Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:14

Ik (Wij) hebben niet meegedaan. Ik woon op Schiermonnikoog. Wel hebben we er met onze klas nog even overgedacht om te gaan staken hier. (niet vandaag maar eerder al). Maarja wat begin je met 35 leerlingen, waarvan de helft niet wil/durft. Een aantal na 5 min. zeggen ik heb het koud, ga naar huis Vork . Dan zouden we uiteindelijk nog alleen met onze klas(9 man) staan Clown . Was niet echt zinvol.

Maar ik had erg graag meegedaan(net als mijn hele klas trouwens), maar is niet echt haalbaar. We hebben onder mentoruur nog wel stukje live gezien vannochtend van staking, toch baaldden we allemaal wel dat we niet meededen hoor.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:15

Emilia schreef:
Jotee schreef:
Heeft het LAKS alweer een nieuwe staking gepland? Of was dit de laatste?

Als de staking van vandaag niet helpt, gaan ze weer.

Wanneer, en waar? Of is dat nog niet bekend?

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:15

Emilia schreef:
Jotee schreef:
Heeft het LAKS alweer een nieuwe staking gepland? Of was dit de laatste?

Als de staking van vandaag niet helpt, gaan ze weer.

het helpt toch niet! zoals al eerder werd gezegd ze gaan hun besluit niet veranderen. ze hebben het al versoepeld. Af en toe heb ik ook wel scheit aan school en ik wil niet meer maar wil ook niet mijn toekomst vergooien. Dit komt niet alleen door sommige lessen die af en toe bagger zijn maar ook doordat ik al sinds ik op de middelbare school zit gepest wordt.

even kijken hoe het is met mijn kitten die mischien een gebroken heup heeft Huilen

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:16

ik heb vandaag meegedaan in amsterdam.. alleen er was iets met het apperatuur dus het was al vrij snel voorbij Clown en daar sta je dan in amsterdam Clown

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:24

Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat er maar doorgegaan wordt met dat staken.. Het begon vorige week vrijdag geloof ik? Nou oké 1 keer, 2 keer.. Maar daarna blijft iedereen gewoon nog steeds doorgaan. Ik heb meer het idee dat het is om rotzooi te trappen dan om echt te staken. Want als je filmpjes op youtube o.i.d ziet, ziet het er niet echt uit alsof iedereen aan het staken is, maar meer dat iedereen lol heeft om het vuurwerk dat afgestoken wordt en dingen die vernield worden..

Het mag nu wel eens afgelopen zijn, er is genoeg gestaakt, het is nu wel duidelijk dat de scholieren het niet eens zijn met die 1040 uur.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:04

precies maar ze gaan gewoon door en ze zullen toch niet hun zin krijgen zelfs in amsterdam is het niet goed gegaan! ik bedoel dan weet je nu al dat je het kan schudden. Nee sommige mensen gaan maar door met rellen en denken niet na wat er daarna gebeurt!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:24

Myrtje_ schreef:
Mientjeuh schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie klagen, wij hebben denk ik iets van een 1200-1400 uren.
Kom allemaal eens een maand hier naar school (elke dag beginnen om 8.25, 2 dagen tot 16.25, 2 dagen tot 15.35 en 1 dag tot 12u) en dan zul je wel beseffen hoe weinig les jullie eigenlijk hebben.

Om daar nu zo'n probleem van te gaan maken...

Veel mensen(scholieren/leraren) maken ook geen probleem over de 1040 uur, maar de kwaliteit van de lessen. Er wordt nu heel vaak 'les' gegeven waarbij een leraar gewoon uit het boek leest, het huiswerk bespreekt (de hele las lang, zonder niuwe informatie te geven). Ook zijn er heel veel leraren die niet eens bevoegd zijn (dus een diploma hebben) om op middelbare scholen les te mogen geven.
Als de overheid die 1040 (of die 1000 uur (wat ook onzin is want de 3e klassen hebben bij ons al gemiddeld zo'n 1000 uur les per jaar)) invoert zijn er meer leraren nodig om al die uren te vullen wat weer leidt tot kwantitatieve lessen zonder enige kwaliteit.

Bedankt voor de uitleg!
Zo bekeken begrijp ik de reden van staken wel, maar zoals je zelf zegt lijkt het mij van wat ik zie en hoor eigenlijk niet dat de jongeren zelf weten waarom ze staken. Maar ik zit er ook niet middenin, dus ik weet de verschillende meningen etc. niet.

