Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:13

Ik kreeg een mailtje van iemand die een hamstertje wilde van me.. Allemaal leuk en lief, ik denk die komt hem dan over 2 weken wanneer ze weg mogen, bij mij thuis ophalen.

Nee, of het uitkwam dat ik dan die hamster op een druk treinstation kwam overhandigen.

Ja, handig. Jonge vrolijke hamster op een druk treinstation ff van het ene reishuisje naar het andere reishuisje. Handig, doe ik dagelijks :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:15

chelle_dora schreef:
Ik kreeg een mailtje van iemand die een hamstertje wilde van me.. Allemaal leuk en lief, ik denk die komt hem dan over 2 weken wanneer ze weg mogen, bij mij thuis ophalen.

Nee, of het uitkwam dat ik dan die hamster op een druk treinstation kwam overhandigen.

Ja, handig. Jonge vrolijke hamster op een druk treinstation ff van het ene reishuisje naar het andere reishuisje. Handig, doe ik dagelijks :+

goh doe je dat nou nóóit? ik doe dat dagelijks 10 keer :+
hoe komen de mensen op ideeën :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:46

Ja nee snap het helemaal nu joh :+ Tuurlijk, doe ik wel ff bij de AH to go, vinden ze vast niet erg _O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:03

:=

mijn vogel is wel drukke plaatsen gewend in zn reisbakkie (cavia bakkie). Maar moet er wel eerlijk bij zeggen dat die alleen als die goed gekortwiekt is onderweg soms eruit mag (en dan alleen in de auto ;) ).
Thuis en bij schoonpapa en mama thuis mag die er direct weer uit. Hij vind het ook niet erg om erin te zitten en zit heerlijk te fluiten en naar buiten te kijken in de auto/in de supermarkt/in het winkelcentrum/tijdens het wandelen :')

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 00:49

Ja hoor!!! Het is weer raak. Tijden geen last gehad en nu weer met overvloed.

Mensen die een bod plaatsen. Je stuurd bericht, ik ga akkoord met uw bod moet het verzonden worden of komt u het op halen?

Nee, graag verzenden dit zijn mijn gevens ..... Als ik dan uw gegevens zou mogen hebben maak ik het over.
Gegevens gestuurd. enzv...

Paar dagen wachten. Geen bericht... Een mailtje sturen.
Hallo ....,

Ik heb nog niets op mijn rekening ontvangen.
Kan het zijn omdat u geen interesse meer heeft?
Of dat u het vergeten bent, of dat er iets niet goed is gegaan?
Ik zou graag van u horen.

Met vriendelijke groet, Gerda

Reactie: Ik heb geen interesse meer heb het goed koper gevonden.

Nog een leuke! Deze heb ik nog niet eerder gehoord.

Iets verkocht in totaal €6,-
Paar dagen wachten... Niks.
Zelfde mail gestuurd als hier boven.
Reactie: Ja zeker heb ik nog interesse. Ik maak het geld direct over.

Paar dagen wachten..... Nog maar eens gevraagd.
Reactie: Vergeten ik maak het direct over.

Weer niks. Intussen paar weken verder en nog steeds niks terwijl de mail contact wel blijft.
Toen werd er gezegt. Ik heb het vorrige week al over gemaakt. Maar ach het is maar €6,- dus ik kijk wel even hier ergens in de één van de winkels.
Als het geld niet aan komt hoeft u niks te verzenden als het wel op uw rekening staat zou ik het graag ontvangen.

Ik denk uh? Wat wil je nu eigelijk zeggen. Dus gemaild dat ik niet iets twee keer kan verkopen. Afspraak is afspraak. Als je zegt dat je over gemaakt hebt kan ik het niet aan iemand anders verkopen. Ook staat het product al een tijdje voor jou gereserveerd. Zou je mij misschien de afschrijving kunnen mailen?
(Mijn goed recht dacht ik)

Geen reactie.

Nu ben ik klaar en als ik het kan verkopen verkoop ik het! Mocht het perongeluk toch nog zijn dat ze wel de waarheid spreekt en het geld komt ooit nog een keer aan zal ik het netjes terug storten.

