Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Merlen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:07

Ik heb enkele MacBook pro's te koop zien staan van een bedrijfsfaillissment op een veilingsite.
Maar ik durf het eigenlijk niet aan om te bieden.Er zit natuurlijk geen garantie op en de inlogcodes zijn niet bekend.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:19

En schijnbaar 2 uur en 35 minuten geleden alweer stroomstoring geweest. :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:20

daantjuhhh schreef:
daantjuhhh schreef:
Net mijn sollicitatiegesprek gehad.

Ik weet het niet.. gesprek ging niet slecht.
Maar ik ben bang dat ik toch iets mis.

Nog anderhalve week geduld en dan hoor ik of ik door ben naar een 2de gesprek.
Dus ik kan er ook nog wel even over nadenken.

Ik ben uitgenodigd voor een 2de gesprek!

Ditmaal met 3 mensen.
Het is wel een strenge commissie hoor.

Super, ik blijf voor je duimen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:20

Marcella schreef:
En schijnbaar 2 uur en 35 minuten geleden alweer stroomstoring geweest. :=

Zegt je wekker?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:22

Telpeva schreef:
En lokdoosjes? Of is dat te gevaarlijk met een hond.
Ik zou sowieso kijken naar waar ze op af komen, misschien helpt het al om dat (tijdelijk) weg te halen of anders te verpakken. Als er niks te halen valt dan is rond blijven hangen voor hun ook nutteloos lijkt mij

Ze komen ook niks halen, maar gewoon naar binnen omdat nesten tegen de buitenmuur zitten en blijkbaar dus er ook in en er een ingang naar binnen gemaakt hebben. Heb al eerder mierennesten binnengehad en dan gaan ze vanuit daar gewoon op zoek naar eten. Soms dus ook gewoon naar buiten weer maar ze komen dus terug naar het nest. Had net echt 30 vliegende mieren binnen en wel 100 buiten op dezelfde plek... staat wel doosje idd, maar dat is vaak alleen genoeg als ze alleen binnen komen zoeken en niet bij een nest.

Ik heb nooit iets aan eten of restjes staan idd vanwege de hond en na de 1e keer mieren tig jaar geleden. Zelfs het afval gaat meteen de container in en de vaatwasser zit altijd dicht. Dacht een tijdje geleden dat er steeds zand binnen lag omdat het naar binnen waaide maar dag waren blijkbaar de mieren die het uit dat gat gooien daar. -O- want zelfs als de deur dicht zit ligt er elke dag opnieuw zand op dezelfde plek. En stomme is dat dat al eens allemaal echt dicht gemaakt is. Of dat werd gezegd iig...

Ik haat dit, elke keer iets nieuws hier en elke keer kom ik erachter dat er weer iets nieuws slecht gedaan is. Of dat er iets verholpen moet worden wat veel geld kost, voor mij dan.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:23

vikawiek schreef:
Collectes die hun kleine kinderen gebruiken om geld te vragen. Ik werd wakker gemaakt door de bel uit m'n dutje, ik verwacht een pakketje en dan ben ik dus niet berekend op een kind dat om geld vraagt. Ik proberen mentaal snel te schakelen en zei gewoon wat m'n ouders altijd zeggen namelijk "ik heb geen kleingeld", zegt dat mormel "maar je kan ook scannen", stond ik daar met m'n bek vol tanden. God wat was dat ongemakkelijk

Ik ben 25 en zeg altijd, mijn ouders zijn niet thuis. Werkte nog altijd... maar nu woon ik sinds kort op mezelf dus ben benieuwd of ze er dan ook nog intrappen... :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:33

vikawiek schreef:
namelijk "ik heb geen kleingeld", zegt dat mormel "maar je kan ook scannen", stond ik daar met m'n bek vol tanden. God wat was dat ongemakkelijk
Los van dat ik kinderen hiervoor inzetten echt verschrikkelijk vind om heel veel redenen.

Hier heb ik ook een hekel aan. "Ik heb geen contant/kleingeld" was altijd de sociaal geaccepteerde manier om beleefd nee te zeggen, en je kan me niet wijs maken dat de collectes dat niet dondersgoed wisten en dachten dat men écht geen geld had. 100% dat het veroorzaken van dit soort reacties (in de hoop dat er daardoor alsnog betaald wordt) en het geld krijgen van mensen die recht in iemands gezicht nee zeggen lastig vinden een grote rol speelt in dat ze dit nu hebben.

