model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:07

Liesje1611 schreef:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen meiden.. :o

Ik heb gister mijn allereerste fotoshoot gehad. Nu ben ik uitgenodigd voor de Modellook wedstrijd van Elite, dus deze shoot was een goede oefening! Heb er een topic van gemaakt op bokt.
Zouden jullie zo lief willen zijn mij wat tips te geven? Heb nog veel te leren! :D

[FK] [FOTO] Shoot op de Larense hei/bos

Het ziet er best goed uit hoor, ik zou gewoon in de spiegel veel gaan oefenen met je gezicht en poses :) Kijk filmpjes op yt van modellen en van de wedstrijd, voor een goede voorbereiding :) Succes!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:07

Joolien schreef:
Liesje1611 schreef:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen meiden.. :o

Ik heb gister mijn allereerste fotoshoot gehad. Nu ben ik uitgenodigd voor de Modellook wedstrijd van Elite, dus deze shoot was een goede oefening! Heb er een topic van gemaakt op bokt.
Zouden jullie zo lief willen zijn mij wat tips te geven? Heb nog veel te leren! :D

[FK] [FOTO] Shoot op de Larense hei/bos

Het ziet er best goed uit hoor, ik zou gewoon in de spiegel veel gaan oefenen met je gezicht en poses :) Kijk filmpjes op yt van modellen en van de wedstrijd, voor een goede voorbereiding :) Succes!

Ja, mijn gezicht doet soms zeer vreemd. :') Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:09

Liesje1611 schreef:
Joolien schreef:

Vind ik wel meevallen maar t is goed om te oefenen hoe je gezicht het beste uit komt en hoe je verschillende looks kunt doen, want als je voor de camera staat kun je niet in de spiegel kijken en moet je wel weten wat je uitstraalt en hoe :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:11

Joolien schreef:
Liesje1611 schreef:

Vind ik wel meevallen maar t is goed om te oefenen hoe je gezicht het beste uit komt en hoe je verschillende looks kunt doen, want als je voor de camera staat kun je niet in de spiegel kijken en moet je wel weten wat je uitstraalt en hoe :)

Ja klopt dat vind ik dus ook moeilijk! Nu doe ik meestal maar wat :o Moet nog even wat meer 'gezichten' van mij ontdekken.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:33

Ziet er opzich goed uit hoor Liesje, inderdaad wat Joolien zei: gewoon lekker oefenen met poses en uitdrukkingen. :)

Alleen fototechnisch is het een beetje zonde. Voor zover ik het vanaf mijn mobiel kan beoordelen vind ik de foto's niet altijd zo sterk wat betreft compositie/perspectief/nabewerking.

Gianti

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:37

lisanne: als je nog x voor camera wilt O:) O:)

Courses schreef:
Vind het slecht te zeggen. Eerste foto is vrij onduidelijk en zijaanzichten zeggen niet alles :)

Mhm, Emma. Vind persoonlijk de expressie niet erg sterk. Gianti (zag haar hier laatst ook), ik vind de kleuren van de plaat nogal vlak, wat heb je qua nanewerking gedaan?

klopt! ja snap wat je bedoelt, je mist ook wat diepte in mijn foto... heb opgelicht en contrast toegevoegd en schaduws weg gewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:41

xSaarSaar,

Dat kan wellicht komen omdat de fotografe ook nog beginnend is qua mensenfotografie denk ik :j

Gianti: Altijd! :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:43

we moesten toch nog x meeten :D kunnen we mooie combi van maken!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:50

Ja inderdaad gianti!
Alleen ik zie dat je geld kost, dus dat zou ik dan even moeten gaan overleggen met het thuisfront haha _O-
Maar wel leuk!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:46

Allright, Liesje, even zien hoor :)

Kijk uit met shortjes die krap om je benen zitten, bij de foto waar je die blauwe blouse erover hebt snijd het shortje een beetje in je achterste been. Verder had ik persoonlijk bij foto 11 je top uit je broek gehaald, dat staat wat netter in mijn ogen. Oefenen met expressie is denk ik een goede voor jou, maar qua poses ook lekker blijven oefenen. Gewoon voor de spiegel! :D

Ik ben net weer terug uit Amsterdam, vandaar mijn afwezigheid. Ik ben a.s zondag op de Summer Darkness bij de finale van Miss Alternative (Attitude Holland) waar een vriendin van mij instaat, ga ik even wat foto's maken :) Heb zelf verder niet mee gedaan aan de verkiezing.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:52

Ik zie wat je bedoelt met de top en de shorts inderdaad courses.
Thanks voor de tips! :D

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:17

Liesje, de laatste foto is misschien wel meest interessante, srry. Dat heeft meer met fotograaf te maken dan met jou.
Foto 1 is raar omdat je armen daar zomaar afgehakt zijn en ziet er ongemakkelijk uit.
11 is nogal nietszeggend je staat daar te staan maar gebeurd niets.

