vanochtend (ben echt mega ziek dus sorry voor de pyjama, ga me voor de dokter niet aankleden :') )

Afbeelding

En zo bij de Jadons:


Afbeelding

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:32

Zo draag ik die van mij ook Warboel. Beterschap!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:12

Haha Jolien, sorry? Of niet?

Ik ben heel vervelend maar mag ik iemand pb doen. II heb een paar op het oog, zouden enkel in huis een keer gedragen zijn maar ik vind ze toch Wel gedragen eruit zien. Even jullie mening en wat jullie dan van de prijs vinden?