Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

Re: Uitspraken van docenten deel 2: we maken heel wat mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:03

gisteren bij theater we moesten een opdrahct doen en steeds gingen er groepjes naar de gang met de docent voor een opdracht.
dus 1 jongen verstopt zich en de docent kom binnen.
Docent: *gaat bij het raam staan met zijn rug naar die jongen toe*
Jongen: *komt langzaam achter gordijn vandaan en steekt tong uit.*
klas lacht
docent draait om : waar lachen jullie om?
klas: blijft lachen
docent schrijft verder kom de jongen weer.
na een tijdje zo doorgaan.: ja dave kom nou maar tevoorschijn.
owww

en nog 1: wij eten in de gang komt er een docent aan:
M: he mevrouw S (echt heel droog)
ze dacht dat ze het niet gehoord had
komt docent langs: He M
oeppss

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:18

Wij hebben een geniale natuurkunde docent.. Heb alleen niet al zijn dingen onthouden :+
Laatst tijdens college, hij uitleggen over allemaal droge stof. Was hij klaar, zegt hij; Ja dit is wel heel saai hé, ik vind dit ook heel saai.. Waar zullen we het nu over hebben * noemt aantal onderwerpen op* of zullen we even lekker formules worstelen. Klas toont totaal geen enthousiasme. Docent bladert door het boek, "ja dit is saai, en dit is saai en dit ook.. Is allemaal gewoon droge stof.."

Hij zei ook tijdens de eerste college, "Ja wie van jullie vond natuurkunde leuk op de middelbare?" Dat was niemand. Zegt ie: "Nou ik vond natuurkunde ook nooit leuk :+" (Uhm.. Waarom geef je nu natuurkunde :+ )

En één van onze prakticum docenten, "Ja jongens ga maar opruimen, ik ben er wel zat van.. :+" Was overigens bijna tijd hoor :')

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:37

Klis schreef:
Laatst weer een mooie uitspraak van dezelfde docent. Hij vindt het niet oke als mensen voor het eind van college weggaan, en boven de deur hangt een bordje 'uit'. Dus een kwartier voor het eind loopt er een meisje naar buiten, docent stopt met college geven, kijkt richting de deur: "Ja, daar staat inderdaad 'uit' boven..."
En maandag ging hij ook ineens in zijn tas rommelen: "Wat doettie nu? Hij pakt zijn flesje water."
Echt heerlijk die man :') Het vak dat hij geeft blijft vreselijk though.

Een prettige docent maakt een vervelend vak zeker draaglijker. Een hele kunst +:)+

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:15

Mijn nederlands docent is als je haar ziet echt zo'n heel streng tutje, rode lippenstift, zwarta hakjes. Maar ze heeft zo'n geweldig karakter :')
ze heeft verschrikkelijk veel humor.

Nu had ze keelpijn, en dus praatte ze heel zacht, iets wat perfect bij haar uiterlijk paste.
ik: mevrouw met deze stem erbij lijkt u bijna zo'n strakke nederlands docent.
docent zwaart haar been omhoog in een rare richting. 'IK BEN ANDERS NOG HEEL FLEXIBEL HOOR *

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:10

Hilarisch dit, gekke leraren. Wij hadden in de 2e klas een beetje rare gymleraar. En op een dag was het koud maar we moesten buiten gymen. Dus we gingen naar hem toe om te zeuren dat het koud was en dat we echt niet naar buiten wilden. Vervolgens zegt hij: "Koud, wat nou koud. Weet je wat koud is, seks met een ijsbeer."

Op het moment zelf vonden we dat natuurlijk heel raar, maar nu kan ik er wel om lachen, hahaha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:39

chantalboes schreef:
Hilarisch dit, gekke leraren. Wij hadden in de 2e klas een beetje rare gymleraar. En op een dag was het koud maar we moesten buiten gymen. Dus we gingen naar hem toe om te zeuren dat het koud was en dat we echt niet naar buiten wilden. Vervolgens zegt hij: "Koud, wat nou koud. Weet je wat koud is, seks met een ijsbeer."

Op het moment zelf vonden we dat natuurlijk heel raar, maar nu kan ik er wel om lachen, hahaha.

Dat zeggen wij hier thuis ook altijd als iemand zegt dat ie t koud heeft :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:51

Vandaag met engels..
We hadden het over de past continueus..
Hoor je iemand ineens 'fiets you!' Zeggen.

De docente loopt er op een boze manier heen (was vrolijk hoor :p deed alsof)met de mededeling:
'dat is de contineus niey! Da's de simple..!' Ze wisten even niet wat ze moesten zeggen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:56

Oja.. Mn gymdocente ging 'er staat een pastd op je voet!' (op 'paard in dr gang') zingen toen ik vertelde dat mn voet pijn deed omdat 3 daagjes geleden een paard op stond XD

Ik dacht, wtf?!
Nu kan ik er echt wel om lachen XD

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:18

Ik heb ook weer wat leuks.
Ik zit bij nederlands vooraan maar ik was nog even aan het begin van de les aan het whappen.

