Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:41

Sani schreef:
Maar dan kan je in principe als je contant betaalt hebt, dus niks terugbrengen zonder bonnetje?
Want dan is het bijna niet te bewijzen.

Klopt wij nemen dan niks terug, is de eigen verantwoordelijkheid van de klant.
En vergeet niet dingen terugbrengen omdat het over/teveel is, is een service.
Voor de rest is het wettelijk alleen geregeld bij defecte artikelen als je een garantiebewijs heb.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid ;)
Laatst bijgewerkt door Chantal_ op 10-01-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:42

hmhm. En wij moesten dan altijd 's morgens om kwart voor 9 er zijn (en soms dus om half 9), en mochten pas om kwart over 5 weg. Plus dat we tijdens de lunchpauze niet weg konden, want we waren vaak met zijn 2en.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:43

Vjestagirl schreef:
hmhm. En wij moesten dan altijd 's morgens om kwart voor 9 er zijn (en soms dus om half 9), en mochten pas om kwart over 5 weg. Plus dat we tijdens de lunchpauze niet weg konden, want we waren vaak met zijn 2en.

Ja ik ook ivm openen :) maar bij ons zijn er wel altijd al mensen aanwezig.

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:45

Chantal_ schreef:
Sani schreef:
Maar dan kan je in principe als je contant betaalt hebt, dus niks terugbrengen zonder bonnetje?

Voor de rest is het wettelijk alleen geregeld bij defecte artikelen als je een garantiebewijs heb.

Bij ons kunnen we het in de computer zien. Als klant zonder bonnetje zegt dat hij op 3 januari rond vier uur product X heeft gekocht kijken wij naar wat op 3 januari rond vier uur is verkocht. Blijkt product X daarbij te zitten geloven we de klant.

Overigens sta ik ook vaak kwart voor negen op mijn werk.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:47

Citaat:
Bij ons kunnen we het in de computer zien. Als klant zonder bonnetje zegt dat hij op 3 januari rond vier uur product X heeft gekocht kijken wij naar wat op 3 januari rond vier uur is verkocht. Blijkt product X daarbij te zitten geloven we de klant.

Overigens sta ik ook vaak kwart voor negen op mijn werk.

Dat kunnen wij idd ook opzoeken, maar er is veel fraude mee geweest.
Als de klant met zijn pinbetaling komt laten zien dat het op die tijd en die dag is gekocht dan
nemen we het wel terug. Maar als er een klant komt en die zegt: 'Vorige week of de week daarvoor ergens in de middag
in het weekend.'

Ja dahaaaag.. :Y)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:51

Ze kunnen inderdaad ook hun afschrift brengen als ze geen bon hebben, dan kunnen we een kopie opzoeken. Als ze de exacte tijd en datum weten kunnen we ook nog zoeken.
Maar idd aankopen contant betaald van merken die ze overal verkopen en niet meer weten wanneer gekocht, dat kunnen we niet meer nagaan...
Verder loopt veel garantie via leveranciers, die niet repareren als de garantiebon/boekje niet is bijgevoegd.
Ik durf niet eens terug naar een winkel met iets als ik door mijn eigen domme schuld geen bon heb... Ik breng sowieso eigenlijk nooit iets terug, koop alleen wat ik wil hebben.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:52

Cerilene_ schreef:
Ik durf niet eens terug naar een winkel met iets als ik door mijn eigen domme schuld geen bon heb...

En zou dan al helemaaaal niet boos durven worden aan de balie en te gaan schreeuwen :=

Annika212

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:53

Ik ga ook nooit terug zonder bon..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:55

Mijn moeder kan altijd heel goed dingen terugbrengen als ze geen bon heeft _O- Op 1 of andere manier lukt het altijd, zelfs zonder schreeuwen :+

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:56

Dan is zij vast een beleefde klant. :j

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:56

Chrisje92 schreef:
Mijn moeder kan altijd heel goed dingen terugbrengen als ze geen bon heeft _O- Op 1 of andere manier lukt het altijd, zelfs zonder schreeuwen :+

Ligt ook wel aan de prijs, met dure dingen vast minder makkelijk :P

edit; terugbrengen lukt mij ook wel.. nu je geld nog :Y)
neehoor ik snap je wel :P

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:59

Hier probeerde iemand laatst iets van de AH terug te brengen.
Ik werk bij de Aldi....:D Heel groot het AH kaartje eraan, en maar blijven volhouden dat ze het bij ons had gekocht.
Af en toe :P

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:00

Wij kunnen met een datum en het product de bon terugzoeken.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:03

Sani schreef:
Wij kunnen met een datum en het product de bon terugzoeken.

Wij ook wel maar als het op die dag 60 miljoen x verkocht is...
moet het wel iets zijn wat we niet zo vaak verkopen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:13

Ja oke.
Ik doelde dan ook meer op producten die niet zo vaak verkocht worden. _O-
Met pinafschrift heb je vaak ook een tijd, dus dat beperkt de zoektocht al iets. :')

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:16

Sani schreef:
Ja oke.
Met pinafschrift heb je vaak ook een tijd, dus dat beperkt de zoektocht al iets. :')

Jaa en als het dan wel lukt en bij de mensen die ik dan vertrouw zijn ze wel altijd heel blij en dankbaar :D

Waar ik me ook zo aan kan ergeren is dat mensen bijv iets gekocht hebben en een week of twee weken later
zit op dat product dan korting. Dan komen ze voor die 1 of 2 euro terug naar de winkel of ze nog die korting kunnen krijgen.
Meestal is het antwoord dan nee, tenzij ze de producten ook echt terug komen brengen.
Dan doen ze er tenminste moeite voor :Y) (logica van de baas)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:20

Chantal_ schreef:
Sani schreef:
Ja oke.