En die mensen die zeggen dat ze tegen de leerplicht zijn, hebben dat net het hardst nodig... Of ze mogen mij over een paar jaren komen vertellen waar ze staan met hun leven.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:31

ik begreep het eerst ook allemaal niet. Dat het voor het eerst voorkwam maar toen ben ik deze topic gaan lezen en begrijp ik het allemaal wel. Nu kan ik een mening waarbij ik gewoon weet dat hij wel klopt! Kijk ook nog is het nieuws erover Tong uitsteken

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:55

Ik ben er vandaag bij geweest op 't Museumplein, helemaal uit Groningen, jaja.
Ik lees nu overal dat het rustig verlopen is, vond dat persoonlijk wel meevallen. Ontzettend veel nitraatbommen, vuurwerk, spreekkoren, en vooral heel veel rondrennende mensen Tong uitsteken
Waarom ze rondrenden is me nog steeds niet duidelijk, soms ineens een stroom van 300 man die een sprintje trok.
Ik sta nog wel met Rutger van Geenstijl op de foto! Tong uitsteken

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:02

Allemaal na-apers jullie.
wij in Sittard zijn als eerste op het nieuws gekomen. Haha.
Wij doen trouwens niet meer mee.

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:05

Ik heb ook niet meegedaan mocht niet. Clown
Maareh er waaren weer een paar mensen opgepakt...

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:06

issaschar schreef:

Omg en daar ben je trots op?
Ik denk niet dat je daar zo trots op moet zijn en eerder zou moeten schamen.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:07

MiloFriendly schreef:
Ik heb ook niet meegedaan mocht niet. Clown
Maareh er waaren weer een paar mensen opgepakt...

een paar mensen!! Tong uitsteken
er waren er 60 opgepakt Haha!

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:08

stephanie09 schreef:
Omg en daar ben je trots op?
Ik denk niet dat je daar zo trots op moet zijn en eerder zou moeten schamen.

Er staat nergens dat ik er trots op ben.

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:10

issaschar schreef:

Ten eerste niet waar; Groningen op de Grote Markt donderdag was als eerste, jullie waren vrijdag geloof ik. Ook op TV geweest van Groningen.

Ten tweede; vrij kansloos.

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:11

Oja, ten derde, als je ergens voor demonstreert neem ik aan dat je hoop dat dat ook gebeurd. Dus dat die norm versoepelt wordt en de kwaliteit van onderwijs verbetert.
Denk niet dat jullie dat met je dorpje Sittard alleen voor elkaar krijgen, een beetje respect voor álle scholieren die naar Amsterdam zijn gegaan en grotendeels op normale wijze hebben gedemonsteerd zou op zijn plaats zijn.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:16

OMG issaschar maak jij je even druk wie er het eerst op het nieuws is gekomen, betekend vaak niet veel goeds..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:19

Joh, als de media nou eens mensen voor de tv lieten die wel snapten waar het over ging/gaat en niet relschoppen, dan zou de rest van de bevolking er misschien een beter beeld van krijgen en dus achter de mensen staan die tegen die 1040 of 1000 uren zijn.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:44

Doe eens normaal en ga eens gewoon naar school. Als ik hier rondlees en kijk naar het gem. taalgebruik is dat hard nodig. En als je zo'n probleem hebt met 1040 uur dan ben ik benieuwd hoe je dat later gaat doen als je 'pakweg' 1600 uur moet werken. Er word hier geclaimed dat het niet om het aantal uren gaat maar om de kwaliteit; ik heb echter nog geen énkel bord/doek (noem maar op) gezien met deze tekst, enkel "vul rijmpje in 1040 uur". Onder staken verstaan we trouwens iets anders dan rellen, ik heb genoeg filmpjes gezien van vuurwerk, gesloopte spullen, geweld, roofpartijen en noem maar op. Ook de gemiddelde geinterviewde persoon kwam 9/10 keer niet verder dan: "Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik staak".

Nou weet ik zelf ook dat er op het moment een lerarentekort is maar ik weet ook zeker dat je beter in een kwalitatief wat mindere les kan zitten dan geen les hebben. Dan ga je maar lekker vooruit werken of een boek lezen ofzo. Geloof me je hebt het later nodig gaat hebben (ikzelf heb nog steeds spijt dat ik vroeger niet wat beter m'n best gedaan heb). Ik geloof dat je met 1040 uur op ongeveer 5.2 uur per dag uitkomt, als je meerekent dat jullie blijkbaar tijdens die 5 uurtjes ook nog eens tussenuren hebben moet dat tijd zat zijn om huiswerk e.d af te krijgen, dan heb je daarna lekker vrij. Ik wou dat ik aan zo'n plenning zat.

