Primark deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Primark deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:58

oeeeeeeeeeh ik ga vandaag naar rotterdam mét vriendjelief! :):)
Had vorige keer een trui voor hem meegenomen, wassie helemaal blij mee. Meneer gaat dus nu ook HOOP IK voor zichzelf kijken :=

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:29

Hoe zit het met de bikini's en zomerjassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:43

Ik vond dat ze hele leuke zomerjassen hadden, bikini's niet gekeken.

Ik heb me kunen inhouden hoor!
- Wit basic shirtje
- Zwart basic shirtje
- Short zoals iedereen hier :Y)
- TIJGERGYMPIES 4 EURO :+: :+:
- Teenslippertjes
- Vestje
- Spijkershirtje
- Zonnebrillen
€40 :)

En voor vriendlief:
- Basic Zwart
- Basic Wit
- Basic Bruin (ja, dezelfde allemaal haha.)
- Zwembroek,. was bij toeval, een hele leuke, alleen in maat S... Bleek er een verkeerdem aat @ prijskaartje te staan, was dus gelukkig een L!
- Leuke zonnebrillen!
- En een hele gave spijkerbroek voor 9,-
30 :)

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:30

Is de Primark morgen open (2e paasdag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 10:49

haha, ik ga morgen ook :Y) met een vriendin mee, zij moet nog wat halen & ik wat ruilen :P Hij is open :j

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:31

Thanx Jorienn !! Dan ga ik ook morgen even inkopen voor vriendlief en natuurlijk mezelf niet vergeten haha :D

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:37

Ik bereid jullie voor op een drukke dag bij de Primark morgen! (En ik hoop dat we de winkel gevuld kunnen krijgen want zaterdag was hij behoorlijk leeg gekocht aan het einde van de dag :P )

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:38

Suus__ schreef:
Slecht personeel in dienst, laag loon.

Dat klopt niet ;)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:41

Ben wel eens benieuwd wat ze verdienen dan :P

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:03

Het salaris per uur is hoger dan wat je bijvoorbeeld bij Albert heijn verdient.
Het salaris begint bij 5,20 per uur en loopt per leeftijd op tot de leeftijd van 23 waarbij je dan 11,50 verdient. Uiteraard als supervisor of manager verdien je nog meer maar dat hou ik voor mezelf aangezien ik supervisor ben :P hahaha

Niet slecht vind ik zo...

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:11

Zoekn ze niet nog mensen :P?

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:22

Na al die verhalen altijd over de primark ben ik er vrijdag voor het eerst geweest.
Maar het viel me erg tegen. Het was gigantisch druk (had wel verwacht dat het druk zou zijn, maar zo druk!?) en vind het zo vreselijk als je in een winkel komt waar alle kleren gewoon op hopen liggen gepleurd en je echt moet gaan zoeken.. Wel geinige sieraden gezien maar bijna alleen goudkleurig. Schoenen en tassen vond ik echt niet mooi, te plastic allemaal.

Desondanks ik gek werd in de winkel van de drukte toch wel 2 geinige hempjes gekocht en een sjaaltje. Maar ik hoef er iniedergeval niet meer heen.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:00

Miss_kell schreef:
Het salaris per uur is hoger dan wat je bijvoorbeeld bij Albert heijn verdient.
Het salaris begint bij 5,20 per uur en loopt per leeftijd op tot de leeftijd van 23 waarbij je dan 11,50 verdient. Uiteraard als supervisor of manager verdien je nog meer maar dat hou ik voor mezelf aangezien ik supervisor ben :P hahaha

Niet slecht vind ik zo...

Ik zou niet willen zeggen dat dit nou veel hoger is als Albert Heijn, zelf lang gewerkt maar het verdient iig niet slecht bij de Primark als ik dat zo lees! :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:33

Over het loon had ik niet verwacht! Verdient inderdaad wel oké daar :j

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:10

Ik denk dat ik woensdag maar even weer ga, moet even leuke shirtjes hebben met een opdruk..

Heb toch gratis OV dus daar maak ik gebruik van haha. Er zit geen Bijenkorf op Alexandrium toch? Even voor de check! :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:20

Nope zit er niet

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:21

Oke, dankje, dan ga ik daarna even naar beurs :))

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:55

ik ga ook woensdag :))

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:04

@X_Lys: moet je ff de website checken voor functies haha!

@Moamm: Je bent echt op een verkeerde dag gegaan. Was weer een belachelijk drukke dag wat we zelf niet verwacht hadden. Kan me voorstellen dat je het vervelend vond dat de kleding in hoekjes lagen...vinden wij ook! hahaha

@LindaLinda: Nee niet veel hoger maar wel hoger ;) Een vriendin van me werkt bij de Albert heijn en zij zou graag willen dat dit salaris daar ook was haha!

