Show je Vinted koopjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:22

Hier de laatste keer dat ik wat via Homerr bestel. Was het goedkoopste uit Frankrijk qua beschikbare verzendopties, ik had een truitje besteld bij haar en bij iemand uit Spanje dezelfde (ik heb een tweeling die graag hetzelfde dragen) en nu kreeg ik uit Frankrijk een paar schoentjes en een spijkerjasje -:(-

Verkoopster gevraagd, dag gewacht op antwoord maar zij had echt het truitje opgestuurd (ze heeft zo’n 100 vijfsterren reviews dus dat wil ik wel geloven). Er zat inderdaad een ander verzendlabel onder die waar mijn naam op staat. Vinted gaat er achter aan maar ben bang dat ik naar m’n matchende tweelingtruitje kan fluiten…

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:09

_lautje_

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 22:25

Tita :D :D :D

De middelste heeft best wel veel. Maar die groeit nauwelijks. Dus die krijgt wel wat nieuws maar het stapelt wel natuurlijk. Plus die krijgt weer doorgeschoven van de oudste. Maar ze verslijt ook.

En de jongste en oudste valt wel mee hoeveel ze hebben. Oudste moest bijna alles nieuw voor de winter. Flink gegroeid. En jongste krijgt weinig doorgeschoven van de middelste omdat die alles sloopt/vies maakt.

Maar goed oudste en jongste hier wel bijv 10-15truien en 10 jurkjes ofzo. En de middelste wel 20. En ook 20 jurkjes. :+

Voorheen had de oudste idd echt heel veel. Lomp veel. Dat is nu wel anders.
Overigens wordt alles wel gewoon gedragen.
Ze moeten nogal eens omgekleed worden :')

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:15

Ik had het RL beren truitje toch maar opnieuw op vinted gezet, omdat het te klein was voor mijn dochter. Nu een hoop gezeur van de koopster dat de staat niet zoals omschreven is, want er zitten wat pillen op.

Het is idd niet meer als nieuw, maar itt het bedrag waar ik hem voor gekocht had, was de prijs daar ook naar (15,-). Verder eerlijk aangegeven dat hij erg klein valt, maar verder geen beschadigingen of vale kleur dus gewoon op “heel goed” gezet. In mijn ogen ook terecht als ik zie wat er onder “goed” wordt aangeboden. Dat zijn vaak artikelen met bijv vlekken of waar iets kapot is.

De koopster wil nu een oplossing, maar kan ik zeggen dat ze hem terug mag sturen? Ik heb hem liever retour dan dat ik nog meer van de prijs ga halen (ik heb het idee dat het laatste haar doel is). Alleen ben ik een beetje bang voor een negatieve review (ik heb er nog niet zo veel, dus 1 negatieve springt er dan zo uit)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:32

Ik zou excuses aanbieden en hem gewoon terug laten sturen :j Lijkt me raar als ze dan een slecht review geven.
€15 lijkt me wel erg goedkoop voor zo’n trui. Ik zou hem er wat duurder op zetten, duidelijke close up foto’s erbij, dan schrik je de koopjesjagers misschien een beetje af.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:42

Marlou91 schreef:
Ik had het RL beren truitje toch maar opnieuw op vinted gezet, omdat het te klein was voor mijn dochter. Nu een hoop gezeur van de koopster dat de staat niet zoals omschreven is, want er zitten wat pillen op.

Het is idd niet meer als nieuw, maar itt het bedrag waar ik hem voor gekocht had, was de prijs daar ook naar (15,-). Verder eerlijk aangegeven dat hij erg klein valt, maar verder geen beschadigingen of vale kleur dus gewoon op “heel goed” gezet. In mijn ogen ook terecht als ik zie wat er onder “goed” wordt aangeboden. Dat zijn vaak artikelen met bijv vlekken of waar iets kapot is.

De koopster wil nu een oplossing, maar kan ik zeggen dat ze hem terug mag sturen? Ik heb hem liever retour dan dat ik nog meer van de prijs ga halen (ik heb het idee dat het laatste haar doel is). Alleen ben ik een beetje bang voor een negatieve review (ik heb er nog niet zo veel, dus 1 negatieve springt er dan zo uit)

Producten die niet meer als nieuw zijn met wat pillen er op durf ik niet als heel goed aan te bieden, want kopers hebben vaak een andere verwachting bij 'heel goed'. Ik zou hem retour nemen en dan verkopen met duidelijkere foto's en onder 'goed'.