Zou zelf zeker wel met jou hebben willen werken hoor! Zit genoeg potentie in je maar er gebeurd te weinig in deze foto's en denk niet dat dat nu helemaal aan jou ligt.
Tipje vanuit eigen ervaring. op sommige foto's druk jij je kin iets omlaag ( dubbele kin gevaaaaaaaaaaaaaaaaaar) maar ook lijkt je gezicht zo snel wat langer. aangezien je al iets een lang smal gezicht hebt kan je beter je kin iets optillen zodat je gezicht mooier uitkomt.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:51

Ziet er voor de eerste keer helemaal niet slecht uit hoor! :)

Heb gisteren zelf ook weer voor het eerst sinds februari een shoot gedaan en moet toch zeggen dat het zonder begeleiding van de fotograaf/stylist toch wel lastig was.
Zijn evengoed nog wel ok foto's uitgekomen, maar denk dat er meer in had gezeten.

https://www.dropbox.com/sh/oah8t43plgqj8f6/V3KduMagJP#f:DSC_2623-1_pp.jpg
https://www.dropbox.com/sh/oah8t43plgqj8f6/V3KduMagJP#f:DSC_0115-1_pp%20-%2072.jpg
https://www.dropbox.com/sh/oah8t43plgqj8f6/V3KduMagJP#f:DSC_2639-7.jpg
https://www.dropbox.com/sh/oah8t43plgqj8f6/V3KduMagJP#f:DSC_2560_pp.JPG

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:44

_Snow_White schreef:
Ziet er voor de eerste keer helemaal niet slecht uit hoor! :)

Heb gisteren zelf ook weer voor het eerst sinds februari een shoot gedaan en moet toch zeggen dat het zonder begeleiding van de fotograaf/stylist toch wel lastig was.
Zijn evengoed nog wel ok foto's uitgekomen, maar denk dat er meer in had gezeten.

https://www.dropbox.com/sh/oah8t43plgqj8f6/V3KduMagJP#f:DSC_2623-1_pp.jpg
https://www.dropbox.com/sh/oah8t43plgqj8f6/V3KduMagJP#f:DSC_0115-1_pp%20-%2072.jpg
https://www.dropbox.com/sh/oah8t43plgqj8f6/V3KduMagJP#f:DSC_2639-7.jpg
https://www.dropbox.com/sh/oah8t43plgqj8f6/V3KduMagJP#f:DSC_2560_pp.JPG

Je hebt mooie ogen en een mooie uitstraling maar je zou wel wat meer mogen varieren met je blik :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:31

Ja, dat is precies wat ik zo moeilijk vond aan het feit dat de fotograaf mij hier niet op wees.
Ik weet dat het niet zijn taak is, maar heb er door mijn onervarenheid nog te veel moeite mee om het alleen te doen.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:13

Weer leuke foto's komen er voorbij!
Wie van jullie doet mee aan elite model look 2013? Ik doe waarschijnlijk mee aan de casting in Muiden.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:15

Hasiinaaax schreef:
Weer leuke foto's komen er voorbij!
Wie van jullie doet mee aan elite model look 2013? Ik doe waarschijnlijk mee aan de casting in Muiden.

Daar ga ik ook aan meedoen! Ook in muiden :D

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:17

Wat leuk hahah! Komen we elkaar misschien tegen ;)
Enige wat me tegen zit , is vervoer.. Dus ik hoop dat ik mee kan doen!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 01:41

Kan de foto's even niet beoordelen, zit op m'n mobiel, ben net thuis namelijk :)

Vandaag op Miss Alternative finale geweest, ook nog meisje gesproken die me toevallig hier van herkende, haar ook op de foto gezet want was een erg mooi meisje dus misschien in de toekomst erg interessant :)

Klinkt leuk die Model Look :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:50

Haha dat meisje dat was ik! Lees al een hele tijd mee in dit topic maar heb verder nog niet gereageerd. Bedankt voor je compliment Courses! Was echt een super leuke dag gister, een hele ervaring rijker :j

Ik zal me verder even voorstellen! Ik ben Paola, 21 jaar en heb wel wat ervaring met modellenwerk, maar niet bijzonder veel. Gisteren heb ik dus meegedaan als finalist voor Miss Alternative 2013, en daarbij voor het eerst catwalk gelopen en een presentatie gegeven waarom ik Miss Alternative 2013 moest worden. Het was een enorm leuke ervaring, maar foei wat voelde die catwalk/podium nog onwennig zeg :')
Twee fotootjes:
Afbeelding
Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:45

Kijk, daar hebben we d'r! :) Top dat je gereageerd hebt, scheelt mij ook een hoop zoekwerk :p Ik zal de foto van Jaap even vragen want het was zijn camera :P

En joh, ik ben tijdens een show m'n schoen verloren (stiltetto) en door gelopen, 't kan erger hoor!je deed het prima :D

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:24

Haha no problem! Ben benieuwd :) Heb al een heel aantal foto's gezien op de Facebook van Attitude Holland, erg leuk :j Weet nu ook weer wat mijn werkpuntjes zijn.
En thanks! Er waren er nog maar weinig die op de catwalk hadden gelopen voor gisteren, dus ben blij dat ik niet buiten de boot viel, haha :') Gelukkig niks verloren of gestruikeld idd ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:25

Jaap stuurt de foto als 'ie tijd heeft, kan nog wel even duren dus :P Drukke mensen, die fotografen hahaha.

Ach joh, dingen kunnen altijd fout gaan :Y)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:08

Haha prima hoor! Ik heb geduld ;) Jaap Broeders hebben we het over toch? Ben met hem al een shoot aan het plannen, nu op zoek naar een (beetje een goedkope) studbh, go go studentenleven :p

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:34

Afbeelding

Bij deze nog even de foto van gister van paardenmiep :P Had m'n camera zelf niet bij me, dus even de camera van Jaap Broeders geleend :Y)