[CENTRAAL] Het Cadeau topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: [CENTRAAL] Het Cadeau topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:08

Toen ik zelf een half jaar weg ging heb ik dat ook gekregen van m;n vrienden, ik vond het een fantastisch cadeau. Zij hadden zo'n digitaal boekje, dus mooi dun en goed mee te nemen. Heb er vaak in gekeken.

Een van de andere beste cadeaus die ik kreeg was een geurtje. Ik heb het alleen daar, en regematig gebruikt, en heb er nog wat van over. Iedere keer als ik dat geurtje ruik, doet dat me terugdenken aan nieuw-zeeland. Fantastisch :j

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:42

Help help,
morgen ben ik jarig! Maar heb niks om te vragen! Mijn broertje weet niet wat hij moet kopen voor mij.
Ik vind het niet erg als hij het niet kan geven morgen. Maar hij vindt het niet leuk dat ik nogsteeds niks weet.
Wie o wie weet wat ik kan vragen?? :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:31

Heb voor mijn moeders verjaardag gisteren twee kaartjes voor een concert van Bløf gekocht. :D

Drie van mijn allerbeste vriendinnen gaan een jaar in Engeland studeren en daar had ik het ook wel moeilijk mee. We hebben voor alledrie iets heel moois en persoonlijks gemaakt. Voor de ene een fotolijstje met allemaal foto's van wat we allemaal hebben meegemaakt sinds we elkaar kennen, voor de tweede een klok met op de 12, 3, 6 en 9 fotootjes van ons en een lieve zin in het midden (Every second that passes by is a second that you're missed), en aan de laatste een helemaal gepersonaliseerde agenda gegeven met stukjes die we daarin geschreven hebben en tekeningetjes en verhaaltjes en alle verjaardagen en zo.

Ik vind het altijd zo stom dat er van je verwacht wordt dat je altijd zelf iets moet bedenken wat iemand anders je dan kan geven, helemaal van familie. Soms geef ik mensen wel wat tips maar vind het altijd leuk als ze zelf met iets aankomen :) betekent meer voor me. Probeer ik zelf ook te doen; niet te vragen wat iemand wil maar zelf iets te bedenken waar zij misschien zelf niet eens opgekomen waren maar wat ze wel erg leuk vinden.

Anais, misschien heb je nog iets nodig voor je paard ofzo? Boeken of een cd zijn ook altijd iets makkelijks kleins. Als je echt niks weet is dat misschien een optie.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:07

ik wil wat voor mijn moeder kopen, het liefst iets persoonlijks. Nu dacht ik een ketting met mijn naam, maar dan niet opvallend. Dus een mooie hanger die je open kan doen, of iets. Wat er wel erg mooi uitziet, dus geen hartjehanger of iets wat je geeft als je op je 15e verkering hebt. Tips?

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:19

Pinuts; zo'n medaillon ?

Mijn vriend word 10 oktober 23 en ben nu na bijna 4,5 jaar toch wel koos inspiratieloos.
Even wat info ; hij houd van vissen *de nerd :+ * ; hij is kok ; houd van voetbal..

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:06

Mijn medeleaser is binnenkort jarig. Ik heb best wel goed contact met haar en wil haar nu iets kleins geven voor haar verjaardag. Niet te duur graag. Hebben jullie een leuk idee? Ze is 25 jaar!
Alvast bedankt :D

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:07

pinuts schreef:
ik wil wat voor mijn moeder kopen, het liefst iets persoonlijks. Nu dacht ik een ketting met mijn naam, maar dan niet opvallend. Dus een mooie hanger die je open kan doen, of iets. Wat er wel erg mooi uitziet, dus geen hartjehanger of iets wat je geeft als je op je 15e verkering hebt. Tips?

Een medaillon met foto van jullie beide?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:03

nee dat vind ik weer te oudbollig ofzo.. dacht meer aan een mooie hanger ( bijv klavertje ) en daar subtiel onze namen in.. alleen dan dus geen klaver

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:12

Ga eens informeren bij de juwelier, die kan je hier vast wel over adviseren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:39

xJamie_ schreef:
Mijn medeleaser is binnenkort jarig. Ik heb best wel goed contact met haar en wil haar nu iets kleins geven voor haar verjaardag. Niet te duur graag. Hebben jullie een leuk idee? Ze is 25 jaar!
Alvast bedankt :D

iets leuks voor het paard?
Halster,dekje,o.i.d. is altijd leuk om te krijgen,of een vergrootte foto,fotoshoot,armband van het haar van het paard (van bijv. www.equisieraad.nl ),fotoalbum met alle foto's van het paard en haar?

Mijn nicht wordt 25 en we hebben géén idee wat we moeten geven. Iemand een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:37

Mijn vriend word maandag 24 maar ik heb geen idee wat ik hem zou kunnen geven. Sierraad draagt hij niet ivm vele werk. Iemand een idee?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:40

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:27

pinuts schreef:
nee dat vind ik weer te oudbollig ofzo.. dacht meer aan een mooie hanger ( bijv klavertje ) en daar subtiel onze namen in.. alleen dan dus geen klaver

Heb je niet een mooie ring van jezelf? Die kun je evt. bij een goudsmid om laten vormen tot een mooie hanger.

Zo heb ik op m'n 21e de trouwring van m'n overleden opa gekregen van m'n oma. Deze is opengeknipt, er is een diamantje in geplaatst en nu dus een hanger voor aan m'n gouden ketting. Enorm uniek en persoonlijk, vooral omdat zijn initialen nog leesbaar zijn.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:29

Goede vriend van ons wordt volgende week 26 en is net afgestudeerd fysiotherapeut.
Willen best geld geven (welkom ivm sparen voor uitzet), maar willen ook een origineel cadeau geven omdat hij toch ook afgestudeerd is.