//cliche: in 3/4e van de wereld demonstreren ze ook voor onderwijs, enkel voor het recht om het te krijgen//

N.B: Wat is die gast van LAKS trouwens een verschrikkelijk balletje

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:46

Sophiee schreef:
Ik ben er vandaag bij geweest op 't Museumplein, helemaal uit Groningen, jaja.
Ik lees nu overal dat het rustig verlopen is, vond dat persoonlijk wel meevallen. Ontzettend veel nitraatbommen, vuurwerk, spreekkoren, en vooral heel veel rondrennende mensen Tong uitsteken
Waarom ze rondrenden is me nog steeds niet duidelijk, soms ineens een stroom van 300 man die een sprintje trok.
Ik sta nog wel met Rutger van Geenstijl op de foto! Tong uitsteken

Haha met Geenstijlerdt Rutger, eentje om boven je bed te hangen Knipoog

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:48

issaschar schreef:

Ja he, ik hoop dat nu beter slaapt meisje

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:54

zullen we verder gaan met de discussie WAAROM er een leraren tekort is????

Ik weet het wel hoor............. je zal voor dat hongerloontje voor de klas moeten staan bij dit soort blagen, weet ik wel baantjes waar je EN meer verdient EN nog iets aan respect krijgt

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:55

hier in hardenberg is helemaal niet gestaakt.
ja 10 mensen die 36 eieren op het politie bureau hebben stukgegooid.
maar toen er kwamen er 2 leraren aan en moesten ze alles zelf opruimen.
de directeur heeft laten weten dat hij zeer trots was op "zijn kinderen" dat er hier niet meegedaan werd met de rellen.

Vvincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:03

KiWiKo schreef:
zullen we verder gaan met de discussie WAAROM er een leraren tekort is????

Ik weet het wel hoor............. je zal voor dat hongerloontje voor de klas moeten staan bij dit soort blagen, weet ik wel baantjes waar je EN meer verdient EN nog iets aan respect krijgt

Dankje, ik ben leraar in spé Knipoog Zal wel een tik zijn ofzo. Maar ik snap je punt en ik ben dan ook blij dat er eindelijk wat geld voor vrijkomt. Ik denk dat ten eerste 'de jeugd van tegenwoordig' (voor een deel) respectloos is, of het wel heeft maar in mindere maten. Ik las hier laatst een topic over wat Bokkers zoal tegen hun leraar gezegd hadden. Af en toe vraag ik me dan af (zal wel aan mijn opvoeding liggen) waar ze het lef vandaan halen.
Citaat:
Flynn schreef:
Uhhh ...., Dit doe ik elke dag ;; ;P
Ook tegen mn ouders enzoo ..
Ik scheld die pokkeleraarnn gewoon uit !

Als ik moet nablijven ; Schijt aan; ga gewoon mooi weg ;

Dit komt voor een deel ook weer doordat je te maken hebt met kinderen (pubers, lekker rebels zijn). De meesten hebben niet of te laat door hoe belangrijk school wel niet is (daarom is een HBO ook zo fijn Knipoog ) en gooien er dus 'met de pet naar'. Deze houding maakt heel het '2e fase' systeem (zelfstudie) overbodig, een groot deel wil of kan nog helemaal niet zelfstandig leren.

Het salaris is niet slecht, maar als je het gaat vergelijken met de werkdruk etc die erbij komt kijken is het inderdaad vast en zeker makkelijker te verdienen.

Ideeal zou het natuurlijk zijn als enkel leerlingen die willen leren naar school zouden komen, geloof me dan ben je ineens van alle onderwijsproblemen af. Degene die zo'n hekel aan school hebben kunnen dan mooi gaan werken, iemand moet later mijn kroket bakken als ik naar de snackbar ga toch?

Maar tot de tijd dat niet alle leerlingen die motivatie hebben zal er wel een tekort blijven (mischien lichtelijk verminderd door de salarisverhogingen die ze erdoorheen douwen in Den Haag) Ik geef zelf nu al bijna 2 jaar les (sport) en ik vind het geweldig om te doen, maar ik snap goed dat 95% van de bevolking zijn geld liever anders verdient Knipoog
Laatst bijgewerkt door Vvincent op 01-12-07 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:11

Als je kijkt wat voor een verantwoordelijkheid een leraar heeft, en hoeveel stress deze tijdens zijn werk krijgt....... vind ik de baan zwaar onderbetaald