Maar ik had erg graag meegedaan(net als mijn hele klas trouwens), maar is niet echt haalbaar. We hebben onder mentoruur nog wel stukje live gezien vannochtend van staking, toch baaldden we allemaal wel dat we niet meededen hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emilia schreef:Jotee schreef:Heeft het LAKS alweer een nieuwe staking gepland? Of was dit de laatste?
Als de staking van vandaag niet helpt, gaan ze weer.
Emilia schreef:Jotee schreef:Heeft het LAKS alweer een nieuwe staking gepland? Of was dit de laatste?
Als de staking van vandaag niet helpt, gaan ze weer.
Myrtje_ schreef:Mientjeuh schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie klagen, wij hebben denk ik iets van een 1200-1400 uren.
Kom allemaal eens een maand hier naar school (elke dag beginnen om 8.25, 2 dagen tot 16.25, 2 dagen tot 15.35 en 1 dag tot 12u) en dan zul je wel beseffen hoe weinig les jullie eigenlijk hebben.
Om daar nu zo'n probleem van te gaan maken...
Veel mensen(scholieren/leraren) maken ook geen probleem over de 1040 uur, maar de kwaliteit van de lessen. Er wordt nu heel vaak 'les' gegeven waarbij een leraar gewoon uit het boek leest, het huiswerk bespreekt (de hele las lang, zonder niuwe informatie te geven). Ook zijn er heel veel leraren die niet eens bevoegd zijn (dus een diploma hebben) om op middelbare scholen les te mogen geven.
Als de overheid die 1040 (of die 1000 uur (wat ook onzin is want de 3e klassen hebben bij ons al gemiddeld zo'n 1000 uur les per jaar)) invoert zijn er meer leraren nodig om al die uren te vullen wat weer leidt tot kwantitatieve lessen zonder enige kwaliteit.
issaschar schreef:Allemaal na-apers jullie.
wij in Sittard zijn als eerste op het nieuws gekomen. Haha.
Wij doen trouwens niet meer mee.
MiloFriendly schreef:Ik heb ook niet meegedaan mocht niet.
Maareh er waaren weer een paar mensen opgepakt...
stephanie09 schreef:Omg en daar ben je trots op?
Ik denk niet dat je daar zo trots op moet zijn en eerder zou moeten schamen.
Sophiee schreef:Ik ben er vandaag bij geweest op 't Museumplein, helemaal uit Groningen, jaja.
Ik lees nu overal dat het rustig verlopen is, vond dat persoonlijk wel meevallen. Ontzettend veel nitraatbommen, vuurwerk, spreekkoren, en vooral heel veel rondrennende mensen
Waarom ze rondrenden is me nog steeds niet duidelijk, soms ineens een stroom van 300 man die een sprintje trok.
Ik sta nog wel met Rutger van Geenstijl op de foto!
KiWiKo schreef:zullen we verder gaan met de discussie WAAROM er een leraren tekort is????
Ik weet het wel hoor............. je zal voor dat hongerloontje voor de klas moeten staan bij dit soort blagen, weet ik wel baantjes waar je EN meer verdient EN nog iets aan respect krijgt
Citaat:Flynn schreef:
Uhhh ...., Dit doe ik elke dag ;; ;P
Ook tegen mn ouders enzoo ..
Ik scheld die pokkeleraarnn gewoon uit !
Als ik moet nablijven ; Schijt aan; ga gewoon mooi weg ;