Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:19

Yellowfish ik kwam dit tegen en dacht meteen aan jou, dus bij deze:
Afbeelding

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:38

Wauw Sjorsie! Heel mooi!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:55

fijn dat die 'lijnwissel' achter de rug is!

Splash, ik hoop dat jullie nog een gaatje vinden in Yellowfish's drukke agenda en kunnen afspreken. Lachen

Yellowfish, go for it girl ! (en ik zou idd eens met de hamer op het bureau van de IT gaan slaan Nagelbijten / Gniffelen )

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:25

Wat fijn dat alles goed is gegaan.
Splash, top dat je vanmiddag bij Yellowfish langs kunt. Zal vast een heel dubbel gevoel geven, emotioneel nu je haar al die weken niet meer kun zien en voor wat er komen gaat, maar vast ook erg gezellig. Maak er een topmiddag van.

Groetjes.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:43

Kimberley, thanks Lachen

Ik ben inmiddels terug uit Utrecht, met inderdaad wel een beetje een dubbel gevoel, aan de ene kant best verdrietig dat juist zíj dit moet meemaken en dat we elkaar nu even niet meer kunnen zien. Maar aan de andere kant was het zó gezellig, echt Lovers .

De rest hoe het qua bestraling is gegaan zal ze zelf wel vertellen. Maar ik besef met de dag meer hoe bijzonder Yellowfish is, en hoe bijzonder onze vriendschap is.....

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:56

Splash, ik wil jou even prijzen voor je vriendschap. Nu zul je wel zeggen, dat doe je gewoon, maar jij doet het ook écht! Ik vind het echt heel knap hoe jij er mee omgaat. Ik wil ook jou sterkte toewensen de komende tijd, zeker omdat je niet naast haar kan staan om letterlijk de arm om haar heen te slaan.

Yellowfish, heel veel sterkte nog. Het is al vele malen gezegd, maar ook ik zit er zeer sterk over na te denken om beenmerg donor te worden. Ik ben al bloeddonor, maar ik zal bij mijn volgende donor dag eens informeren bij de arts hier. Mede jou verhaal heeft me echt aan het denken gezet.
Meis, zet hem op! Je komt hier echt doorheen, nog een paar maanden en je kan weer oprecht zeggen dat je gezond bent.

Sterkte! OK dan!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:17

Nou, zoals Samantha al vertelde is het toch nog gelukt dat ze vandaag langs kwam, wat inderdaad heel dubbel was! Ik ben superblij dat we elkaar nog even gezien hebben, maar ik ga haar zooo missen. Nouja, positief blijven maar, en blij zijn dat er tegenwoordig telefoons & internet zijn! Lachen

Doordat ik vanmorgen mijn eerste bestraling zou krijgen heb ik afgelopen nacht erg slecht geslapen. Rond half 1 viel ik in slaap en rond 5 uur was ik alweer klaarwakker met een hartslag van voor mijn gevoel 360 *LOL* ben nog maar in bed blijven liggen met een muziekje maar slapen is er niet meer van gekomen. Uiteindelijk om 7 uur eruit gegaan want om 8 uur moesten we gaan wandelen richting een ander deel van het ziekenhuis voor mijn eerste bestraling van vandaag om 10 voor half 9. Alles ging goed, maar ik kan nou niet zeggen dat ik die eerste erg lekker vond gaan. Doordat je zolang in 1 houding zit en nergens echt naar kunt kijken kun je weinig anders dan op jezelf letten waardoor je vanalles gaat voelen dat er niet is; ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er paniekerig van worden, ik zat er zelf ook niet veel vandaan. Gelukkig ging het vanmiddag stukken beter. Op aanraden van mijn mams me geconcentreerd op mijn eigen meegenomen CD'tje dat opstond en naar 1 punt blijven kijken, toen ging het super Lachen heb verder nog geen last van bijwerkingen gehad; bijwerkingen in het begin kunnen misselijkheid, droge mond, erge vermoeidheid en een droge huid zijn. Om de misselijkheid te voorkomen krijg ik preventief een hoop medicijnen, om de droge mond te voorkomen drink ik een hoop, de vermoeidheid valt niet te voorkomen en tegen de droogheid van mijn huid smeer ik me meerdere keren per dag helemaal in met een vaseline body lotion die ik hier gekregen heb. Het is niet echt een prettig vooruitzicht dat mijn slijmvliezen door deze bestralingen volgende week open zullen liggen, maar het is niet anders. Toen ik in het apparaat zat vanmorgen en vanmiddag had ik ook wel een beetje zo'n gevoel van 'HA, nu gaan jullie (leukemietjes) allemaal STUK!'. *LOL*