Overigens neem ik het de lopers niet kwalijk, die zijn over het algemeen niet de mensen die dit verzinnen. In mijn ervaring zijn de lopers vaak mensen die er echt om geven, alleen hogerop gaat het vaak minder netjes.

Ik zeg tegenwoordig altijd maar gewoon beleefd maar duidelijk dat ik geen collectes aan de deur doe. Als ik wil doneren kan ik de goede doelen zelf wel vinden. Dat werkt zo ver prima.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:35

Cowboy55 schreef:
Mensen die alleen maar zenden en hun die ontvanger standaard 'uit' hebben staan. Net een heel extreem exemplaar ontmoet. Aan het vloeken en tieren over een probleem. 6x het antwoord gegeven. Maar nee. Niemand thuis in de ontvangstruimte, alle energie gericht op zenden. Nou, dan niet sukkel......

Maar zenden is veel makkelijker dan luisteren.

Zulke mensen zijn zo irritant

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:48

MyWishMax schreef:
Telpeva schreef:
Ik zou sowieso kijken naar waar ze op af komen, misschien helpt het al om dat (tijdelijk) weg te halen of anders te verpakken. Als er niks te halen valt dan is rond blijven hangen voor hun ook nutteloos lijkt mij

Ze komen ook niks halen, maar gewoon naar binnen omdat nesten tegen de buitenmuur zitten en blijkbaar dus er ook in en er een ingang naar binnen gemaakt hebben. Heb al eerder mierennesten binnengehad en dan gaan ze vanuit daar gewoon op zoek naar eten. Soms dus ook gewoon naar buiten weer maar ze komen dus terug naar het nest. Had net echt 30 vliegende mieren binnen en wel 100 buiten op dezelfde plek... staat wel doosje idd, maar dat is vaak alleen genoeg als ze alleen binnen komen zoeken en niet bij een nest.

Ik heb nooit iets aan eten of restjes staan idd vanwege de hond en na de 1e keer mieren tig jaar geleden. Zelfs het afval gaat meteen de container in en de vaatwasser zit altijd dicht. Dacht een tijdje geleden dat er steeds zand binnen lag omdat het naar binnen waaide maar dag waren blijkbaar de mieren die het uit dat gat gooien daar. -O- want zelfs als de deur dicht zit ligt er elke dag opnieuw zand op dezelfde plek. En stomme is dat dat al eens allemaal echt dicht gemaakt is. Of dat werd gezegd iig...

Ik haat dit, elke keer iets nieuws hier en elke keer kom ik erachter dat er weer iets nieuws slecht gedaan is. Of dat er iets verholpen moet worden wat veel geld kost, voor mij dan.

Mieren zijn poedersuiker.
Bij de voordeur hebben (hadden) we rode bosmieren.. die zijn goor in huis := en een stuk stoep is verzakt.
Nu bij de katten voerbakken (die letterlijk een ombouw hebben waar ze voer in krijgen), gewone mieren. Zodra ik de bak verplaats, nergens een mier te bekennen. Zet ik de bak weer op dezelfde plek terug; meteen weer veel mieren :roll: irritant.

Anyway, bij de voordeur hadden we een bakje met zout, bakingsoda en poedersuiker. En mierenpoeder van de Kruidvat. Dat heeft gewerkt.

-
On going ergernis: sinds ik terug ben van vakantie ben ik er wel achter dat m'n matras een grote rol speelt in hoe fiets up m'n rug en heupen dagelijks zijn. Maar geen geld voor een nieuw matras (duuuur man) want ineens veeeel grote kosten tegelijk..
Beetje poedersuiker want ik loop elke dag met pijn en kan nu niks doen om het te verbeteren.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:53

_San87_ schreef:
Mieren is verantwoordelijkheid huurder. Dus daarin hebben ze gelijk.
Niet als het een plaag is buiten de schuld van de huurder om. Dan moet de verhuurder daar gewoon wat aan doen. Zeker als ze door de muren heen komen. Dan zijn er of gaten in de muur die de verhuurder moet dichten, of een nest in de spouwmuren waar hij wat aan moet doen.