Iemand ideeën om geld op een originele manier te geven of iets anders waaraan we toch zijn beroep (fysio) linken? :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 08:40

Misschien een mooi beeld van een lichaam voor in zijn huis?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:42

Ik weet het even niet meer hoor.. mijn ouders zij 25 jaar getrouwd en om dat te vieren gaan we een weekendje weg. Nou wil ik samen met mijn broer iets leuks kopen voor mijn ouders gezamenlijk wat we morgen hier in de buurt zouden kunnen halen. Het enige probleem is dat we geen flauw idee hebben wát we kunnen geven. Het liefst een gezamenlijk cadeau wat in het teken staat van 25 jaar huwelijk. Het mag ook iets grappig zijn, maximaal 150 euro. Mijn vader houdt van auto's en klussen, mijn moeder houdt van paarden en tuinieren.. iemand tips?

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:39

Mijn vriend is ook jarig binnenkort en ik heb ook geen idee wat te kopen. Hij verzamelt munten, maar ik heb hem de laatste tijd al behoorlijk wat munten cadeau gedaan. Hij doet aan darten en hij houdt van vissen.. Ik zit te denken om een fotolijst te kopen met een foto van ons erin, omdat hij zei dat hij dat graag in huis wilde hebben, maar ik twijfel toch een beetje. Het voelt nogal arrogant om een foto waar ik zelf opsta, aan hem te geven.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:42

Corona86 schreef:
Mijn vriend is ook jarig binnenkort en ik heb ook geen idee wat te kopen. Hij verzamelt munten, maar ik heb hem de laatste tijd al behoorlijk wat munten cadeau gedaan. Hij doet aan darten en hij houdt van vissen.. Ik zit te denken om een fotolijst te kopen met een foto van ons erin, omdat hij zei dat hij dat graag in huis wilde hebben, maar ik twijfel toch een beetje. Het voelt nogal arrogant om een foto waar ik zelf opsta, aan hem te geven.

Vind ik niet arrogant hoor! Zeker niet als hij aangegeven heeft dat ie dat graag wilde hebben.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:36

Help!
Een vriendin van me wordt binnenkort 21.. Ze heeft altijd zulke leuke originele cadeau's dat ik wat terug wil doen. Ze houdt ontzettend van bakken (taart, cake, muffins, alles!). Ze krijgt een theedoos (zo een met 6 vakjes) waar in ieder vakje een cupcake zit. Op die cupcakes komt dan een of andere tekst(weet nog niet precies wat.. ) maar.. wat kan ik haar nou nog nog meer geven? Ze houdt dus heel erg van bakken, heeft een motor en woont nog thuis maar spaart voor d'r uitzet..

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:15

Nou ja, iets voor haar uitzet? Misschien een serviesset, als je wat te besteden hebt ;-) Of iets anders voor in de keuken?

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:52

Of aparte bakvormen, gereedschap voor het bakken, boek met ideeen en/of recepten. Leuk voor het bakken en voor dr uitzet.

Of zoiets voor bij dr uitzet, die heb je in kleine en grote versies:

Afbeelding

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:28

Ja precies, zo'n leuke cupcake houder. Of spulletjes voor het bakken, leuke taartvormen met taartmix en andere dingen die ze nodig heeft om een taart of iets te bakken?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:30

Corona86 schreef:

Welnee, helemaal niet! Vind ik juist leuk, vooral als hij dat ook al graag wilde hebben :)

XladyX schreef:
Ik weet het even niet meer hoor.. mijn ouders zij 25 jaar getrouwd en om dat te vieren gaan we een weekendje weg. Nou wil ik samen met mijn broer iets leuks kopen voor mijn ouders gezamenlijk wat we morgen hier in de buurt zouden kunnen halen. Het enige probleem is dat we geen flauw idee hebben wát we kunnen geven. Het liefst een gezamenlijk cadeau wat in het teken staat van 25 jaar huwelijk. Het mag ook iets grappig zijn, maximaal 150 euro. Mijn vader houdt van auto's en klussen, mijn moeder houdt van paarden en tuinieren.. iemand tips?

Pff, lastig! Kan je niet iets geven waar ze samen iets aan hebben? Een luxe koffiezetapparaat of iets anders?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:05

XladyX schreef:

Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn, heb ik een een trouwfoto van hun trouwdag ingescand. Voor de uitnodigingen van het feest hadden we deze foto al op dezelfde locatie nagemaakt, maar dan 25 jaar later. Ik heb de foto van 25 jaar terug en 25 jaar later samengevoegd (oud links, nieuw rechts) en die hebben we toen in een kristallen (dacht ik) hart laten graferen. Hij staat nu mooi op de kast :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:11

@Mae, is het niet een idee om zon pop(skelet bedoelde ik) die ze altijd bij HA enzovoort hebben ;).

Binnenkort gaat mijn schoonmoeder trouwen. Het lijkt me dan wel leuk(en logisch), dat ik een (klein?) cadeautje voor haar heb :). Hebben jullie nog ideen?

En mijn vriend gaat onverwachts met Kerst toch nog op vakantie, met oud en nieuw is hij weer terug. Ik wil dan voor elke dag een klein cadeautje doen. Ik heb al jagermeister(en shotglaasje), vanille sigaren, chocola(hartvorm?), klein knuffeltje. Weten jullie nog een aantal cadeautjes ;)? Hij houdt van de muziek van Bob Marley en rijdt graag scooter.