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:53

Terecht punt van jullie! Misschien ook wat naïef van mezelf want ik hoopte er op deze manier iemand anders blij mee te maken voor een klein prijsje. Ik heb gezegd dat ze hem terug kan sturen en dat ik het oprecht vervelend vind dat de staat niet zo is zoals ze verwachtte. Wijze les weer in ieder geval.

Misschien moet ik er zelf dan ook wat kritischer op zijn in de dingen die ik koop. Denk dat ik veel terug kan sturen wat op “heel goed” stond maar wel wat pillen of gebruikssporen heeft. Meer nog dan deze trui.

Lisanne_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:29

Marlou herkenbaar hoor, ik ben ook wel eens teleurgesteld in de staat. Maar vaak was de prijs dan ook zo laag dat ik er niet over wilde klagen. Het is dat ik 5 minuten geleden nog beweerd heb dat ze genoeg kleertjes heeft, anders was ik wel geïnteresseerd in de trui (al weet ik de maat niet).

De groene RL trui die ik nav een tip van Lautje heb gekocht is echt heel fijn! Heerlijk warm en zacht. Groen is mijn kleur niet zo, maar doordat ie zo lekker zit draag ik hem toch vaak. Hebben jullie ook tips waar ik op kan zoeken om zoiets als vest te vinden?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 11:36

Ik vind €15 echt een hele nette prijs hoor voor een berentrui! Ik zou hem ook terugnemen en weer opnieuw er op zetten. Voor dat geld of voor €20 ben je hem zo weer kwijt. Met pilletjes.
Ze zijn deze winter nieuw €180 geloof ik bij RL zelf. Zijn tijdloze truien en blijven echt lang mooi.
Evt kan je pilletjes er zelf heel makkelijk afhalen met een scheermesje.

Lisanne: dat was een kasjmier trui?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 11:42

Om welke maat beren trui gaat het? :D

Zelf zou ik goede foto’s maken en “goed” kiezen, heel goed geeft de verwachting dat het nog helemaal heel is. Zelf ook wel verbaasd over hoe sommige dingen worden aangeboden, vooral bij schoenen valt het dan heel erg op. Kinderschoenen die helemaal afgetrapt zijn en dan “heel goed”, nou nee. Ik zet bij schoenen altijd de filter op “nieuw” en dan nog veel duidelijk gedragen schoenen, mega irritant.

Iemand trouwens een tip hoe je makkelijk kan zoeken (op telefoon) als je een bundel wil samen stellen? Soms heeft iemand 200 items en scroll me suf.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 11:48

Tja, kan gebeuren toch. Hier pas een heel leuke Takkie slaapzak gekocht onder het mom “heel goed”. Nou OK, dat is niet nieuw, maar ook niet afgedragen. Vind ik. Maak ik het pakketje open - de Takkies zijn grijs geworden en de gehele stof is Pillig. Voor dat kleine prijsje ga ik het niet terugsturen en écht moeilijk doen, maar baal dan wel. Wees dan eerlijk. Heb toen wel een negatieve review gegeven, want ze reageerde niet eens toen ik aangaf dat ik de staat anders had verwacht tov de advertentie.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:57

Dat vind ik ook een grote ergernis van Vinted. Zo vaak is de staat anders dan beschreven. Laatst had ik een item gekocht in de categorie ‘nieuw zonder prijskaartje’. Was niet heel duur maar toch. Foto’s waren niet super scherp maar goed genoeg vond ik. Komt het binnen, zitten er beschadigingen op en was het duidelijk gedragen. Heb dat aangekaart en de eerste reactie was: “heb het niet gezien” en “de prijs was heel laag”. Aangegeven dat ik hier niets mee kan en het zo niet zal gaan dragen. Na enige discussie kon ik het toch terugsturen. Maar vermeld het dan niet als ‘nieuw zonder prijskaartje’ als het gedragen is. Vond het niet eens passen onder ‘heel goed’.

Overigens, voor degenen die de beren-artikelen zoeken van Ralph Lauren: zag er heel veel voor zowel kinderen als volwassenen bij de Ralph Lauren winkel in Bataviastad laatst. Met een mooie korting.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:14

Ik kocht vorige week een super leuk wit/zwart gestreept blazer van Claudia Strater. Stond bij heel goed en de prijs was aantrekkelijk.

Wat niet te zien was op de foto’s was de enorme bruine (make-up) laag in de kraag. Zat echt te balen, want in het schemer open gemaakt en de bestelling bevestigd. Bij daglicht zag ik dat het echt donker oranje was uitgeslagen. Zo goor.

Ingesmeerd met vlekken spul en gewassen. Gelukkig was het weg. Maar in een positieve review had ik geen zin meer en dus heb ik niks laten horen. Wat dus een automatische review oplevert, maar goed.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:26

Nou zo iemand mag echt wel een negatieve review krijgen hoor. Te goor.

Kom morgen terug van vakantie en dat wordt de pakketten automaat leeg roven :')

Lisanne_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:59

@lautje, klopt dat is de kasjmier trui. Ik zoek eigenlijk zoiets als een kabelvest van zulke zachte en warme stof. Ik heb nu veel fleece en andere zweet stofjes, maar vind het wel fijn als het wat natuurlijker voelt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 16:11

Ralph heeft veel kasjmier met kabel. Maar Gant, Burberry, Filippa K ook wel betaalbaar te vinden op Vinted. En je kant evt ook kijken naar merinowol. Dat is ook lekker zacht en ademend

Hier deze schatjes opgehaald. Echt zo mooi. Ik denk dat ze 1x zijn gedragen. Zelfs de proppen papier zaten nog in de neus. Onvoorstelbaar toch dat mensen dit voor €45 weg doen. Zijn schoenen van rond de €400,-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:17

Oh, echt prachtige laarsjes!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:23

<3 echt prachtig!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:51

Zo dat is echt een topkoopje <3

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:07

Super mooi Lau, is het weer Gucci

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 18:19

Ja Gucci := :')
Het is gewoon echt wel heel mooi. Soms is het vreselijk ordinair en over the top. Maar meeste is echt heel mooi

Lisanne_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:02

Bedankt voor de tips Lautje, ga ik weer mee sneupen :) En prachtige schoenen, helemaal mijn smaak ook

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:13

Leuk alle ervaringen hier! Ik ben ook begonnen als verkoper. Vooral tegen lage prijsjes en ben van 3.5 jaar moeder zijn alles eruit aan het gooien. Ik heb toch al 550 euro nu binnen geharkt in een aantal weken. Ik verbaas me. De mooie dingen waarvan ik soms denk die zijn zo weg, die blijven soms achter en de artikelen die ik zelf nooit zou kopen zijn soms zo weg. (Broeken met vlekken en scheuren voor 1,- mee in een bundel). De logica snap ik nog niet helemaal.
Had de etalage aangezet. Niet helemaal het idee dat dat heel veel doet. Soms ook mazzel hebben? Net iemand met 19 artikelen en verzend ik voor zo 30 euro aan klein spul en dan ineens iemand die 1 gedragen pyama koopt voor 1.25 ofzo terwijl er meer te koop is. Lijkt me dan zo niet de moeite met verzendkosten :') . Maargoed ben wel blij als het een beetje leger is hier maar echt een top systeem. Als koper was ik al helemaal blij maar nu ik ook van m'n zooi af kom... haha.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:50

Oh ik wou dat mijn meiden nog in die leeftijd waren, geweldige schoentjes!! Maar die zitten tegenwoordig zelf op Vinted, wel leuk, ze vonden het eerst maar niks, dat 2e hands, maar ik wel, en sinds ze zagen dat ik best leuke dingen kocht zijn ze ook begonnen. Kopen en verkopen best veel, heel leuk!

Geweldig @Steenbok12, wat een bedrag al!

Ik heb nav de tips ook weer naar King Louie gekeken, had er vroeger wat jurkjes van, maar die zou ik nu truttig vinden. Maar toch eigenlijk wel een mooi merk en dit vest gescoord voor 8 euro, stond er net een paar minuten op :Y)

https://www.vinted.nl/items/3587608326-king-louie-lang-vest

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:01

Afbeelding

Ik vind dit toch wel een behoorlijk gaatje om te missen. Het zijn er twee in totaal. De verkoopster zegt: oh zo sorry ik heb het echt niet gezien…

Terugsturen vind ik ook zo wat voor €12,- wat zouden jullie terug reageren?