KiWiKo schreef:zullen we verder gaan met de discussie WAAROM er een leraren tekort is????
Ik weet het wel hoor............. je zal voor dat hongerloontje voor de klas moeten staan bij dit soort blagen, weet ik wel baantjes waar je EN meer verdient EN nog iets aan respect krijgt
Dankje, ik ben leraar in spé
Zal wel een tik zijn ofzo. Maar ik snap je punt en ik ben dan ook blij dat er eindelijk wat geld voor vrijkomt. Ik denk dat ten eerste 'de jeugd van tegenwoordig' (voor een deel) respectloos is, of het wel heeft maar in mindere maten. Ik las hier laatst een topic over wat Bokkers zoal tegen hun leraar gezegd hadden. Af en toe vraag ik me dan af (zal wel aan mijn opvoeding liggen) waar ze het lef vandaan halen.
Citaat:
Flynn schreef:
Uhhh ...., Dit doe ik elke dag ;; ;P
Ook tegen mn ouders enzoo ..
Ik scheld die pokkeleraarnn gewoon uit !
Als ik moet nablijven ; Schijt aan; ga gewoon mooi weg ;
Dit komt voor een deel ook weer doordat je te maken hebt met kinderen (pubers, lekker rebels zijn). De meesten hebben niet of te laat door hoe belangrijk school wel niet is (daarom is een HBO ook zo fijn
) en gooien er dus 'met de pet naar'. Deze houding maakt heel het '2e fase' systeem (zelfstudie) overbodig, een groot deel wil of kan nog helemaal niet zelfstandig leren.
Het salaris is niet slecht, maar als je het gaat vergelijken met de werkdruk etc die erbij komt kijken is het inderdaad vast en zeker makkelijker te verdienen.
Ideeal zou het natuurlijk zijn als enkel leerlingen die willen leren naar school zouden komen, geloof me dan ben je ineens van alle onderwijsproblemen af. Degene die zo'n hekel aan school hebben kunnen dan mooi gaan werken, iemand moet later mijn kroket bakken als ik naar de snackbar ga toch?
Maar tot de tijd dat niet alle leerlingen die motivatie hebben zal er wel een tekort blijven (mischien lichtelijk verminderd door de salarisverhogingen die ze erdoorheen douwen in Den Haag) Ik geef zelf nu al bijna 2 jaar les (sport) en ik vind het geweldig om te doen, maar ik snap goed dat 95% van de bevolking zijn geld liever anders verdient
Laatst bijgewerkt door Vvincent op 01-12-07 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt