Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:34

Dan zou ik meer moeten oefenen, ik heb dysgrafie en dat is o.a een motorische stoornis. :+
Sleutels in sloten doen is soms al moeilijk. _O-

Zonder make-up naar school doe ik liever niet want ik heb een hele rode, onregelmatige huid. Niet per se puistjes maar meer rode plekken.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:52

Ik kwak er in de ochtend wat mascara op en dan vind ik het wel prima. :Y)
Als ik een feestje oid heb, dan doe ik nog wel eens wat lippenstift en blush op.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:16

Ik doe iedere ochtend eerst dagcreme op, dan concealer, dan poeder (mini beetje), dan eyeliner en tot slot mascara :D

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:21

Wow, Emma wat ben jij snel klaar :+
Ik ben zo traag in de ochtend, niks dat mij vooruit kan branden. Ik gebruik alleen foundation, wat mascara en clip in hairextensions :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:26

Ik vind wit ook heel mooi! Maar bruin vind ik wel iets heel exotisch hebben ofzo.

Ben heel lang make-uploos naar school gegaan. Sliep te graag haha. Nu doe ik dagcrème, primer, concealer, foundation, poeder, klein beetje bijwerken met wenkbrauwpotlood en -gel, en mascara. Duurt meestal een kwartier... Nogal een pietje precies :))

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:37

_mexx_lady_ schreef:
Hier nog zo een witte! Draag ook echt altijd wel iets van make-up ( mascara is toch wel echt het minimum ) anders zie ik eruit alsof ik weken niet geslapen heb..
En eigenlijk vindt ik dat witte wel iets hebben :D

Haha zelfde hier, elke keer als ik even geen tijd of zin heb om iets aan make-up te doen krijg ik altijd de vraag of ik wel geslapen heb, en bedankt :+

Doe eigenlijk vrij weinig aan make-up, meestal gewoon alleen eyeliner (maar ik doe wel altijd wings en die wil ik dan zo perfect mogelijk dus meestal ben ik daar al een tijd mee bezig _O- ) en mascara, that's it. Als ik later naar school hoef of bijv 's avonds ergens heen ga neem ik er wel de tijd voor en dan doe ik ook gewoon foundation en de hele zooi op, omdat dat leuk is om te doen:')

Weer een beetje online geshopt, schoenen en de zoveelste crop :+

edit: zijn er nog mensen bij de F21 geweest de laatste tijd? Nog steeds zo'n mierennest of is het inmiddels al wat beter te doen?

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:33

pff.. nemen jullie allemaal de tijd om vroeger op te staan en de hele make-up zooi uit te voeren? ik slaap daar veel te graag voor :+ bovendien wil ik niet in het stadium terechtkomen dat ik mezelf zonder makeup lelijk ga vinden. Alleen als ik naar school ga/feestjes doe ik mascara op, that's it :)
bovendien ben ik te lui om elke dag 's avonds nog tien minuten over mijn gezicht te staan vegen. Ik heb een paar keer foundation gekocht, maar ik vind nooit de juiste kleur voor mijn gezocht, en in de winkel is de lichtinval veel minder opvallend -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:44

Ik heb nog geen goede foundation gevonden voor mijn witte huid.. Word snel oranje met foundation. Iemand nog tips? Een duurder merk maakt niet uit, ik heb ook nog eens een gevoelige huid. :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:48

Anthea schreef:
Ik heb nog geen goede foundation gevonden voor mijn witte huid.. Word snel oranje met foundation. Iemand nog tips? Een duurder merk maakt niet uit, ik heb ook nog eens een gevoelige huid. :')

Fit me van Maybelline schijnt vrij licht voor drugstore te zijn. Oriflame heeft ook een lichte porcelain kleur. En MAC heeft geloof ik ook een pure witte foundation, misschien hun kleuren combineren?
http://www.misslipgloss.nl/tip-witte-foundation/
http://www.misslipgloss.nl/oriflame-per ... ion-spf25/

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:11

Nu we het toch over foundation hebben, ik heb een hele gele/gouden ondertoon en ik ben bleek. Alle foundations tot nu toe zijn te roze voor mij. Heb al goedkope merken geprobeerd en clinique + estee lauder. Alsnog niet mijn kleur gevonden. Iemand tips? :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:22

Ik heb een hele witte huid met gele ondertoon. Heb NC15 van MAC Studio Fix Fluid. Echt heel mooi en natuurlijk :j

Ook heeft Catrice een goedkopere 'bleke' met gele ondertoon. Heet Photofinish.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:30

Photofinish is fijn :j
En dagcreme met een beetje bb creme is ook fijn!

Ik gebruik bb Cream, concealer, foundation, poeder, bronzer, blush, wenkbrauw potlood, oogpotlood, mascara en iets op m'n lippen. 10 minuutjes & dan ven ik klaar :Y)

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:51

Thanks dames! :D mijn huidige potje is bijna op, ga ik weer verder met mijn zoektocht naar de perfecte foundation.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:26

Ik ga morgen toch naar 't winkelcentrum, dan loop ik even langs de MAC store en Sephora! Heb ook nog een goede dagcreme nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:52

DaisyDarling schreef:
Anthea schreef:

Fit me van Maybelline schijnt vrij licht voor drugstore te zijn. Oriflame heeft ook een lichte porcelain kleur. En MAC heeft geloof ik ook een pure witte foundation, misschien hun kleuren combineren?

