Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:24

Sjors schreef:
Oh bedankt. :)

En wat ik me net afvraag. Ik zat Konings inhuldiging te kijken, je zag dat ze aan het varen waren en naast die rivier stonden allemaal flatjes. Zijn al die flatjes gecontroleerd op wapens enzo? Anders kan je makkelijk een aanslag plegen.

Dat vroeg ik me ook wel af. Zeker gezien de issues in Boston... Ik neem aan dat de controle extreem was, maar als jouw woning grenst aan een plein oid waar die mensen lopen, dan kan je je 'aanslag-spullen' natuurlijk al ruim van te voren in huis halen.

FloortjeM

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:37

ik hoorde van de week idd iemand op tv die op zo'n plek woonde en die was idd gescreend. Hij mocht ook gasten ontvangen die dag, maar die moesten dan ook door de screening. 't is maar goed dat wij niet weten wat de beveiliging van zo'n dag kost ;-)

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:14

FloortjeM schreef:
ik hoorde van de week idd iemand op tv die op zo'n plek woonde en die was idd gescreend. Hij mocht ook gasten ontvangen die dag, maar die moesten dan ook door de screening. 't is maar goed dat wij niet weten wat de beveiliging van zo'n dag kost ;-)

Heb ik ook van iemand gehoord idd, niemand kwam er verder ook langs behalve de mensen die gescreend waren :j

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:03

Ik had een nachtmerrie, zo erg dat ik er wakker van werd samen met een vraag die ik maar niet uit mijn hoofd krijg. Zal cortisol gehalte (stress hormoon) er mee te maken hebben of je een nachtmerrie krijgt ja/nee? hoe meer cortisol hoe meer kans op een nachtmerrie?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:02

Ladybird schreef:
Sokje_6 schreef:
Hier ook een koningsvraag :P Waarom zeggen sommige mensen 'Dat beloof ik' in plaats van 'Zo waarlijk helpe mij, God almachtig'? :+

De mensen die geloven, zeggen zo waarlijk helpe mij, God Almachtig, en de gene die niet geloven zeggen, dat beloof ik.

De mensen die niet geloven kunnen namelijk moeilijk zeggen dat God hen daarbij zou helpen.

je mag kiezen tussen de belofte of de eed, afhankelijk van of je (en welk) geloof je wel of niet hebt. Eigenlijk is de beëdiging anders als je kiest voor de belofte, maar dat hebben ze voor het gemak nu achterwege gelaten :+

Ik ben heel benieuwd of ik -werk bij defensie- nu ook opnieuw beëdigd moet worden :=

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:03

Desty schreef:
Ik had een nachtmerrie, zo erg dat ik er wakker van werd samen met een vraag die ik maar niet uit mijn hoofd krijg. Zal cortisol gehalte (stress hormoon) er mee te maken hebben of je een nachtmerrie krijgt ja/nee? hoe meer cortisol hoe meer kans op een nachtmerrie?

klopt! Hoorde ook dat je bij warmte heftigere dromen hebt dan bij kou, heeft te maken met activiteit in de hersenen... Weet ook niet precies hoe het zit, vertelde een collega gisteren

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:20

Mmmm ook dat kan ik wel plaatsen inderdaad! Kan soms wel tot 4 dromen per nacht onthouden en kan met de heftigheid wel een verbintenis leggen met warm en koud. Nou weet ik dat ook weer :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:51

Warmte heeft er volgens mij zeker mee te maken! Als ik echt te warm heb, dan droom ik veel "echter", ik herinner me veel meer en vaak heb ik ook heftiger emoties in mijn dromen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:55

Ik heb iets raars waarvan ik eigenlijk nooit heb geweten wat het nou precies en of andere mensen dat ook hebben.
Als ik iets kwetsbaars zie, zoals schattige kleine kittens of geitjes, of een hele kleine baby, dan voelen mijn tanden/tandvlees opeens heel zwak :') mijn kaak gaan een beetje trillen en ik krijg mijn tanden niet meer op elkaar, alsof ik bang ben dat als ik dat doe dat ik dan perongeluk in het schattige/kwetsbare ding bijt (ookal is het meters van me verwijderd, of zelfs als ik een youtube filmpje van schattige beestjes kijk :=) Ik heb het echt alleen als ik dus iets schattigs en breekbaars zie of vasthoud.. maar waarom precies? Ik heb echt geen idee :=

