Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:44

Suzanne F. schreef:
Ik lees ook banketstaaf. Ik ken geen merken met l u l erin eigenlijk?
Vervelend zeg. Je weet dus zelf ook niet zeker of het wel echt is?

Nee ik weet het niet zeker, heb verder geen spullen van dat merk dus kan niet echt vergelijken. Bedenk me dat ik misschien via chat GTP zou kunnen kijken of die me kan helpen

Contemplate

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:26

@ havermout: Misschien het merk zelf contacteren met foto's en navragen?

Ik heb een gebruiker gerapporteerd waarvan ik een nep merk rijbroek had gekocht. Ook contact opgenomen met het merk en die hebben bevestigd dat het nep was. Had wel eerst artikel retour gestuurd en op mijn geld gewacht voor ik haar ging rapporteren. En nu zegt Vinted, we doen niks met je rapportage want dit is niet in strijd met de Community regels. Uuuh wat? Namaak artikelen verkopen mag niet staat in de regels. En bij mij is al een paar keer een advertentie verwijderd zonder reden. Dat gaat toch ook super in tegen wat Havermout en xPearl op de volgende pagina ervaren met nep artikelen? Echt irritant dat kromme hanteren van de regels en domme AI reacties krijgen van support |o Het is dat ik via Vinted spul kwijt kan dat via Marktplaats echt niet loopt, anders was ik er wel klaar mee.

Heb nu voor het eerst een VintedGo pakketje dat niet aan lijkt te gaan komen. Is inmiddels al 8x aangekomen bij het sorteercentrum en als klaar voor levering gemeld. Hoop toch dat die nog komt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 06:15

Iemand heeft mijn foto gebruikt en een zelfde advertentie gemaakt. Ook gemeld, doen ze ook niks mee.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 07:09

Contemplate schreef:
@ havermout: Misschien het merk zelf contacteren met foto's en navragen?

Ik heb een gebruiker gerapporteerd waarvan ik een nep merk rijbroek had gekocht. Ook contact opgenomen met het merk en die hebben bevestigd dat het nep was. Had wel eerst artikel retour gestuurd en op mijn geld gewacht voor ik haar ging rapporteren. En nu zegt Vinted, we doen niks met je rapportage want dit is niet in strijd met de Community regels. Uuuh wat? Namaak artikelen verkopen mag niet staat in de regels. En bij mij is al een paar keer een advertentie verwijderd zonder reden. Dat gaat toch ook super in tegen wat Havermout en xPearl op de volgende pagina ervaren met nep artikelen? Echt irritant dat kromme hanteren van de regels en domme AI reacties krijgen van support |o Het is dat ik via Vinted spul kwijt kan dat via Marktplaats echt niet loopt, anders was ik er wel klaar mee.

Heb nu voor het eerst een VintedGo pakketje dat niet aan lijkt te gaan komen. Is inmiddels al 8x aangekomen bij het sorteercentrum en als klaar voor levering gemeld. Hoop toch dat die nog komt.

Je krijgt altijd automatisch een standaard antwoord als je iets meldt, dat het niet in strijd is met hun regels.
Pas als je bezwaar aantekent dan gaan ze er naar kijken.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 07:55

Hier een aankoop geannuleerd omdat ze niet met die verzender verstuurd.. -O- Maar er stond niks over in de advertentie |o

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 07:59

Ik had iets verkocht en al ingepakt, stond op het punt om de deur uit te gaan en toen werd het geannuleerd want ze had het boek al onderweg naar haar. Krijgen annuleerders een automatische slechte review?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 08:20

nevica schreef:
Ik had iets verkocht en al ingepakt, stond op het punt om de deur uit te gaan en toen werd het geannuleerd want ze had het boek al onderweg naar haar. Krijgen annuleerders een automatische slechte review?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik was bijna zon koper. Had al 100 jaar (nou ja, maart 2025) een boek besteld wat constant werd uitgesteld. Toen zag ik m opeens op vinted (wel hardcover) dus dacht; klaar ermee, ik koop die gewoon en annuleer die andere bestelling. Dus besteld. Zie ik opeens in m'n mailbox de verzendbevestiging van dat boek al al 100x was uitgesteld := Ofwel, hij kwam opeens 2x naar me toe. Heb getwijfeld te annuleren maar heb het boek toch laten komen. Nu ff beslissen welke ik hou. Dan verkoopp ik de vinted wel weer als ik besluit de andere te houden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:16