Oef nee, Fit Me zou ik niet aan beginnen. Ik ben niet zo donker maar ook niet licht, en hij is voor mij precies goed, soms zelfs net iets te donker nog. Ik zou kijken naar bijvoorbeeld Face and Body van MAC, die heeft geen hele zware dekking maar is voor zover ik weet zelfs in het wit verkrijgbaar (om te mengen met donkerdere kleuren)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:00

Wat zijn jullie snel met make-up :') Ik doe er een half uur over haha.

Heb zelf BB-Cream van Garnier, die zou ik echt aanraden! Foundations vind ik altijd net té dekkend, daar krijg je zo'n plamuurgezicht van ben ik dan bang -O-

Mijn ritueel is meestal dagcrème van Lady Esther - primer van Sephora - BB Cream Garnier - afpoederen - klein beetje eyeliner/donkergrijze oogschaduw - mascaraprimer Clinique - mascara Maxfactor en dan nog blush. Eventueel wenkbrauwen beetje bijkleuren maar meestal niet.

Gek joh dat ik altijd laat ben :')

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:38

Ikdoe eigenlijk alleen wat poeder, oogschaduw en mascara, xd

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:40

Emmaa_ schreef:
DaisyDarling schreef:

Oef nee, Fit Me zou ik niet aan beginnen. Ik ben niet zo donker maar ook niet licht, en hij is voor mij precies goed, soms zelfs net iets te donker nog. Ik zou kijken naar bijvoorbeeld Face and Body van MAC, die heeft geen hele zware dekking maar is voor zover ik weet zelfs in het wit verkrijgbaar (om te mengen met donkerdere kleuren)

Volgens mij bedoel ik van Fit me de concealer :+
En inderdaad, van Mac die face & body, daar doelde ik op.

Ik doe er 's ochtends een half uur over om mijn makeup er goed op te krijgen, maar dan drink ik ondertussen wel thee. Maar nu, tijdens de examens, borstel ik mijn wenkbrauwen door en smijt ik wat poeder erop en klaar. Ik ben moe en iedereen mag dat zien :')

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:21

Brrr.. foundation, het smerigste wat er is, bah := . En ik vind het bijna altijd lelijk, make-up moet je IMO niet kunnen zien, en dat is bij foundation bijna altijd wel het geval.

Ik doe een beetje dagcrème met BB crème op, lijntje kohlpotlood en mascara, even wenkbrauwen aanstippen en borstelen. Max. 5 minuten :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:40

Ik gebruik altijd wel foundation, maar alleen voor mijn eigen gemoedsrust, en een vloeibare variant. Mijn vriend ziet geen verschil tussen of ik het wel of niet draag, en die ziet me toch echt van heel dichtbij, haha. Mascara deed ik wel, maar ben tijdelijk gestopt omdat mijn wimpers zich wel erg leken uit te dunnen. Dus eerst die maar wat tot rust laten komen.
Daarnaast nog (ook puur voor mijn eigen gemoedsrust) een beetje lipstick, maar dat is meestal na 5 minuten al verdwenen.

Gebruik make-up dus haast meer voor het psychologische effect, dan dat het werkelijk wat toevoegt. :') Merk het ook nooit als bvb mijn mascara op is :+

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:28

Dirndl schreef:
Brrr.. foundation, het smerigste wat er is, bah := . En ik vind het bijna altijd lelijk, make-up moet je IMO niet kunnen zien, en dat is bij foundation bijna altijd wel het geval.

Ik doe een beetje dagcrème met BB crème op, lijntje kohlpotlood en mascara, even wenkbrauwen aanstippen en borstelen. Max. 5 minuten :)

Dit vind ik ook inderdaad bij foundation. Zodra je dichtbij komt zie je vaak dat iemand echt een laag make up heeft..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:55

Sky schreef:
Dirndl schreef:

Dit vind ik ook inderdaad bij foundation. Zodra je dichtbij komt zie je vaak dat iemand echt een laag make up heeft..

Bullish.

Als je het goed doet zie je er niets van... Het maakt de huid alleen egaler.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:55

Dat ligt toch echt aan degene die de foundation aan heeft gebracht. Ik gebruik het juist om op een natuurlijke manier een egalere teint te krijgen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:30

Ik heb 's ochtends altijd heel veel tijd (zeker anderhalf uur) om te douchen/aan te kleden/make-uppen/thee te drinken/filmpjes te kijken op m'n telefoon enzovoorts. Ik ben een langzame starter en heb graag rustig de tijd. Ik make-up mij ook vrijwel altijd. Sowieso altijd een laagje foundation en poeder, anders ga ik ontzettend glimmen door de dag heen. Vaak ook wat blush (helaas, ik ben ook zo'n bleek persoon :') ) en m'n wenkbrauwen iets bijgetekend. Mascara en eyeliner gebruik ik alleen als ik er zin in heb (de helft van de week of zo) en lippenstift vrijwel alleen bij het uitgaan..

Ik vind dat je bij mij niet de foundation heel duidelijk ziet zitten eigenlijk. :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-14 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:31

xRoosss schreef:
Thanks dames! :D mijn huidige potje is bijna op, ga ik weer verder met mijn zoektocht naar de perfecte foundation.

Photofinish inderdaad! Die heb ik ook gebruik, super fijn. Ik heb nu healthy mix van Bourjois, maar als deze op is, ga ik zeker weer voor de photofinish. Ik vind foundations ook vaak te roze. :j