Het laatste traject is nu echt begonnen. Het blijft spannend, maar op aanraden van een zuster (omdat ik me echt enorm druk maak over Donderdag) probeer ik het nu meer per dag te bekijken en op te schrijven wat er positief is aan die dag Lachen vandaag was dat de tweede bestraling die zo goed ging, sam die ik toch nog even heb kunnen zien, het spelletje op de PS2 dat ik met mijn vader en mijn moeder haar vriend heb gespeeld en wat heel gezellig was... Lachen en zo ga ik het morgen weer doen etc etc.

Ik heb verder weinig te melden. Morgen weer twee bestralingen, 1 om 10 voor half 9 en 1 om 10 over 4. Ik hoop dat ze net zo goed gaan als vandaag en ik probeer jullie snel weer iets te laten horen!

Liefs,
Yellowfish

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:21

Fijn wat van je te lezen!
Goede tip van de verpleging, ik hoop dat je morgen véél positieve dingen uit de dag kan halen en hier op kunt schrijven!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:25

Yellowfish: ik ben al 91 pagina's bewonderend om het feit dat jij zo ontzettend positief bent dat ik meestal met een glimlach dit topic lees, ondanks alles OK dan! Ik vind het dan ook een hele goede tip van de zuster, maar wees ook trots op jezelf hoor: het focussen op de goeie dingen is natuurlijk wat je al deze tijd al hebt gedaan, en dat is geweldig knap.

(Weet je? Als je zo lang stil moet zitten kun je wel eens proberen om een beetje meditatie te doen, daar word je heerlijk rustig van. En dat is eigenlijk ook al een beetje wat je doet met muziekje en focussen op 1 punt. Elke keer dat je gedachten afdwalen, richt je je aandacht weer op je muziek en je punt, en al het andere komt later weer.)

Heel veel sterkte morgen!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:28

Heel veel sterkte weer morgen, je bent een topper Haha!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:29

Ik heb niet heel dit topic gelezen, heb wel vaak gelezen wat je hebt gezegt, maar heb nooit wat weten te reageren. Nu eindelijk heb ik toch een reactie.
Ik vind het geweldig dat jij zo positief blijft bij alles wat er gebeurt. Verder wens ik je nog veel sterkte en hopelijk komt alles vlug weer helemaal goed.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:31

die positieve dingen zijn echt de zonnestraaltjes op zo'n dag!
fijn om wat van je te horen, al hou ik de blog ook nauwkeurig bij!
je kaartje zit op de bus, dus die zal je morgen of overmorgen wel ontvangen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:57

Ga zo door! Je doet het echt super! Meer heb ik echt niet te zeggen! Kaartje komt eraan!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 07:50

lieve romaan heb net een bericht in je weblog geplaatst, maar ook hier nog even om maar te laten weten dat we allemaal aan je denken en echt de hele dag.. zeker op de tijden die je aangeeft. heel raar maar op die momenten kijk je ook echt op de klok.... heel veel sterkte lieverd, je kunt het je bent al zo goed op weg!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:27

Shadow0 schreef:
Yellowfish: ik ben al 91 pagina's bewonderend om het feit dat jij zo ontzettend positief bent dat ik meestal met een glimlach dit topic lees, ondanks alles OK dan! Ik vind het dan ook een hele goede tip van de zuster, maar wees ook trots op jezelf hoor: het focussen op de goeie dingen is natuurlijk wat je al deze tijd al hebt gedaan, en dat is geweldig knap.

