Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:33

Met kopersbescherming kan je als verkoper ook opgelicht worden toch?
Ik heb een zanikende “ koper”.. wil perse koperbescherming..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:01

Muze schreef:
Met kopersbescherming kan je als verkoper ook opgelicht worden toch?
Ik heb een zanikende “ koper”.. wil perse koperbescherming..

Het kan gewoon lang duren voor je je geld hebt volgens mij. En ik zou foto's maken van pakket en inhoud.

Maargoed, ik begin er sowieso niet aan. Kijk maar bij mijn grote hoeveelheid positieve reviews voor mijn betrouwbaarheid, je mag het op komen halen of het mag op eigen risico verstuurd worden.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:02

Nou inderdaad. Ben ook klaar met deze persoon, traag en zeuren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:44

Van mij gaat er vandaag een pakje bezorgd worden, ik ben benieuwd wat de koper er van vindt.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 07:04

Geen gezeik hier. Ja wel achterlijke biedingen onder de “bieden vanaf” prijs maar dat ben ik ondertussen gewend.

Het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik iets verkocht via marktplaats. Als ik een betaalverzoek maak, dan hoef ik geen verzendkosten toe te voegen als verzenden ook via marktplaats is?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 07:31

Klopt
Alleen selecteren waarmee je wil verzenden :)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:13

Bedankt Alja!
Gister 3 dekjes geplaatst, vandaag 2 verkocht voor mijn bieden vanaf prijs en morgen wordt er als het goed is nog eentje opgehaald voor mijn vraagprijs :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 09:16

@sorriso: als je bij de verzendopties naar beneden scrolt kun je ook kiezen voor 'zelf verzenden' en dan moet je natuurlijk wél die kosten bij het totaal optellen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:09

Ik had gisteren weer een grappenmaker.

Ik verzond een berichtje op 31 december met een vraag over een artikel. Deze stond erop en was daar slechts eenzijdig gefotografeerd. Dus ik vraag of ik ook een foto van de andere kant kan ontvangen. Gewoon om te zien of de schaar er niet in heeft gezeten, of dat er vlekken op zitten. (My little pony) Ook had deze persoon wat stickers waar ik interesse in had en waarvan ik vroeg of deze nog beschikbaar waren.

Krijg ik terug:

Ik heb drukke dagen gehad en de andere kant ziet er hetzelfde uit als de foto.

Daar kan ik dus niks mee. :')

Mijn reactie was dan ook: “Dank voor uw antwoord, ik begrijp hieruit dat u niet wilt verkopen. Dus gelukkig nieuwjaar en succes met uw verkoop.” :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:40

Net goede ervaringen met Pokémon kaarten ophalen, sowieso voor een erg nette prijs en ging echt ontzettend leuk :D kan ik mijn verzameling weer mooi aanvullen :):)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:57

Leuk Rennie89!
Ik mag van mezelf niks meer (dus ook geen pokemon kaarten) sparen.
Ergens kriebelt het nog wel haha.

Had een kappersstoel op marktplaats staan. Pompsysteem werkt niet optimaal meer dus gratis afhalen. Niet opgehaald dus, iemand zou om 12 uur komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 15:56

Hier iemand die kostte wat kost contant geld wil hebben. Helaas drie pin automaten langs geweest en allemaal leeg…
Op de vraag of contant per see nodig is (misschien staat persoon onder bewind ofzo?) krijg ik als antwoord: nee ik heb contant geld nodig.
Met andere woorden je hebt zelf geen zin om naar een automaat te rijden maar ik moet voor jou wel naar drie dorpen verderop rijden omdat jij dat wel handig vindt?
Heb het maar afgeblazen, ben geen geldtransport bedrijf :roll:

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-24 20:29

S8903N schreef:
Hier iemand die kostte wat kost contant geld wil hebben. Helaas drie pin automaten langs geweest en allemaal leeg…
Op de vraag of contant per see nodig is (misschien staat persoon onder bewind ofzo?) krijg ik als antwoord: nee ik heb contant geld nodig.
Met andere woorden je hebt zelf geen zin om naar een automaat te rijden maar ik moet voor jou wel naar drie dorpen verderop rijden omdat jij dat wel handig vindt?
Heb het maar afgeblazen, ben geen geldtransport bedrijf :roll:

Voordat ik iets ga ophalen spreek ik dus af hoe er betaald gaat worden, heb ook ooit eens zo’n grapje gehad en dat gebeurt mij niet nog een keertje.

Bij elke advertentie staat automatisch hoe er betaald kan worden (kun je in je account instellen en eventueel veranderen bij het plaatsen van een advertentie), als men aangeeft “contant betalen” wijs ik ze nog even op het feit dat het dan wel zo handig is dat ze dan iDeal betaling uit zetten in de advertentie.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:26

Niet op marktplaats maar op een verkoopgroep op facebook.
2 dozen kattenbakvulling die normaal 3a4 euro kosten 'samen voor 15 euro'

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:49

flintstones schreef:
Niet op marktplaats maar op een verkoopgroep op facebook.
2 dozen kattenbakvulling die normaal 3a4 euro kosten 'samen voor 15 euro'

Haha _O-

Maar hier ook weer lol voor tien ( niet dus)
Ik zag een machine due ik wel interessant vond. Geen omschrijving erbij,niets over de (technische toestand) - alleen 2 foto's .
Een bieding van 25
Dus ik even een bericht aan verkoper met vraag wat ie als richtprijs zo in gedachten had voordat ik een bod plaats.
Even ook netjes uitgelegd dat mijn eventuele bod is afhankelijk van de actuele toestand ( defect voor onderdelen max 60 / werkend gaan ze weg tussen de 150 en 400)
Dat geheel uiteraard met Goedenavond ,fijne avond verder plus vriendelijke groet, enz.