Maar dan denk ik? Zeg toch gewoon: Sorry mijn interesse is vervallen.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 06:58

Ik heb een advertentie op marktplaats staan: Gezocht bijrijdertje voor mijn Shetlander.

Kreeg ik een mailtje:

Hoi,
Ik hou heel erg van paarden/pony's, maar ik woon in Tilburg.
Zou je Chico hier in een weitje vlak bij mij huis kunnen zetten, ik hoor nog van je!

Groetjes

(Sorry, maar dit gaat toch echt te ver, ik ga mn pony daar niet zielig in een weitje achter laten, en ik kan dan niet eens zien wat dat mens allemaal met mn pony doet!
Ik kan niet eens zonder Chico, en denkt ze nou echt dat ik hem heel ver weg zet, in een weitje? :( )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:42

heeerlijk is dat he?

ik had het gisteren erg irritant,
wilde enkele vissen ophalen die ik via marktplaats gekocht had.
vorige week vrijdag zou ik ze eerst ophalen in de ochtend, krijg ik een mail dat ze nog die dag terug zal mailen voor een ander tijdstip omdat ze onverwachts niet kon.
prima.. kan gebeuren. blijf er de hele dag voor thuis, geen reactie...

gisteren maar eens gemaild wannneer d;r mailtje een keer kwam ivm die vissen.
en kon ze komen ophalen om 6 uur in Duitsland ( zo'n 15 minuten rijden vanaf hier)
komen we daar aan.. niemand thuis :n
WEER mailen, dat we er waren, dat de telefoon niet wordt opgenomen en dat dit niet handig was.

krijg ik doodleuk terug dat ik ze vanmiddag wel kan komen ophalen..
dank je de koekoek :n heb wel wat beters te doen :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:51

Ik kreeg afgelopen zaterdag een bod, ik heb direct gereageerd, daarna niets meer gehoord.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:59

Ik had laatst ook een man die wou perce dat van mij hebben, prima was al best in prijs gezakt.
Het product is helemaal nieuw! dus hoeft niet voor een klein prijsje weg en aangezien het met niet in de weg ligt :P
ja hij zou het geld overmaken, maar naar een paar dagen nog niks op de rekening.
stuur ik een mail en een paar dagen later krijg ik terug dat die ergens anders iets goedkoper gevonden heeft.
plus dat die mensen het zonder orginele doos verstuurd hebben dus dat die daar gekocht heeft.
Ohhh dan denk ik echt, :( kunnen ze dan niet even af mailen met dat ze toch iets goedkopers gevonden hebben?
Hoe moeilijk is het nou om waar je met handeld (hoeveel mensen het ook mag zijn) even laat weten dat je er vanaf ziet ;)
Dacht ook echt stik maar, nu vanmorgen had ik weer een mail van dat ze nog wel interesse hadden omdat de andere aankoop een mis-aankoop was :+
Heb vriendelijk gemaild dat ik er alleen wel gewoon de vraagprijs wilt voor hebben, het is wel goed! straks zit ik weer met niks.....

Ook ik had een redelijk geiriteerde mail in mijn box staan.
Ze hadden kennelijk overgeboden op iets, maar er staat duidelijk een vraagprijs is, dat bieden mag maar tegen een reeel bod.
er was eerst 5 euro op geboden en door hun 6 euro, nou dat is nog redelijk veder onder de vraagprijs.
Dus heb ik niet gereageerd.

"Kunt u mij nu direct bellen, we kunnen wel blijven overbieden maar daar heb ik geen zin in"
inplaats van dat ze nou netjes vragen en vragen wat de vraagprijs is :+

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:06

Heeft iemand ervaring met het laten betalen met Paypal via Marktplaats?
Ik weet dat kopers dan beschermd worden, maar hoe zit het voor de verkoper?
Kunnen de kopers niet bijvoorbeeld heel makkelijk hun geld terugboeken door te zeggen dat ze het product bijvoorbeeld nooit ontvangen hebben?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:12

ik heb vanmiddag mijn lounge set opgehaald en een tablet pc, helemaal netjes en helemaal aardige mensen :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:14

Zucht... hier mijn verhaal.

Tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met MP. Tot nu dus :+

Het begon 2 weken geleden op dinsdag. Ik kocht via MP een addidas vest voor 35,- euro. Geld netjes overgemaakt en adres doorgemaild. Ze mailde terug dat ze het diezelfde week nog op de post zou doen. Prima. :) Tot ik dus zaterdag nog niets had gehoord of het verstuurd was. Dus even terug gemaild of ze het al had verzonden en zo niet, of ze het die zaterdag nog wilde doen. Geen mail terug...
Maandag, vorige week maandag dus, nogsteeds niets gehoord en geen vest... Dus maar weer een mailtje gestuurd. Kreeg 's avonds een mail terug dat ze het vest al op de post had gedaan en veel plezier ermee... Dinsdag, nog geen vest, dus even gemaild voor de track&trace code, dan wist ik in ieder geval OF het verzonden was en kon ik het evt. volgen. Weer geen mail terug... Woensdag nog geen vest. Dus donderdag ochtend even met het MP account van mijn moeder op de advertentie ( die stond dus ook nogsteeds op MP, en niet als gereserveerd). Gemaild dat ik intresse had en of ze het vest nog had. EN JAWEL HOOR, 10 minuten later een mailtje! Over de inhoud was ik minder te spreken, ze had het vest nog en ik kon het overnemen... :? Dus even namens ons mam een mailtje terug ofdat ze het niet verkocht had aan een zekere Anne, haar dochter dus... en of ze het vest snel op wilde sturen, zo niet dat we andere stappen zouden ondernemen. Boos mailtje terug dat ze toevallig 2 dezelfde vesten had en dat ze geen oplichtster was. Ikzelf kreeg meteen diezelfde ochtend ook een mailtje, hierin zei ze dat ze een telefoontje had gehad van het postkantoor omdat schijnbaar het adres niet klopte... 8)7 Nouja, dat zei mij wel genoeg :P Geen haar op mijn hoofd die er nog aan dacht dat ze het al op de post had gedaan. Nogmaals mijn adres doorgemaild en ze zou het alsnog naar me toe sturen...
Dat was dus vorige week donderdag. Het weekend nog een mail gestuurd, en weer niets terug. Vandaag dus weer niets ontvangen. Vanmiddag zag ik dat ze gemaild had om half 2 vanmiddag. Ze zou het DEZE WEEK nog op de post doen! Dus terug gemaild dat ik mijn geld terug wil hebben. Daarop stuurde ze vanavond dat ze het vanmiddag op de post heeft gedaan, maar nu weigerd ze dus de track&trace code te mailen en reageert dus maar weer niet op mijn mail... Fijn!!!!! Heb net even gebeld, maar ook daar geen gehoor... Ik heb dus nu toch echt het gevoel dat ik kan fluiten naar het vest... :(

Heb al aangifte gedaan via MP, maar ze sturen dan alleen maar een waarschuwing. Alleen bij meerdere meldingen kunnen ze iets ondernemen.

Sorry voor mijn lange verhaal... ;)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:15

Mereltje schreef:
Kunnen de kopers niet bijvoorbeeld heel makkelijk hun geld terugboeken door te zeggen dat ze het product bijvoorbeeld nooit ontvangen hebben?

Kan terugboeken niet alleen bij automatische incasso??

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:20

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:23

Bedankt, ga ik morgen even voor zitten :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:27

annutjuuh, stom gedoe.
Idd die link die Alja geeft, zal ik gewoon eens proberen.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:15

annutjuuh schreef:
Mereltje schreef:

Kan terugboeken niet alleen bij automatische incasso??