Jaa en als het dan wel lukt en bij de mensen die ik dan vertrouw zijn ze wel altijd heel blij en dankbaar :D

Waar ik me ook zo aan kan ergeren is dat mensen bijv iets gekocht hebben en een week of twee weken later
zit op dat product dan korting. Dan komen ze voor die 1 of 2 euro terug naar de winkel of ze nog die korting kunnen krijgen.
Meestal is het antwoord dan nee, tenzij ze de producten ook echt terug komen brengen.
Dan doen ze er tenminste moeite voor :Y) (logica van de baas)

Oh, daar kon ik me ook zo verschikkelijk aan ergeren. Dan had je het 2 weken later moeten kopen! Je hebt het toen gekocht, bent toen accoord gegaan met de prijs, dan moet je niet nu zeuren.

Zelfde als dat de kassa dingen verkeerde scande, en dat mensen terug kwamen voor 6 cent ofzo...

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:21

Ja inderdaad..
Ik heb eens iemand gehad die deed moeilijk omdat €3,99 naar vier euro werd afgerond.

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:37

Judith_ schreef:
RianUnique schreef:
Werk op de broofdafdeling in de Hoogvliet, vroeg n klant om 8 uur(openingstijd): Mevrouw zijn dit wel verse broodjes er ligt zo weinig!

Ik": Ja sorry is van 3 weken terug we hadden nog wat over dat nu op moet.

Heel bekend, ben je de hele ochtend bezig om brood af te bakken: 'Is dit wel brood van vandaag'?

Ik kreeg van de week op mijn kop: Het brood was echt vreselijk snel verkocht dus we waren de hele avond op nieuw aan het bij bakken, de ene lading er uit, de volgende er in.
Een heet brood snijden is echt niet te doen, als mensen het risico willen nemen okee maar wij adviseren om nog even te wachten. Een gloeiend heet brood wil van binnen nog wel eens stuk gaan als je het snijd. Nadat we die aan een mevrouw uitlegde ging ze helemaal over de rooie. Hoe we er dan bij kwamen om het brood nu pas uit de oven te halen als we weten dat het nog niet gesneden kan worden. Belachelijk gewoon.

Tja bij geen brood worden sommige klanten woedend, ben je de hele avond bezig om iedereen van vers brood te kunnen voorzien, is het nog niet goed. ;(

Ja dat komt bij ons ook heel veel voor, en als je het dan toch snijd en de de zak open laat omdat het te warm is en dus nat word en kan gaan schimmelen staan ze je nog raarder aan te kijken, GRAAGOF NIET HOOR..

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:56

Chantal_ schreef:
Sani schreef:

Volgens mij heb je in de EU wettelijk 2 jaar garantie op alle consumentenprodukten. Dus als jij met je pinbon kan aantonen dat je dat produkt gekocht hebt binnen die 2 jaar mag je het ruilen of geld terug als het defect is.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:00

Waar baseer je dat op, barkruk?

Dat hangt namelijk o.a. af van de kwaliteit/prijs verhouding en de gemiddelde levensduur.
Zelfs bij bedrijven waar ze zeggen dat je maar 1 jaar garantie hebt op iets wat 10jaar zou moeten meegaan, kun je het gerust daarna nog terugbrengen :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:26

'kan ik deze pot verf terugbrengen?' Nee helaas dat gaat niet mevrouw/meneer. 'Wat is dat voor belachelijks, je neemt het maar gewoon terug want ik heb een bon dus waarom zou het niet kunnen?!' Nou meneer, dit is een bonnetje en een pot verf van de Gamma en u staat nu bij de Praxis :) En gingen ze mij vertellen dat ik verkeerd was.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:09

barkruk schreef:
Chantal_ schreef:

Volgens mij heb je in de EU wettelijk 2 jaar garantie op alle consumentenprodukten. Dus als jij met je pinbon kan aantonen dat je dat produkt gekocht hebt binnen die 2 jaar mag je het ruilen of geld terug als het defect is.

Volgens mij geld dat wat jij net zegt alleen op elektrische producten.
En deze garantie heb je bij de leverancier van het product.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:52

Annika212 schreef:
Ja inderdaad..
Ik heb eens iemand gehad die deed moeilijk omdat €3,99 naar vier euro werd afgerond.

Sommige mensen moet eens een leven krijgen, ipv zo te zeuren over zulke futiele dingen.

Chantal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:18

vibabu schreef:
'kan ik deze pot verf terugbrengen?' Nee helaas dat gaat niet mevrouw/meneer. 'Wat is dat voor belachelijks, je neemt het maar gewoon terug want ik heb een bon dus waarom zou het niet kunnen?!' Nou meneer, dit is een bonnetje en een pot verf van de Gamma en u staat nu bij de Praxis :) En gingen ze mij vertellen dat ik verkeerd was.

Haha of met de folder van de Gamma aankomen en zeggen dat het product veel te duur is afgerekend :Y)
(en dan wel terugbrengen en bij de Gamma kopen... )