Zegt ie docent:"Anke wil je hem heel even opruimen"
Ik: Wacht nog heel even meneer'
Loopt ie heel dreigent naar me toe.
Zegt ie:"Als je hem nu niet opruimt kom ik dichterbij en ineens gaat alles heel erg snel"

Ik had zo'n da fiets moment :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:41

Ik: 'Meneer uw bloesje zit scheef geknoopt...'
Docent: 'Oh nee! Daar heb ik al de hele dag mee rond gelopen. Niemand heeft het gezien, zelfs mijn vrouw niet! ZE HOUDT NIET MEER VAN ME! Wil jij met me trouwen?'
:Y)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:09

_O-

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:56

Kaus schreef:
Ik: 'Meneer uw bloesje zit scheef geknoopt...'
Docent: 'Oh nee! Daar heb ik al de hele dag mee rond gelopen. Niemand heeft het gezien, zelfs mijn vrouw niet! ZE HOUDT NIET MEER VAN ME! Wil jij met me trouwen?'
:Y)

_/-\o_

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:40

Mijn vriend had laatst iets raars! Het was alleen geen uitspraak.
Hij moest met een paar anderen voor de klas komen en ze kregen de opdracht om iets aan zichzelf te veranderen. de docent deed mee. Dus iedereen veranderde zijn houding of pakte de telefoon. Docent trekt zijn shirt uit.. Tja.
Of nog een bij mijn vriend op school, ze kregen uitleg over een bedrijf dat in de breedte kon groeien en in de lengte. Om het uit te leggen heeft hij een mannelijk geslachtsdeel op het bord getekend

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:10

Tijdens hoorcollege microbiologie, foto van vijf reageerbuizen: 'En, jongens. Wat zien jullie aan deze.. euh.. euh... *zoekt naar het woord* RAKKERTJES' :+
Leraar is type metal, en dan het woord 'rakkertjes' daaruit :')

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:13

Hahaha :')

Wiskundelecturer wil ons iets met een programma met functies laten zien; 'Someone shout out your favourite function!'
Een student: 'Exponential!'
Lecturer: 'Exponential? No, you meant sin, and this is what it looks like:..'

Zelfde kerel: 'That's cos over there.. it's always a cos, unless it's a sin!'
Nadat laserpointer is uitgevallen; 'I'm looking for the analogue pointer.. Also called the stick.'
'Now |x|, what does that look like?' *stilte, terwijl iedereen het weet :)) * 'Now luckily I can do telepathy..'
'Were you going to answer that? Oh, you're just yawning.'
'Now I'll take you through the algebra, and I invite you to do it yourself so that you actually get it right'
Na het kort antwoorden van een vraag; 'Now if this were a maths lecture that'd have taken 2 hours. It always amuses me when you guys refer to this as maths. This is not maths, this is fun!' (mijn wiskundevak is wiskunde gericht op natuurkunde :') )
Is gevraagd een microfoon te gebruiken; 'Been asked to use the microphone.. it's for the recordings apparently. Don't know why- but I might win an Oscar!'
Als ik alle briljante uitspraken van die man zou willen notuleren zou ik geen tijd meer hebben aantekeningen te maken.. Regelmatig dat ie hele verhalen vertelt over teletubbies (*schrijft op bord "and again" en vervolgt 'and again, and again, and again.. it's like the teletubbies!'), kinderliedjes, flauwe wiskundegrappen en weet-ik-wat-allemaal :')

Programmeercollege over data types; 'So, Data.. Data's a character in Star Trek, but that's not why it's there... It's for data type..'
Mid-semester toets voor hetzelfde vak: 'You may write in pen.. or pencil... or blood.'
De lecturer voor mijn andere informaticavak heeft nog steeds niet door dat de borden met knopjes te besturen zijn en duwt met grof geweld die dingen omhoog en omlaag := En ja, we hebben het hem gezegd. Maar hij snapte het niet. :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:39

Wat een geniaal persoon _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:19

Vandaag met wiskunde!
-met bio.. Had mn vinger aan een reageerbuis opengehaald. Een snee in mn duim. Toch maar naar de docente voor een pleister.. Naar dat kamertje ehbo-doos, zitten er alleen pleisters met diertjes (kinderpleisters) mevrouw 'als je t niet erg vind..''
Zit je in 4havo met een pleister met schildpadjes, en OF ik t erg vond :(

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:36

Joaltijd schreef:
Vandaag met wiskunde!
-met bio.. Had mn vinger aan een reageerbuis opengehaald. Een snee in mn duim. Toch maar naar de docente voor een pleister.. Naar dat kamertje ehbo-doos, zitten er alleen pleisters met diertjes (kinderpleisters) mevrouw 'als je t niet erg vind..''

In havo4 wordt dat weer cool 8-)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:40

Joaltijd schreef:
Vandaag met wiskunde!

Ik zou alleen maar heel erg blij worden daarvan *\o/*

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:41

maaikman schreef:
Joaltijd schreef:
Vandaag met wiskunde!

Ik zou alleen maar heel erg blij worden daarvan *\o/*

Ik ook, zou niet meer bijkomen :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:53

bij latijn:
A, roept zijn vraag door de klas
Docent: he!! je hebt hier 2 dingen *zwiept handen door de lucht* en als je wat wilt zeggen steek je er eentje op!
J: *steekt hand op en begint te roepen*
docent: dan zeg ik wat is je vraag en dan stel je je vraag!
M: *steekt hand op*
Docent: ja M?
M: *zwijgt*
docent: M!!!
M: u zei niet stel je vraag maar mevrouw...

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:16

:')

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:37

vanmiddag bij economie ik moest nablijven omdat ik me huiswerk niet af had.
stond er een vriend van me op de gang en die riep hoelang het nog duurde
omdat wij altijd samen fietsen, roep ik zo iets terug zegt me docent';
'' heee viswijf, je staat nog niet op de martk!''

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:40

@xjewillemijn, zoiets had ik dus echt niet gepikt :=

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:46

Batlow schreef:
@xjewillemijn, zoiets had ik dus echt niet gepikt :=

ik ben wel wat gewent, onze klas heeft gewoon een vreemde soort humor,
komt denk vooral omdat ik met 28 jongens in de klas zitten en ik en een vriendin