Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
daantjuhhh schreef:daantjuhhh schreef:Net mijn sollicitatiegesprek gehad.
Ik weet het niet.. gesprek ging niet slecht.
Maar ik ben bang dat ik toch iets mis.
Nog anderhalve week geduld en dan hoor ik of ik door ben naar een 2de gesprek.
Dus ik kan er ook nog wel even over nadenken.
Ik ben uitgenodigd voor een 2de gesprek!
Ditmaal met 3 mensen.
Het is wel een strenge commissie hoor.
Telpeva schreef:En lokdoosjes? Of is dat te gevaarlijk met een hond.
Ik zou sowieso kijken naar waar ze op af komen, misschien helpt het al om dat (tijdelijk) weg te halen of anders te verpakken. Als er niks te halen valt dan is rond blijven hangen voor hun ook nutteloos lijkt mij
vikawiek schreef:Collectes die hun kleine kinderen gebruiken om geld te vragen. Ik werd wakker gemaakt door de bel uit m'n dutje, ik verwacht een pakketje en dan ben ik dus niet berekend op een kind dat om geld vraagt. Ik proberen mentaal snel te schakelen en zei gewoon wat m'n ouders altijd zeggen namelijk "ik heb geen kleingeld", zegt dat mormel "maar je kan ook scannen", stond ik daar met m'n bek vol tanden. God wat was dat ongemakkelijk
vikawiek schreef:Los van dat ik kinderen hiervoor inzetten echt verschrikkelijk vind om heel veel redenen.namelijk "ik heb geen kleingeld", zegt dat mormel "maar je kan ook scannen", stond ik daar met m'n bek vol tanden. God wat was dat ongemakkelijk
Cowboy55 schreef:Mensen die alleen maar zenden en hun die ontvanger standaard 'uit' hebben staan. Net een heel extreem exemplaar ontmoet. Aan het vloeken en tieren over een probleem. 6x het antwoord gegeven. Maar nee. Niemand thuis in de ontvangstruimte, alle energie gericht op zenden. Nou, dan niet sukkel......
MyWishMax schreef:Telpeva schreef:En lokdoosjes? Of is dat te gevaarlijk met een hond.
Ik zou sowieso kijken naar waar ze op af komen, misschien helpt het al om dat (tijdelijk) weg te halen of anders te verpakken. Als er niks te halen valt dan is rond blijven hangen voor hun ook nutteloos lijkt mij
Ze komen ook niks halen, maar gewoon naar binnen omdat nesten tegen de buitenmuur zitten en blijkbaar dus er ook in en er een ingang naar binnen gemaakt hebben. Heb al eerder mierennesten binnengehad en dan gaan ze vanuit daar gewoon op zoek naar eten. Soms dus ook gewoon naar buiten weer maar ze komen dus terug naar het nest. Had net echt 30 vliegende mieren binnen en wel 100 buiten op dezelfde plek... staat wel doosje idd, maar dat is vaak alleen genoeg als ze alleen binnen komen zoeken en niet bij een nest.
Ik heb nooit iets aan eten of restjes staan idd vanwege de hond en na de 1e keer mieren tig jaar geleden. Zelfs het afval gaat meteen de container in en de vaatwasser zit altijd dicht. Dacht een tijdje geleden dat er steeds zand binnen lag omdat het naar binnen waaide maar dag waren blijkbaar de mieren die het uit dat gat gooien daar.want zelfs als de deur dicht zit ligt er elke dag opnieuw zand op dezelfde plek. En stomme is dat dat al eens allemaal echt dicht gemaakt is. Of dat werd gezegd iig...
Ik haat dit, elke keer iets nieuws hier en elke keer kom ik erachter dat er weer iets nieuws slecht gedaan is. Of dat er iets verholpen moet worden wat veel geld kost, voor mij dan.
_San87_ schreef:Niet als het een plaag is buiten de schuld van de huurder om. Dan moet de verhuurder daar gewoon wat aan doen. Zeker als ze door de muren heen komen. Dan zijn er of gaten in de muur die de verhuurder moet dichten, of een nest in de spouwmuren waar hij wat aan moet doen.Mieren is verantwoordelijkheid huurder. Dus daarin hebben ze gelijk.
MyWishMax schreef:Allemaal mieren binnen en die komen serieus uit de muur/vloer vandaan. Maar de verhuurder bellen, hoewel ik bang ben dat zij het mijn probleem vinden om op te lossen. Paar jaar geleden had ik serieus nesten onder de vloer, maar nu lijken ze door de buitenmuur naar binnen te komen...