Krijg ik :
ik heb een bod van 90.

Hm, ok, dan gaat het dus voor mij over gezien geen info over toestand, toebehoren enz en succes met de verkoop gewenst.

Voor mij was hiermee de kous af.

5 min later : de machine is werkend.

Nu werd ik toch nieuwsgierig:
Dus gevraagd hoe dat getest is ( 10 min naaien op alle steken, 5 min op volle touren laten lopen ) en uitgelegd wat normaliter dan zo alles "kapot " of te wel versleten kan zijn.

Krijg ik : mijn moeder heeft er jaren op genaaid.

Hier heb ik dan geschreven dat ik dit geen referentiekader find, want dat heeft niets over toestand of onderhoud te zeggen .
Heb dan toch aangeboden dat als kopen van "90" niet doorgaat ik ongezien en ongetest 60 bied zonder gezeur achteraf.

Krijg ik weer : genoeg gegadigden en genoeg biedingen.

Heb dan nog eens succes met de verkoop gewenst.

Vraag mij echt af, waarom hij maar blijft terug komen als er al zo geweldige biedingen zijn...
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het bod op mp zelf maar 25 blijft staan sinds 3 uur ~~}>

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 23:19

Hier ook contant betalen en niet allemaal met tikkie of wat er dan ook allemaal meer bestaat

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 00:12

StalNollie schreef:
Hier ook contant betalen en niet allemaal met tikkie of wat er dan ook allemaal meer bestaat

Hier ook hoor. Vind het vrij logisch dat als je iets ophaalt je het contant en gepast meeneemt. (Al gaat dat tegenwoordig toch vaak in overleg om misverstanden te voorkomen)
Dat is het nadeel van die digitalisering, mensen vinden betalen met contant geld opeens raar, ofzo.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 01:45

December was hier ook een goede maand. En ik had wel even mijn bedenkingen dat een pas een week geregistreerde koper mijn zadel voor bijna de vraagprijs wilde kopen. Kort in de antwoorden, maar keurig op tijd en fijne afhandeling. Zo zie je maar, zo kan het ook.
Ik heb zelf wel eens een zadel gekocht voor 1500 euro en dat werd al opgestuurd en mocht ik passen voordat ik hoefde te betalen. Dat vond ik wel heel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 08:52

SweetVanille schreef:
StalNollie schreef:

Hier ook hoor. Vind het vrij logisch dat als je iets ophaalt je het contant en gepast meeneemt. (Al gaat dat tegenwoordig toch vaak in overleg om misverstanden te voorkomen)
Dat is het nadeel van die digitalisering, mensen vinden betalen met contant geld opeens raar, ofzo.

Veel mensen hebben geen contanten meer in huis omdat eigenlijk alles digitaal kan. Dus die moeten inderdaad zoals hierboven stad en land ervoor afrijden.

Ik vind dat dus niet logisch als je wat ophaalt. Ik maak dat ook amper meer mee het is 99% gewoon betaalverzoek van Marktplaats. Zowel als ik wat ophaal of als mensen bij mij iets halen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 09:02

Ik heb altijd wel contant geld mee als ik wat op ga halen maar niet altijd gepast…
En dan is wisselgeld bij de ander vaak wel een probleem.
Dus dan betaal ik via een betaalverzoek, ook prima :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:57

Met grotere bedragen geef ik aan dat ik het graag via een betaalverzoek wil.
Laatst had ik een oudere meneer aan de deur die niet echt goed begreep hoe dat werkte en het ook contant had. Dan vind ik het ook helemaal niet erg om iets contant te krijgen.

Vandaag een stel wat is komen kijken bij het aquarium wat we verkopen. Doen echt alles weg wat met aquaria te maken heeft, dus heb naast het aquarium met onderkast en vissen nog een doos vol met goede toebehoren wat erbij komt. Vond ze een beetje koeltjes dus verwacht niet dat ze het kopen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:32

Ik heb nooit contant en ga er altijd vanuit dat dat ook niet hoeft. Heb nog nooit meegemaakt dat mensen dat wel verwachtten ook. Of iig de laatste jaren niet...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:46

Ik verwacht wel contant geld als er hier iets opgehaald wordt…

Net zoals ik zorg dat ik contant geld bij heb als ik iets ga halen.

Zeker met het gezeur met de belasting nu.
Wil ik het zoveel mogelijk contant en zonder mp verzoek ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 17:20

Als ik naar nog een pinautomaat moet rijd ik al 15 km om, nog terug maakt 30 km extra alleen maar omdat meneer contant nodig heeft. Ging om €200,- overigens en ik wou de vraagprijs betalen.
Zoals ik al aangaf, als je er goede redenen voor hebt wil ik best wel meewerken, maar het houdt een keer op. Op de vraag of het per see met contant moest omdat er dus geen pinautomaat in de buurt was die gevuld is, kreeg ik terug ‘ik moet contant’.
Lekker vriendelijk ook >;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 17:21

Ik verwacht tegenwoordig eigenlijk dat je het over kunt maken met je app/internetbankieren, omdat contant betalen steeds minder gebruikelijk is en je het daardoor ook niet meer standaard hebt liggen.