Ja via de bank.
Maar Paypal is weer iets anders.
Je kan het dan niet zelf terugboeken, maar als je opgelicht bent kun je je geld terugvragen.
Dus ik vroeg me af of dat dan niet andersom werkt, dat mensen hun geld terug gaan vragen terwijl je wel je product het opgestuurd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:19

Nee want degene die het pakket ontvangt moet een ontvangst bevestiging tekenen.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:38

Dat is toch alleen als je het verzekerd verzendt?
Ik moet meestal niks tekenen als ik een pakketje krijg.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:42

Ik weet niet precies hoe het zit, maar er is wel degelijk iets met paypal dat de koper op de een of andere manier zijn/haar geld terug kan halen indien deze slechte bedoelingen heeft. Heb er eens eerder een verhaal van kenissen over gehoord en ik begin er ook echt niet aan. Wij zitten al bijna 6 jaar op marktplaats en er is maar 1x iemand geweest die van de koop af zag omdat ze eerst moesten betalen voordat ik het zou verzenden. En of dat dan was omdat ze het niet vertrouwden óf omdat ze slechte bedoelingen hadden... :P

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 00:40

Ik had vorig jaar een bak, halverwege/eind maart 2011 stond er een advertentie op mp van mensen die gingen verhuizen naar het buitenland en boden een hele mooie bank, lounche set en nog wat leuke dingen aan. Ze waren er eind maart weer thuis, en diegene die eerst mailt of belt mag het op komen halen.

Ik mailen en afwachten, ik wou het heel graag overnemen, dus ik bel tegen de periode dat ze weer "terug" terug zijn.. geen gehoor. Geen reactie op de mail niks. Ik dacht nou het zal wel weg zijn, genoeg mensen die mailen. Stonden ook al meerdere biedingen.. Ik dacht ik bel nog 1x, datum vd dag dat ik belde had ik verder niet door.. en ja ik kreeg iemand aan de lijn! Datum dat ik belde: 1 april.. die man vertelde me dat zijn vrienden een grap met hem uit hadden gehaald en dat ik beller nr. 23 was... Toen ik op hing -was natuurlijk bij een verjaardag- vroeg iedereen "en heb je het..?".. Dus ik zei: Nee het was al vergeven..Schaamde me dood! :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:47

Sociolan schreef:
Ik had vorig jaar een bak, halverwege/eind maart 2011 stond er een advertentie op mp van mensen die gingen verhuizen naar het buitenland en boden een hele mooie bank, lounche set en nog wat leuke dingen aan. Ze waren er eind maart weer thuis, en diegene die eerst mailt of belt mag het op komen halen.

Ik mailen en afwachten, ik wou het heel graag overnemen, dus ik bel tegen de periode dat ze weer "terug" terug zijn.. geen gehoor. Geen reactie op de mail niks. Ik dacht nou het zal wel weg zijn, genoeg mensen die mailen. Stonden ook al meerdere biedingen.. Ik dacht ik bel nog 1x, datum vd dag dat ik belde had ik verder niet door.. en ja ik kreeg iemand aan de lijn! Datum dat ik belde: 1 april.. die man vertelde me dat zijn vrienden een grap met hem uit hadden gehaald en dat ik beller nr. 23 was... Toen ik op hing -was natuurlijk bij een verjaardag- vroeg iedereen "en heb je het..?".. Dus ik zei: Nee het was al vergeven..Schaamde me dood! :o

:') _/-\o_

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:17

@annutjuuh maak n.nieuw mailadres en zeg dat je het best graag persoonlijk bij.haar op wil halen. Als ze dit weigert weet je eigenlijk wel.zeker dat het nep is. Als ze het.goed.vind, moet je weer.hetzelfde mailen als dat je via je.moeders account heb gemaild. Als jij t niet wil.doen stuur dan een ons met de link, doe ik t voor je :D.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:42

iirrssjjee schreef:
@annutjuuh maak n.nieuw mailadres en zeg dat je het best graag persoonlijk bij.haar op wil halen. Als ze dit weigert weet je eigenlijk wel.zeker dat het nep is. Als ze het.goed.vind, moet je weer.hetzelfde mailen als dat je via je.moeders account heb gemaild. Als jij t niet wil.doen stuur dan een ons met de link, doe ik t voor je :D.

Opzich zou dat kunnen, maar ik heb dus al betaald, dus zou ik nogmaals moeten betalen als ik me als iemand anders voordoe. Ook heeft ze gisteren de advertentie verwijderd, dus kan niet meer op de advertentie reageren...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:49

Heb je niet haar gegevens? Dat je haar via google kan opzoeken? (indien ze natuurlijk haar echte gegevens hebt gegeven)