Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:36

Het is idd misschien hard gezegd, maar als ze een paar minuten extra hadden gewacht, had het niet hoeven gebeuren..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 02:19

Ik had vanavond ook een late trein terug uit het o zo fijne rotterdam! Had de trein om 23.17 naar Venlo. Ik moest mijn zusje eerst afzetten op een ander perron, want die vertrok al om 23.11. Trein kwam verrassend vroeg aanrijden, dus ze wilde alvast de trein instappen. Komt er een persoontje die duidelijk een paar glaasjes teveel ophad bij ons staan met de vraag of het de trein naar Breda was. Uhh..nee...was de trein naar Amsterdam. Begon hij allemaal te schelden en te doen en gooide zo zijn plastic tas naast ons neer en ging ongegeneerd een peukje rollen...

Mijn zus (was overigens samen met een vriend..) zei al dat ik maar vast naar het goede perron moest lopen en zij wel even oplette of tie niet mee ging (was echt een apart figuur). Dus ik gauw naar het goede perron. Toen vertrok de trein van mijn zus en schreeuwen en schelden joh die man en gooide demonstratief zijn tasje naar de trein.

Vervolgens komen er van dat jongelui die altijd moeten schreeuwen en doen.. pff..was blij dat ik mijn treintje zat (die overigens lekker druk was Lachen )

Morgen weer een poging Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:39

Hier in de buurt zit ergens, vlakbij een overgang een stuk waar de goederentrein wel moet zijn. Dan gaan eerst de bomen dicht, komt de goederentrein langs. Dan moet er iemand uit en daar handmatig een wissel omzetten. Vervolgens moet die trein dan weer langs de overgang terug over de wissel. En als hij er dan eindelijk is, gaan de bomen weer open. En als die trein wegrijdt weer zelfde verhaal en die spoorbomen blijven dan echt een tijd dicht.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:38

MarrieLeen schreef:
Een winkelwagentje.. Nagelbijten / Gniffelen Weird. Tong uitsteken

Ik heb in de 3e het NS-project gehad, weet niet of je dat kent? Is nu 4 jaar terug zo'n beetje.
Ging o.a. over zelfmoorden met de trein, hoe de machinist daarvan uit z'n werk kan raken enzo,
maar ook hoe zo'n proces er naartoe gaat, wat je voelt als je eroverheen rijdt etc.
Echt heel crue, was er ook flink van slag van toen. Wel mooi boek bij gekregen toen, van de NS.

Heb je dat wel eens meegemaakt, als ik vragen mag?

ik heb ook dat project gehad! schrok er best wel van..

ik heb het trouwens nooit gehad dat ik me kaartje moet laten zien om het perron op te komen Schijnheilig

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:39

Heb het nu 4x gehad Ja
2 keer bij Breda, en 2 keer in Venlo Lachen

Verder geen problemen hoor, word ik iig zeker gecontroleerd Clown

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:51

Narya schreef:
Volgens zusterlief waren de bomen al een hele tijd omlaag en kwam er maar geen trein. Dat gebeurt wel vaker, want de bomen gaan omlaag als de trein nog op 't station staat. Toen zijn een aantal auto's er tussendoor gegaan. En ja, dat is niet slim, maar van sommige reacties schrik ik toch wel.

Als er dus een trein stilstaat in de buurt van de overgang dan is het toch logisch dat de bomen naar beneden zijn? Er staan ook niet voor niks altijd borden bij van wacht tot de rode lichten uit zijn, etcetera.
Soms duurt het lang, oké, hier in Vlissingen sta je minimaal 5 minuten bij een overgang te wachten, maar dan wacht je gewoon even. Vind het maar gevaarlijk.
En 'het is de eigen schuld' klinkt cru, maar wat moet je dan zeggen. De schuld van de slagboom? de schuld van de trein? De schuld van de machinist want die moest remmen? Dat kan toch niet.. Gewoon een dom ongeluk.
Laatst bijgewerkt door _Marjon_ op 05-12-08 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:52

ik vind het uh dom van haar dat ze er door heen is gegaan, ze nam de gok en die is haar fataal geweest..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:01

in amsterdam wordt altijd gecontroleerd na 7 uur savonds ofzo..
weet eigenlijk niet of t overal zo is, wel op CS en sloterdijk in ieder geval.
vind het wel een fijner gevoel
vooral sloterdijk vind ik altijd een beetje een dubieus station waar ik liever niet savonds laat kom. en als iedereen zomaar vrij die perrons op en af kan voel ik me toch een stuk minder veilig.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:04

Ik voel me ook fijner nu 's avonds oip die stations, dat je weet dat er geen mensen rondlopen die er gewoon niks te zoeken hebben.
Weet niet of ze dat op Eindhoven ook doen, heb ik nog niet gezien
maar ik hoop het wel, want daar kunnen ook types rondlopen Nagelbijten / Gniffelen

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:17

eigenlijk vind ik dat best een geod idee Ja
ik vind sowieso stations niet hele fijne plekken, toch altijd die jongeren die er rond lopen. maar gelukkig hoef ik bijna nooit met de trein Knipoog

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:21

Net mijn Ov kaart ingeleverd Verdrietig
Maar een leuke cadeautje van de NS. Gratis een voordeelurenkaart voor een jaar, samen met twee gratis dagkaarten. Haha!
Heb hem dus meteen besteld. Alleen hij is pas vanaf de 19-de geldig. Maar dat vind ik niet zo'n heel groot probleem. Bloos

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:24

Wow, dat heb je gewoon gekregen? Vet. Haha!

