Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:27

Vjestagirl schreef:
Ik blijf het wel iets raars vinden, al die pakjes die niet aankomen. Je betaald voor een bepaalde dienst. Die dienst wordt niet geleverd. En vervolgens is het je eigen schuld omdat je niet aangetekend verzonden hebt.

Ik zou wel eens willen weten wat de post daar zelf op te zeggen heeft...

nikolletje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:33

eigen risico lijkt me GC, is mooie zin om te zeggen....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:37

Vind het overigens wel raar dat beide enveloppen met de boeken zoek zijn geraakt. Kijk 1 pakketje zou nog kunnen, maar 2?

Ergens op de manier hoe ze reageert heb ik ergens het gevoel dat ze niet eerlijk is.
Maar ik zou haar een duidelijke mail sturen waarin je aangeeft dat je voor een bepaalde datum je geld (alles) terug wilt, en wanneer ze hier geen gehoor aan geeft je aangifte tegen haar gaat doen ivm internet oplichting. En dat je dit bij zowel de politie als bij marktplaats.

Hier is het pakket van DHL nog steeds zoek.....Nog nooit eerder gehad via DHL overigens...

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:42

Kiki, ik hoop dat vjestagirl dat voor mij wil doen, ikzelf ben daar absoluut niet goed in en heb zo het idee dat VG dat wel heel goed kan hihi!
Ik heb hetzelfde idee, maar bewijs het maar eens, dat gaat me dus nooit lukken ben ik bang

Jammer van je pakket, hopelijk komt die snel boven water!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:45

nikolletje, eigen risico bij een dienst die zij verlenen voor geld? Dat zou mooi zijn... ik heb een vertaalbureau, maar ik kan mijn klanten niet zeggen dat een foute vertaling of een rare tekst eigen risico is... zij betalen, ik lever dat wat ik beloof...

Rijssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:48

Was nu zelf op zoek naar kippen (levend voor in een hok) kom je allemaal advertenties tegen zonder telefoonnummer, dat vind ik zo irritant.

Soms zijn mensen slechthorend - mogen ze geen telefoon op hun werk enz enz.
In mijn geval: ik heb altijd 200 advertenties en als je dan net niet gestoord wil worden,
hangt er iemand aan de telefoon met ( meestal) domme vragen.
Na een normaal mailkontakt kun je dan altijd nog telefoonnummers uitwisselen
om verdere afspraken te maken.
Dus wat de 1 irritant vind, is voor de ander juist een bewuste keuze.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:03

Rijssie schreef:
Soms zijn mensen slechthorend - mogen ze geen telefoon op hun werk enz enz.
In mijn geval: ik heb altijd 200 advertenties en als je dan net niet gestoord wil worden,
hangt er iemand aan de telefoon met ( meestal) domme vragen.
Na een normaal mailkontakt kun je dan altijd nog telefoonnummers uitwisselen
om verdere afspraken te maken.
Dus wat de 1 irritant vind, is voor de ander juist een bewuste keuze.

Dat begrijp ik, maar heb ook heel vaak dat ik dan nooit weer antwoord krijg.
En wil ze graag t weekend hebben.

Nee, ik ben helemaal niet ongeduldig :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:14

Ik heb ook nooit mijn nummer erbij staan.

Op mijn werk heb ik mijn telefoon niet tot mijn beschikking en om 21:00 lig ik vaak alweer in bed en wens ik niet gestoord te worden :D

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:18

GamblersCup schreef:
nikolletje, eigen risico bij een dienst die zij verlenen voor geld? Dat zou mooi zijn... ik heb een vertaalbureau, maar ik kan mijn klanten niet zeggen dat een foute vertaling of een rare tekst eigen risico is... zij betalen, ik lever dat wat ik beloof...

Ik weet het GC, maar wat ik hier zo lees is dat toch het antwoord wat je krijgt, dan moet je maar verzekerd verzenden ofzo, vind het ook niet kloppen maar wat doe je eraan...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:00

Potvr.... Ik had 3 Chinese wapens voor mijn broertje gekocht. Man wilde €50,- hebben en eigenlijk niet verzenden, maar stelde toen voor om er €60,- van te maken incl. verzenden. Toen heb ik aangegeven dat ik accoord ging mits ze aangetekend verzonden werden. Daar is hij mee accoord gegaan en ik heb de wapens rechtstreeks naar mijn broertje laten sturen. Blijkt nu dus dat hij het toch gewoon verzonden heeft.

