Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipo schreef:Ik durf het allemaal wel een stukje erger te stellen. Sinds de bekendheid van Pim Fortuyn is iedereen het maar normaal gaan vinden om allerlei religies en culturen uit te schelden. Naar mijn mening mag dat niet eens gezien de grondwet. Maar het word wel openlijk gedaan. Zie dit topic bijvoorbeeld.
Respect voor elkaars godsdienst,kleur, cultuur is ver te zoeken. En ik vind dat sinds Pim Fortuyn dat allemaal is gaan roepen het respect nog veel verder weg is gezakt.
Maar hij had er niet vermoord om moeten worden........
Pipo schreef:Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Sammie schreef:En wat is discrimineren...?
Als ik zeg: jij bent een poedersuiker Nederlander disrimineer ik?
Als ik zeg: ik vind jou een poedersuiker nederlander uit ik mijn mening ?
Alane schreef:@Lovely: Heeft van Gogh dan iets wat in dat rijtje staan gedaan?
Of heeft hij iets gedaan waardoor iemand (enkeling of groep) zich aangesproken voelt?
Alane schreef:bedoelde ik Mohammed die van gogh de mond snoerde ..Je hebt het hier niet over een gelijk geval .... nl iemand gebruikt zijn godsdienst om iemand met een andere levensovertuiging de mond te snoeren ...