MyWishMax schreef:
Allemaal mieren binnen en die komen serieus uit de muur/vloer vandaan. Maar de verhuurder bellen, hoewel ik bang ben dat zij het mijn probleem vinden om op te lossen. Paar jaar geleden had ik serieus nesten onder de vloer, maar nu lijken ze door de buitenmuur naar binnen te komen...

MyWishMax schreef:
Telpeva schreef:

Ik heb dit ook gehad. Zitten hier tegen de voorgevel aan. kreeg ze vorig jaar eerst langs de voordeur, toen de kruipruimte, toen door de muren. Blokkeer ze op 1 plek en ze komen gewoon op de volgende, tientallen puur op verkenning en als je het niet meteen blokkeert worden het honderden, kan geen lokdoos tegen op. Hele huis kwam eronder. Uiteindelijk werd het zo erg dat elke keer dat ik ergens een zwart stipje zag ik gestrest werd, al was het een stofje.

Hebben toen alles wat vriendelijk was eerst geprobeerd en de hele zomer in de oliebol gezeten. Verhuurder heeft toen wel alle gaten die we konden vinden dicht gemaakt, maar de voordeur en kruipruimte kan dat niet door de bouw (oud monumentaal pand). Uiteindelijk als laatste redmiddel gif van HG bij de hele voorgevel + de plekken waar ze langs binnen kwamen gestrooid met grote waarschuwing op de muur buiten dat er gif lag en men hun huisdieren weg moest houden (geen voortuin). Was ook duidelijk wit. Niet goed voor de bijtjes enzo, maar er was echt niks anders meer te proberen. Buren gaven ons ook groot gelijk na het zien van de fotos van wat wij binnen kregen.

Daarna is het gelukkig grotendeels weg gegaan. Dit jaar zitten er een paar, maar zodra ze naar buiten kwamen meteen weer gif neer gestrooid. Nu geen last van gehad nog, maar weet niet of het door het gif komt of het slechte weer.

MyWishMax, wellicht is dat voor jou ook een oplossing. Wij hadden combi van strooigif overal waar ze liepen en dat spuitspul tegen mieren langs alle niet-te-dichten kieren. Beide producten van HG.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:09

Buiten gebruiken we ook Hg gif en binnen lokdoosjes,niet mijn voorkeur,maar anders zitten de mieren overal binnen.We hebben honden en katten en nooit een probleem met het gif gehad.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:37

Die constante kleine dingen die mis gaan in een verbouwing 8)7

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:37

Sinds gisteravond ben ik "ziek" aan t worden en ik vertrek morgen naar een 4 daags festival _-:( Echt zo'n slechte timing!

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:53

Op het schoolplein te horen gekregen dat ik de pik heb op een vriendje van mijn zoon.

Ik vroeg alleen of hij (en andere vriendjes) geen spullen onderaan de brandtrap van de flat willen laten liggen.

En vorige maand vroeg ik of hij geen stenen naar dieren/kinderen wil gooien...

Ik zal wel gek zijn geworden?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:34

Ghostattack schreef:
Sinds gisteravond ben ik "ziek" aan t worden en ik vertrek morgen naar een 4 daags festival _-:( Echt zo'n slechte timing!

Als het iets van griep is gewoon kilo's vitamine C achterover gooien. En eventueel Ibuprofen. Helpt echt.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:35

entless schreef:
Op het schoolplein te horen gekregen dat ik de pik heb op een vriendje van mijn zoon.

Ik vroeg alleen of hij (en andere vriendjes) geen spullen onderaan de brandtrap van de flat willen laten liggen.

En vorige maand vroeg ik of hij geen stenen naar dieren/kinderen wil gooien...

Ik zal wel gek zijn geworden?

:?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:41

Mijn moeder is altijd super bot met collectes. Die zegt gewoon dat ze de broekzak van de directeur niet gaat spekken :')

Sterkte met de mierenplaag!

Nyaleti, matras van de Ikea? Zijn redelijk goedkoop en hele fijne matrassen vind ik zelf

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 12:54

Cambionn schreef:
vikawiek schreef:
namelijk "ik heb geen kleingeld", zegt dat mormel "maar je kan ook scannen", stond ik daar met m'n bek vol tanden. God wat was dat ongemakkelijk
Los van dat ik kinderen hiervoor inzetten echt verschrikkelijk vind om heel veel redenen.