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:38

Bambolina zoiets heb ik ook als ik iets hoor over iemand die zn polsen door gesneden heeft ofzo of als ik met een hand mijn pols omklem dan worden mn handen helemaal slap allebei en dat is echt niet omdat ik hard knijp ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:53

Ik vind polsen sowieso eng, die aders liggen zo dicht onder je huid iew iew iew!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:41

FloortjeM schreef:

Ik heb gehoord dat het ruim 26 miljoen heeft gekost.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:48

Gewoon, omdat het kan _O-

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:41

Ik heb juist altijd als iets heel lief is dat ik mijn tanden op elkaar zet van de adrenaline en echt heel hard wil knijpen :') :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:03

Hihi houdt desty een schattig konijntje vast, knijpt ze m helemaal fijn. Hihi

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:24

da's niet om te lachen! :+ echt, een vriendin van me heeft haar konijn eens echt doodgeknepen!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:38

Ohjeetje :o das ook wat !!

Waarom gaan ze stoppen met het statiegeld op flessen?? Dit kost dan toch veel meer lijkt mij?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:59

Echt iets raar wat ik me afvroeg: wanneer en hoe hebben mensen het verband gelegd tussen eten en je behoefte doen? waren er daarvoor misschien andere theorien daarrond?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:22

Iolanthe schreef:
Echt iets raar wat ik me afvroeg: wanneer en hoe hebben mensen het verband gelegd tussen eten en je behoefte doen? waren er daarvoor misschien andere theorien daarrond?

Oermens variant van: ik denk, dus ik besta? Ik eet, dus ik poep? :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:44

Suusie22 schreef:
Ohjeetje :o das ook wat !!

Waarom gaan ze stoppen met het statiegeld op flessen?? Dit kost dan toch veel meer lijkt mij?

Ze verwachten dat het terugbrengen van de flessen er zo is ingesleten, dat mensen de flessen toch wel terug brengen als ze leeg zijn. Het schijnt de fabrikant zo'n 6 cent per fles op te leveren als het statiegeld verdwijnt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:47

Vochten er vrouwen mee in het leger (van de bezetter of bezette landen) in WO 2?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:13

vuurneon schreef:
Vochten er vrouwen mee in het leger (van de bezetter of bezette landen) in WO 2?

Ja, volgens Wikipedia wel:
Citaat:
All the main nations used women in uniform. The great majority performed nursing, clerical or support roles. Over 500,000 had combat roles in anti-aircraft units in Britain and Germany, and front-line units in Russia.

Maar goed, de meeste vrouwen aan het front vochten dus niet mee. Bovendien waren vrouwen ook hard nodig aan het "thuisfront", als arbeidsters. Ze moesten daar de plaatsen van de voor militaire dienst opgeroepen mannen opvullen. Aan beide kanten werden daar propagandacampagnes voor gehouden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:18

Zouden die vrouwen die wel mee mochten vechten, ongehuwd zijn?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:33

miss_lizje schreef:
Wat bepaald of witte wijn zoet of droog is? En wat is het verschil in bewerken/verwerken van de druif? Komt het bijv. door de verschillende soorten druiven?

Ik zag dat deze vraag nog niet beantwoord was.
Tijdens het gistingsproces wordt suiker omgezet in alcohol.
Of een wijn zoet, droog of halfdroog is, wordt bepaald naargelang de restsuiker die in de wijn achterblijft. .Een droge wijn heeft zo amper nog suiker, terwijl een zoete wijn nog heel veel suiker heeft. Het gistingsproces is dan respectievelijk langer of korter.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:00

Wat is dat lichtgrijze balkje bij youtube wat voor je rode balkje uitloopt?