Runderrookvlees is trouwens ook nog véél vet-armer dan file american, daar kwam ik net achter op de site van caloriechecker.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Kimmm schreef:Weet ik maar heb er gewoon geen tijd voor en weg krijg ik het ook amper.
okido schreef:Nou ik ga vanaf maandag 10-1 beginnen
moet er echt van komen dus ga er lekker streng tegenaan
ga 2 x in de week naar de sportschool en 5 dagen naar mn paard
voor de rest letten op mn eten kijken wat er van komt
ga elke week dan noteren wat ik ben afgevallen
dat word afzien maar voor het goede doel!!!
Wuis schreef:Heb je meerdere soorten geprobeerd? Sommige soorten zijn heel melk-achtig maar anderen zijn juist heel fruitachtig.
Ik vind het zelf heeeerlijk. Maar koop het eigenlijk nooit omdat ik het te duur vind. En ik vind het ook niet echt vullen.
Sabin_e schreef:Nu een kommetje magere vruchtenyoghurt en één volkoren boterham met runderrookvlees(vind dat toch wat lekkerder dan kipfilet, misschien omdat ik op die kip uitgekeken ben...
).
Runderrookvlees is trouwens ook nog véél vet-armer dan file american, daar kwam ik net achter op de site van caloriechecker.
Sabin_e schreef:Waar kun je uitrekenen hoeveel calorieën het bij elkaar is (zoals Eefske's laatste bericht)?
Wuis schreef:Quidou schreef:Besef jij wel hoeveel mandarijnen jij eet! 11 mandarijnen, ja ik denk dat dat echt te veel is :p Niet slecht bedoeld hoor, maar zeg nu zelf!
Een mandarijn is ongeveer 25cal, dus x 11 kom je uit op 275 cal alleen al aan mandarijnen...
Dan nog je appels dr bij (60 per appel) is 120, zit je al aan alleen fruit op 400 cal.. De rest zal ik dr nog maar even niet voor je bij optellen, wil je goede gevoel niet wegnemen..
Dan ben ik blij dat ik liever een mandarijn eet dan een appel. Minder calorieen!
Mijn dag van vandaag ziet er zo uit:
O: 2 volkoren crackers met slankie en 1 bruin broodje met appelstroop
T: 5 druiven
L: (eigenlijk avondeten omdat ik vanavond college heb). Halve pizza ()
T: bruin broodje met ham
A: Salade van 2 rode bieten en drie augurken
T: Weet ik nog niet, waarschijnlijk een banaan, appel of kiwi
Sabin_e schreef:Nu een kommetje magere vruchtenyoghurt en één volkoren boterham met runderrookvlees(vind dat toch wat lekkerder dan kipfilet, misschien omdat ik op die kip uitgekeken ben...
).
okido schreef:Sabin_e schreef:Waar kun je uitrekenen hoeveel calorieën het bij elkaar is (zoals Eefske's laatste bericht)?
je kan een calorieenboekje kopen in de boekenhandel staat zo goed als alles in heb voorheen ook 1000 kal dieet gedaan op een gegevenmoment weet je alles uit je hoofd en ben je alleen nog calorieen aan het tellen
M_D_H schreef:overgens... gister kreeg ik dus te horen dat ik om af te vallen meer moest gaan eten...
maar nu zei mijn moeder dat je om af tevallen maar 1000 kcal mocht nuttigen...?
Lins_Vetra schreef:okido schreef:Nou ik ga vanaf maandag 10-1 beginnen
moet er echt van komen dus ga er lekker streng tegenaan
ga 2 x in de week naar de sportschool en 5 dagen naar mn paard
voor de rest letten op mn eten kijken wat er van komt
ga elke week dan noteren wat ik ben afgevallen
dat word afzien maar voor het goede doel!!!
Fanatiek!!Succes!
Denk aan bikini's en strand.
Dat eerste is voor mij echt een horror
Joonsel schreef:M_D_H schreef:overgens... gister kreeg ik dus te horen dat ik om af te vallen meer moest gaan eten...
maar nu zei mijn moeder dat je om af tevallen maar 1000 kcal mocht nuttigen...?
Je hebt alleen al om je lichaam op gang te houden 1200 kcal nodig geloof ik!Het zal ongetwijfeld werken maar goed is het niet...
Steffie89 schreef:ik zit hier met mijn mond open te lezen! Sommige denken door een honger dieet af te vallen, maar dat werkt niet. Als je niet voldoende voedingsstoffen tot je neemt zullen er veranderingen optreden in de stofwisseling. De eerste twee dagen wordt het merendeel van het glycogeen (koolhydraten) verbrand, deze voorraad is alleen erg klein. Doordat het glucogeen in je lichaam weg gaat, verdwijnt er flink wat water. Dit verklaard dus waardoor je de eerste 2/3 dagen van je dieet flink lichaamsgewicht verliest.
Na de koolhydraten worden de lichaamseiwitten afgebroken. Eiwitten zijn bouwstoffen voor je lichaam, als deze eiwitten op zijn gaat je lichaam in een spaarstand. Hierdoor heb je minder energie. Uit enkele afbraak producten van eiwitten wordt glucose gevormd. Hersenen zijn afhankelijk van glucose, de hersenen zijn namelijk afhankelijk van het door het bloed aangevoerde hoeveelheid glucose.
Na ongeveer een week neemt de verbranding van het lichaamsvet de overhand.
Ik kan met nog wel meer medische termen gaan gooien, maar dat zal het allemaal niet makkelijker maken. Je lichaam heeft gewoon koolhydraten, vetten en eiwitten als basis nodig. Je lichaam heeft 10 energie% aan eiwitten nodig, 40 energie% koolhydraten en 20-40 energie % aan vetten nodig. Waarvan maximaal 10 energie % aan verzadigd vet. Verzadigd vet is het "verkeerde" vet en overzadigd vet is het "juiste" vet.
Het is hierdoor belangrijk om etiketen te kunnen lezen. Kijk hierbij goed naar de verhouding vet.
.