Ik heb daar zo'n pesthekel aan. Ik spreek juist af dat het aangetekend verzonden moet worden omdat €60,- voor mij heel veel geld is en ik zeker wil weten dat het aankomt. Verstuurt zo'n banketstaaf het dus toch gewoon. En als het kwijtraakte was het zeker mijn verantwoording...

Ik ben ff aan het denken wat ik ga doen, ik wil hem eigenlijk graag n kwaad mailtje sturen en k vind ergens ook dat hij best €5,- terug kan storten...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:01

kiki1976 schreef:
Vind het overigens wel raar dat beide enveloppen met de boeken zoek zijn geraakt. Kijk 1 pakketje zou nog kunnen, maar 2?

Ergens op de manier hoe ze reageert heb ik ergens het gevoel dat ze niet eerlijk is.
Maar ik zou haar een duidelijke mail sturen waarin je aangeeft dat je voor een bepaalde datum je geld (alles) terug wilt, en wanneer ze hier geen gehoor aan geeft je aangifte tegen haar gaat doen ivm internet oplichting. En dat je dit bij zowel de politie als bij marktplaats.

Hier is het pakket van DHL nog steeds zoek.....Nog nooit eerder gehad via DHL overigens...

Ik mag weinig zeggen, maar wat ik kan zeggen over toen ik bij PostNL heb gewerkt is dat ik veel dingen heb gezien die echt niet mogen gebeuren.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:04

Dankzij VG heb ik een prachtig mailtje naar haar vestuurd en heb net antwoord gekregen.

Ze geeft aan dat ik moet doen wat ik wil omdat zij niet de zekerheid heeft dat ik het niet heb ontvangen, heeft ze een punt, maar ze geeft ook wel toe dat het heel stom is geweest dat ze niet voor pakketpost is gegaan, de toon van de mail is in elk geval wel anders nou daar ben ik wel blij om, ga eens even kijken wat ik terug ga sturen, wie weet is ze nu wel bereid om dan een deel terug te gaan betalen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:09

nikolletje schreef:
Dankzij VG heb ik een prachtig mailtje naar haar vestuurd en heb net antwoord gekregen.

Ze geeft aan dat ik moet doen wat ik wil omdat zij niet de zekerheid heeft dat ik het niet heb ontvangen, heeft ze een punt, maar ze geeft ook wel toe dat het heel stom is geweest dat ze niet voor pakketpost is gegaan, de toon van de mail is in elk geval wel anders nou daar ben ik wel blij om, ga eens even kijken wat ik terug ga sturen, wie weet is ze nu wel bereid om dan een deel terug te gaan betalen....

Terug mailen dat jij dankzij haar besluit om het op de brievenbus te doen even eens geen bewijs hebt dat zij het wel verstuurd heeft. Ik weet niet om welke bedragen het gaat en wat jouw verwachtingen zijn. Maar je zou kunnen aan bieden om de helft terug de vragen omdat als je er van uit gaat dat zij eerlijk is geweest jullie beide dupe zijn?

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:45

Gaat om 25 euro, tis nog te overzien, heb VG om raad gevraagd, even afwachten wat die zegt.

Vjesta, das balen van die wapens, zou daar wel even mailtje achteraan sturen, is beetje zelfde als mijn situatie alleen dan wel met pakketpost hihi

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:15

Tyrcanol schreef:
Dan zou ik de hele weg moeten filmen want wie zegt dat ik er daadwerkelijk in doe wat afgesproken is?
En dan moet ik wel heul veul filmen :oo
Maar idd dan heb ik wel nog meer bewijs.