Ik heb Vinted nu ook uitgevonden en al ontzettend leuke, ongebruikte, schoenen gekocht.

Ik heb trouwens wat enthousiaste verkopende partijen die 5min nadat mijn pakket bezorgd is bij een Vinted go locatie al vragen of het product bevalt. Ik begrijp heel goed dat ze graag willen afronden, en daarin kom ik ze ook graag tegemoet, maar dit voelt ook wel een beetje opgejaagd. Gisteren was ik 18u thuis terwijl de locatie sluit om 17.30, dus dan kan ik er ook niks aan doen. Ik noem dat wel in mijn reactie /excuseer me ervoor. Ik heb een product nooit langer dan een dag laten liggen op een punt. Ervaren jullie dat ook?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:18

Ohhh zenuwachtig geneuzel, daar kan ik zo slecht tegen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:31

Ik heb nu steeds mensen die mijn advertenties als favoriet aanmerken, maar kopen homaar.. hoe gaan jullie hier mee om? Sturen jullie deze mensen een berichtje of wachten jullie af of doen jullie iets met de prijs?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:32

Ja mijn aller eerste verkoop heb ik geannuleerd omdat ik voor een klein ding dan naar een ver dorp moest rijden voor mondial. Wist ik veel. Meteen een automatische 1 ster die op mijn gemiddelde drukt.

Inmiddels is er een pakketpunt in de buurt gekomen. Dus dat probleem heb ik niet meer.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:34

Ik stuur geen berichten daar heb ik zelf ook een bloedhekel aan. Als het me te lang duurt doe ik iets aan de prijs.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:00

Je kunt een 1 ster heel makkelijk omzeilen met annuleren helaas.

Zodra je op in overeenstemming met de koper klikt krijg je geen review. Dat is ook wat de meeste doen. Bloed irritant vind ik dat.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:05

Ik heb sinds kort steeds vaker dat kopers pakketjes gewoon niet ophalen, zonder uitleg of iets. Ik stuur na een paar dagen een vrij neutraal berichtje om ze te laten weten dat het pakketje klaarligt en dat wordt dan gelezen, maar verder niks. Dan komt het retour en krijgen ze hun geld terug. Maar ik heb dan wel de moeite gedaan van het verpakken en versturen, terwijl er geen enkele compensatie is. Ik zou willen dat zoiets een consequentie had voor de niet-afhaler.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:15

Lorette, was asociaal!

Cchanny schreef:
Ik heb nu steeds mensen die mijn advertenties als favoriet aanmerken, maar kopen homaar.. hoe gaan jullie hier mee om? Sturen jullie deze mensen een berichtje of wachten jullie af of doen jullie iets met de prijs?

Ik Markeer als favo bij echte interesse, of ter vergelijking, maar ook wel om later even weer/meer/beter naar te kijken, of ter inspiratie dat zo'n product ook leuk is. Ik krijg weleens berichten dat me een lager bod wordt gedaan, maar ook weleens 'goh wat kan ik voor je doen'. Dat vind ik lief, maar tegelijk denk ik ook laat me gewoon even kijken. Een beetje net als in de winkel en een verkoper advies aanbiedt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:16

_Lorette_ schreef:
Ik heb sinds kort steeds vaker dat kopers pakketjes gewoon niet ophalen, zonder uitleg of iets. Ik stuur na een paar dagen een vrij neutraal berichtje om ze te laten weten dat het pakketje klaarligt en dat wordt dan gelezen, maar verder niks. Dan komt het retour en krijgen ze hun geld terug. Maar ik heb dan wel de moeite gedaan van het verpakken en versturen, terwijl er geen enkele compensatie is. Ik zou willen dat zoiets een consequentie had voor de niet-afhaler.