OK dan! Ja Zeer zeker waar! Lachen

Sterkte meissie Kusje

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:44

Ik ken je niet maar mijn oog viel op dit topic. Ik heb fragmenten uit je weblog gelezen en wat van je posts hier in het topic. Indrukwekkend! Voor een persoon als jij kan ik alleen maar bewondering hebben!
Zet em op!! Ach gut Sterkte voor jou en je naasten!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:00

hele goeie instelling weer romaan !
nu gaan ze allemaal stuk Knipoog

heel veel sterkte de komende dagen, kan me voorstellen dat je helemaal op van de zenuwen bent...
superfijn dat sam nog even bij je langs is geweest en inderdaad gelukkig is er tegenwoordig telefoon en internet maar vergeet ook de post niet Haha!

zet hem op meid !

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:05

Sterkte vanmiddag nog, ik hoop dat het vanmorgen goed is gegaan.

Groetjes Yvonne

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:54

Waar kan ik informatie vinden over donor worden of zo, want mijn zusje is zwanger en nou wou ik wat informatie hebben over de stamcellen die in de navelstring zitten

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:18

Nou, daar ben ik weer. De bestralingen van vandaag zijn weer goed gegaan, al heb ik tussen de bestralingen door alleen maar geslapen en werd ik vanmorgen wakker met een hoofd als een tomaat (heb ik nu nog steeds) ; mijn huid begint duidelijk te verbranden van de chemokuren. Het doet (nog) geen zeer, ik smeer het regelmatig in met een vaseline creme en dat verlicht lekker. Ik ben nu na mijn 4e bestraling voor het eerst wat misselijk, maar dat heb ik even gemeld en er hangt nu gelijk alweer een medicijn aan mijn infuuspaal daartegen, dus dat moet goedkomen.

Iedereen enorm bedankt voor de kaartjes, het doet nogsteeds zoveel goed om ze te krijgen en de berichtjes worden ook steeds oppeppender Lachen het moment dat ik post krijg, en dat is hier 2 x per dag, breekt de dag een beetje.. een momentje om naar uit te kijken! Ja

Morgen mijn laatste 2 bestralingen. Ik ben benieuwd! Lachen

@ MSQuincyTE ; als ik me niet vergis op de site van Sanquin! Lachen

Liefs,
Yellowfish

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:20

Fijn dat het nog steeds zo goed gaat, Romaan!
Hoop dat je mijn spulletjes ook snel binnen hebt, volgende week kom ik t een langs brengen en de ander gaat over de post Clown

Heb je het kaartje uit Londen al? Geen idee hoe lang dat duurt, haha.

Edit: als je verbrand bent, kun je proberen Ice Power te smeren. Weet niet of het mag hoor, wordt gebruikt bij spieren enz.
Ik was vorig jaar in Egypte vreselijk verbrand, heb uiteindelijk dat erop gesmeerd. Met 40 graden sliep ik ineens weer onder een deken, koud dat ik het had! Dus je moet er wel mee uitkijken, haha. Maar wilde het toch even zeggen.

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:29

Yellowfish, ik vind je echt ontzettend dapper! Ik vind het ook echt super dat je hier telkens een update plaatst.

Hou vol en weet dat we hier aan je denken!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:37

Shanna16 schreef:
Fijn dat het nog steeds zo goed gaat, Romaan!
Hoop dat je mijn spulletjes ook snel binnen hebt, volgende week kom ik t een langs brengen en de ander gaat over de post Clown

Heb je het kaartje uit Londen al? Geen idee hoe lang dat duurt, haha.

Edit: als je verbrand bent, kun je proberen Ice Power te smeren. Weet niet of het mag hoor, wordt gebruikt bij spieren enz.
Ik was vorig jaar in Egypte vreselijk verbrand, heb uiteindelijk dat erop gesmeerd. Met 40 graden sliep ik ineens weer onder een deken, koud dat ik het had! Dus je moet er wel mee uitkijken, haha. Maar wilde het toch even zeggen.

Ik denk niet dat je dat mag gebruiken in combinatie met de bestralingen. De huid wordt daar heel gevoelig van, kan dan weinig hebben. Maar je kan het natuurlijk even navragen Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:05

Het enige dat ik mag gebruiken is een vaseline body lotion of producten van Balneum Lachen maar die verlichten gelukkig ook!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:16

Goed dat je nog niet echt misselijk geweest bent.

Veel succes voor de laatste twee bestralingen Ach gut