@Suus__: Waarom had je dat niet verwacht dan? Met de omzetten van Primark hoeven ze de werknemers niet in de kou te laten zitten hahahahah!

Maargoed voor degene die het interessant vinden waarom we onze kleding o.a zo goedkoop kunnen houden:

- Wij verkopen in principe alleen basic en simpele kleding
- Wij hebben geen muziek in de winkel en hoeven daar dus ook geen rechten over te betalen (wat ik wel erg jammer vind)
- Primark verkoopt alleen de populaire maten (met hier en daar een uitzondering van grotere of kleinere maten)
- Primark maakt de kleding in grote aantallen en zorgt ervoor dat de riem die bijv bij een broek zit in dezelfde fabriek worden gemaakt.
- De kleding wordt gemaakt van de stoffen die in dat land gemaakt worden. Dus bijvoorbeeld geen katoen uit een ander land importeren naar het land waar de kleding gemaakt wordt.

zo kan ik nog wel even door gaan maar ik denk dat jullie hem zo wel begrijpen ;)

Voor iedereen die denkt dat de kleding door kinderen gemaakt wordt heeft dit fout. Primark heeft zich aangesloten bij een bond wat ze Ethical trading noemen. Dit houdt onder andere in dat er geen kinderen mogen werken bij de fabrieken van Primark en dat de werknemers die daar werken voor een normaal loon en normale uren werken. Dit wordt dan ook gecontroleerd. Voor meer informatie verwijs ik je door naar http://www.primark.nl ;)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:07

Nell_ en ik gaan ook woensdag :j

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:11

Miss_kell schreef:

@Moamm: Je bent echt op een verkeerde dag gegaan. Was weer een belachelijk drukke dag wat we zelf niet verwacht hadden. Kan me voorstellen dat je het vervelend vond dat de kleding in hoekjes lagen...vinden wij ook! hahaha

@LindaLinda: Nee niet veel hoger maar wel hoger ;) Een vriendin van me werkt bij de Albert heijn en zij zou graag willen dat dit salaris daar ook was haha!

@Suus__: Waarom had je dat niet verwacht dan? Met de omzetten van Primark hoeven ze de werknemers niet in de kou te laten zitten hahahahah!

Maargoed voor degene die het interessant vinden waarom we onze kleding o.a zo goedkoop kunnen houden:

- Wij hebben geen muziek in de winkel en hoeven daar dus ook geen rechten over te betalen (wat ik wel erg jammer vind)
- Primark verkoopt alleen de populaire maten (met hier en daar een uitzondering van grotere of kleinere maten)
- Primark maakt de kleding in grote aantallen en zorgt ervoor dat de riem die bijv bij een broek zit in dezelfde fabriek worden gemaakt.
- De kleding wordt gemaakt van de stoffen die in dat land gemaakt worden. Dus bijvoorbeeld geen katoen uit een ander land importeren naar het land waar de kleding gemaakt wordt.

zo kan ik nog wel even door gaan maar ik denk dat jullie hem zo wel begrijpen ;)

Voor iedereen die denkt dat de kleding door kinderen gemaakt wordt heeft dit fout. Primark heeft zich aangesloten bij een bond wat ze Ethical trading noemen. Dit houdt onder andere in dat er geen kinderen mogen werken bij de fabrieken van Primark en dat de werknemers die daar werken voor een normaal loon en normale uren werken. Dit wordt dan ook gecontroleerd. Voor meer informatie verwijs ik je door naar http://www.primark.nl ;)

er is toch ook iets van dat ze niet echt ontwerpers hebben? Maar een beetje "afkijken" van andere dingen ofzo?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:14

Miss_kell schreef:

Kijk, en op deze manier worden heel wat foute aannemingen over de PRIMARK recht gezet :)

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:26

@SimoneDV: Daar zou ik eerlijk gezegd het antwoord niet zo goed op weten. Ik zal het eens navragen! ;) to be continued hahahaha

@Courses: haha klopt...maar het is logisch dat niet iedereen dit soort dingen weet...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:34

Trouwens he, ik ben wel even benieuwd.
Gezien ik in de HEMA werk en ongeveer na een werk dag maximaal een half uurtje moet afsluiten na sluitingstijd.
Hoe lang zijn jullie 's'avonds' wel niet bezig na sluitingstijd? :+

Miss_kell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:39

Als je bijvoorbeeld werkt tot 6 uur...loopt dit vaak uit tot 6.15 (er staat ook in het contract dat ze je een kwartiertje langer mogen laten werken waar je dan ook wel voor uitbetaald wordt) vaak hebben we ook contract uren dat je een uur langer werkt na sluitingstijd.. slim ingepland vind ik zo haha!

@SimoneVD: Ben er net achter gekomen dat we idd geen designers hebben...wel mensen die we buyers noemen. Dit houdt in dat de laatste mode en trends in de gaten gehouden worden ;)