Oh dat heeft dus nog minder gevolg dan annuleren. Raar hoor.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:17

Ik had laatst een bordspel gefavoriet. Kreeg na een paar dagen bericht van de verkoper: Ik ga morgen naar het pakketpunt, zal ik deze voor je meenemen?

Dan haak ik eigenlijk vrijwel direct af :=

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:20

Cchanny schreef:

Ik doe ook dingen die ik leuk vind favoriet zetten, zonder meteen te kopen. Wat is daar mis mee? Soms koop ik het later, sms niet.
Ik stuur ook nooit een bericht als mensen mijn advertentie favoriet maken, dat vind ik opdringerig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:20

Ik had gisteren iemand die 5 adv bhs gefavoriet. Die heb ik gevraagd of ze serieuze interesse heeft en of ik een deal kan maken. Verder doe ik er nooit iets mee. Maar ik wil hier vanaf en heb geen bundel iets aanstaan volgens mij.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:22

Irritant:
Een advertentie: nieuw met prijskaartje.
Ik zie geen prijskaartje en de zolen zijn belopen.
Ik vind dat liegen. Je moet alles zoooo goed bekijken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:23

nevica schreef:

Dit had ik laatst ook. Heb een berichtje gestuurd dat mijn man al onderweg was naar pakketpunt en dat ik hem niet meer kon bereiken. En meteen weggebracht O:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:26

IKbenEllen schreef:
nevica schreef:

Dit had ik laatst ook. Heb een berichtje gestuurd dat mijn man al onderweg was naar pakketpunt en dat ik hem niet meer kon bereiken. En meteen weggebracht O:)

Dan heb je kans dat ze het niet ophaalt en retour laat komen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:27

F_Orumster schreef:
Lorette, was asociaal!

Cchanny schreef:

Ik Markeer als favo bij echte interesse, of ter vergelijking, maar ook wel om later even weer/meer/beter naar te kijken, of ter inspiratie dat zo'n product ook leuk is. Ik krijg weleens berichten dat me een lager bod wordt gedaan, maar ook weleens 'goh wat kan ik voor je doen'. Dat vind ik lief, maar tegelijk denk ik ook laat me gewoon even kijken. Een beetje net als in de winkel en een verkoper advies aanbiedt.

Nouja dat dus, ik ben ook niet van het opdringerige, maar dacht dat de prijs misschien te hoog is oid

IKbenEllen schreef:
Cchanny schreef:

Ik doe ook dingen die ik leuk vind favoriet zetten, zonder meteen te kopen. Wat is daar mis mee? Soms koop ik het later, sms niet.
Ik stuur ook nooit een bericht als mensen mijn advertentie favoriet maken, dat vind ik opdringerig.

Daar is niks ee, vroeg mij eerder af of er iets mis mee is met mijn advertentie. :) ik zit qua gemiddelde prijs aan de onderkant van die range, maar nu heb ik een shirtje staan voor 2 euro die al bijna 10x als favoriet staat. Ben nog nieuw op vinted,

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:29

Ik favoriet om er later nog naar te kijken. Of dat ik twijfel.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 10:29

IKbenEllen schreef:
nevica schreef:

Dat doe ik idd ook altijd, meteen verzendlabel maken en screenshotten en als ze dan annuleren en het kruist met mijn wegbrengen hebben ze pech.

Mensen die mij een bod sturen als ik iets favoriet snap ik nog wel, dat doe ik als verkoper ook wel. Maar die berichtjes met "hoi als je nog vragen hebt dan kan je me altijd berichten" zó irritant! Het is een jas en alle info die je maar had kunnen bedenken staat erbij, nee ik heb geen vragen stop met je gebedel :')