Maar mijn foto's worden gemaakt op het postkantoor met TNT op de achtergrond.
Ga het toch niet laten frankeren om het vervolgens niet te posten? -O-

Tuurlijk niet, dan zou er toch een envelop aan komen die leeg is of met wat anders?
Je laat daarmee alleen duidelijk zien dat je daadwerkelijk gepost hebt voor als er niets aan komt en dat het duidelijk PostNL z'n schuld is

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:28

Heb op stal lichtbruine leidsels van een tweespan tuig maat shetlander gevonden die ik mag verkopen. Maar heb geen idee wat ik er voor moet vragen :') Ze zijn nog helemaal nieuw.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:22

Nou de dvd (brievenbus post) is gelukkig aangekomen! Hele opluchting.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:32

vanmiddag belde er een man voor een motorhelm om ongeveer 15 uur dat hij binnen een half uur zou komen halen, moet nu nog komen... zucht..
heb ik wel erg vaak dat er gewoon niemand op komt dagen... en bij jullie? ik vind dat zo aso
als je nu 10 min. later komt omdat je het niet kan vinden ofzo dat snap ik

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:44

Balen idd. je blijft er toch op zitten wachten... -O-

Daarom heb ik ook zo'n hekel aan afhaal-afspraken, het gaat zelden lekker vlot en simpel :P

Ik heb weer reacties op de glas-in-lood deur gekregen. Ben benieuwd of die dit weekend dan wel opgehaald gaat worden :P

Zelf van de week een luxaflex voor 5 euro en een mooie grote houten plantenbak voor 20 euro afgehaald :)

En ben nu met iemand aan de mail voor moestuin-bakken, hoop dat dat doorgaat maar dan moet ik wel weer 2 uur in de auto zitten morgen... nouja is voor een goed doel en ik kan op zich wel even weg nu :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 18:58

nikolletje schreef:

Dan had ze het ook gewoon als brievenbuspost moeten versturen, want dat heeft ze berekend ook. Dus ik blijf haar hier nalatig in vinden. Dus in mijn ogen is zij hier verantwoordelijk voor.

Vandaag alweer een mailtje van die buitenlandse verkoper. Hij wil maandag langskomen om mijn marathon wagen op te komen halen.
Ikm oet hier zo om lachen. Want ik heb een advertentie staan voor een velg en niet voor de complete wagen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:06

Hier krijg ik ook weer "domme" vragen. Erg vermoeiend als mensen de advertentie niet lezen.

kleuren laser printer (merk + type netjes vermeld)
Print niet meer optimaal, vertoont lichtere strepen over de lengte van het papier. Prints zijn nog wel goed te lezen.
Toners nog voor ca de helft vol (geschat).
Afmetingen (lxdxh) ongeveer 45x50x48

te ruil tegen doosje bonbons of speeltje voor vogel.
wordt niet verzonden!

En wat voor vragen krijg ik?
[*]Hoe groot is de printer?
[*]Print die nog wel?
[*]Krijg ik er ook papier bij?
[*]welke kleur heeft die?
[*]Print die ook in zwart?
[*]Kan je er ook mee in kleur printen?
[*]Wat zijn de verzendkosten?

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:15

Haha kiki, sommige mensen, wat ga je hem terugmailen?

Bij mij is het nu zo dat verkoopster tot eind maart wachten tot ik de boeken in huis heb, wordt me net te gek, denk dat ik haar maar ga sturen dat ik de post nog een week geef en dat ik dan gewoon geld terug wil, dan heb ik uiteindelijk zwart op wit een afspraak staan....Zul je net zien heb ik het geld terug komen de boeken door de deur haha!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:23

Hahhaah niks, heb ik eerder ook niet gedaan.

Hoelang wacht je nu ondertussen?

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:35

ehm anderhalve week, valt op zich nog mee maar heb gewoon het idee dat ze niet op de bus gegaan zijn....

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:27

Pff.. ik heb vanmorgen een nieuw hoofdstel verkocht, krijg nu een mailtje dat hij niet past en of ze hem terug mag brengen..

Wat moet ik daar nou op antwoorden.. :roll: Ben eigenlijk niet van plan om hem terug te nemen.
Hij was nog nieuw en zij heeft hem nu gepast dus als echt nieuw kan ik hem niet meer verkopen.
Daarbij is dat in mijn ogen ook een beetje het risico van dingen via marktplaats kopen..