Ik vind het altijd wel fijn op de meeste stations hoor, nog geen problemen gehad.
Ga echter maar zelden zo laat met de trein, en als ik het doe ben ik in ieder geval met 2.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:26

Als je stopt met studeren en je levert na oktober je OV kaart in kreeg je die dus cadeau. De aanbieding was drie maanden geldig, maar daar moest ik natuurlijk direct gebruik van maken Knipoog
En ik reis zeker wel 2-3 keer in de week met de trein.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:27

Dan kun je er lekker goed gebruik van maken dan!
Echt lekker zo'n cadeautje.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:51

Ik heb het gisteren op de radio gehoord wat er in Kappelle is gebeurd.
Normaal is het daar zo dat als je daar binnen komt met de stoptrein de bomen pas in werking worden gesteld als de trein stilstaat. Omdat de Zeeuwse lijn berucht is om zijn gladheid, zetten ze na een gladheidsmelding, en soms eerder, de doorrijstand in werking. Dan gaan de bomen al dicht als de trein aan komt rijden, hij is dan nog niet gestopt Dit is om vertragingen zoveel mogelijk tegen te gaan, en mocht de trein doorglijden, zijn ook de bomen vast dicht. Als de conducteur dan ook nog iets met een reiziger moet regelen, kan dat inderdaad lang duren voor het wegverkeer.
Het ergste vind ik voor alle betrokkenen dat er een onschuldig kind bij is betrokken. Dit soort drama's zijn gewoon niet nodig.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:54

Als het rustig is, alles volgens plan verloopt, ik lang kan blijfen zitten etc. Vind ik het prima.

Ik heb ook geen problemen met reizen met het OV. Helaas moet ik sochtends vaak de hele weg staand door brengen. Ook in de metro. En zeker in de metro is dit geen pretje Nagelbijten / Gniffelen. Nope dan zie ik er ook echt tegen op om in de metro/bus te stappen.

Treinen vind ik ook chill, zolang het niet te druk is Knipoog.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:55

Heel erg dat idd, maar ik snap ook niet dat je doorrijdt... Hier in Utrecht zie ik ook vaak mensen door rood fietsen op de gevaarlijkste kruispunten, met een kind bij zich op de fiets! Onbegrijpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:15

Ik had het er ook over met mijn rijdocent.. en die zei ook dat het het meest domme is wat je kunt doen.. langs rode bomen rijden..

Maar de bomen waren dicht voor de stoptrein, maar ze zijn aangereden door een intercity.. dus het is gewoon echt een kwestie van doorrijden en gewoon niet kijken..

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:21

Met de auto zou ik ook nooit over de overweg rijden als de bomen dicht zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik het met de fiets een tweetal keer heb gedaan.
Zag op dat moment de trein stilstaan een aantal honderd meter verderop.

UW, hoe zit 't met je flirt?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:32

maar..als bij ons de bome dichtzijn...kom ik daar alleen voorbij als ik die bomen doormidden rij.
ik kan daar niet langs rijden hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:45

Ik geef hem even een beetje ruimte, aangezien ik nu ook al bij het zelfde halte uitstap ivm de coffeecompany waar hij dus naast werkt.. lijkt het anders net of ik hem stalk.. van de week zal ik hem een briefje geven Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:45

Zwitsal schreef:
maar..als bij ons de bome dichtzijn...kom ik daar alleen voorbij als ik die bomen doormidden rij.
ik kan daar niet langs rijden hoor..

Het waren halve overwegbomen, dus dat houdt in dat je moet zigzaggen zegmaar Ja

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:47

Unwritten schreef:
Ik geef hem even een beetje ruimte, aangezien ik nu ook al bij het zelfde halte uitstap ivm de coffeecompany waar hij dus naast werkt.. lijkt het anders net of ik hem stalk.. van de week zal ik hem een briefje geven Ja

Is dat dan niet? *LOL* Schijnheilig

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:40

Zat net in treinstel 7433 en nu 527 Haha!
Fijne pakjesavond als jullie hieraan doen.. Wij doen t pas morgenavond of zondagavond. Hangt af van wanneer zusje thuiskomt van Ischgl..... (Jaloers).

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:52

7433 is een DD-AR.
572 is mat64 een 4tje