MyWishMax schreef:Ik heb dit ook gehad. Zitten hier tegen de voorgevel aan. kreeg ze vorig jaar eerst langs de voordeur, toen de kruipruimte, toen door de muren. Blokkeer ze op 1 plek en ze komen gewoon op de volgende, tientallen puur op verkenning en als je het niet meteen blokkeert worden het honderden, kan geen lokdoos tegen op. Hele huis kwam eronder. Uiteindelijk werd het zo erg dat elke keer dat ik ergens een zwart stipje zag ik gestrest werd, al was het een stofje.Telpeva schreef:Ze komen ook niks halen, maar gewoon naar binnen omdat nesten tegen de buitenmuur zitten en blijkbaar dus er ook in en er een ingang naar binnen gemaakt hebben. Heb al eerder mierennesten binnengehad en dan gaan ze vanuit daar gewoon op zoek naar eten. Soms dus ook gewoon naar buiten weer maar ze komen dus terug naar het nest. Had net echt 30 vliegende mieren binnen en wel 100 buiten op dezelfde plek... staat wel doosje idd, maar dat is vaak alleen genoeg als ze alleen binnen komen zoeken en niet bij een nest.En lokdoosjes? Of is dat te gevaarlijk met een hond.
Ik heb nooit iets aan eten of restjes staan idd vanwege de hond en na de 1e keer mieren tig jaar geleden. Zelfs het afval gaat meteen de container in en de vaatwasser zit altijd dicht. Dacht een tijdje geleden dat er steeds zand binnen lag omdat het naar binnen waaide maar dag waren blijkbaar de mieren die het uit dat gat gooien daar.want zelfs als de deur dicht zit ligt er elke dag opnieuw zand op dezelfde plek. En stomme is dat dat al eens allemaal echt dicht gemaakt is. Of dat werd gezegd iig...
Ik haat dit, elke keer iets nieuws hier en elke keer kom ik erachter dat er weer iets nieuws slecht gedaan is. Of dat er iets verholpen moet worden wat veel geld kost, voor mij dan.
entless schreef:Op het schoolplein te horen gekregen dat ik de pik heb op een vriendje van mijn zoon.
Ik vroeg alleen of hij (en andere vriendjes) geen spullen onderaan de brandtrap van de flat willen laten liggen.
En vorige maand vroeg ik of hij geen stenen naar dieren/kinderen wil gooien...
Ik zal wel gek zijn geworden?
Cambionn schreef:vikawiek schreef:Los van dat ik kinderen hiervoor inzetten echt verschrikkelijk vind om heel veel redenen.namelijk "ik heb geen kleingeld", zegt dat mormel "maar je kan ook scannen", stond ik daar met m'n bek vol tanden. God wat was dat ongemakkelijk
Hier heb ik ook een hekel aan. "Ik heb geen contant/kleingeld" was altijd de sociaal geaccepteerde manier om beleefd nee te zeggen, en je kan me niet wijs maken dat de collectes dat niet dondersgoed wisten en dachten dat men écht geen geld had. 100% dat het veroorzaken van dit soort reacties (in de hoop dat er daardoor alsnog betaald wordt) en het geld krijgen van mensen die recht in iemands gezicht nee zeggen lastig vinden een grote rol speelt in dat ze dit nu hebben.
Overigens neem ik het de lopers niet kwalijk, die zijn over het algemeen niet de mensen die dit verzinnen. In mijn ervaring zijn de lopers vaak mensen die er echt om geven, alleen hogerop gaat het vaak minder netjes.
Ik zeg tegenwoordig altijd maar gewoon beleefd maar duidelijk dat ik geen collectes aan de deur doe. Als ik wil doneren kan ik de goede doelen zelf wel vinden. Dat werkt zo ver prima.
Merlen schreef:Ik heb enkele MacBook pro's te koop zien staan van een bedrijfsfaillissment op een veilingsite.
Maar ik durf het eigenlijk niet aan om te bieden.Er zit natuurlijk geen garantie op en de inlogcodes zijn niet bekend.
hahahatsjoe schreef:Ghostattack schreef:Sinds gisteravond ben ik "ziek" aan t worden en ik vertrek morgen naar een 4 daags festivalEcht zo'n slechte timing!
Als het iets van griep is gewoon kilo's vitamine C achterover gooien. En eventueel Ibuprofen. Helpt echt.