Hier heb ik ook een hekel aan. "Ik heb geen contant/kleingeld" was altijd de sociaal geaccepteerde manier om beleefd nee te zeggen, en je kan me niet wijs maken dat de collectes dat niet dondersgoed wisten en dachten dat men écht geen geld had. 100% dat het veroorzaken van dit soort reacties (in de hoop dat er daardoor alsnog betaald wordt) en het geld krijgen van mensen die recht in iemands gezicht nee zeggen lastig vinden een grote rol speelt in dat ze dit nu hebben.

Overigens neem ik het de lopers niet kwalijk, die zijn over het algemeen niet de mensen die dit verzinnen. In mijn ervaring zijn de lopers vaak mensen die er echt om geven, alleen hogerop gaat het vaak minder netjes.

Ik zeg tegenwoordig altijd maar gewoon beleefd maar duidelijk dat ik geen collectes aan de deur doe. Als ik wil doneren kan ik de goede doelen zelf wel vinden. Dat werkt zo ver prima.

Ik heb gewoon een bordje op de deur dat wij op eigen wijze doneren en geen collectes aan de deur wensen. Heerlijk rustig :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:58

Wij hebben geen bel... Dat werkt ook :D

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:08

Overal stof. M’n moeder helpt met schilderen maar God wat maakt ze er een bende van.

En m’n pvc vloer. Oh wat ben ik pislink. Overal krassen van echt niks. Vloer is verdomme nieuw, met leggen hebben ze overal beschadigingen gemaakt en je betaalt zo bizar veel. Nog niet gesproken over de hoeveelheid vrije dagen die ik heb moeten opnemen vanwege hun.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:09

Wij hebben ook een sticker naast de deur, werkt goed. We doneren allebei maandelijks aan meerdere organisaties; ik vind langs de deuren gaan niet meer van deze tijd. Voordat we sticker hadden zei ik ook altijd gewoon “nee, dankjewel. Fijne dag!” en deed de deur dicht.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:13

Merlen schreef:
Ik heb enkele MacBook pro's te koop zien staan van een bedrijfsfaillissment op een veilingsite.
Maar ik durf het eigenlijk niet aan om te bieden.Er zit natuurlijk geen garantie op en de inlogcodes zijn niet bekend.

Iused is echt een fijn en redelijk goedkoop bedrijf voor refurbished iPhones en MacBooks. Heb je zelfs nog garantie.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:53

DuoPenotti schreef:
Wij hebben geen bel... Dat werkt ook :D

:')
Toevallig ging net van een collega de ring deurbel af. Was even een realisatie moment dat ik al bijna twee jaar geen deurbel meer heb gehoord. Maakt niet dat ik nog steeds niet opschrik als ik zo'n deuntje hoor (zaak aan huis gehad) :+

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:07

Ik kwam op Instagram een filmpje tegen dat ze bij de Primark een theepot/kopjes/taartplateau etc. van Bridgerton hebben. Nu heb ik a.s. vrijdag afgesproken met de dames uit mijn familie om gezellig met zijn allen de 2e helft van S3 te kijken, en wil ik heel graag een beetje uitpakken, maar dan wel in stijl.
De serviesset wilde ik daarna aan mijn moeder meegeven, die zou ik daar echt dolgelukkig mee maken, dus het werd een missie!

Primark Hoofddorp, Zaandam, Amsterdam, allemaal geen succes. Konden mij ook niet vertellen waar ik het dan wel nog kon vinden, volgens het personeel was de voorraad in andere filialen niet te achterhalen... Nu kom ik er net achter dat je dat dus wél kan opzoeken, als je simpelweg op de PC op de website kijkt. Tot nu toe keek ik steeds op mijn telefoon. En Eindhoven ga ik ivm werk echt niet meer redden voor vrijdag, 1,5u enkele reis. Normaal ben ik niet zo'n drammer, maar ik had zo'n leuk aangekleed feestje in mijn hoofd dat ik echt nogal teleurgesteld ben...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:12

hahahatsjoe schreef:
Ghostattack schreef:

Als het iets van griep is gewoon kilo's vitamine C achterover gooien. En eventueel Ibuprofen. Helpt echt.

Geen idee wat het is, het begon gisteravond met een allergie aanval (soort extreme verkoudheid) en mn hoofd blijft erin hangen. Mn lichaam is topfit :') Heb inderdaad vit C in huis gehaald, een voorraad ibu en andere medicatie en gezonde drankjes _O-